معرفی و دانلود کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟

عکس جلد کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟

جیمز وود در کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟ روایت، جزئیات، شخصیت‌پردازی، دیالوگ، سبک و به‌طور کلی چگونگی کارکرد داستان را برای خوانندگان می‌شکافد. یکی از برجسته‌ترین منتقدان ادبی عصر ما در اولین متن نقد کامل خود، قطعات ماشین داستان‌گویی را از هم باز می‌کند تا به سؤالاتی اساسی پاسخ دهد و راهنمای نویسندگان تازه‌کار باشد. این کتاب افتخارات زیادی از جمله عناوین ارزشمند کتاب سال نشریه‌ی اکونومیست، کتاب منتخب لایبرری ژورنال و کتاب منتخب سانفرانسیسکو کرونیک را به خود اختصاص داده است.

درباره‌ی کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟

اگر تابه‌حال دست به قلم برده باشید، حتماً سؤالاتی از این قبیل برایتان پیش آمده: وقتی می‌گوییم یک شخصیت خیالی را «می‌شناسیم» یعنی چه؟، جزئیات «روایتگری» چیست؟، استعاره کجا کاربرد دارد؟، تا چه اندازه در داستان‌گویی مجاز به واقع‌گرایی هستیم؟، چگونه می‌توان پایان‌های زیباتری برای رمان‌ها خلق کرد؟ و ... جیمز وود (James Wood) در کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟ (How Fiction Works)، به تمامی این سؤالات پاسخ‌هایی موشکافانه می‌دهد. متن تألیفی وود گستره‌ی وسیعی دارد؛ او ویژگی‌های سنتی رمان‌نویسی ای. ام. فاستر و هنر میلان کوندرا را در نظر گرفته است. از هومر تا بئاتریکس پاتر، از کتاب مقدس تا جان لو کاره، کتاب او هم مطالعه‌ای درباره تکنیک‌های داستان‌سازی و هم تاریخی از رمان‌نویسی است.

معرفی و دانلود کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟

جیمز وود از سال 2007 نویسنده‌ی نیویورکر است، او همچنین منتقد ادبی گاردین است و در سال 2009 جایزه‌ی ادبی مجله‌ی ملی نقد را برده است. کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟ او به سیزده زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و شامل فصل‌هایی چون «روایتگری»، «فلوبر و روایت مدرن»، «فلوبر و ظهور پرسه‌زن»، «شخصیت»، «زبان»، «دیالوگ»، «حقیقت، قرارداد، رئالیسم» و ... است. وود این متن را در اصل برای خوانندگان عادی تألیف کرده و اگر از نویسندگی هیچ سررشته‌ای هم نداشته باشید، باز هم با قلم او ارتباط برقرار خواهید کرد و مشتاق آوردن قلم بر روی کاغذ خواهید شد، پس بهتر است با او همراه شوید و از ذوق خالصانه، مشاهدات دقیق، و توانایی او در وادار کردن خواننده به ادامه دادن لذت ببرید.

کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟ را محمود خوش‌چهره به فارسی برگردانده و نشر اریش آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟

  • کتاب منتخب لایبرری ژورنال
  • کتاب سال نشریه‌ی اکونومیست
  • کتاب منتخب سانفرانسیسکو کرونیک

نکوداشت‌های کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟

  • جذاب... مملو از شوخ‌طبعی، مختصر و مفید، و با سبکی دوست‌داشتنی. (Economist)
  • یک منتقد متعهد و صاحب‌سبک کامل. (John Banville, The New York Review of Books)
  • متن تألیفی وود نشان می‌دهد که او تا چه حد عمیق، حساس، تخیلی و شاد می‌نویسد. (Scotland on Sunday)
  • فوق‌العاده روشنگر... اثری فوق‌العاده فریبنده و پرخواننده. خواندن آن برای هرکسی که در حوزه‌ی نقد است، الزامی‌ست و قبل از این‌که نویسندگان مشتاق قلم را روی کاغذ بیاورند باید آن را بخوانند. با خواندن این کتاب، هرآنچه را که دلتان می‌خواسته بیان کنید اما هرگز نتوانسته‌اید، بر روی کاغذ خواهید آورد. (Rosemary Goring - Herald)

کتاب داستان چگونه کار می‌کند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی نقد ادبی و داستان‌نویسی و نویسندگان تازه‌کار کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟ می‌خوانیم

ما همواره با روایت سوم‌شخص و اول‌شخص سروکار داریم. تصور غالب این است که تقابلی میان روایت قابل‌اعتماد (دانای کل سوم‌شخص) و روایت غیرقابل اطمینان (راوی اول‌شخص نامطمئن که درباره‌ی خود نهایتاً حتی کمتر از آن‌چه خواننده یاد می‌گیرد، می‌داند) وجود دارد. در سویی، برای نمونه، تولستوی وجود دارد و در سوی دیگر هامبرت هامبرت (راوی ناباکوف در لولیتا)، زنو کوسینی (راوی ایتالو اسووو در اعترافات زنو) و برتی ووستر (راوی رمان‌های پی. جی وودهاوس).

خوانندگان این تصور را دارند که دوران مؤلف به‌مثابه‌ی دانای کل، درست مثل آن پارچه‌ی گسترده‌ی موسیقایی شته‌زده‌ی مسیحیت قرون وسطی، سپری شده است. دبلیو جی زبالد یک‌بار به من گفت: «فکر می‌کنم آن شیوە‌ی داستان‌نویسی که بر غیرقابل‌اعتماد بودن راوی خود اصرار نورزد، تنها صورتی از دغلبازی و طراری است و این اصلاً برای من قابل هضم نیست. هر نوع متن روایی که راوی در آن خود را در مقام صحنه‌گردان، کارگردان، قاضی و مجری حکم منصوب کند، برای من پذیرفتنی نیست. تحمل خواندن چنین کتاب‌هایی را ندارم.» زبالد چنین ادامه می‌دهد: «اگر به جین آستن رجوع کنید، به دنیایی قدم می‌گذارید که در آن مجموعه‌ای از معیارهای نزاکت و برازندگی وجود داشت که مورد پذیرش همگان بود. در این چارچوب، شما دنیایی دارید که قواعد و ضواط روشنی بر آن حاکم است و مرز خطا و هنجارشکنی به‌وضوخ در آن مشخص شده است. فکر می‌کنم در آن شرایط اجتماعی وجود یک راوی که قواعد و هنجارهای مرسوم را می‌شناسد و پاسخ به پرسش‌های معینی را می‌داند مشروع است؛ اما فکر می‌کنم که در سیر تاریخ این قطعیت‌ها از ما گرفته شده‌اند و ما باید حس جهالت خود را در این موضوعات بپذیریم و بنابراین نوع روایت خود را با آن تطبیق دهیم.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
پیش‌در‌آمد
روایتگری
فلوبر وروایت مدرن
فلوبر و ظهور پرسه‌زن
جزئیات
شخصیت
تاریخ مختصر آگاهی
همدلی و پیچیدگی
زبان
دیالوگ
حقیقت، قرارداد، رئالیسم
اعلام
کتاب‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان چگونه کار می‌کند؟
نویسنده
مترجممحمود خوش چهره
ناشر چاپیانتشارات اریش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات242
زبانفارسی
شابک978-622-6712-65-1
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟

برای دریافت کتاب داستان چگونه کار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.