معرفی و دانلود کتاب در باب تربیت احساسات

عکس جلد کتاب در باب تربیت احساسات
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در باب تربیت احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در باب تربیت احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در باب تربیت احساسات

با نکات و راه‌کارهایی که آلن دوباتن در کتاب در باب تربیت احساسات، از مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی، در اختیارتان قرار داده، هم به اهمیت هوش هیجانی در زندگی شخصی و شغلی خود پی خواهید برد و هم روش‌هایی را برای مدیریت و پرورش احساسات و هیجانات خود خواهید آموخت. گفتنی است کتابی که هم‌اکنون روبه‌روی شماست، به‌عنوان برترین کتاب خودیاری از سوی مجله‌ی People برگزیده شده.

درباره‌ی کتاب در باب تربیت احساسات

کلمه‌ی «هوش» از آن دسته واژگانی است که نه‌تنها در متون علمی، بلکه در محاوره‌ها و گپ‌و‌گفت‌های خودمانی نیز حضور پررنگی دارد. بسیاری از ما این مفهوم را به‌شکلی به کار می‌بریم که گویا با موضوعی یکپارچه و غیرقابل‌تفکیک سروکار داریم. بااین‌حال و برخلاف این تصور غلط، هوش دربردارنده‌ی انواع گوناگونی است و طیف متنوعی متشکل از IQ، هوش اجتماعی، حتی هوش آشپزی، ادبی و... را نیز شامل می‌شود. یکی از مهم‌ترین هوش‌هایی که تاکنون شناخته شده، هوش هیجانی است که بسیاری از رفتارهای روزانه‌ی ما را کنترل می‌کند. در واقع، به کمک همین نوع از هوش است که احساسات طرف مقابلمان را درک می‌کنیم و در واکنش به او رفتار مناسبی را از خود بروز می‌دهیم.

درک احساساتی چون عشق، بخشش، سخاوت و... تنها در گرو برخوردار بودن از هوش هیجانی است. بنابراین، می‌بینید که در ساده‌ترین برخوردهای زندگی، به این نوع هوش نیاز داریم و هرچقدر هم که آی‌کیوی بالایی داشته باشیم، بازهم بدون هوش هیجانی از جزئی‌ترین رفتارهای زندگی خود درمی‌مانیم. برای آشنایی بیشتر با این هوش و پرورش آن، آلن دوباتن (Alain de Botton) راهنمای بی‌نظیری را با عنوان کتاب در باب تربیت احساسات (The School of Life : an emotional education) برایتان تدارک دیده.

از آن‌جایی که عواطف و هیجانات ما گستره‌ی وسیعی از زندگی فردی و اجتماعی ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند، به نظر می‌رسد، همه‌ی افراد، اعم از کودک و بزرگسال، نیازمند تربیت و بهبود هوش هیجانی خود باشند. اگر تصور می‌کنید تنها کودکان به آموزش نیاز دارند و بزرگسالان آن‌قدر بر رفتار خود مسلط هستند که نیاز به یادگیری کنترل هوش هیجانی نداشته باشند، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. به اعتقاد آلن دوباتن، بزرگ‌سالان نیز برای داشتن رابطه‌ای سالم با خودشان یا دیگران نیاز به یادگیری آگاهانه دارند و تنها در این صورت است که شاهد پیشرفت چشمگیر در زندگی شخصی و اجتماعی خود خواهند بود.

یادگیری کنترل و پرورش هوش هیجانی به تمرین و ممارست دائمی ما نیاز دارد و هرگز متوقف نخواهد شد. در واقع، برای اثربخشی تمریناتی که کتاب حاضر در خود جای داده، راهی نداریم جز این‌که پیوسته آن‌ها را تکرار کرده و بخش گسترده‌ای از تمرکز خود را به‌طور روزمره صرف آموختن و به‌کاربردن آن‌ها کنیم. برای برخورداری از راهنمایی‌های کتاب در باب تربیت احساسات می‌توانید به نسخه‌ی فارسی آن با ترجمه‌ی عظیمه ستاری مراجعه کنید که به همت نشر کتاب‌سرای نیک روانه‌ی بازار کتاب شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن در سال 2008 به همراه جمعی از مربیان و نویسندگان حوزه‌ی روان‌شناسی، فلسفه و سایر علوم، مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) را راه‌اندازی کرد. مدرسه‌ای که در حال حاضر، در بسیاری از شهرهای مهم دنیا همچون لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و مسائل و دغدغه‌های روزمره‌ی زندگی مردم، از جمله: روابط، کار، معاشرت، آرامش و... را سوژه‌ی اصلی آموزش‌های خود قرار داده است.

