معرفی و دانلود کتاب دختر گم شده

عکس جلد کتاب دختر گم شده
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر گم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر گم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر گم شده

داستانی رمزآلود درباره‌ی دوستی، تغییر و بزرگ شدن. کتاب دختر گم شده روایتگر داستان دوقلوهای هم‌سانی به نام‌های کلارک و آیریس است که از کودکی هر کاری را با هم انجام داده‌اند، اما اکنون در آستانه‌ی یازده‌سالگی، تغییر بزرگ و عجیبی برایشان اتفاق افتاده که همه‌ چیز را دگرگون کرده است. مجله‌ی پابلیشرز ویکلی، این کتاب از آن اورسو، نویسنده‌ی نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب ملی را به‌عنوان بهترین کتاب سال 2019 معرفی کرد.

درباره‌ی کتاب دختر گم شده

فکر می‌‌کنید اگر یک خواهر دوقلو داشتید،‌ زندگی‌تان چه شکلی بود؟ یا ماجراجویی‌هایتان چه رنگ‌وبویی به خود می‌گرفتند؟‌

آیریس و لارک قهرمانان کتاب دختر گم شده (The Lost Girl) خواهران دوقلویی هستند که هر کاری را با هم انجام می‌دهند. آن‌ها شبیه به یک جفت چشم‌اند که اگر یکی از آن‌ها به یک جا نگاه کند، ‌دیگری هم بی‌چون‌وچرا به همان سمت برمی‌گردد. آیریس و لارک با وجود تمام تفاوت‌های فردی‌شان یک روح در دو بدن یا دو تکه‌ی مهم از پازل زندگی هم هستند و در گروه کوچک دونفره‌شان ماجراجویی‌های جذابی را رقم می‌زنند. لارک دختری رؤیاپرداز،‌ سرشار از ایده و اغلب مغز متفکر کارهاست و برعکس او آیریس،‌ یک دختر منطقی،‌ درونگرا،‌ آرام و اغلب اهل عمل است. این دوقلوهای افسانه‌ای همیشه در کنار یکدیگرند و تمام وقت خودشان را با هم می‌گذرانند تا اینکه زمان ورود به کلاس پنجم از راه می‌رسد...

آن اورسو (Anne Ursu) ماجراهای کتاب دختر گم شده را با ورود خواهران دوقلو به کلاس پنجم جلو می‌برد. آن‌ها در سال تحصیلی جدید مجبورند در کلاس‌هایی جداگانه و دور از هم باشند و همین اتفاق هر دوی آن‌ها را حسابی سردرگم کرده است. آیریس به‌تنهایی اعتمادبه‌نفس همیشگی‌اش را ندارد و احساس می‌کند از پس هیچ کاری به خوبی برنمی‌آید. او حتی در پیدا کردن دوست هم مشکل دارد و در نبود لارک انگار هیچ چیز سر جای خودش نیست. در مقابل لارک هم با چالش‌های بزرگ‌و کوچکی روبه‌رو شده که رهایی از آن‌ها بسیار سخت است. یک معلم ترسناک که همیشه لارک را وحشت‌زده می‌کند، دانش‌آموز زورگوی مدرسه و فضایی که هیچ اهمیتی به ایده‌ها و خلاقیت او نمی‌دهد،‌ حسابی برایش آزاردهنده هستند.

اتفاقات کتاب دختر گم شده تنها به این مسائل محدود نمی‌شوند و آن اورسو داستان این رمان را با غیب شدن ناگهانی وسایل بزرگ و کوچک در خانه و حتی مفقود شدن چیزهایی در شهر جذاب‌تر می‌کند. اتفاقاتی که شبیه به یک معمای مرموز و البته ترسناک هستند که ممکن است هر لحظه به کسی آسیب برسانند. بنابراین آیریس که این حوادث جدید را می‌بینند،‌ به دنبال راهی می‌گردد که امنیت خواهر دوقلویش را حفظ کند، اما انجام این کار به همین راحتی‌ها نیست...

آن اورسو با توصیف هنرمندانه و ظریف شخصیت‌های کتاب خود رمانی را خلق کرده است که به محض خواندن آن،‌ خودتان را در نقش قهرمانانش می‌بینید. او تلاش می‌کند که در میانه‌ی داستان جذاب این دو خواهر،‌ «نیاز به تغییر» را در مخاطبان نوجوان خود به چالش بکشد. او از این طریق دریچه‌ای را برای ورود بزرگسالان به دنیای نوجوانان باز کرده است که بسیار جذاب،‌ ماجراجویانه و البته سرشار از همدلی‌ست.

کتاب حاضر را نشر پرتقال که ناشر تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان است به چاپ رسانده و منتشر کرده است. این رمان فانتزی، آموزنده و دوست‌داشتنی را با برگردان روان نیلوفر عزیزپور می‌خوانید.

نکوداشت‌های کتاب دختر گم شده

  • کتابی که حس ماجراجویی و رمزوراز را به شما هدیه می‌کند. داستانی جاودانه و بسیار زیبا از پیروزی عشق بر تاریکی. (پابلیشرز ویکلی)

  • طرفداران آن اورسو در این کتاب چیزهای بسیاری برای دوست‌داشتن پیدا خواهند کرد. (Kirkus reviews)

  • کتاب دختر گم شده یک داستان جادویی درباره‌ی عشق خواهرانه، دوستی و از دست دادن است. (بررسی کتاب تولسا)

  • داستانی تعلیق‌آمیز از ایجاد توانایی درونی. کتاب دختر گم شده به‌خوبی نشان می‌دهد که یک دختر چطور می‌تواند با کمک دیگران به پیروزی دست یابد. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • اورسو این داستان پرشور و پیچیده را با بیان قدرت دوستی به پایان می‌رساند. (نقد و بررسی کتاب نیویورک تایمز)

کتاب دختر گم شده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب دختر گم شده را به همه‌ی نوجوانی که از خواندن داستان‌ها و رمان‌های فانتزی، ماجراجویانه و معمایی و خانوادگی لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم.

