معرفی و دانلود کتاب صوتی خدمتکار

عکس جلد کتاب صوتی خدمتکار
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خدمتکار

کتاب صوتی خدمتکار نوشته‌ی نیتا پروز، رمانی هیجان‌انگیز و غیرقابل‌ پیش‌بینی از زندگی دختری جوان و ساده به نام مولی است که به عنوان خدمتکار در هتل ریجنسی کار می‌کند. در این اثر که لقب پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز را از آن خود کرده، ماجرای قتلی مشکوک و گرفتار شدن این خدمتکار بی‌گناه در بند اتهامات پلیس را پی می‌گیریم.

درباره‌ی کتاب صوتی خدمتکار

داستان کتاب خدمتکار (The maid) نوشته‌ی نیتا پروز (Nita Prose)، حول محور دختری جوان به نام مولی می‌چرخد. مولی چندان شبیه بقیه نیست؛ او ضعف بزرگی در مهارت‌های اجتماعی دارد و به همین خاطر به سختی با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. مادربزرگ مولی که تنها عضو خانواده‌ی اوست، همیشه در درک منظور دیگران به نوه‌اش کمک می‌کند و با ساده کردن قوانین اجتماعی، چشم‌انداز قابل‌فهم‌تری از زندگی به او می‌دهد. مشکل اما از آنجایی شروع می‌شود که مادربزرگ از دنیا می‌رود و نوه‌ی بیست‌وپنج‌ساله‌اش را در این دنیا که برایش بسیار ناشناخته است تنها می‌گذارد. دیگر کسی نیست که مولی را در زندگی راهنمایی کند و علاوه بر آن، او باید برای خرج زندگی، تنها به کار کردن خودش متکی باشد. پس او تصمیم می‌گیرد تا به عنوان خدمتکار در هتل ریجنسی مشغول به کار شود. برای دختری که همیشه دنیا را از دریچه‌ی بایدها و نبایدهای مادربزرگش دیده، کار کردن به عنوان خدمتکار آسان و مناسب است. از طرفی یک خدمتکار همیشه نامرئی است؛ مردم یا به آن‌ها توجه نمی‌کنند و یا با نگاهی سرسری ازشان می‌گذرند، این خود به مولی کمک می‌کند تا از برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی که یکی از بزرگترین ضعف‌های اوست دور بماند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خدمتکار

همه‌چیز به نظر عالی و مناسب است، اما در یکی از روزها، زمانی که مولی با سبد صابون‌های مینیاتوری‌اش بین اتاق‌ها جابه‌جا می‌شود و تمیزکاری می‌کند، به صحنه‌ای وحشتناک برمی‌خورد. اتاق یکی از مهمان‌ها به نام آقای بلک که البته آواز‌ه‌ی خوبی هم میان مردم ندارد، در نوبت تمیزکاری است و مولی برای مرتب کردن اتاق به آنجا رفته، ولی خود آقای بلک با بدنی سرد و بی‌جان در اتاق به‌هم‌ریخته‌اش افتاده و کس دیگری نیز در صحنه‌ی قتل دیده نمی‌شود. قبل از اینکه مولی بتواند شرایط را درک کند، پای پلیس به ماجرا باز شده و حالا او متهم ردیف اول این پرونده‌ی قتل است. رفتارهای غیرعادی مولی برای پلیس بسیار شک‌برانگیز بوده و این موضوع که او حتی توانایی دفاع از خودش را ندارد، وضعیت را برایش بغرنج می‌کند. در میانه‌ی این بحران اما دوستی از راه می‌رسد که مولی پیش از این هرگز از وجودش مطلع نبوده و حالا این دوست، تنها امید او برای نجات یافتن از این مخمصه می‌شود. آیا مولی موفق می‌شود قبل از اینکه دیر شود سرنخ‌ها را پیدا کند و خود را از این مهلکه نجات دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال، شنیدن کتاب خدمتکار را از دست ندهید.