دوباتن در زمینه‌ی فعالیت‌های این مدرسه می‌گوید: «ایده‌ی راه‌اندازی مدرسه‌ی زندگی با هدف به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک شکل گرفت. در واقع، می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که حول محور زندگی عادی مردم بچرخد.»

مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، حدود 343 هزار دنبال‌کننده در فیس‌بوک، بیش از 183 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال‌کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

جوایز و افتخارات کتاب در باب تربیت احساسات

  • برگزیده به‌عنوان بهترین کتاب جدید در بخش خودیاری، از سوی مجله‌ی People
  • کتاب ویژه‌ی مجله‌ی !Yes در نوامبر 2019
  • برگزیده‌شده به‌عنوان یکی از ده کتاب برتر از سوی The Bookseller’s Hardback Non-Fiction
  • معرفی‌شده به‌عنوان کتاب ویژه‌ در بخش آثار مکمل ادبی از سوی تایمز (2019).

نکوداشت‌های کتاب در باب تربیت احساسات

  • آلن دوباتن و دست‌اندرکاران کتاب در باب تربیت احساسات، نقش مهمی در گسترش این ژانر از کتاب‌های خودیاری داشته‌اند. این کتاب که از نثری روان و دلنشین برخوردار است، از پرورش احساسات به‌عنوان یک رفتار ارزشمند یاد می‌کند. (The Times Literary Supplement)

  • همه‌ی ما در زندگی دچار آشفتگی‌هایی شده‌ایم و از روزهایمان آن‌طور که لازم است، لذت نمی‌بریم. بااین‌حال، همچنان موضوعات بسیاری برای به اشتراک گذاشتن با دیگران وجود دارند که هم حال ما را بهتر می‌کنند و هم حال اطرافیانمان را. کتاب در باب تربیت احساسات آن‌قدر برای من متقاعدکننده و رضایت‌بخش بود که تصمیمات مهم زندگی‌ام را بر مبنای آموزه‌های آن گرفتم. شما را نیز به مطالعه‌ی آن دعوت می‌کنم. (The Cut)

  • مطالعه‌ای بی‌نظیر در زمینه‌ی معنای واقعی بلوغ. (Brain Pickings)

  • کتاب شگفت‌انگیزی که به‌زیبایی نوشته شده و شما حتماً باید یک نسخه از آن را در قفسه‌ی کتاب‌های خود داشته باشید. (رادیو ویرجین)

کتاب در باب تربیت احساسات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در جست‌و‌جوی کتابی روان‌شناختی برای پرورش و مدیریت هوش هیجانی خود هستید تا از این طریق، رشد و موفقیت شخصی خود را رقم بزنید، کتاب در باب تربیت احساسات، همان راهنمایی است که به دنبال آن می‌گردید.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن (زاده‌ی 20 دسامبر 1969)، نویسنده، فیلسوف و مجری مشهور سوئیسی است که آثار پرفروشی را ذیل مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی به مخاطبان خود عرضه کرده. دوباتن در نگارش و تدوین آثار خود تلاش دارد تا جزئی‌ترین مسائل و موضوعات زندگی روزمره را از منظر فلسفه مورد واکاوی قرار دهد. موضوعاتی از قبیل دوستی، زندگی، عشق، اندوه و... در کتاب‌های آلن دوباتن حضور پررنگی دارند.

از میان کتاب‌های گوناگون این نویسنده، می‌توان به این موارد اشاره کرد: «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «در باب مشاهده و ادراک»، «هنر همچون درمان»، «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیروسفر»، «خوشی‌ها و مصائب کار»، «تسلی‌بخش‌های فلسفه» و «یک هفته در فرودگاه».

در بخشی از کتاب در باب تربیت احساسات می‌خوانیم

خودیاری

گفتنی است که در سطوح بالاتر فرهنگ، چیزی بدنام‌تر و بی‌اعتبارتر از مقوله‌ی «خودیاری» وجود ندارد. کل این مفهوم به معنای احساساتی‌گری سطحی و بلاهت و هیاهوی بیهوده است.

