معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب تربیت احساسات

عکس جلد کتاب صوتی در باب تربیت احساسات
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب تربیت احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب تربیت احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در باب تربیت احساسات

آلن دوباتن در کتاب صوتی در باب تربیت احساسات، از نیازی ضروری که به آن بی‌توجهی شده سخن می‌گوید؛ نیاز به شناخت و واکاوی عواطف و احساسات درونی خود و دیگران. او در صحبت پیرامون این مسئله، از واژه‌ی هوش هیجانی استفاده می‌کند؛ یکی از انواع هوش و یکی از ابزارهایی که ما را در رسیدن به زندگی شادتر و موفق‌تر یاری می‌رساند. گفتنی‌ست این کتاب به‌ عنوان یکی از آثار پرفروش ساندی ‌تایمز شناخته می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی در باب تربیت احساسات

ما سال‌ها به مدرسه می‌رویم، با عدد و رقم آشنا می‌شویم، فرمول‌های ریاضی و فیزیک را حفظ می‌کنیم، اما هرگز در مورد چگونگی زندگی کردن چیزی نمی‌آموزیم. آلن دوباتن (Alain de Botton) مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) را به هدف تجهیز مردم به ابزارهایی که برای بقا و پیشرفت در عصر مدرن نیاز دارند، تأسیس کرده. یکی از مهم‌ترین ابزارها، «هوش هیجانی» است که در کتاب صوتی در باب تربیت احساسات (The School of Life: An Emotional Education)، یکی از جلدهای مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی، مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

فرض اینکه درک هیجانی امری آموزش‌ناپذیر است و در قلمرو غرایز و کشف و شهود جا دارد، باعث می‌شود در هزارتوی پیچیده‌ی ذهن خود تنها رها شویم و بدون نیروی کمکی، مسیر دشوار خودشناسی را پشت سر بگذاریم. این مسئله به‌ زعم آلن دوباتن همان‌قدر عجیب است که انتظار داشته باشیم هر نسل خودش قوانین فیزیک را کشف کند. نویسنده در ابتدا تاریخچه‌ای مختصر شرح می‌دهد و علل و ریشه‌های عدم شناخت عواطف و احساسات و رواج کشف و شهودهای تربیت‌نشده را بررسی می‌کند. او نظام آموزشی، دین، رمانتیسیسم و بسیاری عوامل را در این زمینه مقصر می‌داند.

هوش کلمه‌ای پرتکرار است که اغلب در معنایی کلی و واحد به کار می‌رود، اما کتاب صوتی در باب تربیت احساسات، هوش را به انواع مختلفی تقسیم می‌کند و بر روی یکی از انواع آن یعنی هوش هیجانی دست می‌گذارد. هوش هیجانی در واقع، همان توانایی درک افراد برای شناخت احساسات و واکنش‌های خود و دیگران است. یک فرد با هوش هیجانی بالا، از ضعف‌های خود آگاه است و می‌تواند دیگران را با زبانی نرم از نقص‌هایشان آگاه کند. چنین فردی عشق را یک مهارت می‌داند که در پی اعتماد، تفاهم، گذشت و... به دست می‌آید و نه احساسی که باید بر او حادث شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب تربیت احساسات

تصور ما انسان‌ها به‌ طور کلی بر این است که خود را می‌شناسیم، از نیازها و احساسات خود باخبریم و به ‌راحتی می‌توانیم موقعیت‌هایی را که به شادی یا غم منتهی می‌شوند، تشخیص دهیم. اما واقعیت این است که ما معمولاً آخرین نفری هستیم که از اسرار درون خود آگاه می‌شویم. در یک کلام، ما با خویشتن بیگانه‌ایم. اما خوشبختانه انسان موجودی است که در هر سنی قادر به یادگیری است. ما می‌توانیم احساسات و عواطف خود را بکاویم، آن‌ها را بشناسیم و درنهایت کنترلشان را در دست گیریم تا به انسان‌هایی شادتر و رهاتر تبدیل شویم؛ برای سهولت در این کار، به‌کارگیری آموزه‌ها و توصیه‌های آلن دوباتن با گوش سپردن به کتاب صوتی در باب تربیت احساسات، امری ضروری می‌نماید.