کتاب صوتی خدمتکار با تلاش بهاره رستمی به فارسی ترجمه شده. انتشارات جیحون و انتشارات ارس به‌ترتیب ناشران صوتی و متنی این کتاب هستند و شما آن را با صدای ناهید حجت‌پناه می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب خدمتکار

  • کتاب برتر Kirkus Reviews
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • بهترین رمان سال به انتخاب The Washington Post
  • یکی از ده کتاب برتر سال به انتخاب Reader’s Digest
  • برترین کتاب معمایی سال 2022 به انتخاب مخاطبان سایت گودریدز
  • اثر منتخب باشگاه کتاب صبح بخیر آمریکا (GOOD MORNING AMERICA BOOK CLUB PICK)
  • از برترین کتاب‌های سال به انتخاب نشریات The Guardian, Glamour, PopSugar, She Reads
  • نکوداشت‌های کتاب خدمتکار

  • مخاطب، زاویه‌دید مولی را می‌فهمد و اشتیاق او برای پذیرفته شدن را درک می‌کند؛ روندی که به این رمان وزن عاطفی واقعی می‌بخشد... خواندنی و عجیب‌‌و‌غریب! (نیویورک تایمز)
  • یک اثر معمایی جذاب برای خواندن در تعطیلات! (واشنگتن پست)
  • غیرممکن است که شخصیت مولی را دوست نداشته باشید. (سارا پنر)
  • خدمتکار، معمایی استادانه و زیبا است که قلب شما را به‌ شکلی که انتظارش را ندارید لمس می‌کند. مولی دوست‌داشتنی و فراموش‌نشدنی به ما می‌آموزد که افکار پیش‌فرض خود درباره‌ی یکدیگر را به چالش بکشیم. (اشلی آدرین)
  • کاراکتری جذاب، باهوش و اصیل. واقعاً حس می‌کنم شخصیت‌پردازی پیچیده و استادانه‌ی این داستان را به‌ این زودی فراموش نمی‌کنم. (آندری بارتز)

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب خدمتکار

فیلمی با اقتباس از داستان این کتاب، با نام «خدمتکار» و با بازی فلورانس پیو (Florence Pugh) در حال ساخت است.

کتاب صوتی خدمتکار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های رازآلود، معمایی و روان‌شناختی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خدمتکار می‌شنویم

صدای قدم‌هایی را می‌شنیدم که از راهرو به سمت دفتر آقای اسنو نزدیک می‌شد. طبق دستور آقای اسنو در دفترش نشسته بودم. روی یکی از صندلی‌های چرم پشت‌بلند آلبالویی‌رنگ که جیرجیر می‌کرد. نمی‌دانم چقدر گذشته بود. به نظر می‌رسید که بیشتر از 120 دقیقه شده باشد، با اینکه تمام تلاشم را کرده بودم تا با افکار و بازیابی خاطرات، حواسم را پرت کنم، اما اعصابم بیشتر و بیشتر به هم می‌ریخت. آقای اسنو وارد شد.

- «مولی خیلی معطل شدی ممنون که منتظر موندی.»

بعد متوجه شدم که شخصی با لباسی آبی پررنگ پشت سرش ایستاده. شخص جلو آمد. یک افسر پلیس خانم بود. درشت‌اندام و باابهت بود و شانه‌های ورزشکاری پهنی داشت. چشمانش و طرز نگاهش را دوست نداشتم. من عادت دارم که مردم مرا نادیده بگیرند یا نگاهی سرسری به من بیندازند، اما این افسر با حالتی بسیار پریشان و نگران به من نگاه می‌کرد. کاملاً مطمئن بودم که داشت سرتاپایم را برانداز می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
پیشگفتار
21 دقیقه
دوشنبه ـ فصل یک
21 دقیقه
فصل یک ـ قسمت دو
22 دقیقه
فصل دو
22 دقیقه
فصل دو ـ قسمت دو
10 دقیقه
فصل سه
24 دقیقه
فصل چهار
22 دقیقه
فصل چهار ـ قسمت دو
21 دقیقه
فصل پنج
23 دقیقه
فصل پنج ـ قسمت دو
20 دقیقه
سه‌شنبه ـ فصل شش
35 دقیقه
فصل هفت
15 دقیقه
فصل هشت
23 دقیقه
فصل نه
16 دقیقه
فصل نه ـ قسمت دو
36 دقیقه
چهارشنبه ـ فصل ده
21 دقیقه
فصل یازده
6 دقیقه
فصل دوازده
17 دقیقه
فصل سیزده
27 دقیقه
فصل چهارده
33 دقیقه
پنجشنبه ـ فصل پانزده
10 دقیقه
فصل شانزده
13 دقیقه
فصل هفده
36 دقیقه
فصل هجده
29 دقیقه
فصل نوزده
8 دقیقه
فصل بیست
15 دقیقه
فصل بیست‌ویک
11 دقیقه
فصل بیست‌ودو
18 دقیقه
فصل بیست‌وسه
22 دقیقه
فصل بیست‌وچهار
25 دقیقه
فصل بیست‌وپنج
19 دقیقه
فصل بیست‌وپنج ـ قسمت دو
24 دقیقه
فصل بیست‌وپنج ـ قسمت سه
10 دقیقه
جمعه ـ فصل بیست‌وشش
16 دقیقه
چند ماه بعد ـ فصل بیست‌وهفت
24 دقیقه
فصل بیست‌وهفت ـ قسمت دو
20 دقیقه
بخش آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خدمتکار
نویسنده
مترجمبهاره رستمی
راویناهید حجت پناه
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خدمتکار

