معرفی و دانلود کتاب دانستنی‌های داستان نویسی

عکس جلد کتاب دانستنی‌های داستان نویسی
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دانستنی‌های داستان نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانستنی‌های داستان نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانستنی‌های داستان نویسی

کتاب دانستنی‌های داستان نویسی به قلم زهرا جمالی، اصطلاحات، گونه‌ها، اجزاء و مفاهیم داستانی را گام به گام معرفی کرده و به شما کمک می‌کند تا داستان‌نویسی را آغاز کنید.

بی‌تردید ادبیات داستانی یک سرزمین، یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی و فرهنگی آن جامعه محسوب می‌شود. با مطالعه‌ی این کتاب، ضمن آشنایی جامع با تعاریف و مفاهیم داستانی به روایت نویسندگان و پژوهشگران این عرصه؛ چنانچه خود نیز علاقه‌مند به نگارش داستان و یا دیگر انواع ادبی باشید، این اثر می‌تواند راهگشایی برای نیل به این مقصود باشد. بدون تردید نقش دانستن مبانی نظری انواع نگارش، تأثیر بسزایی در آفرینش اثری برتر و حس برانگیزتر خواهد داشت.

در بخشی از کتاب دانستنی‌های داستان نویسی می‌خوانیم:

«هاری شا» در «فرهنگ اصطلاحات ادبی» رمان را چنین تعریف کرده است:

«روایت منثور داستانی طولانی که شخصیت‌ها و حضورشان را در سازمان‌بندی مرتبی از وقایع و صحنه‌ها تصویر کند. اثری داستانی که کم‌تر از سی‌ تا چهل‌ هزار کلمه داشته باشد، غالباً به عنوان قصه، داستان کوتاه، داستان بلند و ناولت محسوب می‌شود، اما رمان، حداکثری برای طول و اندازه‌ی واقعی خود ندارد. هر رمان، شرح و نقلی است از زندگی، هر رمان متضمن کشمکش، شخصیت‌ها، عمل، صحنه‌ها، پیرنگ و درون‌مایه است.»

پس رمان، شامل آثار متنوع و گوناگونی می‌باشد که وجه مشترک آن‌ها منثور و داستانی و طولانی بودن آن‌هاست که به ارائه‌ی تصویری از زندگی و رفتارهای واقعی می‌پردازند.

«رمان‌نویس با نگارش «رمان» به خلق جهانی می‌پردازد. جهانی که زبان و کلمات، ساختار آن را تشکیل می‌دهد، قوانین، آداب و رسوم، اصول اخلاق، رفتار و قراردادهای اجتماعی ساخته و پرداخته‌ی نگارنده‌ی رمان است. این امور می‌تواند با دنیای واقعی، منطبق، یا دور از ذهن و غیرواقعی باشد. نویسنده مجاز است با ذوق و سلیقه‌ی خود به اشخاص خاصی اجازه دهد برخی را تنبیه و عده‌ای را تشویق کند، گروهی را مرعوب و دسته‌ای را مسرور سازد.»

رمان، داستانی است متکی بر واقعیت و واقع‌گرایی که حاصل تجربیات و تخیل زندگی فرد می‌باشد. و رمان با بهره‌گیری از عناصر روایت و بازنمایی حوادث به تشریح کاوش در جامعه و ابعاد مختلف وجودی انسان و زندگی‌اش می‌پردازد و رمان، آیینه‌ی تمام‌نمایی است که به وسیله‌ی آن می‌توان جزییات، اتفاقات و تجربیات روزمره‌ی انسان را شرح داد، نیز «تصویری از روزگار است که رمان در آن نوشته شده است. رمان، گزارشی است آشنا از چیزهایی که هر روز جلو چشمان ما روی می‌دهد.»

فهرست مطالب کتاب

تعریف ادبیات داستانی
الف) ادبیات داستانی تفریحی
ب) ادبیات داستانی تحلیلی
تعریف داستان
انواع داستان
قصه
داستان کوتاه
انواع داستان کوتاه
داستان کوتاه پیرنگ دار
داستان کوتاه بی‌پیرنگ
داستانک
داستان بلند
رمان
تفاوت داستان کوتاه با سایر انواع ادبیات داستانی
تفاوت داستان کوتاه و قصه
تفاوت داستان کوتاه و داستان بلند
تفاوت داستان کوتاه و رمان
پیشینه‌ی داستان کوتاه در ادبیات فارسی
ساختار و عناصر داستان کوتاه
طرح (PLOT)
موضوع
درون‌مایه
شخصیت و شخصیت‌پردازی
زاویه دید
انواع زاویه‌ی دید داستان
راوی اول شخص
راوی سوم شخص
روایت نامه‌ای
روایت یادداشت‌گونه
تک‌گویی
پیرنگ داستان
صحنه
گفت و گو
لحن
فضا
زبان
زمان
مکان
حادثه
سبک
تکنیک
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانستنی‌های داستان نویسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات همداد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-600-7972-44-1
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دانستنی‌های داستان نویسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دانستنی‌های داستان نویسی

برای دریافت کتاب دانستنی‌های داستان نویسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.