معرفی و دانلود کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس: حضور مشاهیر دنیای قدیم در سواحل و جزایر خلیج فارس

عکس جلد کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس: حضور مشاهیر دنیای قدیم در سواحل و جزایر خلیج فارس
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس: حضور مشاهیر دنیای قدیم در سواحل و جزایر خلیج فارس

هرچه تاکنون از خلیج فارس شنیده‌ایم داستان جنگ و سیاست بوده، اما آیا داستان این دریای بی‌کرانه در همین دو کلمه خلاصه می‌شود؟ یاسین قاسمی بجد در کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس‮‬ به‌دنبال نخستین قصه‌های این دریا، شما را به تاریک‌ترین دالان‌های تاریخ می‌برد. این کتاب مملو از اسناد و اطلاعاتی است که تصویر روشن‌تری از گستره‌ی تاریخی خلیج فارس، در برابر شما به نمایش می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب داستان‌های تاریخی خلیج‌ فارس

هیچ دریایی به اندازه‌ی خلیج فارس مورد توجه باستان‌شناسان و زمین‌شناسان و مورد طمع سیاستمداران و حکومت‌ها نبوده است. یاسین قاسمی بجد در کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس، شما را به گذشته‌های دور می‌برد. نویسنده برای رازگشایی از تاریخچه‌ی خلیج فارس، به سراغ کهن‌ترین آثار مکتوب بشری می‌رود. می‌دانیم که قدمت این دریا به پیش از اختراع خط و آغاز نگارش برمی‌گردد، اما نکته‌ی جالب اینکه خلیج‌فارس نخستین دریایی‌ست که در اولین نوشته‌های انسان‌ها ظاهر می‌شود. اهمیت جغرافیایی و سیاسی خلیج فارس، چه در عرصه‌ی داخلی و چه در صحنه‌ی بین‌المللی، همواره مورد توجه بوده اما گویا کمتر پژوهشگری به سراغ ابعاد تاریخی این دریا رفته است.

نویسنده برای دستیابی به اطلاعات معتبر تاریخی به سراغ حوزه‌های جغرافیای تاریخی، تاریخ ایران و جهان، تاریخ تجارت جغرافیایی و مناسبات بازرگانی رفته و البته از قصه‌های پیامبران نیز غافل نبوده است. کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس، اثری است به دور از حب و بغض قومی و نژادی تا اعتبار خود را به عنوان یک پژوهش علمی_تاریخی حفظ کند. موقعیت و امکانات جغرافیای خلیج فارس در گذر زمان، گردشگرانی که در سفرنامه‌های خود به چگونگی خلیج فارس پرداخته‌اند و افسانه‌پردازی‌هایی که پیرامون این دریا شکل گرفته است، موضوعات اصلی این کتاب را می‌سازند. نثر روان نویسنده همراه با نقشه‌ها و تصاویر متعددی که به این کتاب افزوده، آن را به اثری جذاب و خواندنی تبدیل کرده است. انتشارات پل این اثر را چاپ و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب داستان‌های تاریخی خلیج‌ فارس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس برای تمامی مخاطبان و علاقمندان کتاب‌های تاریخی مناسب است. اگر از دانشجویان رشته‌های تاریخ و ایران‌شناسی هستید، مطالعه‌ی این کتاب را هرگز از دست ندهید.

با یاسین قاسمی بجد بیشتر آشنا شویم

یاسین قاسمی بجد، زاده‌ی 1367 در استان سیستان و بلوچستان، نویسنده، شاعر و مترجم ایرانی است. این نویسنده تاکنون بیش از 80 عنوان کتاب به چاپ رسانده است. یاسین قاسمی بجد از مؤلفان برجسته‌ی حوزه‌ی کسب‌وکار، متافیزیک و خودیاری به شما می‌رود. کتاب‌های «در جستجوی خدا»، «365 راز مثبت‌اندیشی»، «اسرار کیهانی» و «بهبود و شفای چاکرا» از دیگر آثار این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس می‌خوانیم

در بیشتر افسانه‌های ملی که سینه‌به‌سینه از زمان‌های بسیار دور نقل شده و به زمان ما رسیده است و همچنین در داستان‌های مدرن و آثار نظم و نثر در ادوار مختلف، به عناوین گوناگون به دریای پارس و دریانوردی پارسیان در این پهنه‌ی دریایی اشاره شده است. حتی نویسندگان، شاعران و داستان‌سرایانی که در حاشیه‌ی فلات مرکزی ایران می‌زیسته‌اند و از خود دریای پارس و حتی رودخانه‌های بزرگ، فرسنگ‌ها به دور بوده‌اند، خوانندگان نسل‌های بعد آثار خویش را در پرداختن به سفرهای دریایی و نبردهای بحری رخ‌داده در خلیج فارس، بی‌نصیب نگذاشته‌اند. بزرگترین کتابی که در این زمینه می‌تواند مورد استناد قرار بگیرد، شاهنامه‌ی فردوسی است و اشارات فردوسی به دریانوردی ایرانیان در خلیج فارس را نمی‌توان نادیده انگاشت.

در ایران، نخستین بار «پیشدادیان» کشتی ساختند و به گشت‌وگذار در خلیج فارس و نواحی ساحلی آن پرداختند. براساس افسانه‌های پارسی، اولین ایرانی که به این کار دست یازید، «جمشید» پادشاه پیشدادی که با کشتی بر آب‌های دریای پارس گذر کرد و از کشوری به کشور دیگر رفت. در دوران فرمانروایی «کیانیان» نیز، «کیکاووس» هنگام سفر در قلمروی خود، از نیمروز در سیستان گذر کرد و به کرانه‌های مکران و خلیج فارس رسید و تصمیم گرفت که به طور ناگهانی یورشی به «هاماوران» ببرد. کیکاووس دستور ساختن کشتی و قایق‌های بی‌شمار را داد. پادشاه و سپاهیانش، سوار بر کشتی‌ها شدند و از آب‌های «زره»، وارد خلیج فارس و دریای مکران شدند و پس از طی هزار فرسنگ به هاماوران رسیدند .

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
گفتار اول: درآمدی بر جغرافیای تاریخی خلیج فارس
موقعیت
ویژگی‌ها
بنادر و سواحل
جزایر
رودها
گفتار دوم: انبیاء الهی
حضرت خضر (علیه‌السلام)
ملاقات حضرت موسی (علیه‌السلام) و خضر نبی
ذوالقرنین (علیه‌السلام)
حضرت یونس (علیه‌السلام)
گفتار سوم: پادشاهان و سلاطین جهان
پادشاهان و سلاطین ایرانی
پادشاهان و سلاطین غیرایرانی
گفتار چهارم: سیاحان اهل مشرق‌زمین
ابن خردادبه
ناصرخسرو قبادیانی
سعدی شیرازی
ابن‌بطوطه
گفتار پنجم: سیاحان اهل مغرب‌زمین
نئارخوس
بنیامین تودلایی
مارکوپولو
گفتار ششم: داستان‌های شگفت
پری دریایی و آدمیان وشانی
روایت جابربن‌حیان
گزیده‌ی منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس: حضور مشاهیر دنیای قدیم در سواحل و جزایر خلیج فارس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-964-233-454-4
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس

برای دریافت کتاب داستان‌های تاریخی خلیج فارس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.