معرفی و دانلود کتاب خواب نارنجی روباه

عکس جلد کتاب خواب نارنجی روباه
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواب نارنجی روباه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواب نارنجی روباه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواب نارنجی روباه

همه روزی از دنیا می‌روند، اما خاطراتشان همواره زنده است. کتاب خواب نارنجی روباه اثر بریتا تکنت راپ، داستانی لطیف برای کودکان است که آن‌ها را با مفهوم مرگ، فقدان و حفظ خاطره‌ی عزیزان آشنا می‌سازد. روباه جنگل بزرگ احساس خستگی می‌کند و به خواب می‌رود، اما این بار دیگر قرار نیست بیدار شود. دوستانش دور او حلقه می‌زنند و شروع به تعریف کردن خاطراتی می‌کنند که با روباه داشته‌اند و این کار باعث اتفاقی عجیب می‌شود...

درباره‌ی کتاب خواب نارنجی روباه

سخن گفتن با کودکان درباره‌ی اسرارآمیزترین معمای هستی کاری دشوار است و هنگامی‌که عزیزی از دنیا می‌رود، نمی‌دانیم نبودنش را چگونه برای یک کودک خردسال توضیح دهیم. شاید کتابی با داستانی مرتبط، یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای کاستن از این دشواری باشد. بریتا تکنت راپ (Britta Teckentrup) نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان در کتاب خواب نارنجی روباه (The Memory Tree) مرگ را دستمایه‌ی اثر خود کرده و با روایت داستانی لطیف درباره‌ی یک روباه، به توصیف این معمای لاینحل می‌پردازد.

روباه قصه‌ی تکنت راپ پس از سپری کردن یک زندگی شاد و طولانی، دیگر احساس می‌کند زمان آن فرا رسیده که برای همیشه به خواب ابدی برود. او در مکان مورد علاقه‌اش آرام می‌گیرد و طولی نمی‌کشد که دوستانش دور او حلقه می‌زنند. هر کدام از آن‌ها شروع به تعریف کردن خاطرات خوشایندی می‌کنند که با روباه داشتند و همان‌طور که در حال حرف زدن هستند، یک درخت شروع به رشد و بزرگ‌ شدن می‌کند. اما این چه درختی‌ست و از کجا پیدا شده؟ و از همه مهم‌تر چرا با تعریف کردن خاطرات رشد می‌کند؟

بریتا تکنت راپ نویسنده‌ی کتاب خواب نارنجی روباه، با نگارش این اثر سعی داشته حفظ یاد و خاطرات درگذشتگان را به کودکان بیاموزد تا عزیزانشان را همیشه در کنار خود احساس کنند. کتاب خواب نارنجی روباه با ترجمه‌ی محمد همتی، یکی دیگر از آثاری‌ست که توسط نشر پرتقال به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب خواب نارنجی روباه

  • کتابی بسیار تأثیرگذار که به بچه‌ها یاد می‌دهد میراث کسانی را که از دست داده‌ایم، حفظ کنیم. (آمازون)

  • کتابی برای گرامی‌ داشتن زندگی و خاطراتی که وقتی عزیزی می‌میرد، هرگز از یاد نمی‌روند. این کتاب انتخابی مناسب برای کودکانی‌ست که فقدان یک خویشاوند یا دوست بزرگسال، آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. (سایت لیتل پاراشوت)

کتاب خواب نارنجی روباه مناسب چه کسانی است؟

کتاب خواب نارنجی روباه با ادبیاتی مناسب کودکان خردسال 3 تا 7 ساله نوشته شده و کتابی مناسب برای هدیه دادن به والدین و بچه‌هایی‌ست که به تازگی عزیزی را از دست داده‌اند.

با بریتا تکنت راپ بیشتر آشنا شویم

بریتا تکنت راپ، نویسنده و تصویرگر آلمانی، زاده‌ی شهر هامبورگ است. او تحصیلات عالی خود را در کالج سلطنتی هنر لندن به پایان رسانده و تا کنون تصویرگری بیش از چهل کتاب را بر عهده داشته است. آثار او به زبان‌های متعددی ترجمه شده و نقاشی‌هایش در نمایشگاه‌هایی در سرتاسر دنیا به نمایش گذاشته شده‌اند. از دیگر آثاری که بریتا تکنت راپ نگارش و تصویرگری آن‌ها را برعهده داشته، می‌توان به «همه جا ماهی هست (There Are Fish Everywhere)» و «بدو به طرف خانه موش کوچولو (Run Home Little Mouse)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب خواب نارنجی روباه می‌خوانیم

حیوانات جنگل یکی پس از دیگری از راه رسیدند؛
اول از همه سنجاب و خز، بعد از آن‌ها خرس و گوزن و پرنده و آخر از همه خرگوش و موش و بقیه‌ی حیوانات رسیدند.

همه‌ی آن‌ها روباه را دوست داشتند. هیچ‌کس حتی فکرش را نمی‌کرد که روزی روباه از بینشان برود.

حیوانات در سکوتی طولانی دور هم نشستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواب نارنجی روباه
نویسنده
مترجممحمد همتی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-600-462960-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خواب نارنجی روباه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خواب نارنجی روباه

برای دریافت کتاب خواب نارنجی روباه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.