معرفی و دانلود کتاب خودشناسی کاربردی: درباره‌ى زندگى عاطفى، شغلى، روابط با دیگران، غم و اندوه

عکس جلد کتاب خودشناسی کاربردی: درباره‌ى زندگى عاطفى، شغلى، روابط با دیگران، غم و اندوه
قیمت:
۴۲۵۰۰ 29750 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودشناسی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودشناسی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودشناسی کاربردی: درباره‌ى زندگى عاطفى، شغلى، روابط با دیگران، غم و اندوه

اگر از ما خواسته شود خودمان را توصیف کنیم ناگهان متوجه می‌شویم هیچ توضیح مشخصی در اختیار نداریم. آلن دوباتن در کتاب خودشناسی کاربردی که یکی از مجموعه‌کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی است نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم به‌راحتی خودمان را برای دیگران خلاصه کنیم. به همین دلیل نیاز به پیشنهادات و تذکرات دقیق‌تری داریم که به ما در ساختن تصویر مشخص‌تری از خود کمک کند.

درباره‌ی کتاب خودشناسی کاربردی

آلن دوباتن (Alain de Botton) برای تمرین خودشناسی اثری آماده کرده است که مانند کتابی کمک آموزشی به ما کمک می‌کند توصیفی از خود ارائه دهیم. کتاب خودشناسی کاربردی (?Who Am I) با تمرین‌های غیرمعمول، سرگرم کننده و بازیگوشی‌های نگارشی طراحی شده است تا بتوانیم خود واقعی‌مان را از میان اطلاعات پراکنده‌ای که داریم استخراج کنیم. خودشناسی کاربردی با طرح‌های زیبا و مقاله‌های کوتاهی در مورد موضوعات مختلف مانند روابط، کار و زندگی اجتماعی به ما نشان می‌دهد که چگونه تجربیات پیچیده، زیبا و گاهی دردناک ما همگی در خدمت غنای شخصیتی که داریم بوده‌اند. خودشناسی به ما می‌آموزد که به کدام بخش از احساسات و خواست‌های متعدد و گاهی متناقض خود اعتماد کنیم.

آلن دوباتن نقش خودشناسی در یک زندگی عاقلانه را بسیار پررنگ می‌داند و معتقد است باید نسبت به اولین انگیزه‌هایمان تردید کنیم. خودشناسی کاربردی کمک می‌کند کمتر از تغییرات ناگهانی خلق و خویمان تعجب کنیم و بتوانیم مدیریت احساسات خود را به‌دست بگیریم.

متأسفانه ابزار و روش‌های خودشناسی در مدارس یا دانشگاه‌ها آموزش داده نمی‌شوند. بسیاری از ما در طول زندگی شیوه‌ی درست برخورد با خود را آموزش نمی‌بینیم. به همین دلیل آلن دوباتن تلاش می‌کند در کتاب خودشناسی کاربردی فرصتی برای آشنایی با ابزار و روش‌های خودشناسی آماده کند.

کتاب خودشناسی کاربردی نشان می‌دهد که عشق می‌تواند به‌سادگی درگیر محرک‌های فریبنده‌ای نیز باشد. تلاش زیاد ما برای راضی کردن دیگری و ترس از ترک شدن باعث می‌شود وابستگی و عشق را اشتباه بگیریم. اولین تجربه‌ی ما از عشق ورزیدن یا مورد عشق قرار گرفتن در کودکی رخ می‌دهد. تجربه‌ی عشق در بزرگسالی تجربه‌ی عشق در کودکی را منعکس می‌کند. آلن دو باتن ما را به دو گروه عاشق اجتنابی و عاشق اضطرابی تقسیم می‌کند. خودشناسی کاربردی کمک می‌کند تا الگوی روابط اجتنابی و اضطرابی خود را درک کنیم.

ما معمولاً متوجه نیستیم که تا چه اندازه ممکن است برای دیگران سخت یا آزاردهنده باشیم. دوستی به ما میزان دشواری‌مان برای دیگران را می‌آموزد و اینگونه ما از هر رابطه‌ای نکته‌ای مهم در مورد خودمان یاد می‌گیریم. روابط ما با دیگران وابسته به هنجارهای فرهنگی است. فرهنگ خاصی که در آن زندگی می‌کنیم بر تصویری که از خود داریم نیز تأثیر می‌گذارد.

