معرفی و دانلود کتاب داستان پیدایش: تاریخ عظیم همه چیز

عکس جلد کتاب داستان پیدایش: تاریخ عظیم همه چیز
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان پیدایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان پیدایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان پیدایش: تاریخ عظیم همه چیز

داستانی از نخستین روزهای هستی... دیوید کریستین در کتاب داستان پیدایش، با استفاده از علوم مختلف، لحظه‌به‌لحظه‌ی شکل‌‌گیری و تکامل جهان را برای شما روایت می‌کند. در این کتاب با نخستین جرقه‌های کیهانی و اولین موجودات زنده‌ی کره‌ی زمین همراه می‌شوید تا به درک کاملی از تمدن‌های امروزی و تحولات فرهنگی جوامع دست پیدا کنید. داستان پیدایش از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب داستان پیدایش

هر کتاب تاریخی که تا‌به‌حال خوانده‌ایم، داستان خود را از میانه‌های تاریخ جهان روایت می‌کند؛ اما آیا کتابی هست که با اولین لحاظ زندگی جهان آغاز شود؟ دیوید کریستین (David Christian) تمامی رشته‌ها و علوم تجربی و انسانی را به کارگرفته است تا داستانی معتبر و علمی از اولین لحظات شکل‌گیری جهان در اختیار ما بگذارد. کتاب داستان پیدایش (Origin story: a big history of everything)، خلاصه‌ای‌ جذاب و خواندنی از تمام اتفاقاتی است که جهان تجربه کرده تا به لحظه‌ی کنونی برسد: از مهابنگ، پیدایش خورشید و منظومه‌ی شمسی، زمین و نخستین خشکی‌هایی که از دل آب‌ها سربرآوردند، ابتدایی‌ترین موجوداتی که حیات خود را بر روی زمین آغاز کردند، شکل‌گیری اولین تمدن‌ها تا همین لحظه که شما در حال خواندن این کلمات هستید. با این وجود، کتاب داستان پیدایش، چیزی بیش از یک کتاب تاریخ است؛ در حقیقت آیینه‌ای است که قرار است آینده را هم به خوانندگانش نشان بدهد.

بسیاری از پژوهشگران و صاحب‌نظران همواره علم تاریخ را به بی‌حاصل بودن متهم می‌کنند؛ علمی که در بهترین حالت تنها تصویر دقیقی از گذشته ارائه می‌کند. نه توان تغییر گذشته را دارد و نه می‌تواند آینده را بسازد یا حتی آن را پیش‌بینی کند. دیوید کریستین در کتاب خود چهره‌ی متفاوتی از علم تاریخ را به نمایش می‌گذارد. این نویسنده اطلاعات خود را به کتاب‌های تاریخ محدود نکرده و وارد قلمرو گسترده‌ی نجوم، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، فلسفه، انسان‌شناسی و... می‌شود تا تحلیلی همه‌جانبه و تصویری چندبعدی از گذشته‌ی جهان ارائه کند. تصویری که به خوانندگان و پژوهشگران دیگر این فرصت را می‌دهد که درک جامعی از سازو‌کار هستی داشته باشند و بتوانند ادامه‌ی این داستان طولانی و آینده‌ی جهان را نیز خودشان تحلیل کنند.

کتاب داستان پیدایش برای رسیدن به پاسخ دو سوال اساسی به نگارش درآمده است: کجا هستیم و به کجا می‌رویم؟ دیوید کریستین برای پاسخ به سوال اول شما را به میلیاردها سال پیش می‌برد تا از نزدیک شاهد تشکیل ستارگان، زمین و دایناسورها باشید؛ سفری شگفت‌انگیز که کمتر کسی فرصت تجربه‌ی آن را خواهد داشت. پاسخ به سوال دوم نیز زمانی ممکن است که چرخه‌ی هستی و روند رخدادها را به خوبی درک کرده باشید. اینجاست که باید به داوری آینده بنشینید. کتاب داستان پیدایش بازخوانی کوتاهی است از سراسر جهان و آنچه از تاریخ هستی می‌دانیم. این کتاب با ترجمه‌ی سینا بحیرایی و از سوی انتشارات مهرگان خرد به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب داستان پیدایش

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در حوزه‌ی تاریخ و بیوگرافی (2018)
  • پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب داستان پیدایش

  • دیوید کریستین داستان خلقت را به خوبی بیان می‌کند. این نویسنده، در کتاب خود یک دوره‌ی کوتاه از علم مدرن را به خوانندگان ارئه می‌دهد. کتاب داستان پیدایش، تاریخچه‌ی مختصری از جهان هستی و یک کتاب تاریخ عالی است! (نشریه‌ی وا‌ل‌استریت)

  • کتاب داستان پیدایش، چکیده‌ای از درک ما درمورد پیدایش و گسترش جهان، از منظومه‌ی شمسی، اقیانوس‌ها، کوه‌ها، مواد معدنی تا تمام موجودات زنده‌ی کره‌ی زمین و پیدایش و دگرگونی فرهنگ‌هاست. همه‌ی این نکات با نثری گیرا نوشته شده که نشان‌دهنده‌ی بینش‌ها گوناگونی از ده‌ها رشته و علوم انسانی، هنری و... است. هر صفحه از این کتاب ایده‌های جذابی را در خود دارد و اثر برجسته‌ای‌ است که درک روشن‌تری را از جایگاه ما در زمین و کیهان در اختیارمان قرار می‌دهد. (کن رابینسون، نویسنده)

