معرفی و دانلود کتاب خدمتکار

عکس جلد کتاب خدمتکار
قیمت:
۴۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خدمتکار

نیتا پروز در کتاب خدمتکار، داستان خدمتکار عجیب‌وغریب هتلی مجلل را روایت می‌کند که شیفته‌ی کارش است و از تمیز کردن اتاق‌ها لذت می‌برد. مولی که دوست و رابطه‌ی اجتماعی‌ای ندارد، همیشه با اشتیاق و بدون احساس خستگی کارش را انجام می‌دهد. اما یک روز همه‌چیز برای او تغییر می‌کند؛ جنازه‌ی یکی از مهمان‌های هتل پیدا می‌شود و مولی به عنوان مظنون قتل مورد بازجویی قرار می‌گیرد. این کتاب در صدر لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب خدمتکار

مولی گِرِی، دختر جوان بیست‌وپنج‌ساله‌ای است که به‌عنوان خدمتکار در هتل مجلل رِجِنسی کار می‌کند. مولی شیفته‌ی کارش است و خود را وقف آن کرده. او عاشق این است که اتاق‌های این هتل را تمیز کند و پاکیزه تحویل دهد. مولی همیشه به خودش هم می‌رسد و کوچک‌ترین نکات را در مورد سرووضعش رعایت می‌کند. ازنظر همکاران اما مولی آدم عجیب‌وغریبی است؛ او در فهم روابط و نشانه‌های اجتماعی مشکل دارد و نمی‌تواند حتی ساده‌ترین مفاهم را هم تفسیر کند. به همین خاطر دیگران اغلب درکش نمی‌کنند و حتی گاهی از سوی آن‌ها مورد تمسخر قرار می‌گیرد. کسی که در این زمینه همیشه به مولی کمک می‌کرد و مسائل اجتماعی را به او توضیح می‌داد، مادربزرگش بود. اما حالا چند ماهی است که مادربزرگ فوت کرده و مولی سردرگم‌تر از همیشه است. نمی‌داند پرسش‌هایش را از چه کسی بپرسد و چگونه دنیا را بفهمد. همین باعث اتفاق می‌شود که بیش‌ازپیش خود را غرق کار کند. برای مولی هرروز تکراری طی می‌شود تا اینکه اتفاقی هولناک زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد؛ جنازه‌ی یکی از مهمان‌ها در اتاقش پیدا می‌شود و پلیس به مولی عجیب‌وغریب شک می‌کند و او را مورد بازجویی قرار می‌دهد...

معرفی و دانلود کتاب خدمتکار

رمان خدمتکار (The Maid) از موفق‌ترین داستان‌های ژانر تعلیقی و معمایی سال‌های اخیر است. نیتا پروز (Nita Prose) عناصر داستان‌های پلیسی آگاتا کریستی را با المان‌های تریلرهای امروزی ترکیب می‌کند و به اثری پرتعلیق می‌رسد که مخاطب را تا پایان به دنبال خود می‌کشاند. مخصوصاً پیچش‌های پایانی کتاب مخاطب را غافلگیر می‌کند و اتفاقاتی را رقم می‌زند که انتظارش را ندارد. اما برجسته‌ترین ویژگی این رمان که اکثر منتقدان به آن اشاره کرده‌اند، شخصیت اصلی آن، یعنی مولی است. زنی ساده، غیراجتماعی و مهربان که تمیزکاری را دوست دارد و خود را وقف آن کرده. پروز موفق می‌شود کاراکتر پیچیده و چندلایه‌ی او را باظرافت خلق کند.

نیتا پروز موفق شده داستان خدمتکار را از سطح یک تریلر و معمای صرف ارتقا دهد. او به داستانش عناصر انسانی را اضافه می‌کند تا آن را عمیق‌تر سازد. دوستی و مهربانی از درون‌مایه‌های اصلی رمان او هستند که باعث شدند از دیگر آثار این ژانر در سال‌های اخیر متمایز شود. به خاطر همین هم با نقد مثبت منتقدان و فروش خیلی خوبی مواجه شد و جوایز زیادی به دست آورد.

رمان خدمتکار را نشر ارس با ترجمه‌ی بهاره رستمی منتشر کرده است و می‌توانید آن را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

درباره‌ی مجموعه‌ی مولی خدمتکار

مولی خدمتکار (Molly the Maid) مجموعه کتاب‌هایی جنایی، معمایی و تعلیقی از نیتا پروز هستند که در یک هتل اتفاق می‌افتند. کاراکتر اصلی این داستان‌ها خدمتکاری به مولی است که شخصیتی ساده و غیراجتماعی دارد و هر بار درگیر یک راز و جنایت می‌شود. از این مجموعه تاکنون دو کتاب انشار یافته که هر دو با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و خوانندگان مواجه شده‌اند؛ «خدمتکار» و «مهمان مرموز» عناوین این داستان‌ها هستند.

اقتباس سینمایی از کتاب خدمتکار

در سال 2021 اعلام شد که کمپانی یونیورسال امتیاز سینمایی این کتاب را خریده و قصد دارد به‌زودی فیلمی از روی آن اقتباس کند. آن‌چنان‌که گفته‌شده، فلورنس پیو برای نقش اصلی این اثر انتخاب شده و قرار است نقش مولی خدمتکار را بازی کند.

