معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول

کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول توسط گروهی از خبره‌ترین دانشمندان حوزه‌ی زیست‌شناسی نگاشته شده و به همت پروف جرزی. ای. زولادز در قالب اثری که پیش رو دارید تقدیم مخاطبان شده است. در این کتاب مرجع، هرآنچه باید در باب فیزیولوژی ورزشی عضله -به عبارتی، کارکردشناسی اندام بدن در ارتباط با حرکات ورزشی- بدانیم به شکلی تفصیلی توضیح داده شده است.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول

فیزیولوژی به عنوان یکی اصلی‌ترین زیرشاخه‌های علم زیست‌شناسی، به دانشی اطلاق می‌شود که وظیفه‌ی اصلی دست‌اندرکاران آن شناخت عملکرد اندام‌های موجود زنده است. در فیزیولوژی ورزشی، چنان‌که می‌توان حدس زد، با دانشی سروکار داریم که یافته‌ها و گزاره‌های آن ناظر به مبحث گسترده‌ی تأثیر فعالیت‌های ورزشی بر عملکرد اندام‌های بدن است. فعالین حوزه‌ی فیزیولوژی ورزشی طیف گسترده‌ای از واکنش‌های جسمانی را مورد بررسی قرار می‌دهند. از جمله واکنش دستگاه عضلانی و ماهیچه‌ها و شیوه‌ی گردش خون (به عبارتی، تغییرات فشار خون در حین و پس از فعالیت جسمانی). به همین اعتبار می‌توان فیزیولوژی ورزشی را که خود زیرشاخه‌ی زیست‌شناسی عمومی است، به زیرشاخه‌هایی مجزا تقسیم کرد. شیوه و مبنای این این تقسیم‌‌بندی در کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول (Muscle and Exercise Physiology) به طور کامل و دقیق توضیح داده شده است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول حاصل زحمات و تحقیقات جمعی از کارشناسان خبره و سرشناس حوزه‌ی فیزیولوژی است. اگرچه بر جلد کتاب، نام پروف جرزی. ای. زولادز (Jerzy A. Zoladz) به عنوان نویسنده حک شده است.

در این کتاب، چنان‌که ناشر ترجمه‌ی فارسی اثر توضیح داده، به مباحث جامع و دقیقی برمی‌خوریم که حوزه‌های گوناگون رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی را توضیح می‌دهند و ابهامات احتمالیِ مخاطبان حرفه‌ای را -خصوصاً دانشجویان تربیت بدنی و زیست‌شناسی- پاسخ می‌دهند. با نگاهی گذرا به فهرست کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول متوجه این واقعیت می‌شویم که رویکرد مؤلف این اثر رویکردی جامع بوده و به نوعی قصد تدوین کتابی مرجع را در حوزه‌ی مورد بحث (فیزیولوژی ورزشی عضله) داشته است.

در فصل نخست کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول ساختار عضله‌ی انسان مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل دوم به ریخت‌شناسی عضلات پرداخته می‌شود. فصل سوم سازوکارهای انقباض و انبساط عضلات را در طول انجام حرکات ورزشی واکاوی می‌کند. در فصل چهارم گیرنده‌های عضله معرفی می‌شوند. در فصل پنجم انرژی‌زایی عضله و در فصل ششم کارایی عضله‌ی اسکلتی به بحث گذاشته می‌شود. به همین ترتیب، در هر یک از فصل‌های آتی یک مبحث تخصصی در باب فیزیولوژی عضله به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شود. گفتنی است که شمار فصل‌های این کتاب به عدد 12 می‌رسد.

کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول به همت انتشارات حتمی (ناشر تخصصی حوزه‌ی ورزش و تربیت بدنی) چاپ شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول

  • یک بررسی دقیق و جامع در باب ساختار عضلات انسان و نحوه‌ی واکنش آن به تمرینات ورزشی. (آمازون)

کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی تربیت بدنی در کنار دانشجویان زیست‌شناسی و ورزشکاران حرفه‌ای، گروه مخاطبین کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول از انتشارات حتمی را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول می‌خوانیم

مصرف کربوهیدرات در طی فعالیت بدنی
پذیرفته شده است که علاوه بر ذخایر فراوان درون‌زا گلیکوژن عضله پیش از فعالیت بدنی، مصرف CHO برون‌زا در طی فعالیت بدنی می‌تواند عناصر جسمانی، شناختی و تکنیکی اجرا را نیز بهبود ببخشد (استلینگورف و کوکس 2014) اگرچه تصور می‌شد که میزان اکسیداسیون CHO برون‌زا به سبب اشباع انتقال‌دهنده‌های رودهای گلوکز به حدود 1 گرم در دقیقه محدود می‌شود، اکنون مشخص شده است که این میزان اکسیداسیون با اضافه کردن سوکروز یا فروکتوز به ترکیب CHO میتواند تا 1/8 گرم در دقیقه افزایش یابد (جاکندروپ 2014) روی هم رفته، تصور می‌شود که مصرف CHO در طی فعالیت بدنی، اجرا فعالیت بدنی را با چندین سازوکار نظیر و صرفه‌جویی در گلیکوژن عضله (استلینگورف و همکاران 2007)صرفه‌جویی در گلیکوژن کبدی (گونزالس و همکاران 2015) حفظ گلوکز پلاسما و میزان اکسیداسیون CHO (کویل و همکاران 1986) بالا می‌برد. با وجود سازوکارهای پیشنهادی، بیان این نکته حائز اهمیت است که مدت، شدت فعالیت بدنی ، وضعیت تغذیه‌ای پیش از فعالیت، بدنی میزان مصرف CHO و نوع و یا ترکیب CHO مصرف شده در طی فعالیت بدنی، همگی بر کارایی این سازوکارها، سوخت‌وساز و اجرا تاثیر می‌گذارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ترکیب بدن و توده عضله انسان
فصل 2: ریخت‌شناسی عملکردی عضله مخطط
فصل 3: سازوکارهای انقباض و استراحت عضله
فصل 4: واحدهای حرکتی و گیرنده‌های عضله
فصل 5: انرژی‌زایی عضله
فصل 6: کارایی عضله اسکلتی
فصل 7: عملکرد عضله: قدرت، سرعت و خستگی‌پذیری
فصل 8: توان بحرانی: مهم‌ترین آستانه محتمل خستگی در فیزیولوژی ورزشی
فصل 9: هزینه انرژی حرکات موزون انسان روی زمین و در آب
فصل 10: جفت شدن تبادل گاز داخلی و خارجی در طی ورزش
فصل 11: سوخت‌وساز کربوهیدرات در طی فعالیت
فصل 12: سوخت‌وساز چربی عضله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول
نویسنده
مترجمبختیار ترتیبیان، امید راضی، نسترن زمانی، محمد نریمانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات391
زبانفارسی
شابک978-600-355-436-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی عضله - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.