محیط کار همواره در مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی -که کتاب خودشناسی کاربردی یکی از عناوین آن است- اهمیت فراوانی داشته است. روابط کاری بخش بزرگی از زندگی روزمره‌ی ما را شکل می‌دهند. آلن دوباتن شخصیت بیرون و درون محیط کار را جدا از هم نمی‌داند و معتقد است برای ساختن تصویر مناسبی از خود باید به جنبه‌های مختلف زندگی اجتماعی توجه کنیم.

اگر بتوانیم تصویر مشخصی از خود ایجاد کنیم فرصتی برای بهتر کردن این تصویر نیز پیدا خواهیم کرد. ساخت تصویر مشخص از خود با راهنمایی کتاب خودشناسی کاربردی به ما کمک می‌کند انسان بهتری باشیم، به محیط کار علاقه‌ی بیشتری نشان دهیم و آرامش بیشتری داشته باشیم. همه‌ی آموزه‌های آلن دوباتن در مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی درخدمت ارتقا روابط ما با خودمان و دیگران است. آلن دوباتن کتاب خودشناسی کاربردی را به‌نوعی طراحی کرده است که با پاسخ به سؤالات متفاوتی که در طول کتاب مطرح شده‌اند بتوانیم بار دیگر به خود رجوع کنیم و جزئیات کوچک و به‌ظاهر کم‌اهمیتی که عمیقاً ناراحت‌مان می‌کند را درک کنیم.

کتاب خودشناسی کاربردی در سال 2019 منتشر شد و افسانه قره‌داغی آن را به فارسی ترجمه کرد. این اثر توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) سازمانی جهانی در خدمت افزایش کیفیت زندگی روزمره‌ی مردم است. سازمان مدرسه‌ی زندگی برای افزایش رضایت افراد از زندگی و بهبود شرایط روانی آن‌ها مجموعه‌ای متنوع از کتاب‌ها و وسایل کاربردی ارائه می‌دهد. مدرسه‌ی زندگی منبعی برای خودشناسی، جست‌وجو در روابط، کار، آرامش و لذت است.

محصولات مدرسه‌ی زندگی در قالب کتاب‌های چاپی، اینترنتی و کتاب صوتی در سرتاسر جهان ارائه می‌شود. فعالیت‌های مدرسه‌ی زندگی نیز تنوع گسترده‌ای دارد؛ فروشگاه محصولات، کلاس‌های خودیاری، رویدادهای انگیزشی، جلسات درمانی گروهی و جلسات فردی بخشی از فعالیت‌های مدرسه‌ی زندگی است. محتوای بسیاری از فعالیت‌های مدرسه‌ی زندگی در سری‌کتاب‌هایی با همین نام و زیر نظر آلن دوباتن منتشر می‌شوند. بخش بزرگی از این مجموعه به فارسی منتشر شده که کتاب‌های «جستارهای در باب عشق»، «سیر عشق»، «هنر همچون درمان»، «تسلی بخشی‌های فلسفه» و «اضطراب موقعیت» را شامل می‌شود.

کتاب خودشناسی کاربردی برای چه کسی مناسب است؟

کتاب خودشناسی کاربردی برای تمام کسانی که قصد دارند درک بهتری از خود داشته باشند مناسب است. همچنین هر فردی که به‌دنبال بهبود رابطه‌اش با خود و دیگران است می‌تواند مخاطب این کتاب باشد.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن در سال 1969 در زوریخ سوئیس به‌دنیا آمد و در لندن زندگی می‌کند. او نویسنده‌ی کتاب‌هایی است که به‌عنوان فلسفه‌ی زندگی روزمره شناخته می‌شوند. کتاب‌های آلن دوباتن که در بیش از سی کشور پرفروش بوده‌اند معمولا به موضوعاتی همچون عشق، سفر، معماری و ادبیات اختصاص دارند. تحصیل در رشته‌ی تاریخ دانشگاه کمبریج و ارشد فلسفه از دانشگاه کینگ لندن نگاه دوباتن به مسائل مختلف را تحت تاثیر قرار داده است.آلن دوباتن دکترای رشته‌ی فلسفه‌ی قاره‌ای را در دانشگاه هارواد آغاز، اما نیمه‌کاره رها کرد تا کتاب‌های خود در زمینه‌ی فلسفه‌ی همگانی را بنویسد.

