معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک آدمکش

عکس جلد کتاب خاطرات یک آدمکش
قیمت:
۳۴۰۰۰ ۱۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک آدمکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک آدمکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات یک آدمکش

کتاب خاطرات یک آدمکش یک رمان جناییِ جذاب از کیم یونگ ها، نویسنده‌ی مطرح اهل کره‌ی جنوبی‌ست. در این اثر خواندنی، سرگذشت مردی غریب و هنجارشکن نقل شده که سال‌های سال در مقام یک قاتل سریالی به زندگی ادامه داده و اینک که به سن پیری رسیده، نقشه‌ای عجیب برای ارتکاب آخرین قتل خود کشیده است... گفتنی‌ست که اثر پیش رو جایزه‌ی Deutscher Krimi Preis را از آن خود کرده است.

درباره کتاب خاطرات یک آدمکش

رمانی که مقابل شماست یکی از عناوین خواندنی و درخشانِ ادبیات روزِ کره‌ی جنوبی به شمار می‌رود. کیم یونگ ها در کتاب خاطرات یک آدمکش (Diary of a Murderer) داستانی مهیج و جذاب را نقل کرده که ضمن پرکشش بودن، مملو از مضامین فلسفیِ ناب و درونمایه‌های روانشناختیِ بدیع است. ها در این اثر اوجِ هنر خود را در داستان‌پردازی به نمایش گذاشته است. هنری که تا اندازه‌ی زیادی یادآورِ هنرِ ادگار آلن پو، نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی‌ست. در نثرِ ها همان غرابت نثر پو، و در داستان‌های او همان وحشتِ به‌طنزآمیخته‌ی داستان‌های نویسنده‌ی آمریکایی قابل تشخیص است. آثارِ ها، خصوصاً رمان خاطرات یک آدمکش، از جهاتی به آثار آلبر کامو نیز شباهت دارند. خصوصاً از جهتِ پرداختن به مسائل اگزیستانسیالیستی‌ای چون معنای زندگی، اهمیت فردیت و ...

کتاب خاطرات یک آدمکش اول‌بار به سال 2013 به انتشار رسید. شخصیت اصلی و راویِ این اثر پیرمردی حدوداً هفتادساله است. پیرمرد در تمام طول دوران جوانی و میانسالی‌اش درگیرِ عملی خطرناک و مهیب بوده است: قتل! آری، او یک قاتل سریالی‌ِ بزرگ با ده‌ها قربانی است. اما حالا مدت‌ها می‌شود که مرتکب هیچ قتلی نشده. با فرا رسیدن سن پیری، او زندگی آرام و بی‌دردسری را با تنها دخترش آغاز کرده است. در همین اوضاع و احوال است که او از بیماری آلزایمرش آگاه می‌شود. حال که بناست فراموشی پیرمرد را در کام خود بگیرد، چرا تا وقت باقی‌ست خاطرات غریب و تکان‌دهنده‌اش را روی کاغذ نیاورد؟... در همین اثنا خبرِ هولناکِ وقوع چند قتل نیز در شهر می‌پیچد. پیرمرد، این قاتل سابق، برای پیدا کردن قاتلِ نوظهور به صرافت می‌افتد و در این راه تمام شمّ و استعداد و تجربه‌ی تبهکارانه‌ی خویش را به کار می‌گیرد. او مدعی‌ست که این کار را برای محافظت از دخترش انجام می‌دهد. اما آیا وسوسه‌ی قتلی تازه نیست که او را برانگیخته؟...

کتاب خاطرات یک آدمکش توسط خاطره کردکریمی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار گرفته است. گفتنی‌ست که نسخه‌ی صوتی این اثر نیز، در سایت و اپلیکیشن کتابراه موجود است.

اقتباس سینمایی از کتاب خاطرات یک آدمکش

رمان خاطرات یک آدمکش در سال 2017 به فیلمی سینمایی با همین عنوان بدل شد.

نکوداشت‌های کتاب خاطرات یک آدمکش

  • شکی نیست که کیم یونگ ها یکی از برترین نویسندگان ادبیات کره‌ی جنوبی است. رمان خاطرات یک آدمکشِ او اثری نیرومند و خواندنی است. (ان. پی. آر)
  • کتاب خاطرات یک آدمکش نشان می‌دهد که چرا از کیم یونگ ها به عنوان بهترین نویسنده‌ی نسل خود یاد می‌شود. (نیلون)
  • کیم یونگ ها متخصص برساختنِ کمدی در درون مرزهای تراژدی‌ست. (کرامی ریدز)
  • خواندن این کتاب به تنفس هوای تازه می‌ماند. (آمازون)

کتاب خاطرات یک آدمکش مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران رمان‌های جنایی از مطالعه‌ی کتاب خاطرات یک آدمکش لذتی وافر خواهند برد.

