معرفی و دانلود کتاب هوم بادی / کابل

عکس جلد کتاب هوم بادی / کابل
قیمت:
62650 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوم بادی / کابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوم بادی / کابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوم بادی / کابل

تونی کوشنر نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه پولیتزر و نامزد جایزه اسکار، در کتاب هوم بادی / کابل نمایشنامه‌‌ای حیرت‌انگیز و رازآلود را به رشته تحریر درآورده که داستان آن مربوط به بحران‌های پیچیده‌ی سیاسی کشور افغانستان بعد از وقایع 11 سپتامبر است. این کتاب ماجرای زنی غربی و گردشگر را به تصویر می‌کشد که برای رهایی از فشارهای عصبی و مشکلات خانوادگی‌اش به کابل، شهری در افغانستان پناه می‌برد.

درباره‌ی کتاب هوم بادی / کابل:

در این نمایشنامه با زنی به نام هوم بادی آشنا می‌شوید که در آستانه‌ی فروپاشی عصبی قرار دارد و روزی به صورت ناگهانی آشپزخانه‌ی خانه‌ی انگلیسی‌اش را ترک می‌کند و به افغانستان پا می‌گذارد. گوینده‌ی این مونولوگ خود هوم بادی است که صحبت از کشور افغانستان و مشکلاتش، ابزاری برای او می‌شود تا به شرح روابط عذاب‌آور خانوادگی‌اش، وضعیت وارونه‌ی همسری و مادری‌اش و... بپردازد.

شما در نمایشنامه‌ی هوم بادی / کابل (Homebody / Kabul) با این زن همراه می‌شوید و او را در خیابان‌های کابل گم می‌کنید و بعد می‌مانید با همسر و دخترش که همانند شما برای پیدا کردن او به این کشور سفر کرده‌اند. تونی کوشنر داستان این نمایشنامه را به گونه‌ای پیش می‌برد که از طریق ماجرای پیدا کردن این زن گردشگر، شما با جامعه‌ی افغانستان و اتفاقاتش آشنا شوید.

نکوداشت‌های کتاب هوم بادی / کابل:

- یک نمایش خارق‌العاده... یک درام عمیقا احساس شده، بسیار گسترده و شایع. (پائول تیلور، مستقل)
- هیچ نمایشنامه‌نویسی همانند کوشنر آرزوی فراتر رفتن از داستان‌های داخلی و ورود به دنیای بزرگ مبارزات سیاسی را ندارد. (ریچارد کریستینسن)
- این کتاب درباره افغانستان است که بسیار مسحورکننده و غم‌انگیز، گسترده و صمیمی و سخاوتمندانه می‌باشد. (لیندا وینر)

درباره‌ی مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل:

مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل، مجموعه‌ای خاص و ویژه از نمایش‌نامه‌هایی است که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌اند و یا ترجمۀ دوباره‌ای از نمایش‌نامه‌هایی خواهد بود که از هر لحاظ ترجمۀ دوبارۀ آن‌ها ضروری بود. این مجموعه تا جای ممکن تلاش می‌کند تا تأکیدش را بیشتر بر خصوصیت اجرایی یک متن نمایشی قرار دهد تا ادبیات آن و از این طریق به نیازهای اجرایی متن‌های نمایشی پاسخ دهد.

یکی از هدف‌های اساسی این مجموعه معرفی جهان‌های متفاوت نمایشی خواهد بود، جهان‌هایی که تا به حال به روی مخاطبان ایرانی باز نشده‌اند یا سیاست‌های فرهنگی خاص، جلوی باز شدن آن‌ها را گرفته است. این مجموعه به این دلیل که حداکثر آثار نمایشی را پوشش دهد، به بخش‌های کوچک‌تری مثل کلاسیک‌ها، کلاسیک‌های مدرن، آمریکای لاتین، بعد از هزاره، چشم‌انداز شرق، نمایشنامه‌هایی ایرانی، نمایشنامه‌های آمریکایی و نمایشنامه‌های اروپایی تقسیم شده است. جهت درک بهتر و بیشتر مخاطب از دنیای نویسنده و متن او، هر نمایشنامه همراه با یک مقاله یا نقد خواهد بود.

