معرفی و دانلود کتاب پیشخدمت

عکس جلد کتاب پیشخدمت
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشخدمت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشخدمت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشخدمت

کتاب پیشخدمت، رمانی به قلم نویسنده‌ی تحسین‌شده‌ی دنیای ادبیات داستانی، نیتا پروز است. نویسنده در این داستان زندگی دخترکی را روایت می‌کند که خود را با چالش‌های زندگی به‌عنوان یک خدمتکار تنها وفق می‌دهد، اما این‌چالش‌ها زمانی به اوج خود می‌رسد که متوجه می‌شویم مولی، دخترک داستان ما با شخصیت غیراجتماعی خود درگیر معمای یک قتل شده است. اثر حاضر افتخارات متعددی را از آن نویسنده‌اش کرده است.

درباره‌‌ی کتاب پیشخدمت

مولی شاید یک خدمتکار ساده به‌نظر بیاید، لااقل از نظر صاحبکاران او که چنین است، اما چه‌کسی از دنیای پیچیده‌ی درون هر انسان خبر دارد؟ نیتا پروز (Nita Prose) در داستان شگفت‌آور پیشخدمت (The maid) از سرگذشت نه‌چندان ساده‌ی مولی می‌گوید. مولی از جهات بسیاری با دیگران فرق دارد، او به‌خوبی قادر به درک مقصود کلام دیگران نیست و در حقیقت در مهارت‌های اجتماعی چندان به خوبی دیگران عمل نمی‌کند. با این وجود، زندگی در کنار مادربزرگ مهربانش اوضاع را برای او راحت‌تر ساخته بود. مادربزرگ مولی، مثل دریچه‌ای بود که مفاهیم ناشناخته را به رویش می‌گشود و مولی را از تاریکی ذهنش می‌رهاند. با این حال، بخت در این مورد با مولی یار نبود. مادربزرگ فداکار مولی خیلی زود جان خود را از دست داد. و این، به معنای تنها ماندن مولی با دنیایی، پرعظمت، پرمعما و حتی ترسناک بود.

حالا مادربزرگ رفته، اما مولی نمی‌تواند دست از کار روزانه‌ی خود بکشد. مولی که پیشخدمت است باید به‌تنهایی بار زحمات زندگی را به دوش بکشد و این درحالی‌ست که او تنها بیست‌وپنج‌سال دارد. مولی با روحیه‌ی صادق و علاقه‌‌ی خود به نظافت، کارش در هتل را آغاز می‌کند. زندگی او با عشقش به کار هرروزه و پوشیدن لباس فرم تمیز و دست گرفتن سبد صابون‌ها، همین زندگی ساده را سراسر لذت می‌کند. با این وجود، سختی‌هایی که سر راه مولی قرار می‌گیرند تمام‌شدنی نیستند. ماجرا درست از جایی شروع می‌شود که مولی برای نظافتْ درِ یکی از اتاق‌ها را که مربوط به فرد پرنفوذ اما بدنام شهر، چارلز بلک است را باز می‌کند. همه‌جا آشفته و به‌هم‌ریخته‌ است و بدتر از از همه، چارلز روی تخت افتاده و بعد‌تر مشخص می‌شود که او، دیگر نفس نمی‌کشد. این آغاز مصائب زندگی برای دخترکی‌ست که تا آن‌روز چنین طعم تنها ماندن را نچشیده بود. برای ورود به زندگی پرماجرای مولی و رمزگشایی از راز قتلی که پای او را نیز وسط کشیده، با داستان پیشخدمت و روایت جذاب آن همراه باشید. این کتاب برای اولین بار در سال 2022 وارد نشر جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر نون و با ترجمه‌ی محمد جعفرپور در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان ‌قرار گرفت.

پیشخدمت

اقتباس فرهنگی از کتاب پیشخدمت

فیلمی با اقتباس از روایت این داستان، با همین نام و با بازی فلورانس پیو (Florence Pugh) در حال ساخت است.

جوایز و افتخارات کتاب پیشخدمت

  • کتاب برتر Kirkus Reviews
  • شماره 1 پرفروش‌ترین نیویورک تایمز
  • یکی از ده کتاب برتر سال Reader’s Digest
  • دهمین کتاب معمایی پرفروش در سایت آمازون
  • برترین رمان سال به انتخاب The Washington Post
  • بهترین کتاب معمایی سال 2022 به انتخاب خوانندگان سایت گودریدز
  • انتخاب باشگاه کتاب صبح بخیر آمریکا (GOOD MORNING AMERICA BOOK CLUB PICK)
  • یکی از برترین کتاب‌های سال به انتخاب نشریات و مجله‌های: The Guardian, Glamour, PopSugar, She Reads
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب پیشخدمت

