معرفی و دانلود کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی

عکس جلد کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی
قیمت:
19500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی

فضای مجازی بستر مناسبی برای انجام انواع عملیات‌ها و جنگ‌های روانی دشمن است. بشیر جهان تیغ در کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی به بیان اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دشمن برای جهت دادن به تفکر و سبک زندگی کاربران می‌پردازد. این کتاب منبع خوبی برای روشنگری درباره‌ی همه‌ی چیزهایی است که در فضای مجازی وجود دارد.

درباره‌ی کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی

فضای مجازی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در این بستر نسبتا جدید، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دوران جدید هستند که بسیاری از افراد، فعالان مجازی و به‌ویژه نسل جوان را به خود مشغول کرده است. محدوده‌ای عنوان فضای مجازی و غیرحقیقی، پر از مشکلات، خطرات و حمله‌های پنهانی است که در بسیاری از موارد متوجه آن‌ها نمی‌شوید. به زبان ساده‌تر دشمنان با برنامه‌های مدون و تاکتیک‌های خاص، به نرمی در حریم خصوصی، نوع تفکر و سبک زندگی افراد نفوذ می‌کنند و از این طریق به اهداف خودشان نزدیک می‌شوند.

به‌همین دلیل امروزه فهم و یادگیری سواد رسانه‌ای و به‌کاربردن آن در زندگی اهمیت بسیاری دارد و موجب محافظت از فکر و عمل کاربران فضای مجازی می‌شود. آنچه دراین‌باره اهمیت دارد، شناسایی و آگاهی نسبت به عملیات‌های روانی در فضای مجازی است که کاربران را بر موج‌های رسانه‌‎ای هدفمند سوار می‌کند و به سمت‌وسوی برنامه‌ریزی‌شده می‌برد.

با خواندن این کتاب نسبت به مشکلات و خطرات موجود در فضای مجازی آشنا می‌شوید و راهکارهای شناسایی و مقابله با عملیات دشمن را می‌آموزید. این اثر شبیه به یک راهنمای همیشگی برای شما عمل می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید خودتان را در برابر اتفاقات ناخوشایند و جنگ‌ها و عملیات‌‌های روانی حفظ کنید.

کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی به بیان خطرات و روشنگری درباره‌ی حقایق فضای مجازی می‌پردازد و با شرح موقعیت‌های سناریوهای عملیات روانی در این فضا، کمک شایانی به آگاهی شما می‌کند. بشیر جهان تیغ در این کتاب تلاش می‌کند که به خواسته‌ها و تئوری‌های مورد نظر خود جامه‌ی عمل بپوشاند و شما را در این مسیر مهم با خود همراه کند.

کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پیشنهاد بسیار مناسبی برای همه‌ی دغدغه‌مندان فضای مجازی و فعالان این حوزه است.

در بخشی از کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی می‌خوانیم

اصل این موضوع که چرا نباید مانند دیگران فکر کنیم به خاطر این است که طراح عملیات روانی باید مبهم باشد. شما باید برای نگاشتن طرح‌های هجومی آمادگی لازم را داشته باشید، اینکه مانند دیگران فکر کنید یعنی شناخته شدن هر چه بیشتر و قطعاً هر چه بیشتر هم شناخته شوید حدس زدن حرکات و برنامه‌های بعدی‌تان آسان‌تر خواهد بود. ذکر این نکته لازم است که مانند دیگران فکر نکردن به این معنا نیست که افکارتان تماماً تافته‌ی ‌جدا بافته باشد بلکه باید بدانید برای حل هر مشکل یا ایجاد یک دستورالعمل خوب باید چندین راه‌حل را استخراج کنید و از این نترسید که جواب‌ها و راه‌حل‌های مطرح شده توسط شما با دیگران متفاوت است.

این را بدانید که دشمن در قدم اول می‌خواهد قدرت فکر کردن را از ما بگیرد و در این راه افکار عمومی و قابل دسترس را به راحتی مسموم می‌کند.