ایجاد مدرسه‌ی زندگی در لندن توسط آلن دوباتن باعث شده نوع جدیدی از آموزش در سرتاسر جهان رواج پیدا کند. موضوعاتی که به‌طور سنتی در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شوند در مدرسه‌ی زندگی مورد توجه قرار می‌گیرند. آلن دوباتن نویسندگی را از سن کم شروع کرد. اولین کتاب دوباتن که به فارسی نیز ترجمه شده، جستارهایی در باب عشق است. او این کتاب را در 23‌سالگی نوشت و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. رویکرد فلسفی آلن دوباتن به مسائل روزمره باعث شده است خواننده‌هایی از طیف‌های متنوع به متن‌های او علاقه نشان دهند.

آلن دوباتن علاوه بر نوشتن کتاب، برای سخنرانی به کشورهای مختلف دنیا سفر می‌کند. کتاب‌های بسیاری از دوباتن به فارسی منتشر شده است. کتاب‌های «آرامش»، «هنر سیر و سفر»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «معماری شادکامی»، «خوشی‌ها و مصایب کار»، «هنر همچون درمان» و «یک هفته در فرودگاه» از کتاب‌های آلن دوباتن به فارسی هستند.

در بخشی از کتاب خودشناسی کاربردی می‌خوانیم

«ما» خیلی قبل تر از آنکه واقعاً متوجه وجود خود شویم یا حتی قبل از اینکه نطفه‌مان بسته شود آغاز شده‌ایم. ویژگی‌های شخصیتی ما عمیقاً به ابعادی از زندگی والدینمان وابسته است که احتمالاً از صحبت کردن مستقیم در موردشان طفره می‌روند.

مادرتان را در دوران نوجوانی خودش چگونه توصیف می‌کنید؟

ما از دروازه‌ای بسیار شخصی و خاص وارد تاریخ می‌شویم: طبقه‌ای، اقتصادی، لحظه‌ای در تاریخ آداب و مد، جایگاهی خاص در نوسان دائمی هر ملت بین امید و ناامیدی.

آن گوشه‌ای از دنیا که شما در آن فرو افتادید چگونه بود؟ چه حال و هوایی داشت؟

فهرست مطالب کتاب

1- روان‌شناسی
2- روابط
3- رابطه‌ی زناشویی
4- دیگران
6- آرمان شهر
7- فرهنگ
8- غم و همدلی
9- افسون دوباره
10- نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودشناسی کاربردی: درباره‌ى زندگى عاطفى، شغلى، روابط با دیگران، غم و اندوه
نویسنده
مترجمافسانه قره داغی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-5753-16-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۴۲۵۰۰ 29750 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودشناسی کاربردی

Naj
۱۴۰۲/۱/۱۵
عالی و مفید بود. مارو به طور کامل با خودمون اشنا کرد. منه واقعی کیه. من چه انسانی هستم چه دیدگاهی دارم چرا این دیدگاه رو دارم چه چیزایی باعث شد که به این فکر برسم
سعید الهی
۱۴۰۲/۳/۶
کتاب فقط سوال از خودت رو داره. سوالات خوبی طرح میکنه. البته اگر راهکار ارائه‌ میداد بعد از سوالات خیلی بهتر بود. در قسمت نتیجه گیری تقریبا چیز خاصی نگفته.
امیر عزیزی
۱۴۰۲/۶/۱۹
آلن دوباتن همیشه یکی از بهترین‌ها واقع بین و بدور از توهمات زرد هست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب خودشناسی کاربردی

برای دریافت کتاب خودشناسی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.