معرفی و دانلود کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ: رمان درباره‌ زندگانی محی‌الدین ابن عربی

عکس جلد کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ: رمان درباره‌ زندگانی محی‌الدین ابن عربی
قیمت:
137000 تومان - 14.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ: رمان درباره‌ زندگانی محی‌الدین ابن عربی

نسخه‌ی صوتی شاهکار محمدحسن علوان منتشر شد! کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ، یک رمان شگفت‌انگیز درباره‌ی یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های عرفان اسلامی، یعنی محی الدین ابن عربی است. با گوش سپردن به این اثر علاوه بر آشنایی با زندگی پرفرازونشیب این انسان والا، بسیاری از وجوه جذاب اندیشه و جهان‌بینی‌اش را نیز فرا خواهید گرفت. این کتاب در سال 2017 جایزه بوکر عربی را برای خالق خود به ارمغان آورد.

درباره کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ:

عرفان اسلامی به عنوان یک دستگاه فکریِ غنی و پربار، از زمان پیدایش خود تا به امروز، انسان‌های بزرگی را به صحنه‌ی تاریخ بشری معرفی کرده است: اشخاصی چون حسین منصور حلاج، عین‌القضات همدانی، روزبهان بقلی، شهاب‌الدین یحیی سهروردی و بسیاری دیگر، که هر یک به نوعی بر گنجینه‌های بینش و معرفت انسانی افزوده‌اند و آموزه‌های گسترده و عمیقشان از مرزهای جهان اسلام نیز فراتر رفته‌ است.

اما در میان این بزرگان، نام دو تن درخششی بس بیشتر از نام‌های دیگر دارد: مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، ملقب به خداوندگار و محی‌ الدین ابن عربی، ملقب به شیخ اکبر. درباره‌ی مولانا و جایگاه والای او در تاریخ اندیشه‌های اسلامی و اهمیت بی‌اندازه‌ی شاهکارش مثنوی معنوی در ادب فارسی، بسیار گفته‌اند و شنیده‌ایم. اما ابن عربی (با صرف نظر از آثار نسبتاً پرتعدادی که در این چند ساله‌ی اخیر درباره‌ی او به انتشار رسیده) در ایران آنقدر که باید و شاید شناخته شده نیست (مسلماً منظورمان در میان عامه‌ی مردم است، نه در میان اساتید و عالمان)؛ و این اندکی جای دریغ دارد، خصوصاً وقتی از تأثیر آثار و اندیشه‌های این عارف بزرگ بر بخش اعظمی از بزرگانِ فرهنگ و ادب پارسی آگاه باشیم. تأثیری که حتی به گمان بسیاری، حافظ نیز از آن برکنار نمانده بوده است.

با این حال، این ناآشنایی با ابن عربی (در مقایسه با گرایش و علاقه‌ی پرشور به مولوی) چندان هم عجیب نیست. زیرا اولاً که آثار او تماماً به زبان عربی نگاشته شده، و خودش نیز پیوند چندان مستقیمی با حوزه‌ی فکری ایرانی نداشته است. (اگرچه بسیاری از بزرگ‌ترین شاگردانش ایرانی و فارسی زبان بوده‌اند). در ثانی، ابن عربی اگرچه اشعار عاشقانه - عارفانه کم نسروده، با این حال غالب کتاب‌هایش را که برخی شمارشان را تا هشتصد عنوان نیز برشمرده‌اند، به نثر نگاشته است؛ آن هم نثری سخت و پرتکلف. پس از این لحاظ به هیچ وجه قابل مقایسه با مولویِ ذاتاً شاعر نیست که سِحر کلامش نه فقط فارسی‌زبانان، بلکه جهانی را مجذوب خود کرده است.

