معرفی و دانلود کتاب در سایه سار زندگی: ازدواج، فرصت‌ها و تهدیدها

برای دانلود قانونی کتاب در سایه سار زندگی: ازدواج، فرصت‌ها و تهدیدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در سایه سار زندگی: ازدواج، فرصت‌ها و تهدیدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در سایه سار زندگی: ازدواج، فرصت‌ها و تهدیدها

کتاب در سایه سار زندگی ( ازدواج، فرصت‌ها و تهدیدها)، به تالیف علی اصغر فتحی، اسماعیل اعمی نوق، مجید کفاش و ایمان جاه طلب است که به اهمیت ازدواج و موفقیت در آن می‌پردازد و از ازدواج به عنوان یک واقعه اجتماعی، زیستی و فرهنگی یاد می‌کند که دارای نقشی بنیادین در تشکیل خانواده است.

بشر از نخستین روز‌های حضور خود بر عرصه خاک و شکوفایی جوانه‌های تأمّل و تدبیر بر شاخسار حیات، به خوبی دریافته است که خانواده بهترین مأمن انسان و شایسته ترین کانون برای تبلور سکون و اطمینان است. این امر نشان می‌دهد که خانواده یکی از اساسی‌ترین و طبیعی‌ترین نیازهای انسان به شمار می‌آید. بسیاری از مشکلات روانی حاصل از تنش‌های زندگی روز‌مرّه توسط یک خانواده سالم و بهنجار التیام یافته، جبران می‌شود. به همین دلیل است که تحقیقات انجام شده در زمینه مسائل خانواده، در مجموع نشان می‌دهد که افراد ازدواج کرده به طور متوسط، سالم تر و خوشحال تر از آنهایی هستند که ازدواج نکرده اند.

البته خانواده می‌تواند به شکلی کاملا معکوس، به عنوان منبع مهم ایجاد تنش در زندگی فرد باشد، ولی اگر معیار‌های زندگی سالم در خانواده رعایت گردد، می‌توان جلوی تنش‌ها را سد کرد و خانواده را به تعادل و سلامتی رساند. ازدواج به عنوان سنگ بنای اولیه خانواده و به عنوان عاملی اساسی برای زوجیت و همدلی دو جوان و زمینه بالندگی و پیشرفت همسران به شمار می‌آید و انسان‌ها می‌توانند در سایه اندیشه و ایمان واقعی و در پناه زوجیتی شایسته، با اطمینان و صلابت، بر ناکامی‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی چیره شوند و از وادی‌های شکست، مصمّم و استوار عبور نمایند و بتوانند از گذرگاه اسفل السافلین به سوی اعلا علّیین، که همان مقصود خلقت است، راهی بگشایند. به همین دلیل، متفکران اخلاقی و حقوقی جوامع بشری درصدد برآمده اند تا بر استحکام این کانون بیفزایند و ازدواج، این سنّت تغییرناپذیر الهی را در جامعه، هر چه بیشتر تقویت کنند تا انسان‌ها ازدواج را، که یک نیاز فطری و طبیعی نه تنها برای انسان‌ها، بلکه حتی در میان دیگر موجودات نیز به شکل‌های گوناگون وجود دارد، زمینه کسب کمال خویشتن بیابند.

کتاب در سایه سار زندگی ( ازدواج، فرصت‌ها و تهدیدها) متشکل از سه فصل است. در فصل اول (ازدواج) به موضوعات عمده‌ای چون: ازدواج، اهمیت، ضرورت، تشکیل خانواده و .. می‌پردازد. در فصل دوم (فرصت‌ها) به موضوعاتی چون: معیارهای گزینش، نظریه آدلر، نظریه عشق و ... و در فصل آخر (پیامدها) نیز به موضوعاتی چون: پیامد‌های ازدواج، ازدواج فامیلی، ازدواج در سن نامتعارف و ... پرداخته شده است.

ساختار ازدواج و سن آن در جوامع با همدیگر متفاوت است. در واقع هر جامعه‌ای با توجه به سبک زندگی و نظام فرهنگی خود، شیوه‌ها و روش‌های خاصی در زوجیت به وجود آورده است. این امر در فرهنگ اسلامی نیز مورد توجه ویژه بوده است، بخصوص توصیه گردیده است ازدواج در زمان مناسب آن انجام گیرد تا برکات معنوی، روانی، تربیتی و اجتماعی بیشتری نصیب همسران جوان گردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: ازدواج(کلیات)
واژه شناسی
ضرورت
هدف ازدواج
اهمیت ازدواج
معنای ازدواج
اهمیّت ازدواج در قرآن‏
ازدواج، سنّت آفرینش
نیاز
نظام سیستم خانواده
ازدواج و بهداشت روان
زندگی اجتماعی
تشکیل جامعه
اصول زندگی اجتماعی
ازدواج سپید
تبعات ازدواج سپید
آسیب شناسی عشق در ازدواج
ازدواج در جاهلیّت
بقای جامعه
ازدواج عاقلانه‏، احساسی
فصل دوم: فرصت ها
معیار های گزینش
ترتیب تولد از نظر آدلر
نظریه عشق استرنبرگ
سه مولفه عشق در نظریه استرنبرگ
انواع عشق در نظریه استرنبرگ
لزوم مشاوره و آموزشهای پیش از ازدواج
چگونه یک ازدواج موفق و شیرینی داشته باشیم
تحلیل روان آدمی
اهمیت سرنوشت ساز دوران پیش از ازدواج (نامزدی)
جادوی عشق را زنده نگه دارید
توجه به خانواده ها
مشخصات اصلی خانواده هسته ای
همسر گزینی در ایران
نیازهای اساسی زنان و مردان
ماهیت وابسته خلقی و استقلالی زن
ماهیت مستقل زن و مرد
حقوق متقابل همسر و شوهر
فصل سوم: پیامدها
تاثیر روابط دختر و پسر بر ازدواج
دوران نامزدی و پیامد های آن
معایب و مزایا ازدواج دانشجویی
پیامد های ازدواج دیرهنگام
پیامدهای منفی دوستی های قبل از ازدواج
عوامل تاخیر در ازدواج
اشتغال زنان
مزایای اشتغال زنان درخارج از خانه
معایب اشتغال زنان در خارج از خانه
پیامد های طلاق
ازدواج فامیلی و پیامدهای آن
آثار تربیتی ازدواج
آسیب های ازدواج های دانشجویی
آسیب ها و محدودیت ها :
ازدواج تحمیلی و پیامد های آن
ازدواج اختیاری و پیامدهای آن
ازدواج مجدد و پیامدهای آن
تعدد زوجات
ازدواج های عاشقانه و پیامدها ی آن
ازدواج های غلط(نکاح با محارم)
چالش‎ها و پیامدهای ازدواج در سن غیر  معیاری
ازدواج موقت وپیامدهای آن
سخن پایانی
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در سایه سار زندگی: ازدواج، فرصت‌ها و تهدیدها
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات مینوفر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-600-8701-05-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب در سایه سار زندگی: ازدواج، فرصت‌ها و تهدیدها

برای دریافت کتاب در سایه سار زندگی: ازدواج، فرصت‌ها و تهدیدها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.