نشر صوتی جیحون این کتاب را با صدای نسترن نجاران منتشر کرده. برای خواندن نسخه‌ی متنی این کتاب می‌توانید به ترجمه‌ی عظیمه ستاری که توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک چاپ شده، مراجعه کنید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

در مدرسه‌ی زندگی جمعی از مربیان و متخصصین کارآزموده‌ی حوزه‌های روان‌شناسی، فلسفه و دیگر علوم گرد هم آمده‌اند و با تألیف کتاب‌های خودیاری، مدارس و دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک را به چالش می‌کشند. آن‌ها درصددند تا فرهنگ و دانش را در خدمت زندگی روزمره‌ی مردم به کار گیرند.

مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) با ارائه‌ی توصیه‌های عملی و تمرینات کاربردی، مسیری را به‌ سوی زندگی بهتر نشان می‌دهد. این مدرسه در سال 2008 توسط آلن دوباتن راه‌اندازی شده و امروزه در شهرهای زیادی همچون لندن، پاریس، آمستردام، ملبورن، برلین و... به فعالیت خود ادامه می‌دهد. کتاب‌های این مجموعه به دغدغه‌های روز مردم می‌پردازد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با رسیدن به خودشناسی، به برقراری ارتباط بهتر با دیگران دست یابند و در شغل خود نیز موفق عمل کنند.

جوایز و افتخارات کتاب در باب تربیت احساسات

  • کتاب پرفروش ساندی تایمز؛
  • کتاب برگزیده‌ی خودیاری به انتخاب مجله‌ی People؛
  • کتاب ویژه‌ی مجله‌ی !Yes در نوامبر 2019؛
  • یکی از ده کتاب برتر سال به انتخاب The Bookseller’s Hardback Non-Fiction؛
  • کتاب ویژه‌ در بخش آثار مکمل ادبی از سوی نشریه‌ی تایمز در سال 2019.

نکوداشت‌های کتاب در باب تربیت احساسات

  • آلن دوباتن کاری ارزشمند کرده؛ او در این کتاب، بهتر فکر کردن و در نتیجه بهتر زندگی کردن را به ما می‌آموزد. (آیریش تایمز)
  • مجموعه‌ای از ایده‌های کاربردی که می‌تواند روش زندگی ما را بهبود بخشد. (تایمز)
  • آلن دوباتن روی موضوع‌های سخت و پیچیده دست می‌گذارد و آن‌ها را با بیان متفکرانه‌ی خود به ما منتقل می‌کند. (Observer)

کتاب صوتی در باب تربیت احساسات برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی در باب تربیت احساسات همان راهنمایی است که به شما در شناخت عواطف و احساساتتان کمک می‌کند و شما را به سوی زندگی شادتر و بهتر رهنمون می‌سازد.

