معرفی و دانلود کتاب تسلیم نشو یومی چانگ!

عکس جلد کتاب تسلیم نشو یومی چانگ!
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسلیم نشو یومی چانگ! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسلیم نشو یومی چانگ! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسلیم نشو یومی چانگ!

کتاب تسلیم نشو یومی چانگ! یک رمان خواندنی و متفاوت از جسیکا کیم در ژانر کمدی است. این اثر متمایز که از نمودها و نشانه‌های دنیای معاصر مانند سایت یوتیوب، شبکه‌ی نتفلیکس و همچنین دغدغه‌ی «دختر خجالتی» بهره می‌برد، داستان دختری به اسم یومی چانگ را تعریف می‌کند. این دختر نوجوان رویای تبدیل شدن به یک کمدین برای شبکه نتفکلیس را در سر دارد، اما اتفاقات آنطور که او پیش‌بینی می‌کند پیش نمی‌روند.

درباره‌ی کتاب تسلیم نشو یومی چانگ!

کتاب تسلیم نشو یومی چانگ! (Stand Up, Yumi Chung) اثری بامزه و جالب توجه از جسیکا کیم (Jessica Kim) است. این رمان جذاب، پرمغز و سرشار از بازیگوشی در مورد دختری به نام یومی چانگ است که روزهایش را در یک رستوران در کنار خانواده‌اش سپری می‌کند. حضور در این مکان خانوادگی باعث شده تا برخلاف خواسته‌اش همیشه بوی غذا بدهد و همین مسئله دلیلی می‌شود که توسط همکلاسی‌هایش با کلمات و القاب عجیبی خطاب شود. اما یومی چانگ شخصیتی نیست که با این توصیفات مسخره از سوی دیگران به افسردگی مبتللا شود و احساس درماندگی کند. در عوض، او که دختری خاص است، از این رخدادهای زیستی برای نوشتن متون کمدی بهره می‌برد تا در ادامه به یک استندآپ کمدین حرفه‌ای تبدیل شود!

معرفی و دانلود کتاب تسلیم نشو یومی چانگ!

تمام دفترچه‌های یومی پر است از جملات و نوشته‌های کمدی که از تجربه‌های واقعی و شخصی‌اش سرچشمه می‌گیرند. او این رویا را در سر دارد تا روزی بتواند برای شبکه‌ی نتفلیکس یک استندآپ اختصاصی اجرا کند و به یک اجراکننده‌ی تراز اول تبدیل شود.به‌همین‌دلیل هم به‌سختی برای تحقق این نقشه‌های بزرگ و هیجان‌انگیز تلاش می‌کند، اما آیا یومی از تمام چالش‌های خنده‌دار و گاه دشواری که پیش‌رویش قرار دارد آگاه است؟!

یومی در عین حال باید حواسش را به زمان امتحان که به‌زودی فرا می‌رسد هم جمع کند. امتحانی که او باید در آن شرکت کند، برای ورود به یک مدرسه‌ی خصوصی است که قطعا تاثیر بسیار زیادی در سرنوشت آینده‌اش دارد. یومی در تابستان با یک اتفاق خارق‌العاده مواجه می‌شود: یکی از کمدین‌های محبوبش در یوتیوب تصمیم دارد یک کمپ کمدی برای علاقه‌مندان به این حرفه برگزار کند و وقتی یومی با چنین فرصت محشری مواجه می‌شود، سریعاً تصمیم می‌گیرد برای شرکت در آن کمپ ثبت‌نام کند. اما ماجراجویی‌اش آنطور که تصور می‌کرد پیش نمی‌رود. مشکل بزرگی که وجود دارد این است که در آنجا تمام افراد گمان می‌کنند نام او چیز دیگری‌ست و نمی‌دانند در واقع اسم اصلی او یومی چانگ است! حالا یومی بر سر این دوراهی مانده که آیا باید این واقعیت را در مورد خود برملا کند یا با سکوت کردنش، شانس رسیدن یکی از بزرگ‌ترین رویاهایش را برای خود قطعی کند؟! در این رمان خواندنی با شخصیتی روبه‌رو هستید که به‌طور مداوم با چالش‌های متفاوت هویتی و یافتن جایگاهی ثابت در محیط‌های اجتماعی مواجه است. کتاب تسلیم نشو یومی چانگ! از جسیکا کیم توسط فائزه محمدلو ترجمه شده و انتشارات نگاه آشنا آن را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب تسلیم نشو یومی چانگ!