پريا رضايي
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
با سلام به کتابراه عزیز و خانم حجت پناه که با صدای گرمشون تا انتهای داستان من رو وادار به شنیدن کردند داستان از زبان یه دختر ٢٥ ساله فوق العاده ساده و مهربون گفته میشه که توی همه‌ی حرفاش یک جملاتی رو از مادربزرگش بیان میکنه که واقعا من خوشم اومد مثل اینکه همیشه آخر همه چی خوبه و اگه خوب نبود پس به آخرش نرسیده
البته این دختر بیش از حد ساده است تا حدی که یک جاهایی حرص من رو درمیاورد و عصبی میشدم موضوع داستان خیلی جالبه و در عین اینکه یک ماجرای جنایی و معمایی رو بیان میکنه ولی همزمان زندگی روزمره مولی رو هم میتونی در جریان قرار بگیری من کمی یاد خودم افتادم که تو یک سنی چقدر زود باور و ساده بودم و یک جاهایی واقعا شانس اوردم بلایی سرم نیومد به نظرم شنیدن و خواندن این داستان برای جوان‌ها به خصوص دختران واجبه که متوجه بشن به همه نباید اعتماد کنن و کمی توی زندگی هوش و حواسشونو جمع کنن که عواقب خطرناکی گریبانشون رو نگیره و مولی هم اگه دوست مادربزرگش و دخترش نبودن معلوم نبود دچار چه عاقبتی میشد
شنیدنش رو توصیه میکنم و لذت ببرید
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
احتمالا اکثر افراد کتابخون قبول دارند که خوندن یک‌ کتاب وقتی که کتاب دستته، وقتی نوک انگشتات رو خیس میکنی تا بری صفحه بعدی، بوی خوب کاغذ، گذاشتن چوق الف لای صفحه و خستگی چشم ها جزو لذت‌هایی هستند که یک‌ کتاب صوتی انها رو نداره ولی کتاب‌های صوتی هم یک سری مزایا دارند که در این دوره زمانه خودش رو‌ هر بیشتر نشون میده، مثلا زمان و هر کجا که بخوای میتونی کتاب رو گوش کنی و این جوری از زمان‌هایی که ممکنه هدر بره استفاده مفید میکنی، قیمت مناسب کتاب‌های صوتی و‌یک سری مسائل دیگه، ولی یک کتاب صوتی وقتی ارزش شنیدن داره که سه تا آیتم اصلی رو‌ داشته باشه، داستان قوی (نویسنده)، آوردن مطالب مهم و اساسی داستان در کتاب (تنظیم کننده داستان برای اجرا) و همون شخصی که کتاب رو میخونه (اسم اصلی رو نمیدونم چیه؟ کتاب خوان، راوی، داستان سرا)، خوندن یک کتاب برای بقیه وقتی جذابه و کتاب رو برای شنونده گیراتر میکنه که کتاب خوان بتونه خیلی روان داستان رو بخونه و به خوبی تُن و شخصیت صدایش رو برای هر شخصیت طوری تغییر بده که شنونده بتونه از رو صدای راوی بفهمه چه شخصیه. کتاب خدمتکار به نظر من تو سبک و‌ سیاق این جور داستان ها جذاب بود، سادگی و روان بودن داستان و در عین حال وجود تعلیقات به جا و اثر گذار و جذابیت داستان باعث میشد آدم دوست داشته باشه سریع تر آخر داستان رو بفهمه، ولی در این کتاب نقش راوی هم خیلی در اثر گذاری کتاب اهمیت داشت، کتاب خوان با اجرای روان و ساده و در عین حال حرفه‌ای به زیبایی برای هر شخصیت یک تن خاص صدا ایجاد می کرد طوری که از روی نوع صدا می فهمیدی کدام شخصیت داره صحبت میکنه، نداشتن غلط در اجرا و تشخیص آسان جمله‌ها و در آخر یک داستان جذاب بود با یک اجرای خیلی زیبا و‌ حرفه‌ای. ممنون
فاطمه نجفی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
