معرفی و دانلود کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات: چرا هیچ اثری از فرازمینی‌ها پیدا نمی‌شود

عکس جلد کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات: چرا هیچ اثری از فرازمینی‌ها پیدا نمی‌شود
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات: چرا هیچ اثری از فرازمینی‌ها پیدا نمی‌شود

با حسن احمدی کرویق در کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات همراه شوید تا نه‌تنها اطلاعات سودمندی را پیرامون کیهان‌شناسی، روش‌ها و کشفیات آن کسب کنید، بلکه با فرازمینی‌ها، امکان حیات آن‌ها و شرایط مناسب برای سکونتشان در سیارات کهکشان راه شیری آشنا شده و پی ببرید که چرا تاکنون با وجود کشفیات بسیار، همچنان با این موجودات فضایی روبه‌رو نشده‌ایم. این کتاب علمی و کیهان‌شناختی پاسخگوی بسیاری از پرسش‌های شما در زمینه‌ی حیات فرازمینی‌ها خواهد بود.

درباره‌ی کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، حدود صد میلیارد کهکشان را در خود جای داده و در دل هر کهکشان نیز، حدود صد میلیارد ستاره قرار گرفته است. البته ما نه هر صد میلیارد کهکشان را از نزدیک دیده‌ایم و نه صد میلیارد ستاره را دقیقاً بررسی کرده‌ایم. بااین‌حال، علم بشر توانسته با کمک ابزار دقیق خود تا حدودی وسعت کیهان را کشف کند. توجه به گستردگی جهان و کیهان، ممکن است چنین پرسشی را به ذهن متبادر کند: «آیا موجودات زنده‌ی دیگری نیز، مانند آنچه روی کره‌ی زمین وجود دارد، در سایر سیارات هم یافت می‌شود؟» خب، علم کیهان‌شناسی به ما می‌گوید که بعید نیست آدم‌فضایی‌ها وجود داشته باشند و دیر یا زود سری هم به ما بزنند. بااین‌اوصاف، چرا با وجود پیشرفت روزافزون نجوم و کیهان‌شناسی، همچنان این موجودات زنده برای ما ناشناخته‌اند و نشانه‌ای واضح از حضور آن‌ها نمی‌یابیم؟ این پرسشی است که حسن احمدی کرویق می‌کوشد تا پاسخ آن را در کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات در اختیارمان قرار بدهد.

اثری که پیش رو دارید، در حقیقت دنباله‌ای است برای کتاب «حیات هوشمند در کائنات»، نوشته‌ی پیتر اولم اشنایدر و تلاش دارد مطالب فصل ده این اثر را مطابق با کشفیات اخیر اخترشناسان، بسط دهد. در بخش دهم کتاب اشنایدر بیان شده بود که موجودات فرازمینی وجود دارند و اثراتی از آن‌ها در کهکشان راه شیری یافته شده. اکنون کتاب حاضر که کلیه‌ی مطالب خود را بر همین موجودات به‌اصطلاح فضایی متمرکز کرده، به این پرسش‌ها می‌پردازد که کجا می‌توان فرازمینی‌ها را ملاقات کرد و چرا با وجود تلاش‌های شصت‌ساله‌ی محققان ستی (SETI) هنوز هم با موجودات فرازمینی رودررو نشده‌ایم.

اثر حاضر در پنج فصل تدوین شده. فصل نخست آن به کشف سیاراتی اشاره دارد که می‌توان وجود موجودات فرازمینی را بر آن‌ها متصور شد. انواع روش‌های کشف، از جمله: میکرولنزی، سرعت شعاعی و آسترونومی در این فصل مطرح شده و شرح داده می‌شوند. مخاطبانی که به کسب اطلاعات در زمینه‌ی روش‌های سنجش و شناسایی در علم کیهان‌شناسی علاقه دارند، این فصل را از دست ندهند. فصل دوم بر کهکشان راه شیری متمرکز شده و پیش‌بینی می‌کند که چه سیاراتی در این کهکشان امکان زیست فرازمینی‌ها را فراهم می‌کنند. نیازهای بیولوژیکی فرازمینی‌ها، تعداد سیارات مناسب، جوامع فرازمینی‌هایی که مانند انسان‌ها هوشمند هستند و طول عمر و فاصله‌ی میان این جوامع، موضوعات محوری فصل دوم به شمار می‌روند.

فصل سوم حیات فرازمینی‌ها را در کهکشان راه شیری بررسی کرده و ردپای آن‌ها را به ما نشان می‌دهد. بشقاب‌پرنده‌های مشاهده‌شده، یافته‌های تشکیلات ستی، بررسی این‌که آیا سفر به زمین برای موجودات فضایی امکان‌پذیر است یا نه، تمایل یا عدم تمایل فرازمینی‌ها به برقراری ارتباط با انسان‌ها و... مباحث این فصل را تشکیل می‌دهند. ‌‌‌‌‌‌‌‌

فصل چهارم به پیدایش سیارات، ستارگان و کهکشان‌ها اختصاص پیدا کرده و چگونگی تشکیل آن‌ها را شرح می‌دهد. در این فصل موضوعاتی مانند شرایط شکل‌گیری سیارات قابل زیستن و همچنین شرایط لازم برای پدید آمدن سیارات مناسب برای حیات فرازمینی‌ها مطرح می‌شود. در نهایت، فصل پنجم به عللی پرداخته که نشان می‌دهند چرا موجودات فضایی تاکنون ارتباط خود را با ما آغاز نکرده‌اند. در حقیقت، محدودیت‌هایی که کیهان برای ارتباط ما با آن‌ها ایجاد می‌کند، موضوع این فصل به شمار می‌روند.

