معرفی و دانلود کتاب برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته

عکس جلد کتاب برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برای زندگی بنویس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برای زندگی بنویس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته

برنامه‌ای شش‌هفته‌ای برای پرورش نویسندگی. جولیا کامرون، نویسنده‌ی کتاب معروف راه هنرمند، در کتاب برای زندگی بنویس راهنمایی عملی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید در عرض شش هفته پیش‌نویس نخستین کتاب خود را حاضر کنید!

درباره‌ی کتاب برای زندگی بنویس

کتاب حاضر یکی از آثار تازه منتشرشده‌ی نویسنده‌ی نامدار آمریکایی، جولیا کامرون است که بسیاری از ما نام او را با اثر پرفروش و پرآوازه‌ی او، «راه هنرمند» به یاد می‌آوریم. او در کتاب برای زندگی بنویس (Write for Life) نیز می‌کوشد برنامه‌ای جامع، مفصل و آزمون‌پس‌داده را در اختیار شما بگذارد تا از طریق آن بتوانید دست‌های خود را برای نوشتن ورز دهید و خلاقیت‌تان را شکوفا کنید.

جولیا کامرون در کتاب برای زندگی بنویس ابزار جدیدی را معرفی می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پیوندهای خود را با جهان کلمات و نویسندگی از نو رج بزنید. او برای نیل به این هدف روش‌های قدرتمند، آزمایش‌شده‌ و گام به گامی را در اختیار شما قرار می‌دهد و یک بازه‌ی زمانی شش هفته‌ای را برای این کار در نظر می‌گیرد. کامرون در این اثر به مرور و با استمرار خوانندگان را در حل و فصل بسیاری از چالش‌های رایج خلاقیت راهنمایی می‌کند؛ از به تعویق انداختن شروع، تا چگونگی برخورد با تردیدها، از نحوه‌ی درست مواجهه با ضرب الاجل‌ها تا پرورش جنون نویسندگی.

تمریناتی که جولیا کامرون در کتاب برای زندگی بنویس در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد، به آن‌ها کمک می‌کند در هر زمینه‌ای که نیاز به خلق متن مکتوب دارد، به هدف خود برسند؛ برای کامرون فرقی ندارد که مقصود و محصول نهایی مد نظر مخاطبانش رمان باشد یا شعر، فیلمنامه باشد یا متن استندآپ کمدی. تمرینات او برای نویسندگان در همه‌ی حوزه‌ها کارآمد خواهد بود.

کامرون با تجربه‌ای پر بار که حاصل یک عمر نوشتن به شمار می‌رود، ابزارهای عملی لازم برای نویسندگی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد تا پروژه‌ی نوشتن خود را شروع کنند، آن را در مسیری سنجیده و آزموده دنبال کنند و سپس به پایان برسانند. بهتر است پیش از مطالعه‌ی این کتاب، اثر دیگر نویسنده را با عنوان «راه هنرمند» بخوانید و تمرینات آن را انجام دهید. هرچند، علاوه بر نویسندگانی که راه هنرمند را به پایان رسانده‌اند و به دنبال ادامه‌ی مسیر خلاقانه‌ی خود هستند، این کتاب برای نویسندگانی که به‌تازگی در مسیر پرپیچ‌وخم نوشتن قدم گذاشته‌اند نیز یک خواندنی ضروری به شمار می‌آید.

کتاب برای زندگی بنویس با لحنی دوستانه و صمیمی نوشته شده است؛ به قدری که گویی با خواندن هر بخش از آن، در کارگاه حضوری جولیا کامرون برای نوشتن خلاق حضور یافته‌اید. این کتاب مملو از اطلاعات کاربردی در مورد نوشتن است و نویسنده در جای‌جای آن نمونه‌های فراوانی را از تجربیات خود و دیگران در زمینه‌ی نویسندگی ذکر می‌کند. به عنوان مثال، او به مخاطبان خود یادآوری می‌کند که هیچ‌کس از انتقاد مصون نیست. کامرون با تمرین‌هایی که در این کتاب ارائه داده است، مخاطب خود را از اولین کلماتی که روی کاغذ می‌آورد، تا لحظه‌ای که نسخه‌ی منتشرشده‌ی اثر خود را در دست می‌گیرد، پشتیبانی و راهنمایی می‌کند.

