معرفی و دانلود کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور

عکس جلد کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور

کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور نوشته شهره جهانشاهی، تلاش دارد مطالب مختلف در زمینه شناسایی انواع قارچ‌های خوراکی رایج دنیا، چگونگی کاشت، داشت و برداشت، نحوه نگهداری محصول و ایجاد مهارت تولید و پرورش قارچ‌های خوراکی در خانه و کارگاه‌های صنعتی را بیان نماید.

تولید قارچ به صورت تجارتی و نیز به صورت سرگرمی صورت می‌گیرد. این در حالی است که امکان دستیابی به ظرفیت‌های بالاتر امکان‌پذیر است و تبدیل یک برنامه تفریحی به تولید تجاری دور از ذهن نیست.

امروزه پرورش قارچ خوراکی در سطح جهان، اهمیت بسیاری دارد و در روش‌های پرورش آن تحول زیادی ایجاد شده است. پرورش قارچ خوراکی فعالیتی جدید و زود بازده در اقتصاد کشور محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است به نحوی که تعداد قابل ملاحظه‌ای واحد پرورش قارچ در کشور تأسیس شده‌اند و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی نیز انجام شده است. در کشور ما، زمینه لازم برای توسعه هر چه بیش‌تر این فعالیت وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند نقش به سزایی در اشتغال زایی و صادرات غیر نفتی داشته باشد.

در بخشی از کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور (useful and profitable mushroom) می‌خوانید:

کشت قارچ‌های خوراکی صدفی راه‌حلی مناسب برای تبدیل ضایعات حاصل از صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به یک ماده غذایی با ارزش است. هدف از افزودن مکمل‌ها در مرحله اول بسترسازی، فعال کردن تخمیر است تا رشد باکتری‌های گرما دوست، قارچ‌ها و اکتینومیست‌ها را تحریک کند. مکمل‌های غذایی مورد استفاده ممکن است منشا گیاهی داشته یا از ترکیباتی باشند که مواد موجود در آن‌ها به تدریج آزاد و مورد استفاده مسیلیوم قارچ قرار گیرند. در مطالعات به عمل آمده برخی از مواد مانند تراشه (چیپس) چوب، غوزه پنبه، تفاله فشنگی چغندر قند و لیف نخل به عنوان سوبسترا و چند نوع ماده افزودنی از جمله سبوس گندم، سبوس برنج، پودر کنجاله سویا و تفاله هویج به عنوان مکمل غذایی برای کشت قارچ خوراکی صدفی مورد استفاده قرار گرفتند که نسبت به مکمل‌های تجاری قابل دسترس و ارزان می‌باشند. در این بررسی کمترین طول دوره رشد قارچ خوراکی روی سوبسترای لیف نخل غنی شده با مکمل غذایی پودر کنجاله سویا و بیشترین طول باردهی روی سوبسترای غوزه پنبه غنی شده با سبوس گندم و بیشترین میانگین وزن اندام باردهی روی سوبسترای تفاله فشنگی چغندر قند غنی شده با مخلوط پودر کنجاله سویا دیده شده است. بیشترین عملکرد محصول و کارایی بیولوژیکی قارچ خوراکی روی سوبسترای تفاله فشنگی چغندر قند غنی شده با سبوس برنج مشاهده گردیده و بر اساس هر 500 گرم وزن خشک سوبسترا 10 درصد مکمل آلی معادل 50 گرم در نظر گرفته می‌شود. به منظور تقویت بستر کشت از سبوس برنج به اضافه اوره نیز استفاده می‌گردد. سبوس برنج را 48 ساعت قبل از مصرف در آب خیس داده سپس به مقدار 20 درصد با کاه و کلش مخلوط کرده و پس از آن، حدود یک درصد وزن بستر، اوره حل شده در آب بر بستر کشت پاشیده می‌شود. از کود اوره نیز به طور جداگانه می‌توان استفاده کرد. لازم است در میزان مصرف مکمل‌ها دقت کافی را به عمل آورد تا سوختگی بستر عارض نگردد. ترکیب موادی مانند تفاله سویا، کنجاله بادام زمینی، کنجاله پنبه، ملاس چغندر قند، خاک اره و آرد یونجه با بستر کشت اثرات خوبی در افزایش باروری و همچنین میزان پروتئین قارچ دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
فصل دوم: قارچ صدفی
فصل سوم: انواع قارچ‌های صدفی
فصل چهارم: قارچ دکمه‌ای
فصل پنجم: صنایع تبدیلی قارچ
فصل ششم: آفات و بیماری‌های قارچ‌های خوراکی
فصل هفتم: آشپزی با قارچ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-600-04-1639-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور

میلاد فرخی
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
بسیار خوب بود به کارم اومد
احمد کدخدایی
۱۳۹۹/۸/۱
کتاب بسیارکاربردی، جالب ومفیدبود.
فریبا رضایی
۱۳۹۸/۱/۱۶
خوبه پیشنهاد میکنم
جواد ذکی پور
۱۴۰۲/۹/۱۴
کتاب خوب و کاربردی
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور

برای دریافت کتاب قارچ خوراکی سودمند و سودآور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.