اما با وجود تمام این مسائل و دشواری‌ها، شناخت ابن عربی و امثال او، برای ما ضرورتی تام دارد؛ چه، بسیاری از باورهای نهادینه‌شده در ناخودآگاه فرهنگی‌مان (نه صرفاً در حوزه‌ی مسائل اعتقادی) تأثیرگرفته از اندیشه‌های چنین بزرگانی‌ست. اما از طرفی دیگر، مواجهه‌ی مستقیم با آثار بسیاری از این فیلسوفان و عرفا و حکیمان، کاری بی‌اندازه دشوار می‌نماید. و این امر در برخی موارد حتی درباره‌ی مولوی، شاعر یگانه‌ی پارسی زبان نیز صادق است، تا چه رسد به کسی چون ابن عربی، که آثارش نیز همچون نامش رنگ و بویی غیر ایرانی دارند.

در چنین شرایطی به ارزش کتاب‌هایی نظیر گاه ناچیزی مرگ (Little Death) پی می‌بریم. این اثر که در واقع رمانی در ژانر زندگینامه‌ای است، زندگانی محی الدین ابن عربی را که در آن حوادث غریب و شگرف کم رخ نداده است، توأمان با توضیح اندیشه‌هایش روایت می‌کند؛ بنابراین کتاب گاه ناچیزی مرگ در کنار وجوه داستانی، از سویه‌های نظریِ پررنگی نیز برخوردار است.

درباره‌ی این کتاب البته گفتنی بسیار است، اما بهتر است که مخاطبین را هر چه سریع‌تر به گوش سپردن به خود اثر فرا بخوانیم، و فقط در همین حد اشاره کنیم که آنچه محمدحسن علوان (Mohammed Hasan Alwan) در این رمان انجام داده، به راستی شگفت‌انگیز بوده است. او به خوبی توانسته در مرزی حرکت کند که یک سویش جهان سیال خیال و ادبیات قرار دارد، و سوی دیگرش واقعیت‌های انعطاف‌ناپذیرِ تاریخی؛ چنانچه نتیجه‌ی کارش همان اندازه جذاب از آب درآمده که آموزنده نیز هست.

ابن عربی که بود؟

محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی، مشهور به ابن عربی، عارف و فیلسوف مسلمانی بود که 560 هجری قمری، در شهر مرسیه‌ی اندلس، واقع در اسپانیای کنونی که آن زمان زیر نفوذ مسلمانان بود، دیده به جهان گشود. ابن عربی 78 سال بعد، در شهر دمشق رهسپار عالم باقی شد.

او در طول حدود هشت دهه زندگی خود، آثار بی‌شماری نوشت و شاگردان زیادی پرورش داد. مهم‌ترین کتابش را برخی فصوص‌الحکم و برخی دیگر فتوحات مکیه دانسته‌اند. اندیشه‌های ابن عربی ابعاد بسیار گسترده و پیچیده‌ای دارد؛ چنانچه قرن‌هاست تفسیر آنها محل بحث و اختلاف است. با این همه در اینکه او از اصلی‌ترین بانیانِ بسطِ نظریه‌ی وحدت وجود بوده، هیچ‌کس تردیدی روا نداشته است. این نظریه که در تفکر عرفانی بسیار بدان پرداخته شده، ناظر به شیوه‌ی خاصی از تلقی جهان است که در آن تفاوتی ماهوی میان خالق و مخلوق لحاظ نمی‌شود، و به تعبیری، همه‌ی اجزای جهان مادی و روحانی به مثابه‌ی جلوه‌هایی از ذاتِ فراگیر الهی قلمداد می‌شوند.

از دیگر جنبه‌های جذاب و تأثیرگذار، و در نوع خود رادیکال تفکر ابن عربی، بحث وی درباره‌ی ریشه‌های اختلاف ادیان است؛ مسئله‌ای که برای وی به قدری حائز اهمیت بوده که کتاب فصوص خود را با عطف توجه بدان آغاز نموده است. در مورد این مسئله، او بر این باور بود که اختلاف در ادیان عَرَضی است و نه ذاتی. به عبارت ساده، تمام باورهای اعتقادی نشانی از حقیقت را در خود دارند، اما هر یک به شیوه‌ای خاص و متفاوت.