مانند دیگران فکر نکن! حریفان درصدد آن هستند که حرکات شما را حدس بزنند و بتوانند خط فکریتان را تشخیص بدهند. بزرگترین طراحان عملیات روان یا جامعه‌شناسان و صاحب‌نظران هرگز مانند دیگران فکر نکردند و سعی خود را بر این داشتند تا فکر برتر را به ثمر بنشانند. مطمئناً زمانی که فرانسیس فوکویاما نظریه‌ی خود را در خصوص پایان تاریخ نقل می‌کرد، مانند دیگر صاحب‌نظران فکر نکرده بود اما از سخنان آنها در نتیجه‌گیری خود استفاده کرده بود.

چه چیزی باعث شد تا فرانسیس فوکویاما جنجال‌برانگیزترین نظریه‌ را ارائه کند و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، همزمان مرگ ایدئولوژی مارکسیسم کمونیسم را اعلام و «لیبرال دموکراسی» را به عنوان فاتح میان نظریات و ایده‌ها معرفی ‌کند؟ آیا قدرت تفکر او به استخراج این تفسیر کمک نکرد؟ آیا تحلیل او نتیجه‌ی ساعت‌ها تحلیل و تفسیر اطلاعات و اندیشه‌ها و همچنین عینیات نبود؟ مانند دیگران فکر نکن به این معنی است که شما باید صاحب فکر باشید و تفکر را در هر لحظه بر الگوبرداری از تفکرات دیگر مقدم بشمارید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن نویسنده
پیشگفتار
عملیات روانی؛ دنیای باشدها است نه بایدها
مقدمه
خلاصه‌ای از جنگ نرم
فصل اول: چگونه یک طراح عملیات روانی باشیم؟
بخش اول: مانند دیگران فکر نکن
بخش دوم: بررسی جامعه‌ی هدف
بخش سوم: ساخت فکر
بخش چهارم: شناسایی اهرم‌های فشار
اهرم فشار زمان
اهرم فشار فرهنگ
اهرم فشار مکان
بخش پنجم: برنامه‌ریزی و هدف
بخش ششم: من می‌توانم بنویسم
بخش هفتم: تولید محتوا
بخش هشتم: آمادگی قبول شکست
فصل دوم: کسب اطلاعات در شبکه‌های مجازی
اطلاعات پایه
اطلاعات شناختی
اطلاعات میدانی
اطلاعات حین عملیاتی
اطلاعات پس از عملیاتی
آینده نگری:
مقابله با جریان‌سازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی
چگونگی بررسی اولیه‌ی یک جریان
فصل سوم: تاکتیک‌های عملیات روانی
برخی از مهمترین تاکتیک‌های جنگ روانی
سانسور
ساختن یک یا چند دشمن فرضی To Make A Supposed Enemy
اغراق
تاکتیک شایعه Rumour
فریب
استفاده از عاطفه گیرندگان پیام To Play On The Emotions Of The Audience
تاکتیک تار عنکبوت
فصل چهارم: شکست‌ناپذیری در عرصه‌ی جنگ روانی
جهت مطالعه
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-247-341-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
19500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی

وحیده ارکان
۱۴۰۲/۷/۲۳
سلام. تا الان دو کتاب بصورت اینترنتی از شما خریدم اما هیچکدوم بدستم نرسید. یکی عملیات روانی رژیم صهیونیستی دیگری را هم الان سفارش، دادم با نامعملیات روانی در فضای مجازی لطفا راهنمایی کنید
ستاره شیروانی
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتاب حجیمی نیست
در مورد تاکتیک‌های عملیات روانی و جنگ نرم و این مسائل صحبت شده
اگه به این حوزه‌ها علاقه دارید بخونیدش خالی از لطف نیست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی

برای دریافت کتاب نسل ما: عملیات روانی در فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.