معرفی و دانلود کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش: مکانیسم عمل و روش‌های تشخیص

برای دانلود قانونی کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش: مکانیسم عمل و روش‌های تشخیص

کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش، کتابی جامع درباره‌ی دوپینگ کردن و داروهایی است که برای افزایش عملکرد در ورزش مورد استفاده‌ی ورزشکاران قرار می‌گیرد. اثر نامبرده تاریخچه‌ای درباره‌ی دوپینگ ارائه می‌کند و درباره‌ی میزان افزایش آن در طول زمان و در کشورهای مختلف به بحث می‌نشیند. آنتونی سی. هاکنی تلاش می‌کند پیامدهای بلندمدت استفاده از دارو برای دوپینگ را مورد بررسی قرار دهد.

درباره‌ی کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش

دوپینگ در ورزش، به استفاده از دارو یا روش‌های ممنوعه توسط ورزشکاران برای افزایش عملکردشان اشاره دارد. دوپینگ می‌تواند شامل استفاده از محرک‌ها، هورمون‌ها و... باشد و علاوه بر این‌که عملی اخلاقاً نادرست است، با قوانین و مقررات ورزشی و روحیه‌ی جوانمردی نیز مغایرت دارد. به این دلیل که ورزشکاری که از دوپینگ استفاده کرده است نسبت به رقبایش، عملکرد بهتری در قدرت، استقامت، سرعت و... در طول مسابقه یا مبارزه خواهد داشت. استفاده از دارو و هورمون برای افزایش عملکرد ورزشی اگرچه شاید یک مزیت به‌ حساب می‌آید و ورزشکاران به دلایل مختلفی مانند میل به موفقیت، کسب شهرت، انگیزه‌های مالی و.. به آن روی‌آورند، اما خطرات زیادی برای سلامتی و همچنین نابودی اعتبار ورزشی و حرفه‌ای آن‌ها خواهد داشت.

نویسنده‌ی کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش (Doping, Performance-Enhancing Drugs, and Hormones in Sport)، در هر فصل از آن، به دسته‌های مختلف داروهای تقویت‌کننده‌ی عملکرد می‌پردازد و اثرات فیزیولوژیکی، سازوکارهای آن، و مزایا و خطرات بالقوه‌ی هریک از آن‌ها را به‌تفصیل موردبحث قرار می‌دهد. همچنین به تکنیک‌های مختلفی مانند آزمایش، تجزیه‌وتحلیل خون و... می‌پردازد که دوپینگ در ورزش را تشخیص می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش

آنتونی سی. هاکنی (Anthony C. Hackney) نقش سازمان‌های ضد دوپینگ، قوانین و ملاحظات اخلاقی دوپینگ در ورزش را مورد بررسی قرار می‌دهد. او یادآور می‌شود که آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) سازمانی است که بر عملکرد ورزشکاران چه قبل و چه بعد از مسابقه نظارت دارد و با استفاده از روش‌های تشخیص دوپینگ که در طی سال‌ها پیشرفت کرده و دقیق‌تر شده است، دوپینگ ورزشکاران را شناسایی و گزارش می‌کنند.

کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش، تاریخچه‌ی دوپینگ در ورزش را مرور می‌کند. نویسنده‌ی کتاب معتقد است استفاده‌ی سازمان‌یافته و سیستماتیک از دوپینگ در اواسط قرن بیستم افزایش یافته و اعتقاد بر این بوده که این محرک‌ها باعث بهبودی در هوشیاری می‌شود و خستگی را کم می‌کند. برخی از کشورها مانند آلمان شرقی و اتحاد جماهیر شوروی از برنامه‌های دوپینگ حمایت می‌کردند؛ اما این حمایت و اقدامات چند سال بعد افشا گشت. همین افشاگری‌ها منجر به ایجاد آژانس جهانی ضد دوپینگ و افزایش نظارت و تلاش برای مبارزه با دوپینگ در ورزش و تعهد به حفظ عدالت در مسابقات ورزشی شد.

به‌طورکلی، کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش، تلاش می‌کند با استفاده از اطلاعات علمی و تاریخی، تحلیل جامعی از دوپینگ در ورزش، مزایا و معایب و اقدامات پیشگیرانه ارائه دهد.

کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به دانشجویان رشته‌ی علوم ورزشی و متخصصان تندرستی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش: مکانیسم عمل و روش‌های تشخیص می‌خوانیم

از آنجا که استروئیدها توسط آژانس‌های ضددوپینگ ممنوع می‌باشند و در بسیاری از موارد غیرقانونی‌اند، شیوع آن‌ها به‌جهت تعیین دشوار است، زیرا تعداد کمی از مصرف‌کنندگان مایل به پذیرش آن هستند. در مطالعات گزارش شده به وسیله خود شخص دامنه‌ای بین 5 تا 30 درصد از جمعیت ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور، به ویژه در ورزش‌هایی که اندازه بدن، قدرت عضلانی و توان معیار هستند، حتی برای ورزشکاران بسیار جوان را تخمین زدند. باکلی و همکاران نمونه‌ای از 3400 دانش آموز دبیرستانی آمریکای شمالی را مطالعه کردند و دریافتند که بیش از 6 درصد به طور متناوب از استروئیدها استفاده می‌کنند. اکثر مصرف کننده‌گان ورزشکار بودند، اما بیش از یک سوم افراد نیز غیر ورزشکار بودند، که اشاره به بهبود ظاهر بدن به‌عنوان هدف اصلی آن‌ها دارد. 20 درصد مصرف کننده‌گان، داروهای خود را از یک متخصص پزشکی دریافت کرده بودند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مؤلف
پیش‌گفتار مترجم
فصل 1: نظر اجمالی: دوپینگ در ورزش
فصل 2: استروئیدهای آندروژنی آنابولیک
فصل 3: محرک‌ها
فصل 4: گلوکوکورتیکوئیده
فصل 5: هورمون‌های پپتیدی-پروتئینی
فصل 6: آگونیست‌های بتا - 2
فصل 7: هورمون و تعدیل‌کننده‌های متابولیکی
فصل 8: آرام‌بخش‌ها
فصل 9: مسدودکننده‌های بتا
فصل 10: سنجیدن ورزشکار، روش‌های تجزیه و تحلیل و تحلیل معکوس
فصل 11: آینده ارتقاء اجرا در ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش: مکانیسم عمل و روش‌های تشخیص
نویسنده
مترجمبختیار ترتیبیان، ایوب سعیدی، امید راضی، محمد محمدی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-600-355-249-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش

برای دریافت کتاب داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.