در این باره که آیا ابن عربی صاحب مقام اولیا بوده یا نه، بحث‌های درازی در گرفته است. آنچه مسلم می‌باشد، این است که وی برای خود کراماتی قائل بوده و حتی بسیاری از مکتوبات خویش را مستقیمأ به ذات باری تعالی منسوب می‌داشته است! اما اینکه چنین ادعاهایی تا چه اندازه ریشه در واقعیت داشته، چندان روشن نیست.

زندگی ابن عربی نیز همچون نظام فکری‌اش، سرشار از شگفتی و غرابت است؛ از جمله ماجرای دل باختنش به دختری زیباروی به نامِ «نظام» بسیار شهره است. با این همه از ذکر جزییات بیشتر درباره زندگی ابن عربی صرف نظر می‌کنیم، زیرا در کتاب گاه ناچیزی مرگ به نحوی جذاب و کامل بدان پرداخته شده است.

کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به عرفان اسلامی، دوست‌داران رمان‌های تاریخی - زندگینامه‌ای و دنبال‌کنندگان ادبیات عرب، سه گروهی‌اند که مخاطبین اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند.

با محمدحسن علوان بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی عربستانی در ریاض زاده شده است. او تحصیلات خود را ابتدا در دانشگاه ملک سعود (در رشته‌ی سامانه اطلاعاتی مدیریتی) پی گرفته، و پس از آن در دانشگاه پورتلند (در رشتهٔ ام‌بی‌ای) ادامه داده است. او در سال 2013 برای رمان «سمور»، تا یک قدمی کسب جایزه‌ی بوکر عربی رفت؛ اما چهار سال بعد بود که توانست آن را از آن خود کند: با رمان گاه ناچیزی مرگ (موت صغیر).

در بخشی از کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ می‌شنویم:

خانه‌ی جدید ما در اشبیلیه کوچک‌تر از خانه‌ای بود که در مرسیه داشتیم. اما تازه‌ساز بود و هوای خوش‌تری داشت. از کوهستان مجاور، صدای زوزه‌ی شغالان، دو خواهر کوچکم را می‌ترساند. اما پدر ایشان را آرام می‌کرد: «زوزه‌ی شغالان تسبیح خداوند است. آیا ذکر نام الهی شما را ترسانده؟» و این چنین ترس را در ایشان می‌کشت.

من آن وحوش همجوار را اولیای الهی می‌دانستم، که صبح و شام، تسبیح‌گویان از حوالی خانه می‌گذرند. اتاق من، اتاق شرقی خانه، برای خفتن جای مناسبی نبود. هر طلوع، خورشید تمام هیکل درخشانش را از پنجره به داخل یله می‌کرد. پهن می‌شد و می‌چسبید به فرش و بستر و دیوارها. تازه همان پنجره هم مشرف به خانه‌ی کوچکی بود که پیرزنی خرفت، تمام روز بر درب آن می‌نشست...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه (یک)
نمونه (دو)
38 دقیقه
قسمت اول
28 دقیقه
قسمت دوم
39 دقیقه
قسمت سوم
33 دقیقه
قسمت چهارم
32 دقیقه
قسمت پنجم
25 دقیقه
قسمت ششم
35 دقیقه
قسمت هفتم
33 دقیقه
قسمت هشتم
36 دقیقه
قسمت نهم
32 دقیقه
قسمت دهم
28 دقیقه
قسمت یازدهم
37 دقیقه
قسمت دوازدهم
31 دقیقه
قسمت سیزدهم
31 دقیقه
قسمت چهاردهم
27 دقیقه
قسمت پانزدهم
44 دقیقه
قسمت شانزدهم
32 دقیقه
قسمت هفدهم
35 دقیقه
قسمت هجدهم
33 دقیقه
قسمت نوزدهم
33 دقیقه
قسمت بیستم
34 دقیقه
قسمت بیست و یکم
40 دقیقه
قسمت بیست و دوم
33 دقیقه
قسمت بیست و سوم
24 دقیقه
قسمت بیست و چهارم
31 دقیقه
قسمت بیست و پنجم
34 دقیقه
قسمت بیست و ششم
33 دقیقه
قسمت بیست و هفتم
30 دقیقه
قسمت بیست و هشتم
23 دقیقه
قسمت بیست و نهم
31 دقیقه
قسمت سی‌ام
26 دقیقه
قسمت سی و یکم
32 دقیقه
قسمت سی و دوم
35 دقیقه
قسمت سی و سوم
30 دقیقه
قسمت سی و چهارم
34 دقیقه
قسمت سی و پنجم
33 دقیقه
قسمت سی و ششم
37 دقیقه
قسمت سی و هفتم
25 دقیقه
قسمت سی و هشتم
36 دقیقه
قسمت سی و نهم
52 دقیقه
قسمت چهلم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ: رمان درباره‌ زندگانی محی‌الدین ابن عربی
نویسنده
مترجمامیرحسین الهیاری
راویآرمان سلطان زاده، آزاده رادمهر
ناشر چاپیانتشارات مولی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
137000 ت - 14.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ

somayeh tohidlou
۱۴۰۰/۱۲/۵
مجذوب کتاب شدم. مدام می‌رفتم و بازمی‌گشتم تا شاید جملاتی از کتاب بر جانم نشیند. این کتاب دو روایت موازی دارد. یکی رمانی تاریخی - زندگینامه‌ایست از زندگی ابن عربی در انتهای قرن ششم و ابتدای قرن هفتم. داستانی برآمده از زندگی پرکشش ابن عربی
داستان و روایت موازی دوم داستان نسخه خطی‌ای از ایشان است که
قرن به قرن و دست به دست چرخیده تا همین حوالی ۲۰۱۶ به دست خانم دکتر فلسفه‌ای رسیده است. این بخش که بیشتر به خیال نویسنده می‌ماند همانا نشاندهنده ارزش و اهمیت دستنوشته‌های او در طی سالیان است.
بخش زندگی‌نامه مجموعه‌ای از اسفار است. از عارفی که در مهاجرت و سفر رشد کرده و به دنبال اوتاد خویش و کشف خیالات خویش پیش رفته است. روایت زندگانی پر از عشق ابن عربی به خوبی نشان داده شده و امان از عشق نظام و روایتگری این عشق که نتیجه‌اش کتاب «ترجمان الاشواق» شده است.
خودنگاشت ابن عربی در «فتوحات مکیه» توانسته دستاویز نویسنده زبردست این کتاب باشد. دنیای خیال و وحی و جهانی که واقعیست و به عشق آمیخته با روحیه‌ای تواب و محاسبه‌گر خواننده را با خود همراه می‌کند. هر سفر با جمله‌ای از ابن عربی و انتخابی دلنشین آغاز می‌شود.
روایت کتاب صوتی بسیار دلنشین و خواستنیست و کتاب برای آن‌ها که به عرفان و ادبیات دلبسته‌اند جذاب است. جرعه جرعه‌اش نوشیدنیست و درگیر کننده.
‌به طرز عجیبی با خواندنش یاد «پله پله تا ملاقات خدا» ی زرین‌کوب افتادم و زندگی مولانا. و چه جالب‌تر اینکه وتد چهارم ابن عربی راشمس معرفی کرد.
Siavash Ghezelbash
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
بخشی از کتاب
"علم، تنها نادانی را می‌زداید خوشبختی نمی‌آورد، خوشبختی در جهل است"
خیلی خوشحالم که کتاب را خوندم کمی با تصوف و ابن عربی آشنا شدم و روی من خیلی تاثیر گذاشت کمی حال بدمو تسکین داد با کتاب زندگی کردم فصل آخرش بی‌نظیر بود و آرمان سلطانزاده با بازی هنرمندانش اشکمو در آورد خانم رادمهر هم
با وجود این که نقشش کم بود ولی بسیار تاثیرگذار بود
جایی که اسم شمس تبریزی به عنوان وتد چهارمش اومد ذوق زده شدم یاد خاطره خوش ملت عشق افتادم
کتاب باعث شد کلی توی اینترنت راجع بهش سرچ کنم
سپاس بیکران از دوست خوبم کتابراه
سعید پایانی
۱۴۰۲/۷/۱۴
بسیار خوب، بسیار مفید، روایت بسیار زیبا و راوی مسلط و تاثیر گذار، آقای سلطان زاده که تسلط بسار خوبی به شیوه بیان حالات عرفانی دارند. و مضمون کتاب که باب‌های تازه‌ای از عرفان و تصوف را برایم روشن کرد. اختلافات بیهوده و سیاسی سنی و شیعه، دلیل نیاز به اتحاد بین مسلمین و دامان نزدن به شبهات گذشته، بین ارتباط عرفا، دیدار با عرفای بزرگ ایرانی و ستایش آن‌ها و... و فراوان نکات و پندهای مفید دیگر. آرزوی میکم عاقبت خیر برای نویسنده، ناشر و راوی این اثر ارزشمند، که برای من بسیار مفید واقع شد
