معرفی و دانلود کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1

عکس جلد کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1
قیمت:
۱۱۶۰۰۰ 58000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1

اگه قرار بود شخصیت یکی از قصه‌ها باشی، جزو شرورها بودی یا خوب‌ها؟! کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1 نوشته‌ی سومان چینانی نخستین جلد از مجموعه‌ی پرفروش نیویورک تایمز است که به ماجراهای سوفی و آگاتا می‌پردازد. آن‌ها تصور می‌کنند می‌دانند به کجا تعلق دارند اما با ورود به مدرسه‌ای جادویی تمام تصوراتشان از خوبی و بدی تغییر می‌کند.

درباره‌ی کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1:

اولین آدم‌ربایی در روستای گاوالدون دویست سال پیش اتفاق افتاده بود. معمولاً دو تا پسر یا دو تا دختر و گاهی یکی از این‌ دو ربوده شده بودند. سن بچه‌های ربوده‌ شده متفاوت بود: گاهی یکی شانزده ساله بود و دیگری چهارده ساله یا اینکه هر دو تازه دوازده ساله شده بودند. اوایل انتخاب‌ها تصادفی به نظر می‌رسید، اما چیزی نگذشت که الگوی آن مشخص شد: یکی از آن دو نفر همیشه زیبا و خوب بود؛ بچه‌ای که هر پدر و مادری آرزوی داشتنش را داشت اما دیگری بی‌ریخت و عجیب‌ و غریب بود و از زمان تولدش به این‌ طرف، دوستان زیادی نداشت. این جفتِ متناقض، در ابتدای جوانی دزدیده می‌شدند و دیگر برنمی‌گشتند.

طبق افسانه‌ها این کودکان به مدرسه‌ی خیر و شر فرستاده می‌شوند تا در آن موسسه به قهرمانان این دو گروه تبدیل شوند و برای پیروزی گروه خود مبارزه کنند.

رمان خواندنی خوب‌های بد، بدهای خوب 1 (The School for Good and Evil) داستان سوفی و آگاتا را شرح می‌دهد که هر دو دختران ساکن روستای گاوالدون هستند. سوفی به عنوان زیباترین دختر گاوالدون، آرزو دارد که مدیر مدرسه‌ی مرموز او را بدزد و او در جبهه‌ی خیر امتیازات عالی کسب نماید و به عنوان یک شاهزاده خانم فارغ‌التحصیل شود. در همین حال، آگاتا، با لباس‌های سیاه و گربه‌ی خانگی شرور کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد که به جمع شروران بپیوندد.

دو دختر به جنگل می‌روند اما برخلاف چیزی که انتظارش را داشتند سوفی وارد مدرسه‌ی شروران می‌شود و آگاتا در میان شاهزادگان خوش‌تیپ قرار می‌گیرد تا آداب و رسوم شاهدخت‌ها را بیاموزد. در ابتدای امر دخترها تصور می‌کنند اشتباهی رخ داده است، اما شاید اصلاً اشتباهی در کار نیست و این اتفاق سرنخی برای سوفی و آگاتا محسوب می‌شود تا به هویت اصلی خود پی ببرند.

معرفی مجموعه‌ی خوب‌های بد، بدهای خوب:

این مجموعه که یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز محسوب می‌شود تاکنون در شش قاره و به 28 زبان ترجمه شده است و در سال‌های آینده شرکت نتفلیکس اقتباس سینمایی خوب‌های بد، بدهای خوب را خواهد ساخت. داستان‌های سومان چینانی (Soman Chainani) پر از جادو، دوستی و... است و سرنوشت دختران و پسران شجاع و باهوشی را روایت می‌کند که مجبور هستند در جبهه‌ی خیر و شر در مقابل هم قرار بگیرند.

