معرفی و دانلود کتاب صوتی تهوع

عکس جلد کتاب صوتی تهوع
قیمت:
۹۳۶۰۰ 65520 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تهوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تهوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تهوع

نمونه‌ای اعلا از فلسفه اگزیستانسیالیسم! ژان پل سارتر، فیلسوف برجسته فرانسوی در کتاب صوتی تهوع جهان‌بینی خود درمورد میزان اراده انسان در تعیین تقدیر و سرنوشتش را بیان می‌کند. این رمان فلسفی داستان مورخ جوانی به نام «آنتوان» را روایت می‌کند که به افسردگی و دل‌مردگی دچار شده و نمی‌تواند با کسی ارتباط برقرار کند. کتاب حاضر در سال 1950 نامزد جایزه بهترین رمان‌های نیم قرن اخیر شد.

درباره کتاب صوتی تهوع:

شاید برای خودتان یا یکی از اطرافیانتان پیش آمده باشد که در برهه‌ای از زندگی دچار حس تنهایی، دلمردگی و خستگی کنید. در این زمان‌ها بیشترین وقت خود را در کنج اتاقی می‌گذرانید و دوست دارید تنها برای خودتان باشید و کسی کاری به کارتان نداشته باشد. مضمون اصلی کتاب تهوع (Nausea) همین است.

ژان پل سارتر با نوشتن این کتاب بخش زیادی از افکار و جهان‌بینی خود را نسبت به پدیده‌های جهان آشکار ساخت. داستان درمورد آنتوان است که به تنهایی و بدون خانواده و هیچ دوستی زندگی می‌کند. او به سختی می‌تواند نسبت به کلیشه‌ها و عقاید انسان‌های اطرافش واکنشی نشان ندهد و مدام درمورد مسائل پیچیده‌ای همچون وجود، جسم و هرچیزی که در اطراف انسان است تفکر می‌کند.

کتاب شامل یادداشت‌های روزانه او می‌شود و ما در خلال این یادداشت‌ها متوجه پوچی و عبث بودن دنیای او می‌شویم. آنتوان با شرح پریشانی‌ها و افکارش نسبت به هستی، سیر دگرگونی آگاهی خود را برای شما به نمایش می‌گذارد. چیزی نمی‌گذرد که به چیز عجیبی پی می‌برد و آن چیز این است که اشیا و موقعیت‌های خاص بر روی درکش از جهان تاثیر زیادی می‌گذارند و احساسات خاصی را در وی برمی‌انگیزند.

او مرتب دچار حس عجیبی شبیه به تهوع می‌شود و تنها چیزهایی که حس تهوعش را تسکین می‌دهند در موسیقی و ادبیات خلاصه می‌شود. آنتوان نسبت به وجود خود احساس وحشت می‌کند و همیشه حس گنگی دارد که نمی‌داند دلیلش چیست. به طور کلی این شخصیت را می‌توان نمادی دانست از تمام انسان‌های تنها که از وجود خود پناهگاهی می‌سازند تا از افکار سیاه و وهمناک خود فرار کنند.

جالب است بدانید در سال 1964 جایزه نوبل ادبیات برای این رمان به سارتر داده شد اما او از پذیرفتن آن امتناع کرد. کتاب صوتی تهوع را نمی‌توان رمان محض یا فلسفه محض به شمار آورد. بلکه چیزی بین این دو است. مفاهیم بیان شده در این کتاب در آثار دیگر سارتر همچون «هستی و نیستی» و آثار دیگر فلسفی او نیز بیان شده‌اند.

نویسنده معتقد است انسان در ابتدا هیچ ماهیتی از خود ندارد؛ بلکه فقط وجود دارد. چیزی که ماهیت انسان را می‌آفریند اعمال اوست و برای شناخت هر کسی باید به اعمالش دقت کنیم. آنتوان در پایان این داستان پی می‌برد برای نجات خود نمی‌تواند به هیچ کسی در این دنیا تکیه کند و باید به تنهایی با زندگی روبه‌رو شود.

