معرفی و دانلود کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان

عکس جلد کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان
قیمت:
29250 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان

کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان نوشته‌ی مصطفی انصاری ضمن آشنا کردن شما با مفهوم خودکشی و علت‌های گوناگون آن از جهات مختلف، تازه‌ترین شیوه‌های پیشگیری و درمان را در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

درباره کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان:

در فرهنگ‌های مختلف، خودکشی به صورت‌های متفاوتی تعبیر و تفسیر می‌گردد، اما به طور کلی خودکشی اقدامی است که اغلب جوامع آن را منع می‌کنند و بسیاری از مذاهب آن را گناه می‌دانند.

در حال حاضر با وجود آن که بیشتر جوامع از خودکشی جلوگیری می‌کنند و از انجام گرفتن آن در صورت امکان ممانعت می‌ورزند، اما خودکشی از جمله ده علت اصلی مرگ در کشورهای مختلف جهان به شمار می‌رود که سالانه بیش از یک میلیون نفر قربانی آن می‌شوند. آمار خودکشی در ایران نیز هر چند در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کمتر است، اما بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، بدون در نظر گرفتن میزان رشد جمعیت، عمل خودکشی نسبت به گذشته حدود 6 برابر افزایش داشته است.

علی الرغم اینکه در بین تمامی گروه‌های مختلف سنی، خودکشی هشتمین علت مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود اما در گروه سنی 15 الی 24 سال پس از حوادث و قتل، سومین جایگاه را به خود اختصاص داده است. شاید یکی از دلایل این موضوع را بتوان مشکلات و مسائلی دانست که افراد بیشتر در این دوره با آن مواجع می‌شوند. به عنوان مثال استرس در صورت‌های گوناگون خود یکی از عواملی است که در این دوره بیشتر به چشم می‌خورد و امری قابل اجتناب و مهار کردنی نیست.

در این راستا مصطفی انصاری برای فهم بهتر مشکلات و مسائل نوجوانان و جوانان و کمک به آنان در جهت سازگاری و مقابله با مشکلات و تعدیل موقعیت‌های استرس‌زا، کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان (suicide, causes, prevalence and prevention) را نوشته است تا با بررسی مشکلات و شیوه‌های حل آن‌ها مراحل بهبود شرایط این افراد را از لحاظ جنبه‌های مختلف پیگیری نماید.

کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب برای همه نوجوانان و جوانانی که افسردگی و مشکلات روحی دارند و یا در اطراف‌شان با چنین افرادی مواجه هستند، مفید و تأثیرگذار است.

در بخشی از کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان می‌خوانیم:

پیامد خودکشی در بین خانوادۀ فرد نیز متفاوت است. این احتمال وجود دارد که خانواده به دلیل قبح این عمل در جامعه و بین اقوام، شرمنده و سرافکنده شوند، مورد شماتت و سرزنش قرار گیرند و خود را مقصر بدانند. ممکن است خانواده، برای جبران رفتارهای گذشته و یا پیشگیری از تکرار مجدد خودکشی، کارهایی را که تمایل ندارد و به صلاح فرد و خانواده نمی‌داند، انجام دهد. به طور مثال به ازدواج دختر با پسر علاقه‌مندی که صلاحیت لازم را ندارد، رضایت دهند. همچنین ممکن است خانواده به این شخص به دیدۀ فردی بزهکار و منحرف نگاه کند، او را طرد کرده و زمینه انحرافات بیشتر او را فراهم نماید. اگر اقدام کننده به خودکشی، زن (مادر خانواده) باشد، ممکن است با این عمل باعث از هم پاشیده شدن خانواده گردد و با مطّلع کردن دیگران از مشکلات و نابسامانی‌های خانواده، موجب سلب اطمینان همسر شود.

وجود فردی که اقدام به خودکشی کرده است، می‌تواند در خانواده الگوی نامناسبی برای سایر اعضای خانواده باشد تا در مواجهه با هر مشکل کوچکی، خودکشی را یکی از راه حل‌ها بداند. خصوصاً اگر این فرد مادر خانواده باشد، آثار منفی بیشتری بر اعضای خانواده می‌گذارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-6676-28-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
29250 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان

برای دریافت کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.