معرفی و دانلود کتاب داستان پردازی با داده‌ها

عکس جلد کتاب داستان پردازی با داده‌ها
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان پردازی با داده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان پردازی با داده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان پردازی با داده‌ها

کتاب داستان پردازی با داده‌ها، پرفروش‌ترین کتاب مدیریت اطلاعات در وب‌سایت آمازون، توسط کول ناسبامر نافلیک نوشته شده است. این کتاب به افراد کمک می‌کند تا داستان‌سرایی را به‌عنوان تکنیکی گیرا و تأثیرگذار، جایگزین نمودارهای خسته‌کننده و بی‌فایده کنند و بدین شکل، درک عمیق‌تری از یافته‌های خود را به مخاطب منتقل سازند.

درباره‌ی کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها

کول ناسبامر نافلیک (Cole Nussbaumer Knaflic) در کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها (Storytelling With Data) به مخاطب می‌آموزد تا یافته‌های خود را از طریق روایتی گیرا و تأثیرگذار بیان کند. او به همه‌ی افراد توصیه می‌کند تا داستان‌سرایی را جایگزین به‌اشتراک‌گذاریِ صرفِ داده‌ها کنند و از نتایج درخشان آن بهره‌مند شوند. چراکه این تکنیک، علاوه‌ بر تقویت قدرت تجسم، درک بهتر پیام از سوی مخاطب را به‌ همراه دارد.

شایان ذکر است که آموزه‌های این کتاب، پیش‌تر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و نویسنده با ذکر مثال‌های فراوان دنیای واقعی، راهبردی بودن آن‌ها را به اثبات رسانده است. او تأکید می‌کند که داستان‌سرایی، یک استعداد ذاتی نیست و افراد می‌توانند با تمرین و انگیزه، به تقویت این مهارت بپردازند. همچنین با معرفی ابزارهایی کاربردی مسیر را برای خوانندگان هموار کرده است تا همه بتوانند پس از مطالعه، داستانی باورپذیر، آموزنده و گیرا برای ارائه‌ی داده‌های خود خلق کنند.

مطالعه‌ی کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها، دستاوردهای شاخصی نظیر درک اهمیت مخاطب، تشخیص بهترین نمودار متناسب با موقعیت، سامان‌دهی اطلاعات، جلب توجه مخاطب به مهم‌ترین بخش‌ها، استفاده از مفاهیم طراحی در فرآیند تجسم داده و ارسال پیام به مخاطب را به‌ همراه دارد. این کتاب با درس‌های آموزنده‌ی خود، از عمق یافته‌ها، داستان‌های بصری و تأثیرگذاری خلق می‌کند که در ذهن مخاطب ریشه خواهند کرد. کول ناسبامر نافلیک، خوانندگان کتاب را از رسم نمودارهای خسته‌کننده بی‌نیاز می‌کند و مهارت روایت کردن را به آن‌ها می‌آموزد. در نهایت، مخاطبان این کتاب می‌توانند شاهد بهبود ارتباطات و ارتقای مهارت‌های گفتاری خود باشند.

کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها اولین‌بار در سال 2015 وارد بازار شد. انتشارات آریاناقلم آن را با ترجمه‌ی احسانه مرادیان منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها

  • کول ناسبامر نافلیک با نگارش کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها، مکملی برای کار پیشگامان تجسم داده، نظیر ادوارد توفت، خلق کرد. او سابقه‌ی همکاری با شمار قابل‌توجهی از داده‌محورترین سازمان‌های دنیا، مؤسسات مأموریت‌محور و سازمان‌های بدون داده را دارد و در هر دو مورد، به شفافیت پیام و تفکر آن‌ها کمک کرده است. (لازلو بوک، نویسنده و معاون عملیات مردمی گوگل)

  • کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها، تجسمی فوق‌العاده و استادانه از حضور کمیاب هنر در دنیای تجارت است. کول ناسبامر نافلیک، توانایی منحصربه‌فردی در داستان‌سرایی از طریق داده‌ها دارد. این کتاب استعدادهای او را در قالب راهنمایی آسان دارای مثال‌های ممتاز گردآوری کرده است. هر کسی می‌تواند درخصوص تقویت قدرت تصمیم‌گیری‌ هوشمندانه از آن بیاموزد. (مارک آر. هیلیس، از مدیران ارشد شرکت JPM Chase)

