معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟

عکس جلد کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟

دارل هاف در کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟، به شما می‌گوید که سازمان‌ها و سیاستمداران چگونه با ارائه‌ی آمار نادرست شما را فریب می‌دهند و چطور با اطلاعات غلط و غیرواقعی به آنچه که می‌خواهند دست می‌یابند. بیش از نیم میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رسیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟:

گاهی اوقات بدون آنکه کسی متوجه شود، از علم آمار و نمودار، برای ایجاد بزرگ‌نمایی، اغراق، جنجال آفرینی، ساده‌انگاری و سردرگمی مردم استفاده می‌شود. سوءاستفاده از آمار و ارائه‌ی اطلاعات نادرست به مردم، باعث می‌شود تصویر درستی که از این موضوع در افکار عمومی نقش بسته است، خراب و تیره و تار شود و میزان اعتماد عمومی کاهش یابد.

علم آمار، بسیاری از واقعیت‌های مهم را به گونه‌ای نشان می‌دهد که در حقیقت به آن شکل نیستند. آماری که به خوبی در آن حیله و نیرنگ کار شده باشد، حتی از دروغ بزرگ هیتلر نیز باورپذیرتر است! چرا که مردم را سرگردان می‌کند اما هیچ‌کس نمی‌تواند خطای این سردرگمی را بر دوش شخص خاطی بگذارد. کتاب چگونه با آمار دروغ بگوییم (How to Lie with Statistics) نوشته‌ای کوتاه و فشرده در مورد استفاده از آمار برای فریب دیگران است.

شاید تصور کنید این اثر بیشتر به کتاب راهنمای کلاهبرداری شباهت دارد چرا که کلاهبرداران این تکنیک‌ها را خوب می‌دانند، اما افراد خوش‌نیت باید آن‌ها را بیاموزند تا بتوانند از خودشان دفاع کنند.

آمارها و گزارشات آماری، شکل‌دهنده‌ی ذهنیت و تصمیم‌های شما هستند. هر چند این آمارها گاهی اوقات به صورت درست و قابل قبول ارائه نمی‌شوند اما حتی در برخی مواقع در صورت بیان صحیح آن‌ها، باز هم به شکل درست برداشت نمی‌شوند.

همانطور که می‌دانید حرف اول را در باورپذیری افراد، آمار و ارقام می‌زنند و اگر نکته خاصی با عدد و رقم به مخاطبان ارائه شود، آن‌ها با اطمینان بیشتری آن را می‌پذیرند. همین موضوع موجب شده تا آمار و ارقام به چاقوی دو لبه‌ای تبدیل شود که به آسانی می‌توان از آن به غلط و نادرستی استفاده کرد و با ارائه آمار و اطلاعات غلط، مخاطب را به راحتی هر چه تمام‌تر فریب داد.

سازمان‌های بین‌المللی به وسیله آمار و ارقام نادرست، به آسانی مشتریان‌شان را فریب می‌دهند و به خرید محصولات‌شان تشویق می‌کنند. آمار و ارقام در حوزه سیاست نیز ابزار بسیار بااهمیتی محسوب می‌شود، همان طور که در انتخابات 2016 آمریکا، آمار و ارقام از سوی کمپین‌های تبلیغاتی دستکاری شد.

دارل هاف (Darrell Huff) در کتاب پیش‌رو، راز و رمز دستکاری آمار را فاش می‌کند و اطلاعات باارزشی را در اختیار شما می‌گذارد تا در آینده هر آماری را نپذیرید و فریب کمپین‌های تبلغاتی را نخورید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با عملکرد احتمالات بیشتر آشنا شوید و برای بخت و اقبال در زندگی، ارزش زیادی قائل نشوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟:

- اکتشاف خنده‌دار از آمار دروغ. (New York Times)
- یک کتاب خوشایند و خرابکارانه کوچک که باور شما را به آمارهای درست ضعیف می‌کند. (Atlantic)

کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کنجکاوید بدانید چگونه می‌توان با آمار و ارقام نادرست به مردم دروغ گفت، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم می‌شنویم:

گمراه کردن مردم با استفاده از آمار را می‌شود دستکاری آماری یا به تعبیر دیگر آمارسازی گفت. شاید به نظر برسد که عنوان این کتاب و مطالب ارائه شده در آن تلویحاً بیان می‌کنند که چنین کاری از روی عمد و برای گمراه کردن عوام صورت می‌گیرد.