اول از همه باید بگویم که خوانش داستان خیلی قشنگ و دلنشین بود. از این که حس کردم یک کار حرفه‌ای می‌شنوم لذت بردم. لحن و ریتم درست گوینده و مجزا کردن شخصیت‌های داستان در کنار موسیقی که روی صدا نشسته بود، باعث شده کار قشنگ بشه. دستتون درد نکنه خدا قوت چیزی که باعث شد نپسندم متن داستان بود. اولش فکر و کردم با داستان معمایی جنایی طرف هستم اما نویسنده انگار پرش افکار داشته. وسط ماجرای قتل مولی به همه چیز جز قتل فکر می‌کنه. این که اولش مظنون اول پرونده بوده و جوری پیش رفت که انگار با چوب جادو همه چیز حل شد بدون هیچ گیری. مطمئنا اگر کتاب چاپی دستم بود هیچ وقت به پایان داستان نمی‌رسیدم که بفهمم نویسنده مولی رو آخر داستان به یک قهرمانی تبدیل کنه که بتونه حقیقت واقعی رو از قاضی و وکیل و... پنهان کنه. به نظرم داستان خدمتکار از نویسنده فریدا مک فادن خیلی خیلی سطح بالاتر هست. من فقط به خاطر گوینده تا آخر گوش دادم.
azar
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
شخصیت اصلی داستان دختری در طیف اوتیسم هست. به همین دلیل هیچ دوستی ندارد و از به هم ریختگی بیزار است. خیلی کم متوجه زبان بدن آدم ها می شود و راست و دروغشان را درک نمیکند؛ در شرایط اجتماعی که قبلا تجربه نکرده و اعمال آدم ها و عکس العملهایشان را به صورت قوانین و دستورالعمل در نیاورده کاملا گیج میشود. جمله طلایی او این است که هر چه بیشتر زندگی کنی بیشتر یاد میگیری. چون هر آنچه را که افراد عادی بدون اموزش میدانند افراد اوتیسم باید یاد بگیرند. خیلی ناراحت کننده است که کسانی که این کتاب را خوانده‌اند در نظراتشان این طور ثبت کرده‌اند که مولی ساده لوح و کم هوش است و این نشان میدهد که آگاهی از اختلال طیف اوتیسم حتی در بین افراد کتابخوان چقدر کم است. با سرچ اسم کتاب the maid دیده میشود که کتاب در مورد زندگی فردی اوتیستیک و نوع نگاه او به دنیا است که چه قدر با نگاه انسان های دیگر متفاوت است همان طور که مولی در کتاب بارها به این نکته اشاره میکند. به نظر من شاید کتاب ایراداتی داشته باشد ولی این که در مورد فردی با اختلال طیف اوتیسم است خیلی ارزشمند است. گویش کتاب هم عالی است.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۱۱/۹
به نظر من داستان به لحاظ هیجان و جذابیت در حد متوسط بود. معمولا در داستانهای جنایی و معمایی، شخصیت باهوش یا حداقل معمولی هستن اما اینجا شخصیت اصلی هوش پایینی دارد در حد فارس گامپ، اما گاهی در حد بوشوگ کارتون لوک خوش شانسه که اعصاب خورد کن میشه.
نویسنده با انتخاب چنین شخصیتی، هوشمندانه عمل کرده، و
هم کتابش رو پر از پند کرده پر از جزییات مربوط به کار نظافت.
کتاب پر از پنده که از زبان مادربزرگ گفته میشه که اگه شخصیت اصلی ویژگی خاص نداشت به کتاب لطمه می‌زد اما اینجا این بت سازی از مادربزرگ قابل قبول هست. مادر بزرگ آدمی باهوش معمولی بود تعجب کردم به مولی در مورد دوست پسرش هشدار نداده بود.
عشق به کار در مولی جالب توجه بود.
کاش نویسنده از نقش اول استفاده نمیکرد چون وقتی با سانسور داستان تعریف میشه خواننده احساس می‌کنه نویسنده فریبش داده. در این داستان هم این اتفاق میفته.
صدای راوی هم بسیار گرم و دلنشینه و مسلط اجرا کردن.
در کل کتاب دوست داشتنی هست، توصیه میکنم گوش کنید
رقیه سقازادگان
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