مؤسسه‌ی انتشارات فلسفه ترجمه‌ی زهرا صفرپور را از این اثر برگزیده و آن را تهیه و منتشر نموده است.

نکوداشت‌های کتاب برای زندگی بنویس

  • در این کتاب جدید و درخشان، جولیا کامرون شما را به یک ماجراجویی شش هفته‌ای می‌برد که در انتهای آن متوجه خواهید شد که اولین پیش‌نویس یک کتاب را نوشته‌اید. کتابی در شما وجود دارد؛ مانند میوه‌ای رسیده که آماده‌ی افتادن در دستان شماست و کتاب برای زندگی بنویس همان نسیمی است که قرار است میوه را در دستان شما بیندازد. (میرابای استار، نویسنده)

  • یک موهبت برای کسانی که در راستای شروع تلاش می‌کنند. نویسندگان مشتاق از توصیه‌های اکید جولیا کامرون در این کتاب قدردانی خواهند کرد. (Publisher's Weekly)

کتاب برای زندگی بنویس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال راه و روشی برای تقویت خلاقیت خود در حوزه‌ی نویسندگی هستید، مطالعه‌ی این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

با جولیا کامرون بیشتر آشنا شویم

جولیا کامرون (Julia Cameron) در سال 1948 در آمریکا متولد شد. این معلم، نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس، فیلم‌ساز، آهنگساز و روزنامه‌نگار آمریکایی را اغلب با کتاب پرفروش او به‌نام «راه هنرمند» به خاطر می‌آورند. او در سال 1976 با مارتین اسکورسیزی، کارگردان شهیر آمریکایی ازدواج کرد. ازدواجی که تنها یک سال به طول انجامید اما تأثیرات بسیاری بر زندگی حرفه‌ای کامرون از خود باقی گذاشت. کامرون و اسکورسیزی در ساخت و تولید سه فیلم با یکدیگر همکاری کردند. «شروع دوباره»، «گام برداشتن در جهان»، «در جست‌وجوی دانایی» و «حق نوشتن» از جمله آثار جولیا کامرون هستند که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته می‌خوانیم

حس جهت یابی در اینجا سودمند است. وقتی صفحات صبحگاهی را می‌نویسیم، ایده‌های خود را یادداشت می‌کنیم. ما در تلاش نیستیم که به آن‌ها فکر کنیم. ما یک ایده را «می‌شنویم» و آن را می‌نویسیم. این «دیکته» بدون فشار انجام می‌شود. با این همه، صفحات خصوصی هستند، بنابراین نیازی به تلاش برای باهوش‌تر بودن یا سازماندهی بیشتر نداریم. هر چیزی را که قوه ی تخیل شما را تحریک می کند در نوشته وارد کنید. اغلب شگفت‌انگیز است که وقتی نوشته‌ی شما از نیاز به کامل بودن رها می‌شود، چقدر به کامل بودن نزدیک می‌شود. هنگام نوشتن کتاب «راه هنرمند»، مقاله‌های پشت سر هم نوشتم که همگی با اولین افکار شروع می‌شدند. افکار اول، راه را به افکار بیشتر هدایت کردند و افکار بعدی راه را به سمت بی‌حرکتی بیشتر هدایت کردند. مسلماً «راه هنرمند» یک کتاب کامل است که بر پایه ی افکار اولیه ساخته شده است. اولین افکار، راه را هدایت کردند.

عمل نوشتن باعث عزت‌نفس می‌شود. من یک ضریب کم و قابل‌کنترل تنظیم می‌کنم و آن را هدف قرار می‌دهم. دو صفحه در روز مقدار نوشتنی است که من می‌توانم به راحتی در یک کتاب غیرداستانی انجام دهم. یک سرعت ثابت و یکنواخت چیزی است که مورد نیاز است. گاهی اوقات به من می‌گویند: «جولیا، تو بسیار سازنده‌ای.» من این تعریف را به این معنا می‌شنوم: «چطور این کار را می‌کنی؟» اینکه چگونه این کار را انجام می‌دهم با انجام آن است. به روحیه‌ام استراحتی می‌دهم و به سادگی سر کار می‌روم. و گاهی می‌گویند: «جولیا، تو خیلی نوشته‌ای.» من این تعریف را به این معنا می‌شنوم: «برای تو باید آسان باشد». نوشتن من آسان نیست، اما برای آن کلی تمرین و ممارست شده است. آنچه اینجا در مورد آن صحبت می‌کنیم، ایمان است. برای اعتماد به اولین افکارمان یک عمل ایمانی لازم است. می‌نشینیم تا بنویسیم و می‌پرسیم: «از کجا شروع کنم؟» سؤال پاسخی را برمی‌انگیزد. این پاسخ ممکن است به نظر ما دور از ذهن باشد، اما تجربه به من نشان داده که درست است.