رئیس شورای محلی انجمن آمار آمریکا یک بار مرا به خاطر این حرف مورد سرزنش قرار داد و گفت: «بیشتر اوقات مغالطه و سفسطه‌بازی نیست و صرفاً اطلاعات، ناقص هستند.» شاید تا حدودی درست باشد ولی مطمئن نیستم این فرضیه‌ها برای کارشناسان آمار توهین‌آمیز نباشد. شاید باید در نظر داشته باشیم که تحریف داده‌های آماری و دستکاری آن‌ها به منظور تحقق هدف، همواره و همیشه کار متخصصان نیست. ممکن است فروشنده‌ها، کارشناس‌های روابط عمومی، روزنامه‌نگارها و نویسنده‌های آگهی‌های تجارتی و مطالب تبلیغاتی اطلاعاتی را که آماریست‌ها با دقت کامل و صداقت ارائه می‌دهند را مخدوش، بزرگ‌نمایی یا ساده‌انگاری کنند و یا از برخی بخش‌های آن به طور گزینشی استفاده کنند. با وجود این طرف خاطی هر کسی که باشد، سخت می‌شود محکومش کرد.

نمودارهای نادرست در مجله‌ها و روزنامه‌ها اغلب با بزرگ‌نمایی و به ندرت کوچک‌نمایی، هیاهو به پا می‌کنند. به ندرت مشاهده می‌کنیم افرادی که از جانب یک صنعت بحث‌های آماری را ارائه می‌دهند چیزی جز آنچه که کارکنان یا مشتریان خواهان شنیدنشان هستند به آن‌ها بدهند. آیا تا حالا شده است که اتحادیه، کارشناس آماری استخدام کرده باشد تا به علت ناکارآمدی‌اش، وضعیت را بدتر از آنچه هست نشان بدهد؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
فصل اول - نمونه‌برداری مقرضانه و جهت‌گیرانه
15 دقیقه
فصل دوم - میانگین انتخاب شده
22 دقیقه
فصل سوم - اعداد کوچکی که حذف شده‌اند
11 دقیقه
فصل چهارم - هیاهوی زیاد به خاطر هیچ
8 دقیقه
فصل پنجم - نمودار صعودی
9 دقیقه
فصل ششم - تصویر تک‌بعدی
23 دقیقه
فصل هفتم - عدد ناقص
19 دقیقه
فصل هشتم - سفسطه علت شمردنِ مقدم
23 دقیقه
فصل نهم - چگونه آمارسازی کنیم؟
33 دقیقه
چگونه در مورد آمار صحبت کنیم؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟
نویسنده
مترجمامین اصغری
راویایمان اصفهانی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، گزارش‌های آماری
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟

یاسمین
۱۴۰۱/۹/۶
مطالب کتاب خوب و نحوه خوندن هم خوب ولی برای این کتاب که نیاز به فکر کردن داره و اعداد داخلش بکار رفته نیازه که نسخه متنی مورد مطالعه قرار بگیره
فندق محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
واقعا کتاب عالی بود خیلی مطالب جالب و مفیدی داشت 🌹
ایلیا فرزیا
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
خیلی خوب بود، همینطور ادامه بدین عالیه
مرضیه باب الخانی نجف آباد
۱۴۰۲/۲/۳۱
هم محتوا وهم صدا عالیه
محمد درحی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
زیاد تعریفی نداشت
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟

برای دریافت کتاب صوتی چگونه با آمار دروغ بگوییم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.