سارا رشیدی
۱۴۰۱/۴/۱۵
کتاب خوبی است. با خواندن‌این کتاب فهمیدم همه حکومتها بر پایه سیاستی متحد الاشکل اداره می‌شوند، که از دیر باز همین بوده فقط شیوه‌های اجرایی آن متفاوت است
و هر کدام بنا بر بستر اعتقادی جامعه از مکانیزمهای فشار آن‌دوران بهره می‌برند تا به ورطه نابودی نروند در این میان همیشه عامه مردم بیشترین آسیب را
می‌بینند
در هر دوره‌ای عقاید افراطی وجود داشته
و در این میانه فقط توسل به ایمان و اعتقاد است که باعث‌آرامش مردم می‌شود ولو اینکه غلط باشد
نازنین شریفی
۱۴۰۱/۹/۱۵
ابتدا باید به آقای سلطان‌زاده دست مریزاد گفت با این اجرای دلنشین و زیبایشان
و اما کتاب: وقتی متوجه شدم که در مورد این عربی است انتظار یک پدیده را داشتم ولی متاسفانه به بعد عرفانی ابن عربی چندان اشاره‌ای نشده و بیشتر روی اتفاقات آن زمان و زندگی روزمره این عارف بزرگ متمرکز شده ولی از جملات ناب و با
تامل برانگیز کتاب لذت بردم این یعنی اینکه ترجمه‌ای شاهکار دارد
ولی اینهمه با اشتیاق و عشق این کتاب را گوش دادم
ممنون کتابراه
مینا کریمی
۱۴۰۱/۲/۸
دو تا فایل اول کتاب و که شنیدم با خودم گفتم: ‌ای بابا، درگیر یه کتاب تاریخ عرب و اسلام شدم. از خریدش پشیمون شدم ولی از اونجا که کتاب خونده نشده حس عذاب وجدان به آدم میده، به ناچار ادامه دادم. هر چی جلوتر میرفتم شخصیت محی الدین بیشتر جذبم میکرد. یه جا به خودم آمدم دیدم کتاب و که میذارم کنار میرم تو اینترنت در موردش سرچ میکنم!!! عجب کتابی، عجب شخصیتی!!!!
وحید صیامی
۱۴۰۱/۸/۱۳
عالی بود، تکنیک بازخوانی داستان بزرگان قدیمی در قالب و فرم رمان، که جدید و مورد پسند خوانندگان زمان اکنون است، کار قشنگی است. در ایران و با رمان‌هایی بسیار جذاب و دلکش در دهه سی شروع شد، و حسب ناتوانی‌های فرهنگی دهه‌های اخیر در ایران، اکنون باید ترجمان نویسندگان منطقه را بخوانیم.
من این را بلافاصله بعد از شنیدن کتاب ملت عشق، می‌شنوم. ملت عشق بسیار هیجان انگیز بود و این یکی بسیار عالی است
سارا ن
۱۴۰۱/۷/۲
نام ابن عربی اینقدر بزرگ هست که انتظار کتابی بسیار بهتر از این را داشته باشیم
متاسفانه نویسنده نتوانسته این انتظار را براورده نماید
البته که زحمت بسیار متحمل شده و قسمتهایی از کتاب زیبا و تامل برانگیزند
ولی از کشف و شهود ایشان مطالبی بسیار اندک اورده شده و به بعد عرفانی و سلوک ایشان چنانچه باید پرداخته نشده است
ترجمه بسیار روان است
و گوینده هم بسیار عالی واقعا هنر زیبایشان ستودنی ست
لی لی مهروند
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