با شنیدن این کتاب این موضوع را درک می‌کنید که انسان معنای وجود خود را در چیزهای ماندگار جستجو می‌کند. چیزهایی مثل یک قطعه ادبی، اثر هنری یا موسیقی یا حتی اعمالی مثل مهربانی و همدلی و عشق. قهرمان داستان در تلاش است تا توجیهی ماندگار برای ادامه زندگی پیدا کند. چراکه دلایل طبیعی به مرور اهمیت خود را از دست می‌دهند و پوچ می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تهوع:

- این کتاب لذت‌بخش‌ترین کتابی است که سارتر تاکنون نوشته است. (نیویورکر - هفته‌نامه ادبی آمریکایی)
- بهترین کتاب و از جالب‌ترین رمان‌های سارتر. (آتلانتیک - یکی از مجله‌های آمریکایی)
- با تهوع، سارتر به طرز شگفت‌انگیزی موفق شد قلمرو رمان را به دورترین نقاط خودآزمایی گسترش دهد. (نیویورک پست - روزنامه قدیمی آمریکایی)

کتاب صوتی تهوع به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به آثار فلسفی به خصوص فلسفه اگزیستانسیال علاقه دارید، شنیدن این کتاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود. همچنین علاقه‌مندان به ادبیات فرانسه از شنیدن کتاب حاضر لذت خواهند برد.

ژان پل سارتر را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، فیلسوف و نمایشنامه‌نویس برجسته در سال 1905 در فرانسه متولد شد. او را به عنوان یکی از پیشگامان مکتب اگزیستانسیالیسم می‌شناسند. جالب است بدانید اولین کسی که ژان پل سارتر (Jean Paul Sartre) را به ایرانیان معرفی کرد «صادق هدایت» بود که داستان «دیوار» او را در سال 1324 ترجمه کرد.

از دیگر آثار وی می‌توان به «زنده باد چگوارا»، «مگس‌ها»، «هستی و نیستی»، «خروج ممنوع»، «اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر» و «نکراسوف» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی تهوع می‌شنویم:

آفتابی دلنشین و مهی ملایم خبر از روزی خوش میداد. صبحانه‌ام را در کافه مابلی خوردم. خانم فلوران صندوقدار لبخند ملیحی به من زد. از سر میزم داد زدم: «آقای فاسکل ناخوشه؟»

- «بله آقا سرمای سختی خورده. چند روزی باید توی رختخواب بمونه. امروز صبح دخترش از دونکک اومده. اینجا میمونه تا ازش مراقبت کنه.»

بعد از دریافت نامهٔ آنی این اولین بار است که از فکر دیدنش خوشحال میشوم. این شش سال چه کار می‌کرده؟ آیا وقتی با هم روبه‌رو شویم دست‌پاچه می‌شویم؟ آنی دست‌پاچگی سرش نمی‌شود. طوری با من روبه‌رو می‌شود که انگار دیروز از پیشش رفته‌ام. به شرطی که از همان اول کار احمقانه‌ای نکنم و اوقاتش را تلخ نکنم.

یادم باشد از راه که می‌رسم دستم را به طرفش دراز نکنم. از این کار بدش می‌آید. چند روز پیش هم می‌مانیم؟ شاید بیاورمش بوویل. کافی است چند ساعتی اینجا بماند و شب را در هتل پرانتونیا بخوابد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
صفحه‌ی بدون تاریخ / ساعت دو و نیم / دفتر خاطرات: دوشنبه / سه شنبه
26 دقیقه
صبح پنج شنبه، در کتابخانه / بعد از ظهر پنج شنبه / جمعه
34 دقیقه
ساعت پنج و نیم
37 دقیقه
پنجشنبه، ساعت یازده و نیم / ساعت سه ‌/ جمعه ساعت سه
55 دقیقه
ظهر شنبه / یکشنبه
45 دقیقه
دوشنبه / ساعت هفت شب / ساعت یازده شب / سه شنبه سوران
33 دقیقه
چهارشنبه / پنجشنبه/ جمعه
47 دقیقه
شنبه صبح / بعد از ظهر
31 دقیقه
دوشنبه
31 دقیقه
سه شنبه
46 دقیقه
سه شنبه
36 دقیقه
ساعت شش عصر / شب هنگام
25 دقیقه
جمعه
32 دقیقه
شنبه
21 دقیقه
یکشنبه / سه شنبه در بوویل
30 دقیقه
چهارشنبه: آخرین روز من در بوویل
36 دقیقه
یک ساعت بعد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تهوع
نویسنده
مترجممحمدرضا پارسایار
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۳۶۰۰ 65520 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تهوع