  • بهترین کتاب ماه سایت آمازون
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودک Kirkus
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک Georgia
  • برنده‌ی جایزه‌ی Pennsylvania Young Readers
  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک رود آیلند
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب واشنگتن ساسکواچ
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب تسلیم نشو یومی چانگ!

  • یک داستان بامزه و لطیف در باب خانواده، دوستی و اینکه چگونه در برابر دیگران جسارت داشته باشی و همان خود واقعی‌ات را نشان دهی. (کارینا یان گلسر)
  • اینکه همیشه خودت باشی می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز و دشوار باشد. یومی چانگ با پذیرفتن این چالش و با شجاعت و قلبی سرشار از احساس همان چیزی که واقعاً هست را به ما نشان می‌دهد! (بوکی ویوات)
  • جسیکا کیم در اولین رمان بلند خود و با استفاده از شخصیت‌های مکمل دوست‌داشتنی، ریتم عالی و همچنین ارائه‌ی لحظات ویژه‌ی کمدی، به‌خوبی ترسیم می‌کند که یک مهاجر چگونه ممکن است خود را در برابر جوشش دو فرهنگ گوناگون بیابد. (Kirkus Reviews)
  • کتابی که حتماً باید خوانده شود. (School Library Connection)

کتاب تسلیم نشو یومی چانگ! برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی نوجوانان دوستدار داستان‌های کمدی و رمان‌های نوجوان پیشنهاد می‌شود. علاقه‌مندان به درام‌های کره‌ای نیز این کتاب را دوست خواهند داشت.

در بخشی از کتاب تسلیم نشو یومی چانگ! می‌خوانیم

او کلاسورش را به سینه‌اش می‌چسباند و چپ‌چپ به من نگاه می‌کند. «یومی، این مسئله شوخی‌بردار نیست. اونا هم دارن زیستگاهشون رو از دست می‌دن و هم کشته می‌شن، بعد تو مسخره می‌کنی؟» بعد از رسیدن به یک مانع در پیاده‌رو، مسیرش را عوض می‌کند و ادامه می‌دهد: «می‌تونی تصور کنی که چه‌قدر سخته تلاش کنی تا زنده بمونی، اونم تو شرایطی که برات مناسب نیست؟» به سنگریزه‌ی مقابل پایم لگدی می‌زنم. بله، می‌توانم تصور کنم، چون هر روز در وینستون درحالِ تحمل این شرایط هستم. در مورد محیط نامناسب صحبت نکنید که دلم خون است. این مدرسه برای دختر خجالتی‌ای مثل من، یک کابوس تمام‌عیار است. من نمی‌فهمم که چرا معلم‌های این‌جا این‌قدر به پروژه‌های گروهی، کنفرانس، بحث و مناظره اصرار دارند تا مثلاً به‌قول خودشان یخ طرف را آب کنند. چه‌قدر هم من عاشق این مورد آخر هستم؛ آب‌کردنِ یخ طرف. فکر کنم سال گذشته به‌اندازه‌ی تمام عمرم عرق ریختم، بس که تحت فشار و استرس بودم. این‌جا یکی از معتبرترین مدارس ابتدایی ا‌ست که روی عالی بودن روابط اجتماعی دانش‌آموزان تأکید زیادی دارد، اما از وقتی که وارد این مدرسه شدم، بیشتر از قبل احساس تنهایی می‌کنم. تبدیل به لاک‌پشتی شده‌ام که بیشتر اوقات تمایل دارم در لاک خودم پنهان شوم.

