معرفی و دانلود کتاب خداحافظ گاری کوپر

عکس جلد کتاب خداحافظ گاری کوپر
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خداحافظ گاری کوپر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خداحافظ گاری کوپر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خداحافظ گاری کوپر

کتاب خداحافظ گاری کوپر رمانی فلسفی و سیاسی اثر رومن گاری نویسنده فرانسوی است. این رمان پنجره‌ای رو به نسلی جدید است. نسلی که از دل جنگ و خونریزی بیرون آمده‌اند. خداحافظ گاری کوپر دربارۀ جوانی 21 ساله اسکی باز به نام لنی است که به دلیل تنفر از شرکت در جنگ ویتنام، وطن خود را ترک کرده و از زادگاه خود آمریکا به کوه‌های سوییس پناه می‌برد. شعار او آزادی از هر گونه تعلقی است.

رمان خداحافظ گاری کوپر (Adieu Gary Cooper) در واقع روایت چگونگی برخورد لنی با موانع و مشکلات پیش رویش در مسیر رسیدن به رویاهایش است. نویسنده در این کتاب قهرمانی خلق کرده که با نگاهی درویش مآبانه به زندگی نگاه می‌کند و آن قدر خود را از زندگی و متعلقات معنوی‌اش دور می‌بیند که حتی متوجه عشقی که از راه رسیده نیز نمی‌شود و اهمیت آن را درک نمی‌کند. او حتی از این واقعیت می‌گریزد و زمانی که به زندگی بی‌قید و رهای خود در کلبه‌ای بر راز کوهستان‌های سوییس باز می‌گردد از طریق دوست دیگری به اهمیت عشق پی می برد. قهرمان گاری "لنی" پس از انتشار این کتاب به یکی از چهره‌های مورد علاقه‌ی جوانان در سراسر جهان بدل شد و جماعت کثیری با او همذات پنداری کردند. روحیه‌ای مستقل، بیزار از جنگ و در عین حال بی‌پروا و دریادل. این کتاب که در سال 1969 منتشر شده با وقایع زمان خود پیوندی تنگاتنگ داشت چرا که لنی سربازی آمریکایی است که از رفتن به جبهه‌های ویتنام سرباز زده و این کلبه‌ی دنج و زندگی بی‌فردا را بر زندگی‌ای که دیگران به او تحمیل کرده‌اند ترجیح می‌دهد.

در فصل اول کتاب خداحافظ گاری کوپر هیچ کس و هیچ چیز از تیغ هجو در امان نیست. از آمریکا، فرانسه، سوییس و کوبا گرفته تا عشق و دین و سوسیالیسم و ایدئولوژی ها و لنین و کامو و پلیس و سیاستمداران و مردان و زنان و تقریبا هر چیزی به ذهن می‌رسد! اگر جنگ ویتنام به سخره گرفته می‌شود همزمان مخالفین آن هم بی نصیب نمی‌مانند. همچنین فصل اول کتاب خداحافظ گاری کوپر پر از جملات قصار و مطلب است.

خداحافظ گاری کوپر یکی از معروف‌ترین آثار رومن کاسو که بعدها اسم مستعار رومن گاری (Romain Gary) را برای خود انتخاب است. گاری نویسنده‌ای تواناست که در هشتم ماه مه 1914 در شهر موسکو از مادری اهل لیتوانی و پدری روسی به دنیا آمد. او در طول زندگی پربار ادبی‌اش 21 رمان با نام حقیقی، یک رمان با نام مستعار فوسکو سینی بالدی و چهار رمان با نام مستعار امیل آژار نوشته و بدین سبب تنها نویسنده‌ایست که دو بار موفق به دریافت جایزه ادبی گنکور شده است.

جملات برگزیده کتاب خداحافظ گاری کوپر:

- آخه اگر همه می‌تونستن با هم متحد بشن دیگه برای چی دنیا رو عوض کنن؟ دنیا دیگه این جوری نبود. اگر تنها باشی می‌تونی کاری بکنی. می‌تونی دنیای خودت رو عوض کنی. دنیای آدمای دیگه دست تو نیست.
- دیوار زبان وقتی کشیده می شود که دو نفر به یک زبان حرف می زنند. آن وقت دیگر مطلقاً نمی توانند حرف هم را بفهمند...
- کسانی که عقاید احمقانه شان را ابزار می کنند اغلب بسیار حساسند. هر قدر عقاید کسی احمقانه تر باشد کمتر باید با او مخالفت کرد.
- هرچیز حدی دارد، حتی تصمیم آدم به کلنجار رفتن با واقعیات. وقتی آدم به آن حد رسید، دیگر کاری نمی شود کرد. واقعیات باید بروند یکی دیگر را پیدا کنند.
- هیچ کس تا به حال دو مرتبه در عمرش عاشق نشده، عشق دوم، عشق سوم، اینها بی معنی است. فقط رفت و آمد است. افت و خیز است. معاشرت می کنند و اسمش را می گذارند عشق.
- تمدن ما تمدن دسته خر پلاستیکی است . هیچ چیزش طبیعی و صادقانه نیست. همه چیزش مصنوعی است و نقش بازی می کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خداحافظ گاری کوپر
نویسنده
مترجممحمود بهفروزی
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-1760-087-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خداحافظ گاری کوپر

Ali Mohammdi
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
فوق العاده بود
کتاب خداحافظ گاری کوپر را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد. در بخش اول با لنی و دیدگاه‌های او آشنا می‌شویم که فلسفه بسیار خواندنی و جذابی برای خود دارد و در بخش دوم جس وارد داستان و زندگی لنی می‌شود. در بخش دوم با دانشجویانی آشنا می‌شنویم که درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر که جس
می‌کنند هم یکی از این دانشجوها است. لنی هنگامی که برای پیدا کردن کار از ارتفاعات پایین آمده، جس را می‌بیند که برخلاف سنت فکری‌اش، به نوعی گرفتار او می‌شود
اولین کتاب بود که از رومن گاری خوندم و بسیار لذت بخش بود
سیما قهرمانی
۱۴۰۰/۲/۲۹
من این کتاب رو چون آقای مهران مدیری پیشنهاد کردن خوندم رومن گاری نویسنده خیلی خوبیه اما ترجمه‌اش اصلا خوب نبود و حق مطلب رو ادا نکرد
Arman NM
۱۳۹۶/۱۲/۵
ترجمه خیلی ایراد داره. اونقد که نتونستم ادامه بدم. دوستان قبل خرید حتما یه تحقیقی در مورد مترجمین کتاب انجام بدن بعد اقدام کنن.
سهیلا عباسپور
۱۳۹۹/۱/۱۹
کتاب بسیار ضعیف بود؛ ترجمه فاجعه‌ای داشت؛ پر از غلط املایی. ‌ دیگه کتاب نمیخرم ازتون
Younis Halaji
۱۳۹۶/۱۰/۶
عالیست دستتان درد نکند با امید توفیق روز افزون
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب خداحافظ گاری کوپر

برای دریافت کتاب خداحافظ گاری کوپر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.