جوایز و افتخارات کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1:

- نامزد جایزه کتاب کودکان واتر استونز سال 2014
- نامزد جایزه کتاب کودک و نوجوان گودریدز سال 2013

نکوداشت‌های کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1:

- غنی و عجیب. (Kirkus Reviews)

- از همان جمله اول، شما می‌دانید که وارد دنیای مهیجی از تخیلات عجیب و غریب شده‌اید. قصه‌ی پریانی خطرناک و وحشیانه. من عاشق این کتاب شدم. (R. L. Stine)

- قصه‌ی پریانی که شبیه قصه‌های پریان دیگر نیست. همراه با عشق، جادو، شوخی و معما که شما را تا انتها وادار به خواندن می‌کند. (Ann M. Martin)

- خوانندگان جوان کتاب قادر نخواهند بود کتاب را رها کنند تا به نتیجه‌گیری غافل‌گیر کننده و راضی‌کننده‌ی آن نرسیده‌اند. (Tor Seidler)

کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1 مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی توصیه می‌شود.

با سومان چینانی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و فیلمساز آمریکایی است که بیشتر به دلیل نگارش مجموعه‌ی پرفروش «خوب‌های بد، بدهای خوب» مشهور است، در دانشگاه هاروارد در رشته‌ی ادبیات انگلیسی و آمریکایی فارغ‌التحصیل شد. نخستین رمان سومان در فهرست پرفروش‌ترین نیویورک تایمز قرار گرفت و باعث شد نویسندگی را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد. او علاوه بر نویسندگی بیشتر زمان خود را صرف ساخت فیلم و ورزش تنیس می‌کند.

در بخشی از کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1 می‌خوانیم:

چند دقیقه بعد از ساعت ده، سوفی آخرین قفل پنجره را به‌سختی باز کرد و پرده را بالا کشید. پدرش اِستِفان را دید که با بقیه‌ی نگهبان‌ها نزدیک جنگل ایستاده بود؛ البته او به‌جای اینکه مثل دیگران نگران باشد، لبخندی به لب داشت و کنار هانورا ایستاده بود؛ با دیدن این صحنه، چهره‌ی سوفی درهم رفت! اصلاً نمی‌فهمید پدرش توی این زن چه چیزی دیده که این‌قدر شیفته‌اش شده! یک روزی مادرش مثل ملکه‌های افسانه‌ها بی‌نقص بود، اما هانورا کله‌ای کوچک و بدنی گِرد و قُلُمبه داشت و به نظر سوفی، عین بوقلمون بود.

پدر چیزی به هانورا گفت و خندید. گونه‌های سوفی از شدت عصبانیت می‌سوخت؛ پیش خودش فکر کرد: «حالا اگه قرار بود دوتا پسرِ هانورا دزدیده بشن، بابا تا حد مرگ جدی می‌شد و به‌هم می‌ریخت!»

درست است که اِستِفان موقع غروب، مثل یک پدر وظیفه‌شناس او را بوسیده و درِ خانه را به رویش قفل کرده بود، اما سوفی حقیقت را می‌دانست و آن را هر روز توی چهره‌ی پدرش می‌دید: پدرش او را دوست نداشت، چون پسر نبود؛ چون او را یاد بچگی خودش نمی‌انداخت!

حالا هم که می‌خواست با آن هیولا ازدواج کند؛ پنج سالی می‌شد که مادرش مُرده بود و متأسفانه این کارِ پدرش، دیگر اشتباه و بی‌ملاحظگی هم به‌حساب نمی‌آمد! کافی بود بعد از خواندن خطبه‌ی عقد، بله را بگوید تا صاحب دو پسر و یک خانواده‌ی جدید و یک شروع تازه شود!