  • کول ناسبامر نافلیک درس‌های ارزشمندی در کارگاه‌های خود به ما آموخت که مشاهده‌ی آن‌ها در کتاب داستان‌سرایی با داده‌ها فوق‌العاده است. تیم من در حال حاضر از آموزه‌های او استفاده می‌کند تا مردم را به سمت عمل‌گرایی سوق دهد. چراکه او به گوهرهای تازه‌ای از ادراک دست پیدا کرده و قادر است در زندگی دیگران تغییر ایجاد کند. اکنون بقیه هم قادر به انجام چنین کاری هستند. (النور بل، مدیر تجزیه‌و‌تحلیل کسب‌و‌کار در بنیاد بیل و ملیندا گیتس)

  • اگر در تجسم تازه‌کارید، یا در فعالیت‌های روزمره‌ی خود از ابزارهایی مانند Excel Tableau Qlik برای تولید نمودارهای مناسب استفاده می‌کنید، این کتاب نقطه‌ای عالی برای شروع یادگیری اصول بنیادین است. (آلبرتو قاهره، نویسنده و استاد دانشگاه)

  • اسلایدهای داده در واقع در مورد داده‌ها نیستند، بلکه درباره‌ی معنای داده‌ها هستند. کول ناسبامر نافلیک این نکته را درک کرده و یک راهنمای ساده و در دسترس نوشته که به هر کسی که با داده‌ها در ارتباط است کمک می‌کند تا به شکل مؤثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. (نانسی دوارت، نویسنده و مدیرعامل شرکت Duarte)

کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها برای تمامی تحلیل‌گران داده و کسانی که خواهان بهبود عملکرد خود در دنیای تجارت هستند، انتخاب ارزنده‌ای است.

با کول ناسبامر نافلیک بیشتر آشنا شویم

کوا ناسبامر نافلیک، نویسنده، بنیان‌گذار و مدیر‌عامل شرکت داستان‌پردازی با داده (SWD) است. او کارگاه‌ها و سمینارهای متعددی با محوریت فعالیت‌های خود برای برای افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های بشردوستانه‌ی سراسر جهان برگزار می‌کند.

در بخشی از کتاب داستان پردازی با داده‌ها می‌خوانیم

استفاده از ویژگی‌های دریافت ناخودآگاه برای ایجاد ساختار منظم و شفاف اطلاعاتی در قالب تصویر، دستورالعملی ضمنی برای مخاطبانتان ایجاد می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد چگونه اطلاعات را پردازش کنند. می‌توانیم به مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه شود اشاره کنیم و سپس نکتۀ دوم را برای جلب توجه ثانویه برجسته کنیم و غیره. می‌توانیم اطلاعات مهم اما فاقد پیام تأثیرگذار را در زمینه متن قرار دهیم تا رقیبی برای جلب توجه مخاطبمان نباشد. این کار باعث می‌شود مخاطب اطلاعات ارائه شده را سریع تر و آسان تر پردازش کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل 1: اهمیت بستر تعامل
فصل 2: انتخاب ابزار بصری تأثیرگذار
فصل 3: درهم ریختگی دشمن شماست!
فصل 4: متمرکز کردن توجه مخاطبان
فصل 5: مانند طراحان فکر کنید
فصل 6: تشریح مدل تصاویر
فصل 7: درس‌های داستان پردازی
فصل 8: کاربرد همه درس‌ها
فصل 9: مطالعات موردی
فصل 10: ملاحظات نهایی
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان پردازی با داده‌ها
نویسنده
مترجماحسانه مرادیان
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات297
زبانفارسی
شابک978-600-7677-83-4
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان پردازی با داده‌ها

payam azizi
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
بسیار کاربردی هست و بسیار توصیه میشه به هر شخصی که در حوزه تحلیل داده فعاله
وحید
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
نکات مفید و به زبان ساده بیان کرده، بسیار کاربردیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب داستان پردازی با داده‌ها

برای دریافت کتاب داستان پردازی با داده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.