معرفی و دانلود کتاب خبرخوان

عکس جلد کتاب خبرخوان
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خبرخوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خبرخوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خبرخوان

با داستان تکان دهنده و هیجان‌انگیز یک کاپیتان سالخورده در کتاب خبرخوان نوشتۀ پولت جایلز، در زمان سفر کنید! این رمان موفق و پرفروش روایت زندگی پرپیچ و خم کاپیتان پیری را به تصویر می‌کشد که با پذیرفتن مأموریت رساندن جوهنای ده ساله به خانواده‌اش، دردسرهایی باورنکردنی برایش رقم می‌خورد.

درباره‌ی کتاب خبر خوان:

این کتاب روایت زندگی پیرمردی هفتاد ساله به نام کاپیتان جفرسون کایل است که پس از جنگ داخلی برای امرار معاش به مناطق محروم و دورافتاده سفر می‌کند و برای مردم خبرهای روزنامه را می‌خواند؛ او که سه جنگ را در زندگی‌اش دیده و در دو جنگ نیز حضور داشته، فردی پر تجربه است و در گذشته، خود زمانی چاپخانه داشته اما به دلیل حوادث تلخ سیاسی اجتماعی تمام دارایی‌اش را از دست می‌دهد. جفرسون تنها زندگی می‌کند و از راه خواندن خبر برای مردمی که از سواد و دسترسی به رسانه بی‌بهره بودند، به وظیفه سابق خود عمل می‌کند. از آن سوی ماجرا، دختری به نام جوهنا در کودکی‌اش توسط یک قبیله سرخپوستی ربوده می‌شود و اکنون که ده ساله می‌باشد با آداب و رسوم این قبیله سرخپوستی آشناست و با سبک زندگی آن‌ها خو گرفته است.

چالش اصلی داستان خبرخوان (News of the World) از جایی شروع می‌شود که کاپیتان جفرسون مسئولیت برگرداندن جوهنا به خانواده‌اش در تگزاس را می‌پذیرد و از جاده‌ها و مسیری هولناک عبور می‌کند و هر دویشان برای زنده ماندن با موانع متعددی رو به رو می‌شوند. پولت جایلز (Paulette Jiles) با هنر بی بدیل داستان‌نویسی‌اش، به نحوی فضاسازی می‌کند که شما خود را در آن موقعیت می‌بینید و گویی تمامی آنچه روایت می‌کند مانند فیلمی اکشن از پیش چشم‌تان می‌گذرد.

افتخارات کتاب خبرخوان:

- نامزد دریافت جایزه ملی کتاب در بخش داستانی سال 2016
- نامزد جایزه Spur برای بهترین رمان سنتی غربی سال2017
- نامزد جایزه Goodreads Choice در بخش داستانی سال2016
- دریافت جایزه کتاب انجمن نویسندگان تگزاس در بخش داستان‌نویسی سال 2016

رمان خبر خبرخوان به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن این رمان به علاقمندان ادبیات داستانی آمریکایی توصیه می‌شود.

با پولت جایلز بیشتر آشنا شویم:

پولت جایلز، شاعر و نویسندۀ مشهور و موفق آمریکایی، متولد آوریل 1943 در ایالت میسوری است. او در سال 1968 در رشتۀ زبان از دانشگاه کانزاس، فارغ‌التحصیل شد و سپس به کانادا مهاجرت کرد و در شرکت پخش تلویزیونی فعالیت داشت. او که در زمینه آموزش زبان تخصص داشت، در آنتاریو، به فعالیت‌هایی در همین حوزه پرداخت و زبان بومی مناطق شمالی کانادا را فراگرفت. از جمله آثار جایلز می‌توان به Celestial Navigation که برنده جایزه فرماندار کل در بخش شعر انگلیسی سال 1984 شد و The Late Great Human Road Show، نامزد دریافت جایزه کتاب کانادا در بخش رمان سال 1986 و کتاب Sitting in the Club Car Drinking Rum and Karma Kola، نامزد دریافت جایزه ادبی ویلسون در سال 1986 اشاره کرد.

در بخشی از رمان خبر خوان، می‌خوانیم:

زن‌های شهر ویچیتا فالز لباس یکسره‌ای با راه‌راه‌های آبی و زرد، چند تکه لباس‌زیر، جوراب پشمی، لباس‌خوابی که بندش به گردن گره می‌خورد و کفشی کمابیش اندازه به دخترک دادند، اما نتوانستند کاری برایش انجام دهند. دلشان نمی‌آمد با دختری کوچک و لاغر که زخم‌هایی روی ساعد داشت و مثل عروسک‌های چینی زل می‌زد، با خشونت رفتار کنند. نمی‌خواستند با آن کودک گلاویز شوند و علاوه بر این‌ها، دخترک شپش هم داشت.

سرانجام کاپیتان او را به مؤسسهء لاتیز سپرد. زن‌های آن جا جسور بودند، رفتاری تقریباً مردانه داشتند و از این اردوگاه به آن اردوگاه جاده‌ها را زیر پا گذاشته بودند. خیلی‌ از آن‌ها در نقاط مختلف به زندان افتاده بودند. دست‌کم برای اِعمال زور دل‌رحمی نداشتند. دو ساعت وقت گرفت تا او را توی وان ببرند، بشویند و جامهء کیووایی تنش کنند. یکی از زن‌ها مهره‌های شیشه‌ای و آن لباس را که از پوست گوزن بود، با دندان‌های ارزشمندش از پنجره به بیرون پرت کرد. پرهای میان موهایش را که لانهء انواع جانوران شده بود، بیرون کشیدند.

با پارچ روی سر دخترک آب داغ ریختند و سروبدنش را با صابون آبی شستند. دخترک مقاومت می‌کرد؛ نسبت به بچه‌های ده‌ساله، فرزتر و لاغرتر بود، زور حیرت‌انگیزی داشت و حسابی صابونی شد. آب و کف از درودیوار پایین می‌ریخت. بالاخره وان به پهلو برگشت، آب بین درز تخته‌های کف فرورفت، به اتاق پذیرایی طبقهء پایین نشت کرد و نقش‌ونگارهای قرمز کاغذ دیواری لک افتاد و در همان حین، دخترک که کف زمین چمباتمه زده بود، با چشم‌های بی‌روح و شیشه‌ای، همهء آن خرابکاری‌ها را نظاره می‌کرد. موهایش مثل پارچۀ خیس به فرق سرش چسبیده بودند. با مکافات و کلنجار، لباس‌های زیر و رو و جوراب و کفش‌ها را به او پوشاندند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خبرخوان
نویسنده
مترجممهرداد وثوقی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-6983-30-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خبرخوان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خبرخوان

برای دریافت کتاب خبرخوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.