با کیم یونگ ها بیشتر آشنا شویم

کیم یونگ ها (Kim Young-ha) متولد سال 1968 و اهل کشور کره‌ی جنوبی‌ست. او نویسنده‌ای توانا و پرکار است و آثار فراوانی در حیطه‌ی ادبیات داستانی به نگارش درآورده است؛ از جمله پنج مجموعه داستان و هفت رمان. در میان نوشته‌های کیم یونگ ها، کتاب «خاطرات یک آدمکش» ارزنده‌ترین و مشهورترین اثر است. درباره‌ی کیم یونگ ها، این نکته نیز گفتنی‌ست که آثارش تاکنون افتخارات فراوانی را برای او به ارمغان آورده‌اند.

در بخشی از کتاب خاطرات یک آدمکش می‌خوانیم

معلم پرسید «پس قبلِ این واقعاً سر کلاس شعر ننشسته‌ای؟» وقتی جواب دادم «مگه از اون کارهاست که باید واسه‌ش کلاس رفت؟» گفت «نه، اتفاقاً اگه معلم بدی داشته باشی، گند می‌زنه به شعرهات.» گفتم «جدی این‌جوریه؟ خیالم راحت شد.» پس باز لااقل یک چیزهایی در زندگی مانده که نمی‌شود از دیگران یادشان گرفت.

ازم اِم‌آرآی گرفتند. روی یک جور تخت بیمارستانی دراز کشیدم که شبیه تابوتی سفید بود و زدم به دلِ نور. حسش شبیه مُردن بود. توی هوا شناور بودم و از آن بالا تَنم را می‌دیدم. مرگ شانه‌به‌شانه‌ام ایستاده. حواسم هست. به‌زودی می‌میرم.

هفته‌ی بعدش، یک جور آزمایش مربوط به توانایی‌های شناختی دادم. دکتر سؤال‌هایی کرد و من هم جواب دادم. سؤال‌ها ساده بودند، اما جواب دادن به‌شان سخت بود. حس این را می‌داد که دست‌تان را کرده‌اید توی تُنگ ماهی و سعی می‌کنید ماهیِ چغری را بگیرید. رئیس‌جمهور فعلیِ کُره کیست؟ در چه سالی هستیم؟ لطفاً سه کلمه‌ی آخری را که همین حالا شنیدید تکرار کنید. هفده به‌علاوه‌ی پنج می‌شود چند؟ حتم داشتم که جواب‌ها را می‌دانم اما یادم نمی‌آمد. چه‌طور بود که هم می‌دانستم هم نمی‌دانستم؟ چه‌طور چنین چیزی ممکن بود؟

بعد از آزمایش نشستم پیش دکتر. قیافه‌اش در هم بود.

به تصویر اِم‌آرآی مغزم اشاره کرد و گفت «هیپوکامپ تحلیل رفته. بی‌ردخور آلزایمره. الآن نمی‌تونیم مطمئن شیم چه‌قدر پیش رفته. باید در طول زمان حواس‌مون به‌ش باشه.»

اون هی ساکت کناردستم نشسته و دهانش را سفت‌و‌محکم بسته بود.

دکتر گفت «خاطراتت کم‌کم محو می‌شن. اول از همه حافظه‌ی کوتاه‌مدت و خاطرات اخیرت می‌رن. می‌شه رَوندش رو کُند کرد، اما متوقف نمی‌شه. فعلاً داروهایی رو که تجویز می‌کنم مرتب مصرف کن، و همه‌چیز رو هم بنویس و همراهت داشته باش. به‌موقعش حتی نمی‌تونی خونه‌ی خودت رو پیدا کنی.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات یک آدمکش
نویسنده
مترجمخاطره کردکریمی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-01-0817-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۰۰۰ ۱۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات یک آدمکش