از آن‌جایی که شناخت ما از موجودات فرازمینی اندک است، هنوز نمی‌دانیم نخستین مواجهاتمان با فضایی‌ها چگونه خواهد بود. آیا برخوردی صلح‌آمیز میان ما شکل خواهد گرفت یا در واقع آن‌ها را باید به‌عنوان دشمنانی فرازمینی تلقی کنیم؟ برای پاسخگویی دقیق به این سؤالات باید تا روز ملاقات با فرازمینی‌ها صبر کنیم. بااین‌حال، همان علمی که به ما این امکان را داده تا کهکشان‌های بسیار دورتر را بدون سفر به آن‌ها شناسایی کنیم، این توانایی را هم به ما خواهد داد تا پیش از سر رسیدن فضایی‌ها حضور و وجود آن‌ها را دریابیم. اگر از طرفداران کتاب‌های کیهان‌شناختی و علمی به زبان ساده هستید، مطالعه‌ی کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با قلم شیوای حسن احمدی کرویق به نگارش درآمده. نشر مازیار این اثر را به‌عنوان یکی از آثار مجموعه‌ی قلمرو علم به بازار کتاب عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قلمرو علم

«قلمرو علم» عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه، علوم سیاسی و... دربرمی‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی سری کتاب‌های قلمرو علم به شمار می‌رود. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌روییم. نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را به عهده داشته.

«آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده انسان» و «آینده ذهن» برخی از عناوین مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان موضوعات مرتبط با فیزیک و کیهان‌شناسی مطالعه‌ی کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات را از دست ندهند. اگر موجودات فرازمینی و وجود یا عدم وجود آن‌ها از مباحث مورد علاقه‌ی شماست، پیشنهاد می‌کنیم حتماً کتاب حاضر را مطالعه نمایید.

در بخشی از کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات: چرا هیچ اثری از فرازمینی‌ها پیدا نمی‌شود می‌خوانیم

یک روش متفاوت دیگر جست‌وجوی سیارات رصد کردن منطقه متمرکز ستارگان در برآمدگی مرکزی کهکشان می‌باشد. به امید این که شاهد وقایع میکرولنزی گرانشی توسط ستارگان واقع در میانه راه زمین تا برآمدگی مرکزی باشیم. شبیه به کهکشان‌های دیگر، کهکشان راه شیری هم دارای یک برآمدگی مرکزی است که محل تجمع تعداد کثیری از ستارگان قسمت مرکزی کهکشان می‌باشد. بخشی از این ستارگان به میزان قابل توجهی از صفحه کهکشان بیرون و لذا از مرکز دید زمین غبار کهکشانی کمتر مانع مشاهده و رصد آن‌ها می‌شود. از ستارگان برآمدگی در این روش جست‌وجو، به این دلیل استفاده می‌شود که فوق‌العاده پرجمعیت می‌باشند و با مشاهده بخش کوچکی از آسمان، تعداد کثیری از این ستارگان در معرض دید قرار می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کشف سیارات مستعد حیات در خارج از منظومه شمسی
1.1: چه اجرامی سیاره نام دارند
2.1: کشف سیارات با روش سرعت شعاعی
3.1: کشف سیارات با روش ترانزیت فتومتری
4.1: کشف سیارات با روش میکرولنزی
5.1: کشف سیارات با روش آسترونومی
6.1: کشف سیارات با روش‌های تصویربرداری مستقیم
7.1: تجهیزات امروزی سیاره‌یابی
فصل 2: پیش‌بینی تعداد سیارات مناسب برای حیات در کهکشان راه شیری
1.2: نیازهای قابلیت زیست مداوم
2.2: فرمول دریک
3.2: تعداد سیارات قابل زیست
4.2: تعداد جوامع فرازمینی هوشمند
5.2: متوسط طول عمر و فاصله جوامع فرازمینی هوشمند
فصل 3: رد حیات هوشمند در سیارات کهکشان راه شیری
1.3: یوفوها یا بشقاب پرنده‌ها
2.3: ستی (SETI) ، جست‌وجوی حیات هوشمند فرازمینی
3.3: به باطل‌نمای فرمی، امروزه چه جوابی باید داد؟
4.3: تمدن‌های فرازمینی وجود ندارند یا بسیار نادر هستند
5.3: از نظر فنی سفر به زمین امکان‌پذیر نیست
6.3: آن‌ها همین دور و بر هستند، اما آشکار نشده‌اند
7.3: آن‌ها تمایلی به ملاقات ما ندارند
8.3: آیا فرازمینی‌ها شبیه ما هستند که به تماس فکر کنند
9.3: چرا هیچ اثری از فرازمینی‌ها نیست
فصل 4: تولد ستارگان کهکشان‌ها و سیارات
1.4: دید خود را نسبت به زمان و کائنات اصلاح کنیم
2.4: ابرهای مولکولی
3.4: تولد ستارگان
4.4: تولد کهکشان‌ها
5.4: تولد سیارات
6.4: شرایط تولد سیارات قابل زیست
7.4: شرایط سیارات برای ظهور حیات هوشمند
فصل 5: فوران‌های گاما، قاتلان حیات در کائنات
1.5: تابش‌های الکترومغناطیسی
2.5: فوران‌های پرتو گاما
3.5: اثرات فوران‌های گاما بر حیات در سیاره‌ها
4.5: ظهور مجدد حیات هوشمند بعد از اصابت فوران گاما
5.5: پاسخ جدید به باطل‌نمای فرمی
مراجع
نمایه موضوعات و نام‌های موضوعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات: چرا هیچ اثری از فرازمینی‌ها پیدا نمی‌شود
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-96004-6-7
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات

برای دریافت کتاب قاتلان حیات هوشمند در کائنات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.