معرفی و دانلود کتاب اسرار کیهانی

عکس جلد کتاب اسرار کیهانی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسرار کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسرار کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسرار کیهانی

کیهان‌شناس مشهور، نیل دگراس تایسون، با همکاری جیمز ترفیل در کتاب اسرار کیهانی به پرسش‌هایی می‌پردازد که ذهن انسان از دیرباز در طلب پاسخ آن‌ها بوده است، و از چیستی ما و چگونگی حضورمان در این جهان و مقصدمان در آینده سخن می‌گوید. با خواندن این کتاب، رهسپار سفری شگفت‌انگیز به کیهان و فراتر از آن خواهیم شد.

درباره‌ی کتاب اسرار کیهانی:

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این حقیقت شود که کیهان و جهان هستی به‌عنوان گنجینه‌ای از پرسش‌های بی‌پایان در ذهن کنجکاو جمعی ما جایگاه خاصی دارد. از طرفی، این حقیقت حاکی از آن است که کیهان منبعی از جهل بی‌پایان جمعی ما نیز محسوب می‌شود. عجیب نیست که آسمان‌ها در طول هزاران سال در معنای لغوی و معنوی به‌عنوان خانه‌ی اکثر خدایان تصور شده‌اند و مورد عبادت قرار گرفته‌اند. یکی از کارهای مشترک خدایان کنترل تمام عناصر به‌ظاهر اسرارآمیز در ذهن‌های فانی و خارج از کنترل جسم‌های میرای ماست.

در شکاف میان اعماق کنجکاوی انسان و محدودیت‌های جهل او، مجموعه‌ای از پرسش‌ها وجود دارد که همه‌ی ما آن‌ها را پرسیده‌ایم یا آن‌ها را از ما پرسیده‌اند. اما هیچ‌کس پاسخی برای این پرسش‌ها ندارد. پاسخ‌های احتمالی نیز شاید ناقص یا ناکافی باشند. برای مابقی پرسش‌ها می‌توانیم به زمین اطرافمان و آسمان‌ها بنگریم تا، با اطمینان و کمی حس غرور، اعلام کنیم حداقل بخشی از این کائنات برای ذهن انسان قابل شناخت است. اما باید متواضعانه این را هم در نظر بگیریم که هم‌زمان با رشد دانشمان، وسعت جهلمان نیز افزایش می‌یابد.

نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson) در کتاب اسرار کیهانی (Cosmic Queries) که آن را با همکاری جیمز ترفیل (James Trefil) نوشته به عمیق‌ترین پرسش‌هایی می‌پردازد که تابه‌حال درباره‌ی کیهان و جهان هستی پرسیده شده است. اما این صفحات به درون گرداب شک و تردید نفوذ خواهند کرد و شما را از پا در بالای گسل دانسته‌هایتان آویزان می‌کنند. چرا؟ زیرا در زیر این گسل منبع حقیقی کنجکاوی و شگفتی قرار دارد: ندانستن با تنها پادزهرش، یعنی نیاز به دانستن، روش‌ها و ابزاری علمی را تقویت می‌کند تا در مرز کائنات به کار روند.

نکوداشت‌های کتاب اسرار کیهانی:

- منبعی غنی و فریبنده. (بوک‌لیست)
- جشنی پرجنب‌وجوش از تحقیق علمی که تصاویری درخشان دارد. (کیرکاس ریویو)
- کتابی که به‌دقت سازمان‌دهی شده و به‌خوبی نوشته شده است. (لیتاندلایف)
- من عاشق نیل دگراس تایسون هستم. شما می‌توانید لذت او را در هر چیزی که مربوط به فضاست و عشق او را نسبت به اشتراک‌گذاری دانشش احساس کنید. (بوکس کوکس لوکس)

کتاب اسرار کیهانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه دارید از اسرار کیهانی سر دربیاورید و کتابی بخوانید که شما را با شگفتی‌های کیهان آشنا کند، این کتاب مناسب شماست.

با نیل دگراس تایسون و جیمز ترفیل بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر در همان هفته‌ای متولد شد که ناسا تأسیس شد. او از نه‌سالگی و پس از بازدید از موزه‌ی تاریخ طبیعی آمریکا به کیهان‌شناسی علاقه‌مند شد. نیل دگراس تایسون مدرک دکتری خود را از دانشگاه کلمبیا در رشته‌ی اخترفیزیک دریافت کرده است.

«اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار» و «راز آفرینش جهان هستی» از دیگر کتاب‌ها تایسون هستند که به فارسی برگردانده شده‌اند.

جیمز ترفیل فیزیک‌دان اهل ایالات متحده‌ی آمریکا و نویسنده‌ی بیش از 50 عنوان کتاب است. او تمرکز خود را بر نگارش کتاب‌های علمی برای عموم مردم گذاشته است و از او کتاب‌های «از اتم تا کوارک»، «چرا علم؟ رسیدن به سواد علمی»، «لحظه‌ی آغاز» و... به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب اسرار کیهانی می‌خوانیم:

صحبت درباره پایان جهان در اصطلاحات نظری انتزاعی یک چیز است، اما تصور اینکه آن برای یک ناظر روی زمین چگونه به نظر می‌رسد کاملاً فرق دارد. برای بحث در این باره، بیایید وانمود کنیم که این ناظر به درستی از قوانین فیزیک که همه چیز را به ارمغان می‌آورند محافظت می‌کند، و دارای طول عمر کافی برای تماشای کل نمایش است. اگرچه آنچه در آسمان می‌بینیم ممکن است با انواع مختلف آتش‌بازی تداعی شود، اما تأثیر کلی این خواهد بود که آسمان به تدریج تاریک می‌شود. نقل‌قول سر ادوارد گری، که در ابتدای جنگ جهانی اول تکرار شده، ویران شدن جهان آینده را به تصویر می‌کشد.

