معرفی و دانلود کتاب طعم سیب زرد

عکس جلد کتاب طعم سیب زرد
قیمت:
42600 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طعم سیب زرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طعم سیب زرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طعم سیب زرد

کتاب طعم سیب زرد رمانی به قلم ناصر یوسفی است. این کتاب داستان زندگی پسری به نام سینا را روایت می‌کند. او گذشته‌ی سختی داشته و به‌تازگی به اضطراب و شب‌ادراری نیز دچار شده و حالا سعی می‌کند تمام واقعیات زندگی‌‌اش را پنهان کند، اما دروغ‌گویی‌ و پنهان‌کاری‌های سینا، چیزی از مشکلات او کم نکرده است. گفتنی است کتاب حاضر برگزیده‌ی هجدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب رشد بوده است.

درباره‌‌ی کتاب طعم سیب زرد

نوجوانی دوران آسانی نیست. حتی برای بعضی‌ها سخت‌ترین دوران‌ زندگی‌ست. ناصر یوسفی (Nasser Yousefi) در رمان تازه‌ی خود، طعم سیب زرد (Taste of the Yellow Apple)، قصه‌ی یکی از همین نوجوانی‌های نه‌چندان آسان را روایت می‌کند.

زندگی سینا از همان زمانی که کودک خردسالی بود، راحت پیش نرفت. او از وقتی یادش می‌آید، با مادرش تنها زندگی می‌کرده. پدرش، خیلی‌وقت‌ها پیش، او و مادرش را تنها گذاشته بود؛ این‌ماجرا، اما ذهن سینا را هرگز رها نکرد. او حالا با گذشت چندین سال هنوز هم درگیر اضطراب و افسردگی‌ست. این اضطراب سینا را دچار شب‌ادراری نیز کرده. او ترس از رها شدن دارد وحتی با وجود رفتن به مشاوره، مشکلاتش را از بقیه پنهان می‌کند...

سینا به‌تازگی دوست جدیدی پیدا کرده: نثار، پسر یک سرایدار افغان. اما حتی این دوستی نیز از مشکلات سینا کم نکرده. او دوستی‌اش را نیز، مثل همه‌ی جنبه‌های زندگی‌اش از بقیه قایم می‌کند. دروغ سراسر زندگی سینا را گرفته و حالا فقط خود اوست که می‌تواند کلاف سردرگم ذهنش را دوباره باز کند.

این کتاب برای اولین بار در سال 1397 و به‌همت نشر پیدایش در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

جوایز و افتخارات کتاب طعم سیب زرد

  • کتاب برگزیده‌ی شورای کتاب کودک
  • نامزد بیستمین دوره‌ی جایزه‌ی حبیب غنی‌پور
  • کتاب برگزیده‌ی هجدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب رشد
  • کتاب شایسته‌ی تقدیر در سی و هشتمین کتاب سال ایران

در نکوداشت کتاب طعم سیب زرد

  • با توجه به انگشت‌شمار بودن رمان‌های روانکاوانه‌ی تألیفی به زبان فارسی که بر نوجوانان و دغدغه‌های آنان متمرکز باشند، ابتکار نویسنده در این زمینه قابل‌تحسین است. (بخشی از مقاله ی نقد ادبی کتاب، با نام طعم گس سیب زرد، به قلم علی‌پیرحیاتی، سایت وینش)

کتاب طعم سیب زرد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات داستانی، به‌ویژه رمان‌های روانشناختی پیشنهاد می‌شود.

با ناصر یوسفی بیشتر آشنا شویم

ناصر یوسفی (متولد 1346) از نویسندگان معاصر ادبیات کودکان ونوجوانان است. نکته‌ی ویژه و تمرکز کاری ناصر یوسفی بر اهمیت ادبیات کهن و افسانه‌ها بر داستان‌های نوجوانان است. او همچنین تجربه‌ی مشاوره به چندین نهاد بین‌المللی در حوزه‌ی کودکان را در کارنامه‌ی خود داشته و همچنین مدیریت مؤسسه‌ی پژوهشی کودکان دنیا که نهادی پژوهشی در تهران با هدف کمک به زندگی سالم و شایسته برای کودکان خردسال است را برعهده دارد. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «قصه‌های گنجشکی» و «و باز هم سفر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب طعم سیب زرد می‌خوانیم

سینا می‌دانست پدرش نیست. می‌دانست پدرش رفته و زندگی دیگری را در گوشه‌ای از دنیا تشکیل داده است. این اطلاعات را از حرف‌های این و آن شنیده بود. از خاله‌ها و مادربزرگ و پدربزرگ. از درد دل‌هایی که مادر اینجا و آن جا می‌کرد و یا از اطلاعاتی که گاهی مادر در ثبت احوال و تأمین اجتماعی و یا موقع ثبت نام سینا در این مدرسه و آن مدرسه می‌داد. بعد این اطلاعات را کنار هم گذاشته بود و تصویر بودن و یا نبودن پدر را کامل کرده بود. این اطلاعات فقط درباره‌ی پدرش نبود. حتی درباره‌ی خودش هم از دیگران اطلاعات می‌گرفت. می‌دانست کوچک که بوده زیاد جیغ می‌کشیده. همیشه گریه می‌کرده، خودش را خیس می‌کرده و آب بینی‌اش همیشه پایین بوده. احساس خوبی به خودش نداشت و فکر می‌کرد که پسر بدی است. سال‌های سال با توالت رفتن مشکل داشت. فکر می‌کرد پسر بدی است که به توالت می‌رود. فکر می‌کرد پسر بدی است که بیمار می‌شود و پسر بدی است که غذایش را روی لباسش می‌ریزد. شاید به خاطر همه‌ی اینها بود که پدرش او را رها کرد و رفت.

به شکل وسواس‌گونه‌ای تمیز بود. همیشه مراقب بود لباسش کثیف نشود. موهایش، ناخن‌هایش و همه‌ی وسایلش تمیز بودند. مراقب بود که کسی را ناراحت نکند. مادرش، خانواده‌ی مادری‌اش، مربیان و معلمانش، و حتی دوستانش را. برای اینکه کسی را ناراحت نکند راهی نداشت جز اینکه همه را راضی کند. دروغ بگوید و خودش نباشد. می‌ترسید مادرش هم او را رها کند و روزی برود. برای همین راهی به غیر از خوب بودن نداشت. او همیشه خوب بود. به دروغ هم که شده خوب بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طعم سیب زرد
نویسنده
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-296-646-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
42600 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طعم سیب زرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طعم سیب زرد

برای دریافت کتاب طعم سیب زرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.