معرفی و دانلود کتاب خری که آدم شد

عکس جلد کتاب خری که آدم شد
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خری که آدم شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خری که آدم شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خری که آدم شد

از عاشق شدن تا آدم شدن. کتاب خری که آدم شد اثر مجید نوری‌ زاده هریسی ماجرای باورنکردنی الاغی عاشق است که جهان را با دیدگاهی موشکافانه، همچون یک فیلسوف می‌نگرد و وقایع روزانه‌ی زندگی خود را با ادبیات فیلسوفانه‌‌اش بازگو می‌کند. جهانی کوچک که به یک طویله و مزرعه محدود می‌شود، اما تفاوت چندانی با دنیای به‌ ظاهر وسیع‌تر انسان‌ها ندارد.

درباره‌ی کتاب خری که آدم شد

تصور کنید می‌توانستیم زبان حیوانات را بفهمیم و متوجه شویم این به اصطلاح زبان‌بسته‌ها به هم چه می‌گویند. داستان خری که آدم شد به قلم مجید نوری‌زاده هریسی به این تصوّر جامه‌ی حقیقت پوشانده و زندگی الاغی را روایت می‌کند که علاوه بر مشکلات متعددش عاشق هم هست. اصلاً شاید اولین گام آدم شدن، عاشق شدن باشد.

گاهی اوقات هنگامی‌ که زندگی در قالب انسانی عرصه را بر ما تنگ می‌کند، آرزو می‌کنیم کاش پرنده‌ای آزاد و رها در آسمان بودیم یا حتی الاغی بدون فکر و نگرانی و دغدغه‌های جامعه‌ی انسانی را نداشتیم؛ اما شاید به این مسئله فکر نکنیم که حیوانات نیز وقتی از دسته‌گل‌های ما انسان‌ها به تنگ آمده و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، آرزویی مشابه داشته باشند و بخواهند آدم شوند تا از دست ما آدم‌ها خلاصی یابند، غافل از اینکه ما انسان‌ها نیز از دست خودمان به تنگ آمده‌ایم.

چرا باید فکر ‌کنیم الاغ‌ها هیچ دغدغه‌ای ندارند و زندگی‌شان فقط به بارکشی و علف خوردن محدود می‌شود؟ اگر هم چنین باشد، این روایت در مورد خری که آدم شد مصداق ندارد، چرا که او عاشق است و روز و شب در آتش هجران یارش می‌سوزد. او نیز مثل خیلی از آدم‌ها عاشق دختر همسایه شده. البته در این مورد خاص و به عبارت بهتر، او خاطرخواه الاغ همسایه شده و به دلیل اسیر بودن در طویله، نمی‌تواند به وصل معشوقش برسد.

مجید وری‌زاده هریسی در روایت داستان خری که آدم شد، فقط به عشق و عاشقی قهرمان داستانش و حکایت آدم شدن او اکتفا نمی‌کند، بلکه الاغ قصه راوی ماجراهایی است که برای دیگر ساکنان طویله رخ می‌دهد. دنیای کوچک او نیز مثل دنیای انسان‌ها لبریز از شخصیت‌های گوناگون است. از یک خروس گرفته که هر شب برای مرغ و جوجه‌هایش حماسه‌سرایی می‌کند، تا دو گاو که منتظر به دنیا آمدن ثمره‌ی زندگی مشترکشان هستند.

عشق، قهرمان کتاب را دچار احساسات متناقضی کرده است که گاهی برایش ناخوشایند می‌شوند: حسادت به زندگی عاشقانه‌ی اسب‌های طویله و احساس تنهایی که مقدمه‌ای است برای تبدیل شدن او به یک انسان واقعی. با‌این‌همه آدم شدن رازی دارد، رازی که مهمانی ناخوانده آن را با الاغ در میان می‌گذارد.

کتاب خری که آدم شد توسط نشر کدیور به چاپ رسیده است.

کتاب خری که آدم شد مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان داستان‌های پندآموز، روایات عاشقانه‌ی تخیلی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب خری که آدم شد می‌خوانیم

رؤیای آدم شدن تمام فکرم را به خودش مشغول کرده بود، طوری که نفهمیدم کی به طویله رسیدم. دیگر هیچ‌چیز من را خوشحال نمی‌کند. اطرافم را نگاه می‌کنم. دیگر صحبت‌های حنائی سرگرمم نمی‌کند. به قدرت و طوفان هم حسودیم نمی‌شود. حتی فکر کردن به گل‌اندام هم به من آرامش نمی‌دهد. نمی‌دانم چه‌کار کنم تا از این حال بد خلاص شوم. کاش مرغ آسمانی را هیچ‌وقت نمی‌دیدم، داشتم زندگی‌ام را می‌کردم! این‌قدر عصبی و داغان نمی‌شدم. وای که این ماه پیشونی چقدر سروصدا می‌کند. خودش، کم بود قدرت هم اضافه شد، نصفه ‌شبی طویله را روی سرشان گذاشته‌اند. صاحب و همسرش هم آمدند. نه! مثل‌اینکه جدی جدی خبرهایی هست. زن صاحب تا ماه پیشونی را دید فریاد کشید.

«صاحب وقتشه! بجنب! هر چی می‌خوام تندی بیار! برو آب سماور رو خالی کن تو یه تشت... ده بجنب! اومدیا! گند نزنی به خونه زندگیم» صاحب نگاه چپی به عشق روزهای خوشیش انداخت، قدم برداشت تا از طویله خارج شود. از بس درگیر افکار خودم بودم نفهمیدم کی کارشان تمام شد. حالا گوساله کوچولو به دنیا آمده. همه خوشحال هستند، به‌جز من! نه این‌که ناراحت باشم! نه! روح و روانم جای دیگری است. واقعیت این است که دل و دماغ شادی کردن را ندارم. حتی حوصله خودم را هم ندارم. بعدازآن همه سروصدا، چه آرامشی! همه خوابند و من بیدار. یادشان رفته در را ببندند. موقعیت خوبی برایم مهیا شده تا به آرزویم برسم. باید بی سروصدا بیرون بروم. طویله گل‌اندام اونجاست. نمی‌دانم چطور باید به او بگویم. آرام در را باز کردم.

«سلام گل‌اندام خوشگلم، بیداری؟».

خواب از چشمهایش می‌بارید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خری که آدم شد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کدیور
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-600-5970-78-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خری که آدم شد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خری که آدم شد

برای دریافت کتاب خری که آدم شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.