معرفی و دانلود کتاب دختر گم‌ شده

عکس جلد کتاب دختر گم‌ شده
قیمت:
۱۰۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر گم‌ شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر گم‌ شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر گم‌ شده

آن اورسو،‌ نویسنده‌ی پرافتخار و نامزد جایزه‌ی کتاب ملی برای رمان پسر واقعی، این‌بار با اثری جادویی بازگشته است. او در کتاب دختر گم‌ شده، که عنوان بهترین اثر Publishers Weekly را به خود اختصاص داده، به روایت ماجرای کلارک و آیریس، دوقلوهای هم‌سانی می‌پردازد که از کودکی هر فعالیتی را با هم انجام داده‌اند. اما حالا که به کلاس پنجم رسیده‌اند،‌ تغییری بزرگ برایشان رقم خورده است. داستانی متفاوت از قدرت تخیل، بزرگ شدن و محدودیت‌های دوست داشتن.

درباره کتاب دختر گم‌ شده:

آیریس و لارک دوقلوهای یکسان هستند. اگرچه ممکن است در ظاهر شبیه به هم به نظر بیایند،‌ اما تفاوت‌های زیادی دارند. با این حال آن‌ها دو نیمه از یک کل هستند: یک جفت، یک تیم، یک روح در دو بدن. آیریس منطقی و عمل‌گراست و همیشه پایه‌ی دیوانه‌بازی‌های لارک بوده و لارک پر از ایده،‌ مخترع، رویاپرداز و مغز متفکر گروه دونفره‌شان است. وقتی کلاس پنجم شروع می‌شود، این دو خواهر متوجه می‌شوند زمان آن رسیده‌ که بیاموزند چگونه زندگی کنند. یک زندگی، بدون وابستگی افراطی به دیگری،‌ بدون آن که یکی تماما بر دیگری تکیه کند.

آن‌ها اولین بار است که در کلاس‌های جداگانه حضور دارند. آیریس درمی‌یابد که گویی اعتماد به نفس قبلی را ندارد. او ساکت‌تر است و اهل فرماندهی نیست. در دوست‌یابی مشکل دارد، درون‌گرا و باهوش است و انگار با نبود لارک صدایش را از دست داده است. در عین حال، لارک در مدرسه با چالش‌های عجیب‌وغریبی روبه‌رو شده است: یک زورگوی درجه یک، معلمی که او را وحشت‌زده می‌کند و محیطی که برای خلاقیت او هیچ ارزشی قائل نیست.

در این میان اتفاق عجیبی رخ می‌دهد و چیزها شروع به غیب شدن می‌کنند. از چیزهای کوچک در خانه گرفته تا چیزهای بزرگ در اطراف شهر. در این حین، مغازه‌ای اسرارآمیز باز می‌شود که به نظر می‌رسد هم پرسش و هم پاسخ‌های زیادی در آن نهفته باشد. همه چیز عجیب‌وغریب و معمایی‌ست. آیریس که این موضوع را فهمیده،‌ تصمیم می‌گیرد تا راهی پیدا کند؛ راهی که امنیت خواهرش حفظ شود.

آن اورسو (Anne Ursu) در کتاب دختر گم‌ شده (The Lost Girl)‌، که در سال 2019 به چاپ رسیده، به‌قدری دقیق به توصیف شخصیت‌ها می‌پردازد که با آن‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری عجیبی خواهید کرد. در صفحات کتاب نقل‌ قول‌هایی وجود دارد که احساس می‌کنیم نویسنده آن‌ها را مستقیما از سر ما بیرون کشیده است. آن اورسو خلاق و تواناست، جهان را به شکل زیبایی می‌بیند و هنرش در دختر گم‌ شده نیز نمایان است.

کتاب دختر گم‌ شده داستانی دارد که نه فقط نوجوانان، بلکه همه می‌توانند با آن ارتباط بگیرند. تغییر کردن برای همه‌ی ما سخت است و کسی نیست که از کنترل شدن لذت ببرد. هر شخصی که تا به حال احساس تنهایی، گوشه‌گیری، رها شدن و یا گم‌گشتگی کرده است،‌ در این کتاب چیزی می‌یابد که با آن ارتباط برقرار کند. می‌بایست این اثر را تحویل بزرگسالان داد و از آن‌ها درخواست کرد برای درک کودکان و نوجوانان به مطالعه‌ی آن بپردازند.

نکوداشت‌های کتاب دختر گم‌ شده:

- یک داستان جادویی از عشق خواهرانه، فقدان و دوستی. (Tulsa Book Review)
- جذاب... به همان اندازه که وهم‌آور است. (Publishers Weekly)
- این یک داستان چند لایه و اسرارآمیز است که با بسیاری صحبت خواهد کرد. (ALA Booklist)
- این رمان اهمیت خوداتکایی را با قدرت عمل جمعی متعادل می‌سازد. (Bulletin of the Center for Children’s Books)

کتاب دختر گم‌ شده مناسب چه کسانی است؟

این اثر فانتزی به همه‌ی نوجوانانی که از مطالعه‌ی رمان‌های معمایی، اسرارآمیز و خانوادگی لذت می‌برند،‌ پیشنهاد می‌شود.