چند میلیارد سال اول غیر استثنایی خواهد بود زیرا خورشید به تدریج روشن می‌شود و زمین اثرات همراه با آن را احساس می‌کند. اما پس از آن، ما شروع به مشاهده چیز جدیدی در آسمان خواهیم کرد. همان‌طور که کهکشان آندرومدا برای آماده شدن برخورد با کهکشان راه شیری نزدیک می‌شود، به مسیر نوری بزرگ‌تر و بزرگ‌تری تبدیل می‌شود. با نزدیک شدن به برخورد شکل آندرومدا و همچنین کهکشان راه شیری، تحت تأثیر جاذبه گرانشی متقابل ما، شروع به تغییر شکل در آسمان خواهند کرد. به اندازه کافی عجیب است، همان‌طور که اشاره کردیم. برخوردهای زنجیره‌ای کهکشان‌ها احتمالاً تأثیر زیادی بر خورشید یا منظومه شمسی ما نخواهد داشت. ستارگان آن‌قدر گسترده‌اند که اهمیتی ندارند. هنگامی که خورشید به‌عنوان یک غول سرخ و سپس یک کوتوله سفید وارد مراحل نهایی خود می‌شود، متوجه چیز دیگری خواهیم شد: ستارگان شروع به ناپدید شدن می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: جایگاه ما در کیهان کجاست؟
فصل 2: چگونه آنچه میدانیم را فرا گرفتیم؟
فصل 3: کیهان چگونه این‌گونه شد؟
فصل 4: سن کیهان چقدر است؟
فصل 5: کیهان از چه ساخته شده است؟
فصل 6: زندگی چیست؟
فصل 7: آیا ما در کیهان تنهاییم؟
فصل 8: همه این‌ها چگونه آغاز شد؟
فصل 9: همه چیز چگونه به پایان خواهد رسید؟
فصل 10: هیچ چیز چه ربطی به همه چیز دارد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسرار کیهانی
نویسنده،
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
ناشر چاپیانتشارات پل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات309
زبانفارسی
شابک978-964-2334-04-9
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسرار کیهانی

حارث شافعی
۱۴۰۰/۱۲/۲۳
خب کل کتاب رو خوندم... تشکر از کتابراه بابت اینکه این آثار ارزشمند رو در اختیارمون قرار میده. تشکر از نویسنده و مترجم محترم... کتاب‌ها در حوزه نجوم زیاد هستن اما یک شرط اساسی و مهم وجود داره و اونم قابل فهم بودن کتاب هست... هر فصل جذابیت خاص خودش رو داشت... توصیه میکنم بخونید و در این دنیای بی نهایت و اسرار آمیز خودتون رو رها کنید
مرجانه
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
عاشق اسرار جهان هستی و آسمان شب هستم. این کتاب با تصاویر خارق العاده‌ای که در آن کار شده
مطالب را به سادگی به خواننده منتقل میکند.
در یک کلام عالیست 😍😍😍
elmira tehrani
۱۴۰۱/۱/۶
کتاب بسیار روان است و مطلب رو به خوبی منتقل میکنه، ترجمه عالی و بدون اشتباه در کلیات و کلمات و عبارات تخصصی، از تاریخ و گذشته گرفته تا جیمز وب و... در کتاب همراه تصویرهای بسیار زیبا و جذاب که ترغیب کننده هست. ممنون کتابراه
Najme
۱۴۰۲/۴/۴
این کتاب خیلی جالب بود کلا من عاشق نویسنده این کتاب و پرسش گریش هستم و این که به یه موضوع از چند زاویه مختلف نگاه میکنه. به نظرم برای کسی که بخواد نجوم رو از پایه یاد بگیره کتاب سختیه ولی اگه یه سری چیزا رو یاد دارید کتاب خیلی خوبی میتونه باشه
محمد رضازاده وصال
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
جزء کتاب‌های نسبتاً قابل فهم و با زبان ساده در حیطه اختر فیزیک میباشد و دریچه‌ای بسوی از کجا آمدنمان و به کجا رفتنمان به رویمان میگشاید.
Sadaf Gazan
۱۴۰۲/۳/۲۹
این کتاب به کل راجب انواع طیف نور‌های مرئی و یا نامرئی در کیهان به خوبی توضیح داده و بسیار لذت بردم از خواندنش، کلی اطلاعات ارزشمندی به دست اوردم
امیرشهریار
۱۴۰۱/۲/۷
نیل دگراس تایسون...! متن خیلی روان و ساده و قابل درک و فهم که تصاویر هم خیلی کمک میکنند. ترجمه هم خوب بود.
ابراهیم اسدبیگی
۱۴۰۲/۱۰/۴
بسیار عالی بود ممنون
شقایق کریمی
۱۴۰۲/۸/۱۴
خواندن این کتاب برای هر کسی لازمه
Mehran
۱۴۰۱/۹/۲۸
بسیار کتاب زیبایی هس
Ferdinand Mn
۱۴۰۱/۹/۱۱
واقعا عالی و آموزنده
حسین فهمیده
۱۴۰۲/۸/۱۸
توضیحات مناسبی داشت
امیرحسین نجیب
۱۴۰۱/۱/۵
مترجمش بد ترجمه کرده سخت میشه فهمید...
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب اسرار کیهانی

برای دریافت کتاب اسرار کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.