اگر بخواهیم بر اساس بسیاری از نمونه‌های موجود حکم کنیم، چنین قضاوت سخت‌گیرانه‌ای بی‌بهره از انصاف نیست. هزاران‌هزار کتاب با جلدهای اغلب رنگارنگ منتشر می‌شوند تا وعده موفقیت و شکوفایی بدهند. اما از آن سو نیز به‌نظر می‌رسد پای نوعی غرض‌ورزی آشکار در میان است تا منظور اصلی مفهوم خودیاری نشنیده بماند: کسی در مسیر زندگی خود به نقطه‌ای رسیده است که از بسیاری جهات نیازمند تسلی و تربیت عواطف خویشتن است.

در تمدن یونان باستان و روم، با عزت و احترام بیشتری به نیازهای انسان پرداخته می‌شد. نخبه‌ترین حکما از ارسطو تا اپیکور و سقراط و سنکا و مارکوس آئورلیوس، از پایه‌گذارن اندیشه‌ای از جنس خودیاری بودند. سنت فلسفه‌ی کاربردی که این فیلسوفان در آن بالیدند تا پس از سقوط رم نیز ادامه داشت. رسائل میشل دو مونتنی (1580) چکیده‌ی کاربردی توصیه‌هایی است که به ما کمک می‌کنند ذهن بی‌ثبات خود را بشناسیم و غایت خود را دریابیم و با دیگران پیوندی معنادار برقرار کنیم و گاهی بتوانیم در مهار و پذیرش خویشتن موفق شویم. در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته‌ی مارسل پروست (1913) نیز با سودایی از همین سنخ، کتابی است خودیاری‌گرانه که با صادقانه‌ترین و زیرکانه‌ترین روش ما را ترغیب می‌کند دست از اتلاف زندگی خود برداریم و فرصت کوتاه عمر را غنیمت شمریم.

بنابراین نباید فرض را بر این بگذاریم که خودیاری‌گری فی‌نفسه انگاره‌ای غلط است، بلکه باید مشکل اصلی را در شیوه‌ی تفسیر و کاویدن آن در روزگار معاصر جست‌وجو کنیم. در واقع، اثر ادبی وظیفه‌ای خطیرتر از این ندارد که به کار تسلی‌بخشیدن و هدایت ما بیاید و از سلطه‌ی ابهام و سردرگمی در زندگی ما بکاهد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمد
1: خود
2: دیگران
3: روابط
4: کار
5:‌ فرهنگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در باب تربیت احساسات
نویسنده
مترجمعظیمه ستاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-622-350-004-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در باب تربیت احساسات