فهرست مطالب کتاب

1- پرنسس و ساحره
2- هنر آدم‌ربایی
3- اشتباه بزرگ
4- سه جادوگر اتاق 66
5- پسرها همه‌چیز را خراب می‌کنند
6- کاملاً شرور
7- ساحره‌ی بزرگ والامقام
8- ماهی‌های آرزو
9- نمایش استعداد %100
10- گروه بد
11- معمای مدیر مدرسه
12- بن‌بست‌ها
13- اتاق شوم
14- راه حل نگهبان قبرستان
15- تابوتت را انتخاب کن
16- الهه‌ی عشق شیطنت می‌کند
17- لباس‌های جدید امپراتریس
18- سوسک و روباه
19- من شاهزاده دارم
20- رازها و دروغ‌ها
21- آزمون از طریق افسانه
22- رؤیای دشمن قسم‌خورده
23- جادو در آینه
24- امید در توالت
25- علائم
26- سیرک استعدادها
27- قول‌های شکسته
28- ساحره‌ای از آن‌طرفِ جنگل‌ها
29- شرور زیبا
30- دیگر هرگز
رمان‌های دیگری از انتشارات پرتقال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1
نویسنده
مترجمنعیمه حسینی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات533
زبانفارسی
شابک978-600-8111-97-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۶۰۰۰ 58000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1