کتاب هوم بادی / کابل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن نمایشنامه‌های تراژدی - درام با درون‌مایه‌ی سیاسی علاقه دارید، این کتاب را از دست ندهید.

تونی کوشنر را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده‌ی متولد 1956 در آمریکا، نوشتن نمایشنامه را در دهه‌ی هشتاد میلادی آغاز کرد و از همان ابتدا تحت تاثیر رئالیسم آمریکایی و تئاتر اپیک‌برشت قرار داشت. تونی کوشنر (Tony Kushner) تاکنون جوایز معتبری را در عرصه ادبیات، سینما و تلویزیون کسب کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دریافت جایزه پولیتزر برای مجموعه کوتاه تلویزیونی فرشتگان در آمریکا، نامزدی جایزه اسکار برای بهترین فیلمنامه‌ فیلم مونیخ و دو جایزه‌ی تونی اشاره کرد. کوشنر عضو آکادمی هنر و ادبیات آمریکاست و در سال 2012 مدال ملی هنر توسط باراک اوباما به وی عطا شد.

در بخشی از کتاب هوم بادی / کابل می‌خوانیم:

اتاق هتلی در کابل که با معیارهای کابلی، تجملی محسوب می‌شود. دو تخت تک‌نفره. میلتن سیلینگ روی یکی از تخت‌ها و ملا افتار علی دورانی روی آن دیگری نشسته‌اند. دکتر قاری شاه کنار و اندکی پشتِ ملا دورانی ایستاده؛ کوآنجو توئیستلتن پشت میلتن ایستاده است.

پریسیلا سیلینگ روی یک صندلی، پشت ملحفه‌ای که گوشه‌ای از اتاق کشیده شده، نشسته است. روی میز کوچکی پشت او، آباژوری قرار دارد؛ سایۀ پریسیلا روی ملحفه افتاده.

اولِ صبح است. جَو اتاق بسیار سنگین است.

دکتر قاری شاه با لحنی سریع، حرفه‌ای و مهربان صحبت می‌کند؛ هر از گاهی از یک دفترچۀ یادداشت کمک می‌گیرد.

دکتر قاری شاه: استخوانِ سرشانۀ چپ به صورت وحشتناکی از زائدۀ غرابی جدا شده بود، همین‌طور فرورفتگی زیرخاری، آه، در اثر یه ضربۀ سهمگین کاملاً خُرد شده بود، به‌احتمال زیاد به این خاطر که اون زن   همسرتون   با بالاتنه‌ش، یعنی در واقع با دست، از خیابون‌های سنگلاخی، از روی بقایای انفجارها، بالا و پایین کشیده شده. بعد از دررفتگیِ استخوان، بازو از مَفصلِ شانه کنده شده و بعد، از محلِ قطعِ بازو حسابی خون رفته. شاید این اتفاق به دلیل تلاش همسرتون برای دفاع، از خودش پیش اومده. (دست چپش را جلوی صورتش می‌گیرد، انگار که در برابر ضربه‌ای از آن محافظت می‌کند.) مفصل‌های لولایی و گوی‌ ثابت سمت راست در جهت مخالفِ معمول، نود درجه چرخانده شده و بازو... با نیرویی کم جدا شده بود. سمت راستِ استخوانِ خاصره هم له شده بود. یادتون بیاد که اون مکرراً با چندین چماق و میلگردِ زنگ‌زده کتک خورده. از روی جایگاه‌ فرضیِ حمله‌کننده‌ها و شواهد این چنینی، ما فکر می‌کنیم تعدادشون ده نفر بوده، تقریباً همچین چیزی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوم بادی / کابل
نویسنده
مترجمخاطره کردکریمی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-7806-68-5
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
62650 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوم بادی / کابل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوم بادی / کابل

برای دریافت کتاب هوم بادی / کابل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.