اصلاً متوجه نمی‌شوم که کِی به چهارراه ویلشر و خیابان وسترن می‌رسیم. جینی دکمه‌ی عابرپیاده را فشار می‌دهد و می‌پرسد: «دوست داری بیای خونه‌مون؟ گروه بی‌تی‌اس یه ویدیوی جدید منتشر کرده. بیا با هم ببینیم.» با شنیدن اسمِ گروه بی‌تی‌اس، دلم هُری می‌ریزد. حتی اشاره به نام گروهش هم باعث می‌شود دست‌ودلم بلرزد. برای همین پا روی دلم می‌گذارم و می‌گویم: «خیلی دوست داشتم بیام، ولی باید برم کتاب‌خونه روی تکلیفی که خانم پاک داده کار کنم.» جینی به حالت تأیید سر تکان می‌دهد. «باشه، ولی هم مدرسه و هم کتاب‌خونه خسته‌ت می‌کنه خب.» «می‌دونم، ولی چه می‌شه کرد.» «وقتی داداشِ من کنکور داشت، خانم پاک همین بلا رو سرش آورد.» چشمانش را گرد می‌کند. «انگار خبر نداشت که اینترنت اون کتاب‌خونه چه‌قدر داغونه!» با غرغر و ناله می‌گویم: «داغون؟ افتضاحِ به تمام معناس!» حتی نمی‌شود با رایانه‌هایش یک ویدیو تماشا کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسلیم نشو یومی چانگ!
نویسنده
مترجمفائزه محمدلو
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-5260-09-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسلیم نشو یومی چانگ!

علیرضا غفوری
۱۴۰۳/۱/۱۶
از اونجایی که رنگ های قرمز و زرد رو دوست دارم، با اولین نگاه مجذوب جلد کتاب شدم. بعدش شروع کردم به خوندن کتاب. من کلا خیلی کم رمان و داستان میخونم. بیشتر به کتاب های روانشناسی موفقیت علاقه دارم. چون دوست دارم رشد کنم. اما با خوندن این کتاب متوجه شدم تنها راه رشد، خوندن کتاب هایی مثل عادت های اتمی و چگونه کمال گرا نباشیم نیست، آدم میتونه از خوندن کتاب داستان کلی درس بگیره و رشد کنه. و اینکه آدما میتونن لطائف و نکات و ترفند های موفقیت و رشد شخصی رو در قالب داستان بیان کنند. یکی از چیزایی که باعث شد تا از اول تا آخر کتاب رو یه نفس بخونم این بود که به طنز و استندآپ کمدی علاقه دارم. نویسنده جوری نوشته که ب دجوری احساس همذات پنداری میکنی با یومی. تا حالا با شخصیت یه دختر احساس همذات پنداری نداشتم همیشه وقتی کتاب میخوام بخرم، بین ترجمه های مختلف میگردم ببینم با کدوم بیشتر حال میکنم. اگه تو هم مثل منی با خیال راحت خوندن رو شروع کن چون من واقعا از ترجمه مترجم لذت بردم. من که عاشق این کتاب شدم و دوباره هم میخوام بخونمش.
فرانک شافعیان
۱۴۰۳/۲/۴
تسلیم نشو یومی جز اون دسته از کتاب‌هایی بود که منو تشویق به خوندن و ادامه دادن داستان می‌کرد ولی گاهی وقتا نوشتار متن طوری بود که دلمو می‌زد دوست داشتم جملات‌ی کمی جالب تر ترجمه می‌شدن. البته فک می‌کنم این‌ی نظر شخصیه و ربطی به تسلط مترجم رو متن نداره. شایدم این مدل ترجمه طرفدارای خاص خودشو داشته باشه
مجتبی مجیدی
۱۴۰۳/۱/۲۰
سلام کتاب عالی است چون به واقعیت نزدیک است چون برای خودم مثل یومی دختر داستان مادرم بچه‌های همسایه رو برایم مثال میزد میگفت اونا رو ببین تو چیت از اونا کمتره من که داستانشو دوست دارم.
مصطفی فخریان
۱۴۰۳/۱/۱۸
یک داستان رمان بسیار بسیار جذاب و آموزنده که داستان یک دختر بچه کره‌ای رو میگه که پدر و مادرش از کره به آمریکا مهاجرت کرده و دختر بچه مشکلاتی دارد و......
مهدیه
۱۴۰۳/۱/۱۷
جلد کتاب خیلی جذاب و شاد خود کتاب هم به من حس سرزندگی و شادی میده و برام جوری جذابه که بتونم یک دفعه تمامش کنم
نیکی فیض دار
۱۴۰۳/۱/۲۶
عالیی بود در این کتاب خیلی درس‌ها یاد گرفتم
Hamid Behforozi
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب جالبی هست و داستان بسیار روان و خوب نوشته شده
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب تسلیم نشو یومی چانگ!

برای دریافت کتاب تسلیم نشو یومی چانگ! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.