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۹/۷
اجازه بدید از ابتدای دیدن کتاب شروع کنم، یعنی طرح روی جلد. طرح روی جلد منطبق با نقاشی شرق دور است و از نقش بامبو، ویژه این کشورها استفاده شده است و این تبحر گرافیست می‌رساند که کتاب خوانده و از دست نیز استفاده کرده است!؟ شما کتاب بخونید جریان دست، دستتون میاد!
کیم یونگ‌ها، از آگاهی کاری و زندگی و
شخصی‌اش برای نوشتن کتاب خاطرات یک آدمکش استفاده می‌کند در این حیطه‌ها اوضاع سیاسی و موقعیت جغرافیایی کشورش نیز توانایی دیگری برای کیم محسوب می‌شود.
نویسنده کره‌ای از شخصیت مسن جلادی صحبت می‌کند که از مرگ نمی‌ترسد اما دچار زوال عقل است و برای همراهی با زمانه از ابزارهای صوتی و یادداشت استفاده می‌کند.
اینکه روند داستان ساده است و یکنواخت، باعث نمی‌شود که گنگ بودن پاراگراف بندی کتاب را فراموش کنید و این اگر برای انتصاب دادن افکار جسته گریخته کاراکتر آلزایمری داستان باشد، می‌تواند به مزیت کتاب کمک کند.
Faeze Deylami
۱۴۰۲/۸/۲۹
کاملا می‌شد احساسات و افکار یه آلزایمری رو حس کرد بیمار همینطور که داشت به سفر خاطرات گذشته می‌رفت با اینک خیلی سعی داشت افکارش رو پیدا کنه اما شخصیتش هم انگار سمت و سوی لحظات از دست رفته ش میرفت و قابل توفق نبود هر چند تلاش می‌کرد نمی‌شد هر چند انکار می‌کرد حس گناهش رو ولی به تصویر داشت میدید که و اونچیزی مدت‌ها انکار کرده بود یه جا گفته بود که بعد از آخرین قتلی که انجام داد دیگه کارش رو تکرار نکرد فک می‌کنم آخرین قتلش همون دختر سه ساله اون هی بوده چون بعد از تصادفش که بعد از آخرین قتلش اتفاق افتاد هوشیاری و زوال عقلش با توهماتی که داشت شروع شده و میشه گفت اون عمریه که با توهم اینکه اون هی دخترشه گذرونده البته اینا دید منه نسبت به داستان...:)
Ehsan Ahady123
۱۴۰۲/۹/۸
خاطرات یک آدمکش از کیم یونگ‌ها یک رمان جنایی و روانشناسی است که با زبانی ساده و روان، ولی همزمان تکان‌دهنده و گیرا، زندگی و انگیزه‌های یک قاتل سریالی را به تصویر می‌کشد. نویسنده با استفاده از فنون داستان‌نویسی مدرن و ریزبینانه، مخاطب را وارد دنیایی می‌کند که در آن خط فاصل بین خیر و شر، عشق و نفرت، رحم و بی‌رحمی، واقعیت و خیال، بسیار مبهم و ناپیداست. این رمان نه تنها یک اثر هیجان‌انگیز و معمایی است که تا آخرین صفحه مخاطب را در حال حاضر نگه می‌دارد، بلکه یک اثر انتقادی و اجتماعی است که به مسائلی چون خشونت، تبعیض، فقر، روابط خانوادگی، و بیماری‌های روانی پرداخته و به چالش می‌کشد
خاطره اسماعیل نژاد
۱۴۰۲/۹/۱۱
داستان در مورد مردی است که دچار الزایمر شده وخاطراتی از گذشته به یاد دارد که به کشته شدن ادمها توسط او اشاره دارد
متن کتاب روان وبه نحوی است که خواننده را به دنبال خود می‌کشاند
خیلی جالب است که فرد آلزامیردارد. اما خوی ددمنشاته‌اش اورا ترک نکرده وبااو همراه است. در واقع انسان ممکن اسن خودش را که
واطرافیانش فراموش کند اما وجود ودرونش (انچه در فرد نهادینه شده) اورا فراموش نخواهد کرد.
وپایانی قابل تامل وبسیار غم انگیز دارد
خانم کتابخوار
۱۴۰۲/۹/۱۴
در ابتدای کتاب نوشته شد که کیم یونگ _‌ها از سرآمدان موج داستان سیاه نویسیِ کره جنوبی است فکر کنم با همین توضیح کلیت فضای داستان مشخص بشه. داستان درباره‌ی یه قاتله که آلزایمر داره قاتلی که خاطراتش رو ضبط می‌کنه گاهی از طریق نوشتن و گاهی از طریق ضبط صوت. در بعضی جاهاش رگه‌های طنز داشت و بعضی قسمتهاش ادبی بود. اگر به ژانر جنایی علاقه دارین؛ احتمالا از کتاب خوشتون بیاد.
