معرفی و دانلود کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش

عکس جلد کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش
قیمت:
۳۹۵۰۰ ۱۹,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش

کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش، نوشته‌ی رسول اسلامی، مینو باسامی، بختیار ترتیبیان و سید مرتضی طیبی است. این کتاب مرجعی در باب اخلاق زیستی در انجام آزمایشات فیزیولوژی ورزشی است و به منظور استفاده‌ی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران این حوزه به رشته‌ی تحریر درآمده. از نکات مثبت و قابل توجه این کتاب، آن است که تلاش شده مطالب به کار رفته در آن، جدید، کاربردی و مطابق با آخرین موضوعات و پژوهش‌های علمی در حوزه‌ی اخلاق پزشکی باشند.

درباره‌ی کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش

کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش توسط انتشارات حتمی، ناشر تخصصی حوزه‌ی ورزش چاپ شده و موضوع آن اخلاقیات در پزشکی ورزشی است.

در سال‌های اخیر، علم پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته و به نوعی متحول شده است، داروهای جدیدی پا به عرصه گذاشته‌اند و علاج بسیاری از بیماری‌ها که روزی درمانشان غیرممکن به نظر می‌رسید، کشف شده است. لازمه‌ی این اتفاقات مثبت، انجام آزمایشات مختلف است. برای تایید هر دارو یا به عبارت دیگر هر محصولی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد، نیاز به اجرای آزمایشات گوناگون است تا مشخص گردد که محصول مشکلی ندارد و به مصرف‌کننده و طبیعت آسیبی نمی‌زند. اما حد و حدود این آزمایشات کجاست؟ آیا می‌توان این آزمایشات را به هر شکلی که خواست انجام داد؟

فرض کنید که داروی جدیدی کشف شده است، به نظر شما پژوهشگران اجازه دارند که این محصول اولیه را بر روی چه کسانی تست کنند؟ آیا می‌شود دارو را مستقیماً بر روی انسان‌ها تست کرد؟ اگر قرار است این دارو بر روی حیوانات آزمایشگاهی تست شود، حیوان مورد آزمایش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اخلاق زیستی مجموعه‌ای از قوانین است که در آزمایش‌ها و پژوهش‌های زیستی، حد و حدود لازم را مشخص کرده تا سلامت افراد و محیط زیست به خطر نیفتد.

کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزشی نوشته‌ی رسول اسلامی، مینو باسامی، بختیار ترتیبیان و سید مرتضی طیبی در همین باره است. این کتاب که شامل 4 فصل است، به بحث درباره‌ی حدود مشخص‌شده در آزمایشات فیزیولوژی ورزشی پرداخته و خطوط قرمز‌ را برای محصلان و پژوهشگران این رشته، روشن می‌سازد.

فصل اول این کتاب به بیان کلیات اخلاق اختصاص یافته است، در فصل بعدی حقوق آزمودنی از دیدگاه فیزیولوژی ورزشی مورد بحث قرار گرفته و در فصل سوم نویسندگان به سراغ حدود مشخص‌شده برای آزمایشات بر روی حیوانات آزمایشگاهی می‌روند. فصل چهارم نیز توضیحی در باب مباحث اخلاقی است.

کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه‌ی تربیت‌بدنی مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش می‌خوانیم

به طور کلی، اخلاق در فیزیولوژی ورزشی باید با توجه به حقوق انسانی توسعه یابد. در این ارزش‌گذاری‌ها، به خلق‌وخو و آداب، سنن، فرهنگ، مذهب، رفتار و ویژگی‌های منطقه‌ای و حتی حکومتی هم باید توجه داشت. هرگونه مغایرت در این امور، حقوق انسانی آزمودنی‌های تحت تحقیق را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد و هیچ‌گاه فراموش نشود که علم فیزیولوژی ورزشی دارای محدودیت‌هایی است و این محدودیت‌ها وقتی موضوع ویژگی‌های آزمودنی باشد، بیشتر نمایان می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات اخلاق در پژوهش‌های فیزیولوژی ورزش
فصل دوم: حقوق آزمودنی‌ها در فیزیولوژی ورزشی
فصل سوم: اخلاق کار با حیوانات در پژوهش‌های فیزیولوژی ورزش
فصل چهارم: ملاحظات اخلاقی انتشارات علمی در حوزه‌ی فیزیولوژی ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-355-247-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۵۰۰ ۱۹,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش

برای دریافت کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.