با آن اورسو بیشتر آشنا شویم

آن اورسو یکی از موفق‌ترین نویسندگان و رمان‌نویسان آمریکایی است که کتاب‌های ماندگاری را در حوزه‌ی کودک و نوجوان تألیف کرده است. او با نوشتن رمان «پسر واقعی» افتخارات زیادی را از آن خودش کرد و کتاب او به‌عنوان نامزد جایزه‌ی ملی انتخاب شد.

اورسو علاوه‌بر نویسندگی، در دانشگاه هملاین به کار تدریس می‌پردازد.

در بخشی از کتاب دختر گم شده می‌خوانیم

برنامه این بود که لارک دو روز در خانه بماند و به مدرسه نرود تا حالش «بهبود پیدا کند». هیچ‌کس رک و مستقیم نگفت که باید سلامتی‌اش بهبود پیدا کند یا حیثیتش. هر کدام که بود، انگار لارک به آن نیاز داشت. شبیه گیاهی شده بود که یادشان رفته بود به آن آب بدهند.

قرار بود مادرشان صبح‌ها در خانه کار کند، اما بعدازظهرها باید به سر کار می‌رفت، بنابراین لارک همراهش می‌رفت و در دفتر کار مادرش درس‌هایش را می‌خواند و تکالیفش را انجام می‌داد. شاید با چند روز سکوت همه‌ی آشوب‌های درونش آرام می‌شدند و از پژمردگی نجات پیدا می‌کرد. شاید.

اما آیریس، وقتی به مدرسه می‌رفت، در بخش کلاس‌پنجمی‌ها می‌گشت تا به پچ‌پچ‌ها درباره‌ی خواهرش گوش کند. همیشه شایعات مثل عنکبوت در اطراف مدرسه سریع حرکت می‌کردند: باید قبل از اینکه جهش پیدا کنند و کل فضا را بگیرند، با پا آن‌ها را له کنید.

ولی خیلی دیر کرده بود. انگار همه‌ی دانش‌آموزهای کلاس پنجم ایستاده بودند تا حال لارک را از آیریس بپرسند و با آن حال آشفته‌ی آیریس، نمی‌شد تشخیص داد که چه کسی واقعاً نگران حال لارک بود و چه کسی پشت نقاب نگرانی‌اش به آن‌ها می‌خندید. همه درمورد لارک حرف می‌زدند و انگار هیچ‌کس از دیوی که دلیل همه‌ی این اتفاق‌ها بوده، حرفی نمی‌زد. هیچ‌کس درمورد عمل وحشیانه‌ی وادار کردن بچه‌های ابتدایی به بازچینی تکه‌های طعمه‌ی استفراغ‌شده، صحبت نمی‌کرد.

بنابراین وقتی آیریس وارد کلاسش شد، حالش گرفته بود و البته آن‌جا بچه‌ها فوراً به او حمله کردند، انگار آیریس طعمه بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: جویندگان گنج
فصل دوم: نیت‌های خوب
فصل سوم: شرایط موجود
فصل چهارم: شرایط پیش رو
فصل پنجم: در این میان، ماجرای مغازه
فصل ششم: قطعه‌های گمشده
فصل هفتم: کارت‌های گزارش
فصل هشتم: روز اول مدرسه
فصل نهم: دیو
فصل دهم: در این میان...
فصل یازدهم: مخالفت آیریس
فصل دوازدهم: دختر کلاغی، یکی بردار
فصل سیزدهم: باشگاه شگفت‌انگیز
فصل چهاردهم: آلیس
فصل پانزدهم: در این میان...
فصل شانزدهم: ادا کردن کلمات
فصل هفدهم: آقای جورج گرین
فصل هجدهم: لبه‌ی دنیا
فصل نوزدهم: عجیبِشتاین
فصل بیستم: اَبَرقدرت‌ها
فصل بیست‌ویکم: بازسازی
فصل بیست‌ودوم: در این میان...
فصل بیست‌وسوم: قلعه‌ی تنهایی
فصل بیست‌وچهارم: گرگی در کمد
فصل بیست‌وپنجم: جعبه‌ی تعریف و تمجید
فصل بیست‌وششم: خواهرها
فصل بیست‌وهفتم: پروژه‌ی آندرومدا
فصل بیست‌وهشتم: برای صلاح خودت
فصل بیست‌ونهم: دخترهای درون تابوت شیشه‌ای
فصل سی‌ام: پازل‌ها
فصل سی‌ویکم: چاه
فصل سی‌ودوم: عروسک‌ساز
فصل سی‌وسوم: نی‌نواز
فصل سی‌وچهارم: لارک
فصل سی‌وپنجم: دسته‌ی پرندگان
فصل سی‌وششم: دختر کلاغی، دوتا بردار
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر گم شده
نویسنده
مترجمنیلوفر عزیزپور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات324
زبانفارسی
شابک978-600-462-973-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر گم شده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختر گم شده

برای دریافت کتاب دختر گم شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.