معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو

راهنمایی جامع و کاربردی برای مشتاقان حرفه‌ی داستان‌نویسی! فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو، مقالات و جستارهایی را گردآوری و به شما عرضه کرده‌اند که به یکی از مهم‌ترین جنبه‌های نویسندگی مربوط می‌شوند: خلق مکالمات. با نهمین مجلد از سری کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس همراه باشید تا به ظرایف گفت‌و‌گوها و مکالمه‌ی میان کاراکترها پی ببرید.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو

بخش مهم و بعضاً گسترده‌ای از داستان‌ها، چه کوتاه و چه بلند، به گفت‌و‌گوهای میان شخصیت‌ها اختصاص دارد. البته گاه در برخی از آثار، گفت‌و‌گوها حالت درونی به خود می‌گیرند اما به هر حال، ابزاری هستند برای پویایی متن، جذب مخاطب و گیرایی داستان. رمان یا داستان کوتاهی را تصور کنید که در آن از مکالمه و دیالوگ خبری نباشد، راوی در سراسر متن یکه‌تاز بوده و خودش به‌تنهایی، رفتارها، تصمیمات و تمایلات شخصیت‌ها را برایتان بازگو کند. چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا میلی برای خواندن چنین کتابی خواهید داشت؟

اکنون که با اهمیت و نقش مکالمات در روند و پیشبرد داستان آشنا شدید، این نکته را هم به یاد داشته باشید که طراحی گفت‌و‌گوها زیروبم‌های بسیاری دارند که بی‌توجهی به هر یک از آن‌ها می‌تواند، ساختار داستان یا باورپذیری آن را زایل کند. برعکس، توجه دقیق به این نکات می‌تواند خواننده را بیش‌ازپیش مشتاق نوشته‌هایتان کند. فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) با گردآوری و تدوین کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو، به‌عنوان بخشی از کتاب The Writer's Digest Handbook of Short Story Writing، راهنمای شما در زمینه‌ی کاربرد صحیح و خلاقانه‌ی گفت‌و‌گوهای داستانی خواهند بود.

توجه به لحن، گویش و سبک گفتاری خاص شخصیت‌ها، سنجش اطلاعاتی که لازم است در مکالمات بیایند یا اینکه بهتر است حذف شوند، تشخیص بخش‌هایی از داستان که در آن‌ها، گفت‌و‌گوها موفق‌تر از توصیفات عمل می‌کنند و به طور کلی، شناخت موقعیت‌هایی که بهتر است گفت‌و‌گوها و مکالمات وارد میدان داستان‌پردازی شوند، بخشی از مباحثی هستند که طی جستارهای این اثر خواهید آموخت.

البته که ساختار و استخوان‌بندی داستان‌های کوتاه و بلند، زمین تا آسمان تفاوت دارند! نویسندگان از این نکته نیز غافل نبوده‌اند. بخش سوم کتاب به شگردها و فوت‌و‌فن‌هایی پرداخته که خاص گفت‌و‌گو در داستان‌های کوتاه هستند. هنوز هم برای تهیه‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو مردد هستید؟ پس اجازه بدهید یادآوری کنیم داستان‌نویسی و آموزش دقیق و علمی آن، پس از گذشت بیش از صد سال داستان‌نویسی مدرن ایران، هنوز در ادبیات ما چندان جا خوش نکرده. برای یادگیری این هنر، آن هم به صورت نظام‌مند راهی نداریم جز رجوع به مراجعی که صاحب‌نظران داستان‌نویسی به نگارش درآورده‌اند. کتابی که پیش رو دارید، یکی از بهترین نمونه‌های همین آثار به شمار می‌رود.

کاوه فولادی نسب و مریم کهنسال نودهی برگردان کتاب حاضر را به عهده داشته‌اند. نشر چشمه، نسخه‌ی متنی و رادیو گوشه نیز نسخه‌ی صوتی این کتاب را به شما ارائه نموده‌اند. کاوه فولادی نسب خوانش این اثر را به سرانجام رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس

هر نویسنده‌ای نیاز دارد تا عناصر داستان و تکنیک‌های روایت را بیاموزد. بسیاری از نویسندگان این تمهیدات داستان‌پردازی را با مطالعه‌ی نویسندگان پیش از خود می‌آموزند و برخی دیگر سراغ کتاب‌هایی می‌روند که برای آموزش این تکنیک‌ها طراحی شده است. مجموعه حرفه: داستان‌نویس یکی از این کتاب‌های آموزنده در زمینه‌ی نویسندگی است. این مجموعه بخشی از مقالات مفید مجله‌ی رایتر دایجست (The Writer's Digest) است که جنبه‌های مختلف نویسندگی را پوشش می‌دهد.

در این مجموعه که شامل «حرفه: داستان‌نویس 7: صحنه‌پردازی»، «حرفه: داستان‌نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان»، «حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی» و چندین مجموعه‌ی دیگر است مقاله‌های متنوعی از ویراستارها، نویسندگان و مدرسان داستان‌نویسی آمریکایی جمع‌آوری شده.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌تازگی وارد حوزه‌ی داستان‌نویسی شده‌اید یا سال‌هاست به این هنر می‌پردازید اما کماکان با بایدها و نبایدهای آن کاملاً آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از راهنمایی‌های کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو بهره ببرید.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو می‌شنویم

وقتی کلاس هشتم رو می‌گذروندم، برای هم‌کلاسی‌های تنبل یا بی‌استعدادم، رساله‌ها و داستان‌های کوتاه بیست‌و‌پنج سنتی می‌نوشتم. همون موقع با تکنیک هودینی شعبده‌باز، مبنی بر کنار گذاشتن گفت‌و‌گوهای غیرضروری آشنا شدم. منظورم کنار گذاشتن حرف‌های خنثی‌ای مثل سلام، چطوری یا خب، چطوریه که شروع تقریباْ همه مکالمه‌های روزمره آدمه. فهمیدم که می‌شه به‌سادگی از کنار این زبون‌بازی‌های بی‌اهمیت گذشت و گفت‌و‌گو رو با حرف‌هایی ادامه داد که گفتنشون واقعاً لازمه.

سرخوش از این آگاهی ارزشمند به سمت تله بعدی رفتم و توش گیر افتادم. توی سالای بعدی نویسندگیم، هیچ چیز رو بیشتر از این دوست نداشتم که به کمک همون «مرد گفت»، «زن گفت‌»های ساده‌‌ی همیشگی، گویش رو وارد گفت‌و‌گوهای داستانیم بکنم و انگلیسی رو با املایی بنویسم که اون مرد یا زن صحبت می‌کنه و در حقیقت، از نظر آوایی به اون وفادار بمونم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
16 دقیقه
بخش اول: گفت‌و‌گو
19 دقیقه
بخش دوم: کاربرد گفت‌و‌گو
26 دقیقه
بخش سوم: شگردهای نوشتن گفت‌و‌گو در داستان کوتاه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 9: گفت و گو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.