معرفی و دانلود کتاب خستگی عضلانی انسان

برای دانلود قانونی کتاب خستگی عضلانی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خستگی عضلانی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خستگی عضلانی انسان

با کتاب خستگی عضلانی انسان، علت ضعف همیشگی در ماهیچه‌ها و خستگی مزمن روزانه‌ی خود را کشف کنید! کریگ ویلیامز و سباستین راتل، کارشناسان ارشد ورزشی، قرار است هر آنچه در این سال‌ها درمورد نحوه‌ی عملکرد عضلات و دلایل ضعف آن آموخته‌اند را در قالب اثری جامع و فشرده در اختیار علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی و ورزشکاران حرفه‌ای قرار دهند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با شناخت بهتر ماهیچه‌ها، قدرت و توان جسمانی خود را به شیوه‌ای اصولی و علمی بازشناسی کنید.

درباره‌‌ی کتاب خستگی عضلانی انسان

خستگی و ضعف عضلات بخش جدایی‌ناپذیری از فعالیت‌های بدنی‌ست؛ واقعیتی که هیچ‌گاه خوشایند ورزشکاران حرفه‌ای و افرادی که فعالیت جسمانی بالایی دارند نبوده و حتی بار‌ها باعث شده که تمرینات و امور روزمره‌ی افراد با وقفه و اختلال مواجه شود. کریگ ای ویلیامز (Craig Williams)، سباستین راتل (Sébastien Ratel) و همچنین گروهی از دانشمندان حوزه‌ی فیزیولوژی ورزشی این‌جا هستند تا در کتاب خستگی عضلانی انسان (Human Muscle Fatigue) این سد عظیم را از سر راه افراد مبتلا به ضعف عضلانی بردارند و حقایق علمی راهبردی و متنوعی برای بالا بردن قابلیت‌های عضلانی در اختیار شما قرار دهند.

معرفی و دانلود کتاب خستگی عضلانی انسان

فعالیت صحیح بدن در گرو عملکرد صحیح تک‌تک عضلات و ماهیچه‌ها، و همچنین هماهنگی و توالی صحیح حرکت میان آن‌هاست. پس عجیب نیست که با مختل شدن نیرو و توان در هر یک از این عضلات شاهد افت کیفیت حرکات بدن و در نتیجه وقفه و اختلال در فعالیت‌های روزمره باشیم. این موضوع درباره‌ی ورزشکاران و مخصوصاً ورزشکاران میادین حرفه‌ای و رقابتی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. بار‌ها مشاهده‌ شده که ورزشکاران بسیاری نه از بابت آسیب یا مصدومیت اندام‌ها، بلکه تنها به علت ضعف شدید در عضلات و خستگی مزمن فرصت پیروزی را از دست داده‌اند. کتاب خستگی عضلانی انسان دلایل علمی این چالش را مورد بررسی قرار داده و به شما کمک می‌کند تا با شناخت بهتر از مکانیزم‌های حرکتی عضلات، روند اصولی‌تری را در ورزش و فعالیت‌های جسمانی آینده‌ی خود پیش بگیرید. همچنین نویسندگان این اثر موفق در طرح مباحث کتاب خود، نه یک روش بلکه چندین روش و رویکرد علمی پیش گرفته‌اند و شیوه‌‌ها و مدل‌های آزمایشی بسیاری را در طول پژوهش خود به‌کار برده‌اند تا در نهایت از آن‌چه به خوانندگان خود عرضه می‌کنند اطمینان کافی داشته باشند.