من دنبال رمانی می گشتم که کمی از موضوع‌های تکراری امروزی به دور باشه و در عین حال مطلب تازه‌ای بهم یاد بده. پر کشش باشه و ذهنم رو به تفکر وادار کنه. این کتاب واقعا برای من خوب بود. شخصیت اصلی داستان دختری به نام مولی است، دختری شاد و خوش بین که تا حدود زیادی من رو یاد جودی ابوت در بابا لنگ دراز و و انداخت. سادگی خوش بین بودن مولی گاه باعث دردسرش می‌شود ولی همان داستان رو جالب تر میکنه. این که قرار نیست همه از اول همه چیز رو بلد باشند. لذت بردن ان از کارش، از لباس کارش از اغلب چیزهای تکراری روزمره باعث میشه مشکلات عدیده زندگیش برایش کم رنگ تر بشوند. سخنان و پندهای مادربزرگ مولی که گاه یاد مولی میاد و ان ها رو تکرار میکنه هم نشان میده نویسنده توانسته از زبان مادر بزرگ برخی واقعیت‌های به ظاهر ساده و پیش پا افتاده رو خیلی خوب وبه جا به خواننده القا کنه. تلاش مولی برای پرداخت اجاره بها، تعامل مولی با همکارانش که به سبب سادگی‌اش گاهی ناشی گرایانه هست و در این میان اتفاقی غیر منتظره و جنایی در محل کار که مولی هم ناخواسته بخشی از همون قضیه هست خیلی داستان رو پر کشش وجذاب کرده. البته اعتراف میکنم ترجمه روان کتاب و گویندگی بسیار عالی خانم حجت پناه باعث شد گاهی شب ها تا دیر وقت پیگیر داستان بشم. روند داستان طوری هست که شنونده کم کم مثل تکه‌های پازل مسائل رو در کنار هم می چینه و از این چینش حس خوشایند و پیروز مندانه‌ای داره. از همه عزیزان کتابراهی متشکرم
کامران غزلی
۱۴۰۲/۱۱/۶
کتاب خدمتکار یک رمان جنایی است که عناصر هیجان‌انگیز، کمدی و درام را با هم ترکیب می‌کند. نویسنده این کتاب، نیتا پروز، از داستان‌های آگاتا کریستی و شرلوک هولمز الهام گرفته است و سبک نوشتاری او را با هومور و تندرستی توصیف می‌کنند. این کتاب را می‌توان در دسته‌بندی رمان‌های معمایی قرار داد. کتاب خدمتکار (The Maid) یک رمان جنایی هیجان‌انگیز است که داستان مولی، یک خدمتکار جوان و ساده را روایت می‌کند. مولی که مشکلات اجتماعی دارد، در یکی از اتاق‌های هتلی که در آن کار می‌کند، با جسد یک مهمان مشکوک روبرو می‌شود. او به زودی متهم اصلی قتل می‌شود و باید برای نجات خود، رازهایی را کشف کند. در این راه، او با دوستی غیرمنتظره روبرو می‌شود که ممکن است کمکش کند یا خیانتش. کتاب خدمتکار در سال 2023 منتشر شد و به زودی به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز تبدیل شد. نویسنده کتاب، نیتا پروز، یک نویسنده کانادایی است که این اثر اولین رمان او است. او از داستان‌های آگاتا کریستی و شرلوک هولمز الهام گرفته است و سبک نوشتاری او را با هومور و تندرستی توصیف می‌کنند. کتاب خدمتکار توسط بهاره رستمی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات ارس منتشر شده است.
نسیم افتخار
۱۴۰۳/۱/۲۷
سلام به دوستان کتاب خونم کتاب خدمتکار داستان دختر جوانی هست که در یک هتل معروف کار می کنه و یک روز متوجه میشه یکی از مشتری های هتل که آدم سرشناس و ثروتمندی بوده به قتل رسیده. در طی ماجرای قتل، گوینده داستان که اول شخص هستش به خاطرات خودش مراجعه می کنه و مطالبی رو هم راجع به زندگی خودش میگه. اگه از لحاظ کشش جنایی بودن داستان بگیم، داستان کشش متوسطی داره و زیاد مرموز نیست یه جورایی سرعت داستان متوسطه هر چند حدس زدن قاتل اصلی هم خیلی راحت نبود. مولی شخصیت خیلی ساده و معمولی داره که