شروع کتاب این حس برام داشت که یک تاریخ عربی رو گوش می‌دم که خسته کننده هست اما از فایل سوم و چهارم اینقدر جذب زندگی و سلوک شیخ اکبر شدم که کلی در باره‌اش سرچ کردم و اطلاعات گرفتم نویسنده بیشتر به زندگینامه پرداخته تا سلوک و مکتب
اما بسیار زیبا و دلنشین که قطعا در صد بالایی از این جذابیت مربوط به خوانش عالیه آقای آرمان سلطان زاده هست
آرش سلامی
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
رمان به لحاظ گویش و موسیقی عالی بود
اما خود رمان قدرت زیادی نداشت و فقط یک اطلاعات نسبتا مناسب در مورد زندگی محی الدین عربی
در مورد نوع تفکرش خوب توضیح نداده بود
پرشهای ناگهانی و منقطع به دوران‌های دیگر تاریخی اصلا خوب بیان نشده بود و معلوم نبود به چه علتی این پرشها انجام میشود
اتفاقات تاریخی را خیلی خوب بیان نکرده است
در کل یک رمان متوسط بود
امیر ایرانگرد
۱۴۰۱/۱/۲۵
سلام و درود. یکی از زیباترین و عالی‌ترین کتابهایی بود که شنیدم. بی نظیر بود. و خوانش استاد آرمان سلطان زاده عالی ترش میکنه. واقعا این صدا و تسلط در خواندن بی بدیله. هر کتاب با صدای این استاد زیباتر و شنیدنی تر و بی همتاست. و وای از زندگی و سیر و سلوک ابن عربی. این کتاب رو به همه عزیزان عاشق کتاب و مطالعه پیشنهاد میکنم.
سعید خراسانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
کتابی عالی با اجرا و موسیقی متن بی نظیر، ابتدا از اسم کتاب یک مقداری مردد شدم، چون انتظار کتاب گیرایی از یک نویسنده عرب نداشتم، ولی هرچه پیشتر رفت جذابیت کتاب بیشتر شد، درضمن محی الدین ابن عربی پدر خوانده استاد مولانا است که بعنوان پدر تصوف بحساب میاد
سعیده خوانساری
۱۴۰۱/۶/۱۶
بسیار بسیار کتاب آرام زیبا و دلنشینی بود من اول فقط به خاطر راوی کتاب آقای سلطانزاده کتاب رو گرفتم ولی بعد از چند فصل عاشق آرامش کتاب که در واقع تسلیم بودن محض یک بنده در برابر خالق بود شدم خیلی دوست داشتم و واقعا لذت بردم ممنونم از کتابراه،
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۲/۳۱
هرچه از اجرای فوق العاده آرمان سلطان زاده بگویم کم است. در واقع با یک کار هنری فوق العاده روبرو هستیم. ارزش ادبی خود کتاب هم جای حرف ندارد. کتاب پر از مضامین داستانی، فلسفی، عرفانی، تاریخی، فرهنگی است و حتما ارزش حداقل یکبار خواندن و شنیدن را دارد.
Pejman Pirmoradi
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
خوب اصلا انتظار نداشتم یک نویسده از عربستان سعودی بتونه مطلبی از عرفان بنویسه که البته نتونسته اما زندگی این متفکر و عارف صاحب سبک رو خوب به نگارش درآورده اما از عقاید ابن عربی سخنی به میان نیامده که باعث تاسف هست اما با همه این تفاصیل کتاب خوب که نه عالیه
مشاهده همه نظرات 67

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ

برای دریافت کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.