در ابتدای مباحث مفید و خواندنی کتاب خستگی و ضعف عضلانی انسان، به بررسی عوامل مختلف موثر در خستگی از جمله سن، جنسیت، وضعیت پزشکی و ترکیبات شیمیایی خواهیم پرداخت، و سپس موضوع خستگی عضلانی را هم از دیدگاه فیزیولوژی ورزشی و هم‌ از منظر رویکرد‌های بالینی مورد بحث و تفصیل قرار خواهیم داد. در این میان، کریگ ای ویلیامز نویسنده‌ی اول این کتاب که خود از اعضای مرکز بهداشت و سلامت انگلستان است، موضوع خستگی عضلانی را به‌طور تخصصی‌تر در قالب گروه‌های سنی خردسالان بررسی خواهد کرد. نویسنده‌ی دوم کتاب یعنی سباستین راتل که از اعضای جامعه‌ی علمی زیست‌شناسی ورزشی در فرانسه است مبحث متابولیسم و سوخت‌وساز بدن در هنگام ورزش و ارتباط آن با خستگی عضلانی را پیش خواهد کشید. خستگی در گروه سنی سالمندان، ابزار‌های آزمایش و اندازه‌گیری خستگی، خستگی در گروه بیماران عصبی، و همچنین تأثیر مکمل‌های تقویتی در کاهش خستگی از دیگر موضوعات جذاب و خواندنی این کتاب هستند.

در نهایت، کتاب خستگی عضلانی انسان به طیف عظیمی از سؤالات گروه محققان ورزشی، دانشجویان و همچنین مربیان که هر کدام به نوعی با موضوع خستگی عضلانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند پاسخ خواهد داد و به ورزشکاران حرفه‌ای کمک خواهد کرد تا با شناخت بهتر از بدن و نحوه‌ی عملکرد آن در آینده تمرینات ورزشی پرتحرک و شاداب‌تری را تجربه کنند. این کتاب در سال 2009 مخاطبان جهانی خود را پیدا کرد و اکنون با ترجمه‌ی محمدرضا کردی، سارا فرج نیا و نیما قره داغی و توسط انتشارات حتمی به دست علاقه‌مندان فارسی‌زبان می‌رسد.

کتاب خستگی عضلانی انسان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به حوزه‌ی علوم ورزشی، فیزیوتراپی پزشکی و سلامت حتماً از مطالب آموزنده‌ی این اثر بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب خستگی عضلانی انسان می‌خوانیم

در انسان‌ها، خستگی به‌سادگی قابل تشخیص است و این پدیده موجب افزایش علایق محققان مختلف در بررسی سازوکارهای مسئول خستگی و نحوه‌ی به‌حداقل‌رساندن آن شده است. هم در زمان فرار از یک شکارچی و هم در زمان پیروزی در یک مسابقه، سرعت، بزرگی و گسترش خستگی یک عامل مهم است. نکته‌ی
مهم در درک خستگی، توانایی تحریک عصب حرکتی در یک عضله و در نتیجه تمایز اینکه آیا این خستگی مرکزی بوده (در مغز و نخاع) یا محیطی است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: چهارچوب مفهومی خستگی عضلانی
فصل 1: تعاریف خستگی عضلانی
فصل 2: روش‌های اندازه‌گیری خستگی عضلانی
فصل 3: سازوکارهای سلولی خستگی اسکلتی عضلانی
بخش دوم: خستگی و عوامل بیرونی آن
فصل 4: خستگی عضلانی در کودکان
فصل 5: خستگی عضلانی در افراد سالمند
فصل 6: اختلاف‌های وابسته به جنس در خستگی عضلانی
فصل 7: خستگی و شرایط تمرینی
فصل 8: کمک‌های‌ ارگوژنیک‌ و‌ خستگی طی فعالیت ورزشی سرعتی چندگانه
بخش سوم: خستگی و فیزیولوژی بیماری
فصل 9: خستگی‌ و بیماری‌های عصبی‌ - عضلانی
فصل 10: خستگی عضله در دیستروفی‌های عضلانی
فصل 11: خستگی و ضعف در بیماران مبتلا به التهاب‌های عضلانی
فصل 12: خستگی عضلانی در بیماری سوخت‌وسازی عضلانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خستگی عضلانی انسان
نویسنده،
مترجممحمدرضا کردی، سارا فرج نیا، نیما قره داغی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-600-355-256-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خستگی عضلانی انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خستگی عضلانی انسان

برای دریافت کتاب خستگی عضلانی انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.