فهرست مطالب کتاب

چطور از این کتاب استفاده کنیم
هفته اول. ایجاد انگیزه
ابزارها در عمل: صفحات صبح و قرار هنرمند
هفته دوم. از جایی که هستید شروع کنید
هفته سوم. به روند خود اعتماد کنید
هفته چهارم. در برابر مقاومت خود مقاومت کنید
هفته پنجم. کمال گرایی خود را از بین ببرید
هفته ششم. موفقیت خود را جشن بگیرید
نمایه
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته
نویسنده
مترجمزهرا صفرپور
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-622-7857-30-6
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برای زندگی بنویس

Aramm
۱۴۰۲/۱۲/۷
با سلام و احترام، یک خسته نباشید خدمت تمام عوامل کتابراه که کلی زحمت می‌کشند و کتاب‌های متنوع و گوناگون و در هر سبک و سلیقه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهند. من این کتاب رو خیلی دوستش داشتم و از احساسات به کار رفته و حس لطیف نوشتن و یاد گرفتن طریقه‌ی نوشتن که بر اساس یک سری کتاب‌ها که یک سری خاص و و قانون‌های رعایت نکات آن چنانی برای نوشتن دارند این کتاب به این گونه نبود طوری نویسنده نوشتن رو به ما آموخت انگار مثل یک پر به راحتی و سبکی بتونی به پرواز در بیای و خیلی حس لطافت و ظرافت در نوشتن داشت و حتی یاد دادن نویسنده‌ی محترم و خیلی حس خوبی رو از این کتاب برای نوشتن گرفتم و حتی نسبت به نوشتن احساس بهتری هم پیدا کردم، حتما به تمام کسانی که میخوان جدا از قوانین نوشتن و... که جای خود دارن، میخوان روحشون در نوشتن به پرواز دربیاد و الهام و ایده‌های خوب به سراغشون بیاد و حس خوبی به نوشتن و نویسندگی پیدا کنن، حتما این کتاب رو مطالعه و کنن و با فضای کتاب و محتوای کتاب انس بگیرن که بسیار عالی و دلنواز است.
bahareh tasbihi
۱۴۰۳/۱/۲۸
کتاب رو بسیار دوست دارم بهم کمک کرد بنویسم و از دستورات و فرمول هایی که داده استفاده کنم و ذهنم رو خالی کنم و کم کم نوشتن عادتم بشه و بسیاری از نکات کتاب راه هنرمند رو تو این کتاب میشه خوند. پیشنهاد میکنم بخونین و بنویسین حتی اگر شده یک کلمه. بعد کم کم تعداد صفحات زیاد میشه. این کتاب فقط برای نویسنده شدن یا نویسنده ها نیست بلکه واقعا نوشتن برای زندگی است و به درد همه میخوره.
فاطمه سعیدی
۱۴۰۲/۴/۲۰
هرچی از خوبی این کتاب بگم کم گفتم شروع همون یه تکنیک صفحات صبح گاهی کلی ذهن منو منظم کرد بهم کلی ایده داد و فهمیدم میتونم بنویسم
مبینا وکیلی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
جالب و جذاب بود من خیلی به نویسندگی علاقه دارم و با خواندن همین کتاب شروع کردم به نوشتن
seiyed hamid Ghaemi
۱۴۰۲/۸/۱۳
این کتاب واقعا عالیست و کسانی که علاقه به نوشتن دارند را بیشتر تشویق به نویسندگی می‌کند.
هانی صادق
۱۴۰۲/۹/۲۵
به من کمک کرد وقتی انجام دادم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب برای زندگی بنویس

برای دریافت کتاب برای زندگی بنویس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.