جوایز و افتخارات کتاب خدمتکار

  • رتبه‌ی 1 پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان تریلر و معمایی سایت گودریدز
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان اول Barry
  • کتاب منتخب سردبیران سایت آمازون در ژانر معمایی، تریلر و تعلیقی
  • یکی از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب نشریات گاردین، واشنگتن‌پست، نیوزویک، اِل و ...
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب خدمتکار

  • کتابی عالی و فوق‌العاده سرگرم‌کننده... شخصیت اصلی رمان از جذاب‌ترین (و مهربان‌ترین) کاراکترهای چند سال اخیر است. (استفن کینگ)
  • جذاب و عجیب‌وغریب. (نیویورک‌تایمز)
  • این کتاب به شکل هیجان‌انگیزی اصیل، هوشمندانه و لذت‌بخش است. هر صفحه از آن را تحسین کردم. (کریس ویتاکر، نویسنده)
  • یک رمان پلیسی گیرا، هوشمندانه و کاملاً اصیل. من شخصیت مولی خدمتکار را تحسین می‌کردم و عمیقاً با او همذات‌پنداری داشتم. (آندرآ بارتز، نویسنده)

کتاب خدمتکار برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به طرفداران رمان‌های معمایی و تعلیقی اکیداً توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب خدمتکار می‌خوانیم

با خودم گفتم که کار عاقلانه این است که از نزدیک وضعیت آقای بلک را بررسی کنم و مطمئن شوم که حالش خوب است. این کار نیز وظیفه‌ی حرفه‌ای یک خدمتکار است. قدم کوچکی به جلو برداشتم تا صورتش را بررسی کنم. آن زمان بود که متوجه شدم چقدر صورتش خاکستری و پف‌کرده شده و چقدر... به‌وضوح غیرعادی است. با احتیاط نزدیک‌تر شدم، درست در کنارش ایستادم و به‌سمتش خم شدم. چین‌وچروک‌های صورتش عمیق‌تر شده بود، دهانش با حالتی از اخم به‌سمت به‌سمت پایین کشیده شده بود، هرچند چنین اخمی را برای آقای بلک نمی‌توان غیرعادی دانست. در اطراف چشمانش علامت‌های کوچک عجیبی مانند جای سوزن به‌رنگ قرمز و بنفش دیده می‌شد. درست در همان لحظه بود که ذهنم زنگ خطر را به صدا در آورد. در آن لحظه بود که متوجه شدم چه خبر است و چه اتفاق نگران‌کننده‌ای رخ داده است. آن جا بود که فهمیدم اوضاع بیشتر از چیزی که تصور می‌کردم خراب است.

دستم را جلو بردم و به شانه‌ی آقای بلک زدم. سفت و سرد شده بود، مثل تکه‌ای از وسایل خانه. با امیدی مذبوحانه دستم را جلوی دهانش گرفتم تا شاید نفس کشیدنش را حس کنم، اما فایده‌ای نداشت. درحالی که دو انگشتم را روی گردنش گذاشته بودم و نبضش را چک می‌کردم، گفتم: «نه، نه، نه». شانه‌هایش را گرفتم، کمی از جایش بلندش کردم و تکانش دادم: «آقا، آقا بیدار شین!» حالا که به کارم فکر می‌کنم، واقعاً کار احمقانه‌ای بود. اما در آن زمان به‌هیچ‌وجه نمی‌توانستم تصور کنم که آقای بلک واقعاً مرده باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خدمتکار
نویسنده
مترجمبهاره رستمی
ناشر چاپینشر ارس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات354
زبانفارسی
شابک978-622-5489-40-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خدمتکار

نیلوفر سعادتی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
با تشکر از کتابراه
من ابتدا نسخه شنیداری این کتاب رو که به رایگان در دسترس قرار گرفته بود، گوش کردم، بسیار لذت بردم. هم صدای گوینده بسیار شیوا و دلنشین بود و هم در قالب یک داستان نسبتا معمایی پر از جملات آموزنده بود،
بعد از آن کتاب الکترونیک را تهیه کردم و از جملات آن یادداشت برداری کردم، کلی

بطور از داستان لذت بردم. ولی فکر میکنم اگر کتاب شنیداری را گوش نکرده بودم، خیلی با کتاب متنی ارتباطی برقرار نمیکردم
مجددا از کتابراه تشکر میکنم.
Abas.h
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خدمتکار هتل. نماد مشاغل با اهمیت که متاسفانه کم اهمیت شمرده میشن. مشاغلی که زندگی همگی ما بسته به وجودشونه. مثل پاکبانهای گرانقدر و باغبانهای خوش ذوق و.... با این کتاب میشه در قالب یک خدمتکار رفت و لحظه لحظه زندگیش رو تصور کرد و زندگی کرد. هیجانی نداره کتاب اما حرف برای گفتن زیاد داره. ارزش خوندن رو داشت. لذت بردم
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
قهرمان داستان شخصیت جالبی داشت و به خاطر سادگی و بی آلایش بودنش مورد سواستفاده قرار می‌گرفت. و چه قدر پست هستند افرادی که از احساسات و سادگی دیگران سو استفاده می‌کنند. اما داستان مطالب و توضیحات اضافی زیادی داشت و حدس پایان داستان اصلا سخت نبود
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۱۱/۸
داستان جالبی داشت خیلی راحت می‌تونستی مولی خدمتکار رو درک کنی و تصورش کنی و همین طور تمام آدمای سوء استفاده گر داستان رو و پایان دلپذیرش رو دوست داشتم
دریا نخعی
۱۴۰۳/۲/۱
نظرمو راجب این کتاب پاک میکنن... کتاب فوق‌العاده ضعیف و خسته کننده... پر از جزئیات اضافه
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
سلام. خیلی کتاب حوصله سر بریه، توضیحات و وراجی‌ها و توهمات یه دختر جوونه. اصلا برام جالب نبود.
المیرا صادقی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
آدما به سادگی که به نظر میان نیستند. خوب بودن دلیل ابله بودن نیست
Delaram 1221
۱۴۰۲/۱۱/۶
قشنگ بود، هیجان خوبی داره عاشق شخصیت اصلی شدم
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب خدمتکار

برای دریافت کتاب خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.