مهرداد تقی‌پور
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
اگزیستانسیال خدا ناباور کلأ هاله‌ای از سردی و تنهایی رو همیشه داره، اما به هرحال سارتر خوانندگان مخصوص خودش رو داره همان طور که در مراسم تدفینش 50000 نفر شرکت کردند، اما من شخصاً کتاب های اگزیستانسیال خداباوری مثل یا این یا آن و ترس و لرز سورن کی‌یرکگور، بودن و داشتن از گابریل مارسل، کتاب‌های کارل یاسپرس، پل تیلیچ رو بیشتر ترجیح میدم.
علی نژاداسماعیل
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
به معنی واقعی کلمه رمانی پر از آشفتگی، سردرگمی و پوچ‌گرایی.
ژان پل سارتر میخواهد به مخاطب خویش القا کند این دنیا آنقدرها هم که فکرش را میکنید ارزشش را ندارد.
فضای کلی رمان نزدیک به بوف کور صادق هدایت.
خوندن این رمان رو به کسانی پیشنهاد میکنم که تفکراتشون رو گسترش بدن و با مکتب فکری نیهیلیسم آشنا بشن و حرفی برای گفتن داشته باشند.
S Ab
۱۴۰۱/۵/۹
از اینکه کتاب صوتیش رو گوش دادم خوشحالم، تعریفش رو خیلی شنیده بودم. توجه داشته باشین که این کتاب به تمرکز زیادی نیاز داره، بعضی از بخشهارو من سه بار گوش دادم تا کامل درک بشه. مثل بقیه کتابهای صوتی نیس که در هر حالت و هر جایی گوش بدیم بلکه باید به دور از هر دغدغه فکری باشیم.
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۶/۱۵
متن، گویندگی و ترجمه که واقعا عالی بود اون یک ستاره هم که کم کردم به خاطر اون بحران فکری آنتوان هست که حس بدی رو به مخاطبش میده.
به طور کلی داستانش یک داستان پوچ گرا و مبهم و تاریک مثل بوف کور هست که شخصیت اصلی از همه چیز و همه کس متنفره.
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۲/۱۰
تهوع سارتر با صدای رضا عمرانی یک ترکیب فوق العاده ایجاد کرده. اگر به سارتر علاقه مندید و حتی اگر تهوع را قبلا خوانده باشید این اجرای صوتی فوق العاده است و ارزش یکبار گوش کردن را دارد.
میلاد محمدی
۱۴۰۲/۸/۱۲
خیلی کتاب خوبی از نظر روانی هست. پیشنهاد میکنم کتاب تهوع سارتر رو یکبار هم شده مطالعه کنید. صدای آقای عمرانی چقدر عالی و فوق‌العاده هست. دمشون گرم
لادن اعلایی
۱۴۰۱/۵/۸
کسانی که با آثار این نویسنده اشنایی دارند میدونن این کتاب یک کتاب خاص توی نوع خودش هست وشاید برای من بهترین کتابش بود که یکروزه بی درنگ خواندم وبه اتمام رساندم
محمدرضا فاضلی
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
بیان و توصیف جزییات و اینکه چطور دیدن پیرامون در این کتاب برای کسانی که به روش خاصی برای دیدن اعتقاد ندارند نکته برجسته و دریافت من از این کتاب بود
sara s.
۱۴۰۰/۸/۲۹
واقعا عالی عالی یکی از بهترین کتابها، نویسنده قشنگترین توصیف ممکنو‌از اطرافش بیان میکنه، حتی از کوچکترین احساساتش چشم پوشی نمیکنه برا بیان و درک خواننده،
بهاره عزیزمحمدی
۱۴۰۱/۶/۸
کتاب فوق العاده‌ای بود، بعضی فصل‌ها رو چندبار گوش کردم و از دیدگاه سارتر لذت بردم، لذت درک این مفاهیم با صدای رضا عمرانی چند برابر شده بود.
عسل
۱۴۰۱/۹/۱۲
کفرمو درآورد😅 حتی دوتا جمله ش رو نتونستم بهم ربط بدم! گمونم بهتره اول نقد و نظریه دربارش بخونم بعد مجددا خود کتاب رو.
Saeed Karimian khozani
۱۴۰۱/۵/۱۲
توصیفاتی عالی. قلم زیبا. ولی گاهی اوقات به صورت مصنوعی تلاش برای اگزیستنشال نشان داده شدن نویسنده و نوشته.
Meysam Salehvand
۱۴۰۱/۵/۱۱
یک کتاب فوق العاده در فلسفه اگزیستانسیالیسم، برای تکمیل اطلاعات در این زمینه مطالعه این کتاب نیاز است
امیر مرادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
این کتاب را بارها طی دو سال گوش دادم و با آن زیستم تا بالاخره این شاهکار را فهمیدم.
زینب زمانی
۱۴۰۲/۳/۱۱
خیلی گیج کننده بود با اینکه دو بار گوش دادم. البته ضعف کتاب نیست و ضعف دانش خودم میدونم
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تهوع

برای دریافت کتاب صوتی تهوع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.