فائزه
۱۴۰۱/۶/۱۴
خیلی داستان قشنگ و فانتزی هست. با ماجراهای جالب و طرح‌های نو و خلاقانه‌اش شما رو شگفت زده میکنه و انگار که وارد دنیای جادویی شدین.
شما در طول داستان رشد تدریجی شخصیت آگاتا رو می‌بینین که اعتماد به نفس، مهربانی و خوبی‌اش خیلی زیاد میشه و همینطور این جمله رو بهتر درک می‌کنین که میگن گول ظاهر آدما و
رو نخورین یه آدم زیبا لزوما آدم خوبی نیست و ممکنه زیر نقاب زیباش یک فرد ظالم، گستاخ و پلید باشه و یه فردی که از نظر شما زیبا نیست ممکنه بسیار آدم خوب، مهربان و فهمیده‌ای باشه پس آدما رو با ظاهرشون نسنجید.
مرضیه
۱۴۰۲/۶/۶
کتاب خوبی بود، دوتا شخصیت اصلی آگاتا و سوفی داشت که آگاتا دختر یک جادوگر بود و در قبرستان زندگی می‌کرد به خاطر ظاهر و نوع زندگی‌اش اعتماد به نفس نداشت و خود را فردی بد می‌دانست و تنها وقتی می‌توانست از شر حرف‌های مردم راحت شود که کنار سوفی بود سوفی فردی مغرور بود که فکر می‌کرد او از همه بالا تر است در کل این دو ماجرا‌هایی در مدرسه‌ی خوب و بد داشتن و در طول این ماجراها متوجه میشیم که زیبایی به معنای خوب بودن نیست و سوفی در این مدرسه نقشی بد داشت و آگاتا برعکس ظاهرش نقش یک همیشگی و خوب. درکل همه‌ی ما انسانیم و بقیه روتوی دسته‌ی خوب یا بد قرار ندیم
ملیحه بای
۱۴۰۱/۱/۱۹
از نظر من کتاب خیلی خوبی بود با قصه متفاوت، ما هر چی داستان شنیدیم ژانر‌ها و قصه‌ها مثل هم بودن یا پرنسسی بودن که جادو داخلش بود یا کلا موضوع جادویی بود و داستان‌ها با قصه‌هایی شبیه به هم جلو می‌رفتند از نظرم این داستان واقع جالب بود من خیلی ازش خوشم اومد و توصیه می‌کنم حتما بخونیدش موضوع متفاوتی داشت و اینقدر عالیه که نمی‌تونم توصیفش کنم حتما حتما بخونیدش پشیمون نمیشید.
فاطمه یوسفی
۱۴۰۰/۱۱/۹
سلام و عرض ادب
خوبیهای این کتاب این بود که خیلی خوب منظور نویسنده بیان شده بود و ترجمه‌اش هم خیلی خوب
وبدی هلی این کتاب این بود برای جدا کردن دو متن متفاوت چیزی نداشت که دو متن رو از هم جدا کنه
و در خلاصه که خیلی این کتاب شیرین بود و من خیلی این کتاب رو دوست دارم و از خوندنش سیر نمیشم 👍حتما حتما این کتاب رو بخرید و بخونید
ELWING ELWING
۱۴۰۰/۵/۱۵
کتابش خیلی جالبه یه دیدگاه جدید نسبت به داستان‌هایی که تو دوران کودکی میشنیدیم داره نویسنده پشت پرده این داستان هارو بر ملا میکنه و چیزی که تو ذهنشه خیلی عجیب و متفاوته هیچ نویسنده‌ای تاحالا از این زاویه به داستان‌های پریان نگاه نکرده بود
Maedeh&AmirAbaas Rahmani
۱۴۰۱/۹/۲۹
بنظرم خلاقانه‌ترین داستانیه که تا بحال خوندم. وارد دنیایی جدید شدن و تمام افسانه‌ها حقیقی دونستن چیز جذابیه. اینکه بخشی از یک افسانه باشی و بتونی داستان خودت رو بسازی خیلی جالبه. انقدر که شخصیت‌ها خوب و دقیق توصیف شدند مطمعنم موقع خوندن داستان هم بجای صوفی زندگی خواهید کرد هم بجای آگاتا. این کتاب از بنظرم از اون کتابهایی که دست کم باید یکبار توی عمرتون بخونید
یگانه زهرا عزیزی
۱۴۰۰/۱۲/۹
کتاب بسیار زیبایی بود جنبه جدید و فوق العاده‌ای از افسانه‌ها رو بیان کرده بود و هر اتفاقی در جا و مکان مناسب خودش رخ داد.
در این کتاب بیشترین حس خوب رو از "عشق" و "فداکاری" آگاتا گرفتم😍
سایدا مهری ابکنار
۱۴۰۰/۶/۲۵
من این کتاب رو برای مقایسه با نشر باژ گرفتم
نشر پرتقال خیلی اشتباه داره ولی نشر باژ یک اشتباه هم نداره
یک تیکه از کتاب نوشته تدروس گفت سیرک میای
این اشتباه هست باید میگفت به سیرک استعداد‌ها می‌ای
رها معصومی
۱۴۰۱/۸/۲۰
کتابی واسه نوجوانانه داستان تازه‌ای داره ولی خب میگم که برای نوجوانان به سلیقه من نبود زیاد فیلمش هم که امسال منتشر شد توصیه میکنم حتما کتابشو بخونید و اصلا سمت فیلمش نرید افتضاح کامله
حسانه محمدصفت
۱۴۰۰/۱۱/۵
عالی بود من عاشق سوفی و اگاتا شدم و حتما جلد دو رو هم بخونید که دوباره بر می‌گردن و تدروس واسه سر اون دوتا جایزه گذاشته (نصف خزانه‌اش رو) و… خیلی جالبه
Mahboobeh Nazemi
۱۴۰۰/۴/۷
خیلی عالی بود. به افرادی که به دنیای جادو و فانتزیهای جادویی علاقه دارن پیشنهادش میکنم
تارا
۱۴۰۱/۱/۲۱
از نظر من این کتاب خیلی داستان جذابی داره. به کسایی که از داستانای تخیلی و جادویی خوششون میاد پیشنهادش میکنم
Aytin Qasemi
۱۴۰۰/۱۰/۸
من واقعا این کتاب رو دوست داشتم و باهاش اشک ریختم بقدری بی‌نظیر هست که نمیتونم وصف کنم ۱ میلیارد ستاره می‌دهم
پریا
۱۴۰۱/۸/۳
بنظرم پایانش میتونست متفاوت باشه به طوری که فصل دوم نیاز نداشته باشه و به بهترین نحو تموم بشه ولی پایان قشنگی داشت
رستا رحیمی
۱۴۰۰/۸/۲۴
من هنوز این کتاب را تموم نکردم اما عاشقشم. توصیه می‌کنم همه بخونن
مشاهده همه نظرات 44

راهنمای مطالعه کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1

برای دریافت کتاب خوب‌های بد، بدهای خوب 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.