درنهایت صداقت یه جاهایی ممکنه شما رو دلزده کنه. صدای گوینده عزیز دلنشین و خوبه هر چند من به شخصه دوست دارم کتابراه عزیز برای شخصیت های مرد داستان هم از صدای مردونه استفاده کنه تا کتاب های صوتی جذاب تر بشن. کلا داستان آرومه و تقریبا میشه گفت شرح حال هستش. شخصیت مادربزرگ خیلی خوب و قوی هستش هرچند که فقط خاطراتش در کتاب ذکر میشه. من جمله معروف مادربزرگ رو خیلی دوست داشتم اینکه می گفت: همیشه آخر همه چیز خوب میشه، اگر نشد بدون هنوز اون آخر نرسیده. در نهایت می تونم بگم اگر دنبال کتابی هستین که جنایی معمایی خیلی قوی باشه، با توجه به نظرات دوستان و خودم وبا احترام به نویسنده، بهتره این کتاب رو نخونین ولی اگر یه کتاب ملایم و ریتم آروم می خواین می تونه گزینه خوبی باشه. ممنون از کتابراه عزیز
9384
۱۴۰۳/۱/۱۵
خیلی دوسش داشتم، کلی تجربه‌ی نزیسته برام داشت، راوی هم عالی بودن، موضوع کتاب رو دوست داشتم خصوصا بخش‌هایی که خدمتکار از کارش، حسش، علاقه ش واینکه مردم چطور نگاهش میکنن صحبت می‌کرد، خیلی برام جالب بود هیچ وقت به این واژه واین شغل اینطور نگاه نکرده بودم تاثیر جالبی روم داشت یک جورهایی با دنیای قشنگ و پنهانشون و تاثیرشون در یک مجموعه آشنا شدم، مطمئنم اگه در هر مکان و زمانی با یکی ازین عزیزان رو به رو بشم حتما با نگاه کردن بهشون غرق حس‌های پشت سرشون میشم، آدم‌های ارزشمندی که بر خلاف خوبی مولی میتونن بد هم باشن و آسیب زننده که این بر اساس چیزایی که تو کتاب خوندم خیلی خیلی زیاد به رفتار بقیه با اون ها بستگی داره، سعی کنیم نادیده نگیریمشون و با رفتار درست و در شان زحماتشون با اون‌ها برخورد کنیم، و این که مثل همیشه یاد بگیریم قضاوت نکنیم، نه انسانی رو، نه تصمیماتش رو، نه شغلش رو، نه احساساتش رو، نه خوبیها ومهربانیش رو، نه بدی‌ها وسنگدلیش رو ونه گذشت و سکوتش وحتی فریاد هاش رو، دارایی‌ها نداریها، توانش برای پوشیدن ونپوشیدن لباس‌های خوب، خیلی خوب بود، پیشنهادش میکنم، خصوصا برای کسانی که عادت به بیان کردن وقضاوت دارن، خواسته و ناخواسته و از روی ناآگاهی، شاید یاد بگیریم تاثیر کلمات بر روان آدم‌ها چقدر عمیق و تاثیر گذاره
علیرضا فتح آبادی
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
از همون صفحه‌ی اول کتاب مشخص بود که شخصیت اصلی یعنی همین دختر خدمتکار، یه “مشکلی” داره و نرمال نیست!
تا آخر داستان هم حرفی از اینکه این “مشکل” چیه زده نمیشه و اصلا مشخص نیست نویسنده منظوزش از این کار چی بوده
انگار این شخصیت دچار یه جور سندروم ناشناخته ایی که برای ما اینطوری توصیف میشه که این از
دختر نظر بقیه «دیوونه، مثل ربات، عجیب غریبب و..» ست.
انگار اتیسم یا یه بیماری ایی داره که همین دستمایه اصلی این میشه که مظنون اصلی این قتل این دختر باشه
حالا من اصلا کاری این موضوعش ندارم (در مورد شدت غیراخلاقی بودنش تو یوتیوب حرف میزنم) کلا برام داستان خیلی خام و ناپخته بود
من اصلا نتونستم با فضای کتاب و شخصیتاش ارتباط بگیرم و حتی واقعا اونقدری این معما برام جذاب نشد که بخوام هیجان حل شدنش رو داشته باشم!
از اینشم که اومد بحث رو اخلاقی و درست و غلطی و فلسفیش کرد خوشم نیومد🙄
اصلا آخرشم واقعا نفهمیدم چی شد و کلا به نظرم کتاب جذابی نبود و نپسندیدم🚶‌♀️
از ۵ بهش ۲ میدم