ALI REZAEI
۱۴۰۳/۲/۳
نقد کتاب
با سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران کتابراه
اول ناراحتی خودم و بقیه خوانندگان نسبت به تاخیر زیاد در انتشار کتاب صوتی باعث ریزش شدید در مجموع داستان خیلی خوب بود، اما پیچش‌های داستانی به قدری خوب و گیرا نوشته شدن که متاسفانه باعث شده تمرکز نویسنده روی شخصیت پردازی‌ها کمتر بشه، مثل و
شخصیت‌هایی شاه بائوباب، سکویا چند نفر دیگه مثل شخصیت شون تو فصل قبلی نبوده، و پختگی فصل قبلی رو نداشتن (درگیری سکویا و صوفیا سر آریا از کسی مثل سکویا بعید بود، یه جاهایی خیلی بچگانه رفتار کردن شخصیت‌های داستان)، حتی علاقه صوفیا به آریا هم خوب توجیه نشده، یعنی دلایل قانع کننده‌ای واسش نبوده، هرچند که خود من دلم میخواست این دو به همدیگه علاقه پیدا کنن و امیدوارم نظر آریا هم به صوفیا تغییر کنه نه اینکه با یه پیچش داستانی تینا برگرده پیش آریا (هرچند که رسیدن تینا و آریا به همدیگه مورد انتظارترین بخش کتاب بود که نویسنده دست روی بد چیزی گذاشت واسه خلق یه تراژدی دردناک، البته اگه یهو همه چی عوض نشه) شده، حداقل از روی نظرات این کتاب صوتی باشمارهای قبلی کاملا مشخص. بعدش فکر میکنم اگر کتاب از روایی به نمایشی تغییر کنه خیلی بهتر میشه
نرگس نودهی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
سلام در باب احساسات کتابی بود بسیار بسیار غنی و پر محتوا تمام پاراگراف هایش و حتی تک تک جمله هایش حرفی برای گفتن داشت چه به لحاظ روانشناسی چه تاریخی و چه سیاسی و این نشان دهنده‌ی نویسنده‌ی با سواد و پخته‌ی کتاب آقای آلن دو باتن که نویسنده‌ی مورد علاقه‌ی من هستند و کتاب هایشون از تمام جهات کامل و رو ارزنده هست
از خوندن این کتاب واقعا لذت بردم آدم از جهات مختلف رشد میده و گمانم هر کس با هر سلیقه‌ای از کتاب‌های این نویسنده خوشش بیاد.
و به نظر من این کتاب مصداق کامل یک کتاب خوب محسوب میشه
در هر سنی که هستید با خوندن این کتاب لطف بزرگی به خودتون کردید و خیلی متشکر و ممنونم از کتابراه که این کتاب بسیار مفید رو به صورت رایگان در اختیار ما گذاشت طرفدار پر و پا قرص کتابراه
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب از نیازی ضروری که به آن بی‌توجهی شده، سخن گفته است؛ نیاز به شناخت و واکاوی عواطف و احساسات درونی خود و دیگران. آلن دوباتن در صحبت پیرامون این مسئله، از عبارت هوش هیجانی استفاده کرده است؛ یکی از انواع هوش و یکی از ابزارهایی که ما را در رسیدن به زندگی شادتر و موفق‌تر یاری می‌رساند. فرض اینکه درک هیجانی، امری آموزش‌ناپذیر است و در قلمرو غرایز و کشف و شهود جا دارد، باعث می‌شود در هزارتوی پیچیدهٔ ذهن خود تنها رها شویم و بدون نیروی کمکی، مسیر دشوار خودشناسی را پشت سر بگذاریم.
Zahra Hamidi
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
نسبت به کتاب‌های قبلی آلن دوباتن حس خوبی نداشتم ولی این کتابش واقعا عالی بود. یک برهه زمانی متزلزل زندگیم رو می‌گذروندم که از روی بی میلی و صرفا جهت سرگرمی، این کتاب رو شروع کردم. اما هر چی جلوتر رفتم بیشتر دلیل اتفاقات دور و برم رو متوجه شدم. از دلایل عمده حال بد ما نداشتن روابط خوب و سالم هست، و آلن دوباتن خیلی زیبا و عمیق ریشه مشکلات رو عنوان میکنه و شما می‌تونید با کمک گرفتن ازش تا حد زیادی چیزی که خراب شده رو درستش کنین یا اگر ابتدای مسیر هستید از خراب شدنش جلوگیری کنین.
سلام
۱۴۰۳/۱/۱۳
سلام من روانشناس نیستم، حتی خیلی مطالعه روانشناسی هم ندارم ولی یک چیزی را میتوانم با اطمینان بگویم. هنگامی که کتاب را شروع کردم، وارد دنیای پر فراز و نشیبی شدم که من را با خود واقعیم رو به رو کرد. با نوشته های دکتر گریه کردم، خندیدم، غرق در تعجب شدم و در نهایت شناخت عمیقی از ریشه یکسری احساسات و تا رفتارم پیدا کردم. حالا حدی به آرامش رسیدم. حتی قدرت بخشش کسانی را یافتم که زمانی به من اسیب زدند. به تمام دوستانی که علاقمند هستند چرا های زندگی خود را پاسخ دهند، پیشنهاد میکنم🌷
Zynb Krag
۱۴۰۳/۱/۵
بدون شک هر رفتاری یک منشأیی دارد، از یک نقطه ای آغاز می شود، اما مطمئنا انعطاف پذیر است، می توان به آن جهت داد و اگر ابتدای نادرستی داشته با مقدار تلاشی معین، به پایان آن، شکل دلخواه را بدهیم.. آلن دوباتن، در جملات این کتاب در هر زمینه ای اطلاعاتی گنجانده است. من وقت هایی رو به خواندن آن اختصاص می دهم که کاملا حواسم به محتوا باشد تا در مورد هر جمله فکر کنم و با اینکه قطعا چندین بار این کتاب رو خواهم خواند، نمیخواهم جمله ای را بدون تأمل بخوانم. یکی از هزاران کتاب های مفید..
