معرفی و دانلود کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات

عکس جلد کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات

کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات نوشته‌ی داود احمدی و محمد احمدی، عوامل مخرب و آسیب‌رسان به قارچ‌های خوراکی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات:

قارچ‌های خوراکی همانند دیگر گیاهان رویشی در معرض عوامل آسیب‌رسان مختلف زنده و غیر زنده قرار می‌گیرند و به دلیل اثرات منفی که روی آن‌ها می‌گذارند عملکرد کمی و کیفی‌شان به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

عوامل غیر زنده: غالباً قارچ‌های خوراکی در سالن‌ها و یا تونل‌های پوشیده تحت شرایط فنی خاص یعنی درجه حرارت 25 - 16 درجه و رطوبت نسبی 90 - 80 درصد در بستر مناسب و به دور از هرگونه عوامل آسیب‌رسان پرورش داده می‌شوند. بروز اشکالاتی در هر کدام از شرایط اشاره شده بر رشد طبیعی قارچ اثر گذاشته و آثاری از جمله بد شکلی، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن به وجود می‌آورد که اساساً رعایت بهداشت و فراهم نمودن شرایط لازم می‌تواند در جلوگیری از بروز اینگونه عوارض مؤثر باشد.

عوامل زنده: در این گروه آسیب رسان، باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها، نماتدها، حشرات، کنه‌ها، حلزون‌ها و جوندگان از جمله موش قرار می‌گیرند که برای محافظت در مقابل آن‌ها باید اقدامات لازم صورت گیرد که در این کتاب آموزش داده خواهد شد.

کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان، کارآموزان، کارآفرینان و افرادی که علاقه‌مند به پرورش قارچ هستند و می‌خواهند عوامل آسیب‌‌زننده آن‌ها را شناسایی کنند، مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات می‌خوانیم:

جانوران بسیار ریز و کرمی شکل هستند که اکثراً در حد یک میلی‌متر اندازه دارند و برای دیدن آن‌ها باید از میکروسکوپ استفاده کرد. نماتدها در همه جا یافت می‌شوند. در تولید قارچ اهمیت اقتصادی دارند و معمولاً از طریق کود حیوانی یا خاک‌های پوششی یا به وسیلۀ حشرات و کارگران به سالن‌های پرورش قارچ نفوذ می‌نمایند. نماتدها با نیش زدن به میسلیوم و مکیدن مواد داخل آن به محتویات داخل قارچ آسیب و رشد آن را متوقف می‌نماید. به همراه آلودگی نماتدها آلودگی‌های باکتریایی ایجاد و خسارت را افزایش می‌دهد.

آلودگی و خسارت نماتدها با توجه به فساد ایجاد شده سبب ایجاد بوی نامطبوع در سالن‌های پرورش قارچ می‌گردد.

تنها روش مؤثر مبارزه بر علیه نماتدها پیشگیری است. رعایت مسائل بهداشتی (مانند فرو بردن کف کفش قبل از ورود به سالن در محلول ضد عفونی‌کننده)، پاستوریزاسیون کمپوست و جلوگیری از انتقال منابع آلوده به آن از جمله اقدامات پیشگیرانه مهم علیه نماتدهاست. چنانچه بستر کشت در سطح سیعی به شدت توسط نماتد آلوده شود، تنها راه‌حل انجام عملیات کوک اوت می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

عوامل مخرب و آسیب رسان به قارچ‌های خوراکی
آفات قارچ
نماتدها
کنه‌ها
حشرات
ویژگی‌های حشرات
راسته دم‌ فنری‌ها
راسته دوبالان
پشه‌ها
حلزون‌ها
موش‌ها (جوندگان)
کنترل آفات
کنترل بیولوژیک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-600-95209-61
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات

ALI
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
خوب بود استفاده کردم. با زبان ساده و کابردی نوشته بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات

برای دریافت کتاب خودآموز پرورش قارچ دکمه‌ای: آفات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.