در بخشی از کتاب صوتی در باب تربیت احساسات می‌شنویم

اگر یکی از دلایلی که ما از تأمل منظم در نفس خود طفره می‌رویم، شرم و ترسمان از ماهیت نامعمول و عجیب باطنمان است، پس نیاز به مرجعی جمعی در مسیر خودشناسی داریم که بار دیگر مفهوم امر طبیعی یا بهنجار را ترسیم کند. تصور ما از پذیرفتنی بودن، اغلب مواقع با آنچه در عمل درست و معمول و رایج است، همخوانی ندارد. بسیاری از چیزهایی که گمان می‌کنیم خاص ماست و گاهی به شکلی آزاردهنده عجیبند، از قضا همه جا به چشم می‌خورند. هرچند شاید در فضای محتاط و محافظه‌کار عمومی به این راحتی‌ها درباره‌شان گفت‌وگو نشود. هر انگاره‌ای از امر طبیعی که اکنون رواج دارد، با آنچه از نظر عرفی به معنای انسان بودن است، انطباق دقیق ندارد. ما، تک‌تک ما، بسیار بیشتر از آنچه جرئت پذیرفتنش را داشته باشیم، بی‌اراده و مضطرب و اغواگر و مهربان و خسیس و سخاوتمند و سرخوش و اندیشمند و گیج و در هپروتیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
22 دقیقه
پیش‌درآمد (قسمت اول)
25 دقیقه
پیش‌درآمد (قسمت دوم)
16 دقیقه
فصل اول: خود - بیگانه‌هایی با خود
19 دقیقه
شناخت گذشته
26 دقیقه
فراموشی و انکار
22 دقیقه
نشانه‌های سلامت عاطفی
27 دقیقه
زمان
25 دقیقه
مراقبه‌ی فلسفی
20 دقیقه
فصل دوم: دیگران - مهربانی
20 دقیقه
انگیزه‌ها
22 دقیقه
ژست‌های پرشکوه در مقابل ژست‌های معمولی
15 دقیقه
فریبندگی
22 دقیقه
محبت و گرمی
18 دقیقه
آبروریزی در جمع
23 دقیقه
نیاز به تنهایی
20 دقیقه
فصل سوم: روابط - همدلی و یگانگی
16 دقیقه
درباره‌ی دوزخی که ما هستیم
23 دقیقه
همسر همچون کودک
20 دقیقه
اهمیت رابطه‌ی زناشویی
18 دقیقه
رئیس‌مآبی
17 دقیقه
نقش مسائل زناشویی در روابط نامشروع
18 دقیقه
کنار آمدن با مشکلات - مشاجرات
18 دقیقه
مشاجره‌ی مخرب
18 دقیقه
مشاجره در باب هنجارها
24 دقیقه
مشاجره بر سر همه چیز به‌جز رابطه‌ی زناشویی
30 دقیقه
منظورم این است، مهربان‌تر باش
10 دقیقه
تکانه خطرناک است
23 دقیقه
فصل چهارم: کار - خطرات کودک خوب
26 دقیقه
شهرت
34 دقیقه
هنرمندان و غول‌های اقتصادی سوپرمارکتی
19 دقیقه
وعده‌های تبلیغات تجاری
16 دقیقه
فصل پنجم: فرهنگ - رمانتیک در مقابل کلاسیک
23 دقیقه
چرا از هرچه ارزان است بیزاریم؟
23 دقیقه
تسکین و تسلا
15 دقیقه
قدردانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در باب تربیت احساسات
نویسنده
مترجمعظیمه ستاری
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در باب تربیت احساسات

عاطفه
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
تفکر آلن دوباتن خیلی نجات بخشه، به راحتی شفقت رو در خواننده بیدار می‌کنه چون فلسفه‌اش بر همزیستی سازگار داشتنه، و تعریفی که از انسان ارائه میده شامل همه صفات ممکنه، برعکس چیزی که توی فرهنگ کلامی خودمون وجود داره که انسان بودن برازنده کسی ست که فقط خوبی در اون دیده بشه
من از کشورهای دیگه آنچنان اما
مطلع نیستم، میدونم که با توجه به آموزش‌های ناقص ما خواندن کتاب‌های این نویسنده، چه در باب تربیت احساسات چه در باب شکست و چه چیزی‌هایی که در مدرسه به ما یاد نمیدهند می‌تونه بسیار رهایی بخش باشه
kiomars yadegar
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سلام وعرض ادب و احوالپرسی
این کتاب برای تصمیم گیری‌های مهم زندگی خیلی کمک کننده است ومی آموزد که کارها وحرف‌های بظاهر کم اهمیت چه تاثیر مهمی در زندگی هر شخص دارد دل ممونم از کتابرآه همیشه همراه 🌹
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در باب تربیت احساسات

برای دریافت کتاب صوتی در باب تربیت احساسات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.