  • کتابی قابل‌توجه که جایگاه حقیقی انسان را در جهان کیهانی نشان می‌دهد. کتاب داستان پیدایش این نکته را نیز توضیح می‌دهد که چرا آشنایی با فرهنگ و دانش بشری در درک دنیای کنونی ما و شکل دادن به آینده جهان اهمیت دارد. (مبارک وینز هنکس، رئیس انجمن تاریخ جهانی)

  • دیوید کریستین در کتاب داستان پیدایش روشی جالب را برای استفاده از تاریخ در نظم بخشیدن به کل دانش ما درباره‌ی جهان به کار گرفته است. این کتاب یک دستاورد فوق‌العاده است. (کالو روولی، نویسنده)

  • من مدت‌هاست که از طرفداران دیوید کریستین هستم. او در کتاب داستان پیدایش، شواهد و بینش‌های بسیاری از رشته‌های علمی را در یک روایت تاریخی و قابل‌درک به هم پیوند می‌دهد. (بیل گیتس)

کتاب داستان پیدایش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای تمامی علاقه‌مندان به علم تاریخ مناسب است. به‌ویژه اگر از طرفداران مباحث فلسفی و تاریخ تمدن هستید، مطالعه‌ی کتاب داستان پیدایش می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

با دیوید کریستین بیشتر آشنا شویم

دیوید کریستین، زاده‌ی 30 ژوئن 1946، نویسنده، مورخ و پژوهشگر تاریخی اهل روسیه است. این نویسنده، از نخستین پژوهشگرانی است که تاریخ بشر را به لحاظ کیهانی، زمین‌شناختی و بیولوژیکی بررسی کرده و سال‌ها در مقام استاد دانشگاه، این مطالعات را به شاگردانش تدریس کرده است. دیوید کریستین همچنین به عنوان رئیس انجمن بین‌المللی تاریخ بزرگ نیز فعالیت داشته است. این مورخ و پژوهشگر در سال 2005 جایزه‌ی کتاب انجمن تاریخ جهانی را از آن خود کرده و در سال 2014 نیز به عنوان استاد برجسته‌ی دانشگاه مک کواری مورد تقدیر قرار گرفته است. کتاب «دنیا در گذر» از دیگر آثار این نویسنده است.

جملات برگزیده کتاب داستان پیدایش

  • قالب‌هایی که می‌آیند و می‌روند و بدن تو هم که تنها یکی از آن‌هاست، تنها جرقه‌ای از اندام‌های رقصان من هستند. وقتی من را در همه‌چیز می‌بینی، از چه چیزی باید بترسی؟ (صحبت‌های خیالی شیوا خدای هندو، قهرمان هزار چهره از جوزف کمبل)

  • اگر می‌خواهید یک کیک سیب را از همان مرحله اول درست کنید، ابتدا باید جهان را خلق کنید. (کارل سیگن، کیهان)

  • باید بعد از تولد یک نور ساده پیش آمده باشد در ابتدا در مکانی چرخان، اسب‌هایی طلسم شده با هیجان از اصطبل سبزی بیرون می‌آیند که خودش در حال شیهه کشیدن است در دشت‌هایی مملو از ستایش. (دیلن تامس، فرن هیل)

  • شما روی زمین هستید، و هیچ علاجی برای آن نیست. (ساموئل بکت، آخر بازی)

در بخشی از کتاب داستان پیدایش می‌خوانیم

یک میلیارد سال پس از مه­بانگ، گیتی همچون یک کودک رفتارهای جالبی را به کار گرفته بود. ولی این کار از نظر شیمیایی خیلی خسته ‌کننده بود. تنها شامل هیدروژن و هلیوم می­‌شد. آستانه‌ی سوم پیچیدگی فزاینده موجب دستیابی به قالب‌های تازه­ای از ماده شد؛ تمام دیگر عناصر جدول تناوبی. یک گیتی با بیش از نود عنصر متمایز خیلی بیشتر از یک گیتی با تنها هیدروژن و هلیوم کارهایی از دستش برمی‌آمد.

هیدروژن و هلیوم اولین عناصری بودند که ساخته شدند، چرا که از همه ساده‌­تر بودند. هیدروژن یک پروتون در هسته خود داشت، بنابراین عدد اتمی آن 2 بود. وقتی تابش زمینه کیهانی ظاهر شد، یعنی تقریباً 380 هزار سال پس از مه‌بانگ، میزان اندکی از لیتیم (عدد اتمی 3) و بریلیم (عدد اتمی 4) هم دیده می‌شد. و همه‌­اش همین بود. این‌ها تنها عناصری بودند که در مه­بانگ خلق شدند.

شرایط گلدیلاکسی مورد نیاز برای خلق عناصری با هسته‌­های بزرگ­تر ساده بود؛ پروتون­‌های فراوان و دمای بسیار بالا، دمایی با این حرارت آخرین بار تنها پس از مه‌بانگ به وجود آمده بود. چنین دمای بالایی در جهانی پرتنش و پرکشمکش شکل می­‌گرفت که در آن، ستارگان در حال مرگ فرسوده می­‌شدند، تلوتلو می‌خوردند و در نهایت به فروپاشی می­‌رسیدند و دیگر نمی­‌توانستند مالیات پیچیدگی آنتروپی را پرداخت کنند. برای اینکه بفهمیم ستارگان چگونه در آستانۀه‌ی مرگ عناصر جدیدی تولید می‌کنند، باید نحوه‌ی زندگی و گذر عمر آن­‌ها را درک کنیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان پیدایش: تاریخ عظیم همه چیز
نویسنده
مترجمسینا بحیرایی
ناشر چاپیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک978-600-8067-74-0
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان پیدایش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان پیدایش

برای دریافت کتاب داستان پیدایش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.