  • یک معمای دنج برای همراهی در تعطیلات! (The Washington Post)
  • غیرممکن است که مولی، خدمتکار دوست‌داشتنی و عجیب‌و‌غریب هتل را دوست نداشته باشید. (سارا پنر، از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز)
  • خواننده جهان‌بینی مولی را درک می‌کند و با اشتیاق او برای پذیرفته شدن همدردی می‌کند؛ روندی که به این رمان وزن عاطفی واقعی می‌بخشد... جذاب و عجیب‌‌و‌غریب! (نیویورک تایمز)
  • شخصیتی جذاب، باهوش و کاملاً اصیل. عمیقاً احساس می‌کنم قهرمانی پیچیده و استادانه‌ی این داستان را به‌زودی فراموش نمی‌کنم. (آندری بارتز (Andrea Bartz)، از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز)
  • پیشخدمت، معمایی استادانه و جذاب است که قلب شما را به‌گونه‌ای که هرگز انتظارش را ندارید لمس می‌کند. مولی دوست‌داشتنی و فراموش‌نشدنی به ما یادآوری می‌کند که فرضیات خود را درباره یکدیگر به چالش بکشیم. (اشلی آدرین، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب پیشخدمت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب جذّاب به تمامی علاقه‌مندان به دنیای ادبیات به‌ویژه ادبیات داستانی، رمان‌های روان‌شناختی، معمایی و رازگونه پیشنهاد می‌شود.

با نیتا پروز بیشتر آشنا شویم

نیتا پروز، نویسنده و ویراستار سرشناس کانادایی پیش‌تر بابت مهارت ویراستاری کتاب‌های بسیاری در بازار نشر شناخته می‌شد. او همچنین اولین شانس خود در زمینه‌ی ادبیات داستانی را با انتشار کتاب پیشخدمت یا خدمتکار آزمود که با استقبال و نظرات فوق‌العاده‌ای در سراسر جهان مواجه شد. پروز اکنون در تورنتوی کانادا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب پیشخدمت می‌خوانیم

گاه نامفهومی به من می‌اندازد، بعد دنیای پر از میکروبش را برمی‌دارد و حرف‌هایم را یادداشت می‌کند و وقتی تمام می‌شود، خودکار را محکم روی دفترچه می‌کوبد. «بعدش چی شد؟»

«خب، وقتی دیدم کسی جوابم رو نداد، وارد اتاق نشیمن شدم که به‌کل کثیف و شلخته بود. می‌خواستم تمیزش کنم، ولی فکر کردم بهتره نگاهی به دوروبر سوئیت بندازم. به اتاق‌خواب رفتم و آقای بلک رو دیدم که انگار داشت استراحت می‌کرد.»

همین‌طور که حرف‌هایم را یادداشت می‌کند، سر جویده‌شده خودکارش تهدیدکنان به من خیره شده است. «ادامه بده.»

توضیح می‌دهم که کنار آقای بلک رفتم، نفس کشیدن و نبضش را بررسی کردم، ولی چیزی در کار نبود و می‌گویم که چطور از بخش پذیرش هتل کمک خواستم. همه چیز را از سیر تا پیاز می‌گویم.دیوانه‌وار می‌نویسد و گهگاه هم نیم‌نگاهی به من می‌اندازد و در همین حین، آن معدن میکروب را هم داخل دهانش می‌گذارد.

«بگو ببینم، آقای بلک رو خیلی خوب می‌شناختی؟ به‌غیر از تمیز کردن سوئیت، مکالمه دیگه‌ای هم بین شما ردوبدل می‌شد؟»

«نه، آقای بلک خیلی منزوی بود. زیاد می‌نوشید و به نظر خیلی هم از من خوشش نمی‌اومد، برای همین همیشه ازش دوری می‌کردم.»

«جیزل بلک چطور؟»

در تمام مدت صحبت کردنمان، به جیزل فکر می‌کنم، به صمیمیت و نزدیکی بین من و او. دوستی و رفاقت دقیقاً همین‌طوری شکل می‌گیرد. به‌یاد اولین دیدارم با جیزل در چند ماه پیش می‌افتم. قبلاً چندین بار سوئیت آقای بلک را تمیز کرده بودم، ولی هیچ وقت جیزل را ندیده بودم. صبح بود، حول‌وحوش ساعت نه و نیم، در زدم و جیزل اجازه ورود به من داد. لباس‌خوابی صورتی از جنس ساتن و ابریشم به تن داشت. موی سیاهش با پیچ‌وتابی زیبا روی شانه‌اش ریخته شده بود. مرا به‌یاد هنرپیشه‌های فیلم‌های سیاه‌وسفید قدیمی می‌انداخت که به‌همراه مامان‌جون عصرها نگاه می‌کردیم و با وجود این، چیز مدرنی درباره جیزل وجود داشت که انگار پلی بین این دو دنیا می‌زد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشخدمت
نویسنده
مترجممحمد جعفرپور
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-7566-59-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیشخدمت

فاطمه رحیمی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
داستانهایی که راجع به هتل هست را دوست دارم چون از هتل همیشه خاطرات خوبی دارم در عین حال هتل جای جالب و جذابی است من هم با مولی هم عقیده‌ام کار کردن تو هتل بخصوص اگه مهماندار یا قسمت پذیرش باشه و هتل مجلل باشه قشنگه و البته میتونه موضوع خوبی هم برای داستان پردازی باشه و با وجود مهمان‌های جورو واجور اقامتهای موقت چه کوتاه چه بلندماجراهای زیادی اتفاق بیفته وبرای کسی که کارش رو دوست داره اصلا محیط کسل کننده‌ای نیست با این وجود داستان تکراریه و اتفاقا پیچیده هم نیست ولی آدم دوست داره دنبال کنه تا خیالش از سرنوشت شخصیت اصلی داستان خاطر جمع بشه داستان آدم‌هایی که در اوج شلوغی تنهایند وبهر قیمتی میخوان یک دوست یا هم صحبت داشته باشن آدم‌هایی که برای ورود به جامعه پیچیده آماده نیستند آدم‌هایی که نه گفتن بلد نیستند با این وجود فرشته‌هایی که یک جور هدایت نامرئی دارند در کنارشون هستند مثل مامانجون مثل آقای پرستون. من با مامانجون موافق نیستم و حقیقت خیالی نیست حقیقت وجود داره وقابل تغییره گاهی عینیت پیدا می‌کنه میشه واقعیت وقابل لمس مثل آنچه برای آقای بلک اتفاق افتاد
خاطره
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
سوژه غیر تکراری وخوب بود ولی متاسفانه پرداخت خوبی نداره. تا اواسط داستان تقریبا خوب هستش ولی بعدش خیلی لوس وبی معنی میشه همه چی ارومه ما چقدر خوشبختیم😁😂مترجم هم اصلا کارش خوب نیست چطور میشه در یه کتاب خارجی نظافت نشانه ایمان و زورش به غوره نمیرسه تلافیش رو سر کوزه در میاره نوشته بشه مترجم به دلخواه خودش هر چی خواسته ترجمه کرده
محبوبه سادات معنوی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
داستان جنایی پر رمزو رازی که بعضی قتل‌ها رو به نوعی درست وبجا توجیح میکنه مثل بیماری که خودش میخاد دیگه رنج نکشه و از پرستارش میخاد اونو بکشه و یا تاجر بدی که قاچاق میکنه
و البته تو شریعت ما درست نیست
والبته نکات آموزنده‌ای هم داره و حرفهایی از مادربزرگ که قابل تامل هستن
نکیسا ط
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
همه انسانها در زندگی با افرادی متفاوت برخورد خواهند داشت درک انسان از عشق، عاطفه و نحوه نمود آن در روابط آدمها مشخصه مولی پیشخدمت داستان است که با دنیای متفاوت و زبان خاص و سادگی درونی دنیا را برای افرادی که دوست دارد با روش خود جای بهتری برای زندگی میکند
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
کتاب خوب با شخصیت پردازی تقریبا قوی و تعلیق خوب که حول یک پیشخدمت ساده دل و مبادی آداب می‌افته رگه‌هایی از طنز و عشق هم قراره بخونید کتاب جذابیه که قراره از دست شخصیت اصلی داستان کلی حرص بخورین
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
همون کتاب خدمتکار هست که متاسفانه من دو بار از دو تا مترجم متفاوت خریدمش و اصلا هم برام داستان جالبی نیست.
الهام نظاری
۱۴۰۲/۱/۱۰
کتاب بسیار زیبایی درباره افکار و احساسات افراد مبتلا به اوتیسم که هرگز نمیدانستیم. خواندن آن را توصیه میکنم.
افسانه ذوالفقار
۱۴۰۱/۱۲/۳
واقعا کتابی بود که از ابتدا پرهیجان و جالب بود به علاوه جدید فقط یک. چهارم اخر خیلی
سرد وبی معنی به پایان رسید
ع.بصیری
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
کتاب روند کندی داره پدر بعضی موارد حوصله خواننده رو سر می‌بره ولی درکل داستان خوبی داره وبه زیبایی تمام میشه
دریا نخعی
۱۴۰۳/۲/۱
بسیار ضعیف و خسته کننده.... پر از جزئیات اضافی
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
داستان اوایلش جالب بود و طنز خوبی داشت آخرش بد نبود یه خرده زیادی شاد بود دیگه
لیلا فرضی
۱۴۰۲/۵/۲۱
خوب بود
خیلی همه چیز خوب و مرتب پیش رفت
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب پیشخدمت

برای دریافت کتاب پیشخدمت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.