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتاب خدمتکار کتابی بسیار جذاب و زیباست که توسط نیتا پروز نوشته شده است داستان درباره‌ی خدمتکار جوانی به نام مولی است که شخصیت بسیار جذاب و جالبی دارد و فرد بسیار مهربان و ساده‌ای است و با همه بسیار محترمانه و مودبانه رفتار میکند حتی در بدترین شرایط این ویژگیش را حفظ میکند. مولی در یک هتل کار میکند و در کارش بسیار مهارت دارد و با علاقه کارش را انجام میدهد و روزی در حین کار در یکی از اتاق های هتل جسدی را پیدا میکند و همین باعث میشود دچار دردسرهایی شود و به قتل و قاچاق مواد مخدر متهم میشود و به وسیله پلیس بازداشت میشود ولی سر انجام با کمک چند دوست بی گناهیش ثابت میشود و تبرئه میشود و جایگاه شغلی بهتری در هتل به دست می‌آورد و سرخدمتکار میشود و.... داستان خیلی جذاب است و راوی داستان خانم حجت پناه هم به زیبایی داستان را روایت می‌کند البته چند کلمه را به اشتباه تلفظ میکند و در کل در کارش بی نظیر است. با تشکر از کتابراه برای تهیه‌ی چنین داستان زیبا و جذابی
Samaa
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
خدمتکار داستانی ست درباره‌ی دختری جوان به اسم مولی گری که به عنوان خدمتکار در هتل ریجنسی کار می‌کنه و خواسته یا ناخواسته درگیر یک پرونده‌ی قتل می‌شه. به نظر می‌رسه که مولی دارای طیفی از اوتیسم باشه که اون رو از تشخیص احساسات آدم‌ها و موقعیت‌های اطرافش ناتوان می‌کنه اما با تمام این‌ها مولی دختر و و باهوشیه می‌دونه چطور تظاهر کنه، حدس بزنه موقعیت‌های اطرافش را در حد توانش کنترل کنه. داستان روند نسبتا کندی داره و تنها روی قتل و جنبه‌ی معماییش تمرکز نداره بلکه سعی می‌کنه بخش‌های مختلف زندگی مولی رو به ما نشون بده تا با شخصیت مولی آشنا بشیم و درکش کنیم. در تمام طول داستان اتفاق چندان دور از انتظار و هیجان انگیزی نمی‌افته اما شخصیت دوست داشتنی و جالب مولی باعث می‌شه که داستان کشش خوبی داشته باشه و خواننده رو تا انتها پیش می‌بره جایی که نویسنده با یه تویست غافلگیر کننده کتابش رو به پایان می‌رسونه. درکل خوندن این کتاب تجربه‌ی خوبی بود بی صبرانه منتظرم تا جلد دوم کتاب هم ترجمه بشه و یک بار دیگه فرصت همراهی با مولی گری عزیز رو داشته باشم.
Rahaa .
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اوایل داستان مرا به یاد این جمله از مارتین لوتر کینگ انداخت که
اگر شخصی رفتگر نامیده می‌شود، باید همان‌گونه خیابان‌ها و معابر را جارو کند که میکل‌آنژ نقاشی می‌کرد، بتهوون سمفونی می‌ساخت و شکسپیر شعر می‌سرود. او باید آن‌گونه خیابان‌ها را جارو کند که تمامی موجودات آسمانی و زمینی مکثی کنند و بگویند:
«اینجا رفتگری کار می‌کرد که کارش را خوب انجام می‌داد. داستان از زبان خدمتکاری است که به جای شکایت از حقوق کم و کار زیاد و منزلت اجتماعی پایینی که دارد، به تمام مسایل مربوط به حرفه خود عشق می‌ورزد و ناخودآگاه خواننده رویکردی متفاوت به زندگی را تجربه می‌کند. داستان از زبان دختری جوان به نام مولی است که خدمتکار هتل است و نویسنده در بیان سادگی‌ها و گاه ساده لوحی‌های مولی به خوبی عمل کرده است. جملات حکیمانه‌ای که در طول داستان از قول مادربزرگ مولی نقل میشود نیز خالی از لطف نیست. نقدی که به داستان وارد است، اطناب نویسنده در فصل های پایانی است که با فصل های ابتدایی و تصویری که از مولی خلق شده، تا حدی ناهماهنگی دارد و بهتر بود نویسنده داستان را در اوج خاتمه میداد و اجازه میداد خواننده خودش فصل های پایانی را در ذهنش رقم بزند.
