معرفی و دانلود کتاب دختران قلعه شنی

عکس جلد کتاب دختران قلعه شنی
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختران قلعه شنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختران قلعه شنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختران قلعه شنی

کریس بوجالین در کتاب دختران قلعه شنی، داستانی در ستایش عشق نگاشته است. این رمان تاریخی بین دو زمان و مکان در حرکت است؛ یکی سوریه‌ی زمان جنگ جهانی اول و دیگری نیویورکِ قرن بیست‌ویکم. الیزابت اندیکات زنی آمریکایی است که با مهارت‌های پرستاری، داوطلبانه به سوریه اعزام می‌شود تا به ارامنه کمک‌های درمانی برساند. آشنایی او با مردی ارمنی عشق را در دل بستری خشونت‌بار رقم می‌زند... این رمان پرفروش پس از انتشار نامزد دریافت جایزه‌ی معتبر گودریدز شد.

درباره‌ی کتاب دختران قلعه شنی

کریس بوجالین (Chris Bohjalian) تاریخ و عشق را در هم‌ آمیخته و قصه‌ای جذاب و خواندنی پیرامون جنگ جهانی اول و نسل‌کشی ارامنه بازگو می‌کند. این نویسنده که از پدری ارمنی و مادری سوئدی زاده شده، با شنیدن حقایق مربوط به نسل‌کشی فاجعه‌بار ارامنه به دست ترکان عثمانی، تصمیم می‌گیرد وقایع مستندِ آن روزها را در بستر داستانی عاشقانه منعکس کند. نتیجه‌ی این تلاش را در کتاب دختران قلعه‌ی شنی (The Sandcastle Girls) می‌خوانید.

سال 1915 است. الیزابت اندیکات، برای کمک به پناهندگان و آسیب‌دیدگان نسل‌کشی ارامنه در طول جنگ جهانی اول، داوطلبانه به حلب سوریه می‌رود. او دوره‌ی پرستاری را گذرانده و اندکی با زبان ارمنی آشنایی دارد. الیزابت در حلب با آرمن، مهندس جوان ارمنی آشنا می‌شود که همسر و دختر شیرخوار خود را از دست داده است. آرمن پس از ترک حلب و سفر به مصر برای پیوستن به ارتش بریتانیا، شروع به نامه‌نگاری با الیزابت می‌کند و متوجه می‌شود که عاشق این زن ثروتمند آمریکایی شده که با همسر خودش بسیار متفاوت است...

سال‌ها می‌گذرد. نوه‌ی الیزابت و آرمن که تا امروز نسبت به اجداد خود و داستانشان توجهی نشان نداده، تماسی تلفنی از سمت یک دوست دریافت می‌کند. این تماس محرکی می‌شود تا او به تفحصی عمیق در تاریخ خانواده‌اش مشغول شود. او به داستانی از عشق و فقدان می‌رسد و راز تلخی را کشف می‌کند که برای نسل‌ها مدفون بوده است.

شرحی که رفت، خلاصه‌ای بود از رمان دختران قلعه‌ی شنی که افسانه‌ای تاریخی است از عشق، جنگ و شقاوت. تصویر کردن عشق در فضایی مرگبار، هنر کریس بوجالین را به‌ خوبی نشان می‌دهد. بوجالین در پانزدهمین رمان خود، دختران قلعه‌ی شنی، مخاطب را میان سوریه‌ی سال 1915 و نیویورکِ سال 2012 در حرکت نگه می‌دارد.

معرفی و دانلود کتاب دختران قلعه شنی

این رمان تاریخی با ترجمه‌ی رافی آراکلیانس، از سوی انتشارات افکار منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب دختران قلعه شنی

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین رمان تاریخی
  • کتاب برگزیده‌ی نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش ملی

نکوداشت‌های کتاب دختران قلعه شنی

  • کریس بوجالین نهایت هنر خود را در نوشتن داستان تلخی از عشق در بستر جنگ، به نمایش گذاشته است. (پائولا مک‌لین)
  • بوجالین رشته‌های داستان دختران قلعه شنی را از گذشته تا به امروز، متصل نگه می‌داد. او ماهرانه کنایه و شوخ‌طبعی را به داستان تلخ خود می‌افزاید. (واشنگتن پست)
  • داستانی عمیقاً تکان‌دهنده از بقا و عشق پایدار. (یواس‌ای تودی)
  • کتاب‌های کریس بوجالین پر از شخصیت‌های لایه‌لایه و داستان‌‌های پرشور است. او در کتاب دختران قلعه‌ی شنی بسیار قوی و متفاوت ظاهر شده. (سیاتل تایمز)

کتاب دختران قلعه شنی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مایلید داستانی آکنده از صحنه‌های عاشقانه و لحظه‌های تلخ بخوانید و به تماشای تاریخی خونین و مهیج بنشینید، کتاب دختران قلعه‌ی شنی برای شماست.

در بخشی از کتاب دختران قلعه شنی می‌خوانیم

«امروز برای من روز خوبی بوده‌ است.» رایان سر‌حال‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد. «برای اولین‌بار احساس می‌کنم که می‌توانم در زمینه‌های جالب دیگری هم مثمر‌ثمر باشم.»

دوان‌دوان طول کتابخانه، راهرو و حیاط کنسولگری را طی کرده، خود را به درشکه‌ی کوچک روبازی که ‌الیزابت را به بیمارستان باز‌ خواهد‌ گرداند رسانده و پاکت کوچکی را که در دست داشت به ‌او تحویل می‌‌دهد.

«این نامه را پست سیاسی چند دقیقه قبل به دفتر من رساند. در قاهره پست شده‌ است.» با لبخند گرم و معنی‌داری پاسخ تشکر الیزابت را می‌دهد و از راهی که‌ آمده‌ بود بر‌می‌‌گردد.

بی‌حرکت روی قالی نشسته، پاهایش را دراز کرده و به‌ اسم خود که با دستخط پررنگ آرمن روی پاکت جلوه‌ی خاصی پیدا‌کرده، خیره شده‌ است. این اولین نامه‌ی آرمن نیست. همین سه روز پیش بود که نامه‌ی اول او را که با پست معمولی از جریکو ارسال شده بود دریافت کرد ولی این نامه‌ی پست‌شده در قاهره گویای عبور بی‌خطر آرمن از بیابان جنوب و خط جبهه و رسیدن به نیروهای متفقین است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختران قلعه شنی
نویسنده
مترجمرافی آراکلیانس
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-7542-60-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختران قلعه شنی

نرگس صیادی
۱۴۰۲/۹/۱۳
سرنوشت‌های ذکر شده در کتاب حال روحی خواننده رو بهم میریزه بسیار دردناک هست و باعث میشه در طول خواندن کتاب مرتب به این موضوع فکر کنم که چطور انسان میتونه انقدر سنگدل و بی رحم و قسی القلب باشه و انسان دوست و یار و یاور نشان دادن امریکا و امریکایی‌ها برام غیر قابل باور و پذیرش بود تا حدی که انگار برای موجه کردن و فرشته نشان دادن امریکا سفارش شده بوده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دختران قلعه شنی

برای دریافت کتاب دختران قلعه شنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.