ر راقب
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتاب در مجموع کتابی بسیار پرمحتوا است، ان بخش از کتاب به نظرم خیلی اثرگذار بود که محتوایش این بود که ما افرادی که در زندگی زناشویی سازش می‌کنند و افرادی منفعل و ترسو و سازش کار می‌دونیم در حالی که بعضی وقت ها ان ها افراد پخته‌ای هستند که می‌خوان زندگی‌شون حفظ بشه و نمی‌خوان به خاطر خودخواهی‌ها و و نیازهای برآورده نشده جنسی عاطفیشون، آشیانه شان را از هم بپاشن و بچه هایشون آسیب ببینن و می‌دونن پس از جدایی و طلاق بسیاری از اوقات زندگی بهتری در انتظار آدم نیست.
حسین آقا
۱۴۰۲/۶/۹
قلم این نویسنده مشهور رو دوست دارم بنظرم هر کسی نیاز داره به تربیت هیجانات و احساسات خودش کمک کنه چون با فقر آموزشی که همه ما داریم طبیعتا گذشته کاملی به لحاظ احساسی و مخصوصا در بعد عاطفی نداشته ایم ممنون از کتابراه بابت حسن انتخاب در مورد این کتاب
سید رضاکشفی
۱۴۰۲/۶/۲۱
کتاب نسبتا خوب و آموزنده ایی بود و شاید یکی از نکاتی که توجه من رو جلب کرد مسئله القاء فکری پنهان در علوم اجتماعی مطرح شده در هر نوشته یا کتابی هست که بوضوح به چشم میاد و همه نویسندگان محترم در ابتدا سعی وافر در متقاعد کردن خواننده به ادامه خواندن کتابشان میکنند در صورتی که اگر نکات به اندازه کافی جالب باشند خواننده بدون سعی نویسنده ادامه خواهد داد.
با تشکر
فائقه
۱۴۰۲/۶/۱۱
کتابی در مورد هوش هیجانی هست که فقط در مورد هوش آدم‌ها نیست همه ما در مورد هوش آی کیو ضرباتی در زندگیمون خوردیم اگه به بهترین دانشگاه بریم پس از هوش بالایی برخورداریم واگه به بدترین دانشگاه پس باهوش نیستیم در حالی که میدونیم آدم کاملا باهوش نداریم وآدم کاملا خنگ هم وجود نداره ولی هوش هیجانی در باب آشپزی خیاطی و... وقتی با هوش مهارت ترکیب بشه عجب چیزی میشه موفق باشید دوست من
ستایش کاکاوند
۱۴۰۳/۱/۲
واقعا یکی از موضوعات مهم تو زندگی همه‌ی ما شناخت احساسات و کنترل صحیح اون هست و متاسفانه در کودکی این موضوع به ما آموزش داده نشده ما بیگانه هستیم با احساساتمون و نمیدونم چه طور با اون‌ها رفتار کنیم تا بتوانیم زندگی سالم تری تجربه کنیم این کتاب خیلی دوست دارم که در مورد این زمینه به ما کمک میکنه تا کم کم با یک سری تمرین‌های ب شناخت بهتری از احساساتمون برسیم
معصومه صیفوری
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
با دیدن انسان های بالغ و به ظاهر موفق از هر قشری و حتی دارای مدارک دانشگاهی که درگیر مسائل عاطفی و هیجانی و ارتباطی هستند, خصوصا در پیچیدگی دنیای امروز، میشه به اهمیت این کتاب ها پی برد. مدیریت هیجان و احساسات در هر سن و سال و موقعیتی برای پیشرفت مداوم بشر لازمه. من فکر می کنم در آموزش‌ های آینده مدارس جهان این کتاب ها در اولویت خواهند بود. با تشکر از کتابراه
محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۳/۱/۳
مجموعه کتابهای مدرسه زندگی را بشدت توصیه میکنم. آلن دوباتن به عنوان یک فیلسوف معاصر، مجموعه کتابهایی را اختیار ما قرار داده که عبور از مصائب و مشکلات را آسانتر میکنه. این کتاب نسبت به کتابهای دیگه نویسنده بار کمتری داره ولی در تکمیل مجموعه کتابهای این نویسنده خواندن این کتاب لازمه.
akbar saeid
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب یکی از بی نظیر‌ترین کتب هاییه که خوندم این کتاب شمارا با تمام تاریکی و حقیقت‌های تلخ زنگی آشنا می‌کنه و هچنین به شما یاد میده چطوری در این تاریکی با امید و آرامش زندگی کنید این اثر خرد انسان رو بیشتر می‌کنه و آرامش در آگاهی و خردمند زندگی کردن است
امیر گراوند
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
ما نیازمند نصایح و راهنمایی هستیم ما نیازمند کسی هستیم که با ما از سر دوستی ضعف‌ها و انگیزه‌ها و ترس هایمان را بیان کند. این کتاب همان کاری را برای ما می‌کند که به دنبالش هستیم یعنی نگاه درست و صحیح به خود، دیگران، کار، ارتباطات و....
مشاهده همه نظرات 83

راهنمای مطالعه کتاب در باب تربیت احساسات

برای دریافت کتاب در باب تربیت احساسات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.