Mina Kh
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کتاب خدمتکار راجع به خدمتکاری به اسم مولی هست مولی بر عکس بقیه مردم که دوست دارن وکیل یا پزشک بشن دوست داره خدمتکار بشه. به نظر من این مسئله جالبیه که خانواده چه قدر می‌تونه توی دیدگاه ما نسبت به شغل‌ها و حرفه‌های مختلف تاثیر بگذاره. مادر بزرگ مولی یک خدمتکار بوده و ان قدر به شغلش اهمیت میداده که و مولی با این که می‌تونسته یک شغل دیگه رو انتخاب کنه تصمیم گرفته به عنوان‌ یک خدمتکار زندگی کنه هرگز از این کارش پشیمون نشده مولی به خدمتکار بودنش افتخار میکنه و شغلش رو دوست داره. هیچ وقت توی انجام کارش کوتاهی نمیکنه و حتی زمان ناهار خوردنش رو هم به انجام شغلش اختصاص میده. در کل شخصیت مولی شخصیت کاملا پیچیده ایه توی یک لحظه احساس میکنی مولی کاملا آدم ساده ایه ولی وقتی به شنیدن کتاب ادامه میدی به نظر میرسه مولی به اون سادگی که به نظر میاد نیست. عملا انتهای کتاب دقیقا زمانی که به این باور رسیدی که همه چیز مشخص شده و به آخرش رسیده و زمانیه که نویسنده باید اعلام کنه که شخصیت‌های کتاب به خوبی و خوشی به زندگیشون ادامه دادن نویسنده میاد و هیجان و مسائل جدیدی به کتاب اضافه میکنه و نمیگذاره تا لحظه آخر کتاب و روی زمین بگذارید.
فرنوش محسن
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خدمتکار داستان تک راوی است. تمام اتفاقات را از دید یک دختر جوان با هوش اجتماعی پایین می‌بینید که ذهنش درگیر دستورالعمل‌هایی است که به او دیکته شده، چه از طرف مادربزرگش و چه در محل کار توسط رئیسش. در مواردی هم که دستورالعملی ندارد معمولا به خاطر کم هوشی‌اش اشتباهات فاحش انجام می‌دهد. تا نیمه داستان افراد مختلف از دید خدمتکار به مخاطب معرفی شده و معما‌های لازم طرح شده‌اند اما متاسفانه نیمه دوم که با ورود شارلوت به داستان و حضور پررنگ پلیس و اتهامات علیه راوی است به شدت ناامید کننده است. مولی که در اوایل داستان این همه بر سادگی‌اش تاکید شده چه طور در آخرین تماس تلفنی‌اش با جیزل او را راهنمایی می‌کند و اصلا دلیل شهادت دروغ آن زن را نمی‌پرسد و هنوز به او اعتماد دارد. پلیس کاملا ناکارآمد نشان داده شده و تمام بدی‌ها به یک نفر نسبت داده می‌شود در حالی که به طور مشخص شده در داستان او هم آلت دست دیگری بوده است. این که راوی از تمام جریان قتل اطلاع دارد ولی آن را در پایان داستان به صورت غافلگیر کننده‌ای برای مخاطب بیان می‌کند چندان زیبا به نظر نمی‌رسد. همچنین تاکید بر باید و نبایدهایی که مولی طبق آن کار می‌کند در اواسط داستان با شناختی که مخاطب از او دارد حوصله سربر است. و در آخر توجیه قتل و اتانازی در مورد مادربزرگ و زن دربان هتل هم جای تامل دارد. اجرای راوی خوب و روان است و شما را جذب می‌کند ولی زیاد در تیپ سازی موفق نیست.
مشاهده همه نظرات 431

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خدمتکار

برای دریافت کتاب صوتی خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.