سمیرا خلیفه
۱۴۰۳/۱/۲
یک داستان هیجان انگیز و جالب در مورد کسی که آدمکش بوده و حالا دیگه پیر شده و دچار آلزایمر شده ولی از جوانی عادت داشته بعد از هر قتلی احساسش رو می‌نوشته! و حالا یک سری قتل زنجیره‌ای رخ میده که آدمکش شک میکنه کار خودش بوده که یادش نمیاد یا یه رقیب پیدا کرده!!
خیلی روان و ساده نوشته شده و خوندنش برای همه می‌تونه جذاب و گیرا باشه.
زهره حقیقی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کتاب نثر ساده و روان دارد. به خوبی عنوان کتاب با موضوع هماهنگی دارد. شخصیت اصلی داستان یک آدم کش حرفه‌ای هست که دچار مشکلات روحی روانی از کودکی تا به الآن بوده است. مضامینی چون احساس گناه و وجدان در اثر به کار رفته است. عدم پشیمانی در سرتاسر کتاب به چشم می‌خورد. داستان خواننده رو جذب می‌کند.
فرزانه حسن زاده
۱۴۰۲/۸/۲۹
کتاب در واقع افکار یه مرد آلزایمریه که میگه کلی آدم کشته و خواهد کشت. اما در داستان کاملا مشخصه که مرز بین واقعیت و توهم‌ در ذهن قهرمان داستان از بین رفته و این به هم آمیختگی واقعیت و توهم به ذهن خواننده هم تزریق میشه و در نهایت نمیدنی چی غیر واقعیه و چی واقعی.
محمود ع
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
داستان خوبیه و حتما ارزش خوندن داره و در ضمن ترجمه هم خیلی روانه. برای توصیف کتاب یه تکه ازش کتاب رو میذارم: "فرق آدمی با آلزایمر پیشرفته و حیوان چیست؟ هیچ. هر دو غذا میخورند، قضای حاجت میکنند، می‌خندند و گریه می‌کنند، سرانجام هم می‌میرند. ادیسه زیر بار این‌ها نرفت و... "
مسعود
۱۴۰۲/۹/۲۶
کتاب خوبی بود ولی نه اونجور که فکر میکردم، تصور من این بود که یک آدمکش از خاطراتش میگه، ولی این کتاب یکجورایی توصیف حال و روز و طرز تفکر یک بیمار آلزایمری رو وصف میکنه. با این دید قشنگ و خاصه، ولی زیاد ارتباطی با زندگی یک قاتل زنجیره‌ای نداره
Paniz Anjami
۱۴۰۲/۸/۲۹
واقعا بی نظیر بود جوری ذهن مخاطب رو به بازی میگیره که متوجه نمیشی کجای صحبت‌ها واقعیت و توهمه و یک پایان فوق العاده هم داشت خوندنش رو توصیه میکنم حتی چند بار توصیف‌ها هم بی نظیر بود
NAJMEH YoSFI
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
راوی داستان یعنی همان قاتل داستان جوری صحبت میکنه به جای دلزدگی بیشتر جذبش میشی، این که از یک کسی که نفس چندین نفر رو گرفته گرفته خوشت بیاد یک تناقض عجیبه, کتاب خوبیه ممنون از کتابراه
احمد زارع
۱۴۰۳/۲/۶
فکر میکنم این روش نوشتن جریان سیال ذهن باشد. البته این سوال پیش می‌آید که آدمی که آلزایمر دارد مگر می‌تواند داستانش را تعریف کند. قشنگ بود مرگ همیشه آدم را جذب داستان میکند
Mz
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
ایده‌ی این کتاب خیلی برای من جالب بود و ابتدای کتاب برایم خیلی دوست داشتنی و منحصر به فرد بود اما پایان کتاب کاملا برای من غیر‌ منتظره بود. در کل به نظرم کتاب جالبیه
Fatemeh.M
۱۴۰۲/۹/۵
داستان یک قاتل در سنین کهن سالی را بیان می‌کند، که شخصی با دانسته‌های فلسفی است. برای کسانی که به داستان‌های جنایی علاقه دارند، مطالعه این کتاب می‌تواند جالب باشد.
مشاهده همه نظرات 38

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات یک آدمکش

برای دریافت کتاب خاطرات یک آدمکش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.