با آن اورسو بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ی چندین کتاب تخیلی برای نوجوانان است. کتاب پسر واقعی نوشته‌ی آن اورسو از جمله کتاب‌هایی‌ست که نامزد جایزه‌ی کتاب ملی شده و کتاب دیگر او به نام Breadcrumbs توسط آمازون، Publishers Weekly و Library Library به عنوان بهترین کتاب سال معرفی شده است. آن اورسو اکنون در دانشگاه هملاین مشغول به تدریس است.

در بخشی از کتاب دختر گم‌ شده می‌خوانیم:

شبِ قبل از اوّلین روز مدرسه، آیریس یک دست لباس برای روز بعد آماده کرد؛ همان‌طوری‌که هر سال شبِ قبل از اوّلین روز مدرسه همین کار را می‌کرد، چون تنها کار عقلانی همین است. صبح اوّلین روز مدرسه که بیدار می‌شوی، با ناشناخته‌های زیادی روبه‌رو می‌شوی. دست‌کم می‌شود بدانی چه لباسی قرار است بپوشی.

اما امسال، ازآنجایی‌که می‌خواست به آقای پیتر و هرکس دیگری که فکر می‌کرد او ایده‌ی جداشدن کلاس خودش و خواهرش را پذیرفته پیامی بدهد، باید هوشمندانه‌تر برنامه‌ریزی می‌کرد. بعد از کلّی فکرکردن، تونیک طوسی، ساق‌شلواری و کفش‌های ساق‌دار لاجوردی را انتخاب کرد. پایین سمت چپ تونیکش، جغدی بود با چشم‌های خیره که به‌وضوح ناراضی به نظر می‌رسید. بندهای کفشش هم قرمز بود. تونیکش می‌گفت: «مثل این جغد، من هم به‌وضوح ناراضی‌ام.» و ترکیب آبی تیره و قرمز هم این پیام کاملاً رسا را انتقال می‌داد که با بی‌میلی به مدرسه می‌رود. کفش‌هایش می‌گفت: «من اینجام، من اینجام تا چشمتون دربیاد!»

اما صبح که بیدار شد و چشمش به لباسش افتاد، حس خوبی نداشت. درنتیجه آن‌ها را سر جایشان گذاشت و روی ساق‌شلواری مشکی‌اش یک دامن و بلوز مشکی پوشید و پوتین‌های مشکی‌اش را به پا کرد و آخر هم موهایش را با یک کش مشکی مخصوص بست.

این‌هم از این. لباس‌هایش می‌گفتند من اینجا نیستم.

مادرش از پایین پلّه‌ها صدایشان کرد: «دخترها! صبحونه تقریباً آماده‌ست. تخم‌مرغ درست کردم. شما حاضرین؟»

بله، آیریس حاضر بود؛ اما صدایی از اتاق لارک نمی‌آمد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اوّل: شکارچیان گنج
فصل دوم: نیت‌های خوب
فصل سوم: اوضاع در گذشته
فصل چهارم: اوضاع در آینده
فصل پنجم: درهمان‌حین، داخل همان مغازه
فصل ششم: تکّه‌های گم‌شده
فصل هفتم: گزارش وضعیت تحصیلی
فصل هشتم: اوّلین روز مدرسه
فصل نهم: اوگر
فصل دهم: دراین‌میان...
فصل یازدهم: آیریس مخالف است
فصل دوازدهم: دختر کلاغی، برداشت اوّل
فصل سیزدهم: باشگاه شگفت‌انگیز
فصل چهاردهم: آلیس
فصل پانزدهم: دراین‌میان...
فصل شانزدهم: انواع کلمه
فصل هفدهم: آقای «جورج گرین»
فصل هجدهم: لبهٔ دنیا
فصل نوزدهم: فرانکنشتاین
فصل بیستم: قدرت‌های ماورائی
فصل بیست‌ویکم: بازسازی
فصل بیست‌ودوم: دراین‌میان
فصل بیست‌وسوم: قلعهٔ تنهایی
فصل بیست‌وچهارم: گرگ داخل کمد
فصل بیست‌وپنجم: صندوق نظرات مثبت
فصل بیست‌وششم: خواهرها
فصل بیست‌وهفتم: پروژهٔ آندرومدا
فصل بیست‌وهشتم: به‌خاطر خودتان
فصل بیست‌ونهم: دخترهای داخل تابوت‌های شیشه‌ای
فصل سی‌اُم: معمّا
فصل سی‌ویکم: چاه
فصل سی‌ودوم: عروسک‌ساز
فصل سی‌وسوم: فلوت‌زن
فصل سی‌وچهارم: لارک
فصل سی‌وپنجم: فوج
فصل سی‌وششم: دختر کلاغی، برداشت دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر گم‌ شده
نویسنده
مترجمنیوشا ایمانی
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات358
زبانفارسی
شابک978-622-7459-79-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر گم‌ شده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختر گم‌ شده

برای دریافت کتاب دختر گم‌ شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.