معرفی و دانلود کتاب درباره عرفان مسیحی

برای دانلود قانونی کتاب درباره عرفان مسیحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درباره عرفان مسیحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درباره عرفان مسیحی

کتاب درباره عرفان مسیحی شامل مجموعه‌مقالاتی به قلم برنارد مک‌گین و دیگر متخصصانِ این حوزه است که توسط محمد صبائی ترجمه و گردآوری شده‌اند. این کتاب از دو بخش تشکیل شده که مقالات بخش اول، بابِ آشنایی خواننده با مفاهیم بنیادین عرفان مسیحی را فراهم می‌کنند و مقالات بخش دوم، به شرح دیدگاه اصلاحگران پروتستان دراین‌باره و همچنین بررسی عرفان مسیحی از منظر میان‌‌دینی می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب درباره‌ی عرفان مسیحی

کتاب درباره‌ی عرفان مسیحی آراء گروهی از متخصصین برجسته‌ی حوزه‌ی عرفان و تصوف را گرد هم آورده است تا ریشه‌های مسیحیت، بحث‌های معاصر مربوط به عرفان مسیحی و همچنین متونی را که مسیحیت از آن‌ها الهام گرفته، بررسی کند. به‌ این‌ منظور محمد صبائی با ترجمه‌ی مقاله‌های برنارد مک‌گین (Bernard McGinn)، آلن میچل (Alan Mitchell)، اندرو لاوت (Andrew Lovett)، شارلوت ردلر (Charlotte Redler)، توماس اچ. بستول، دنیس ای. تامبورلو و لئو دی. لفبیور، راهنمایی جامع برای علاقه‌مندان به یادگیری اصول عرفان مسیحی فراهم آورده است.

کتاب درباره‌ی عرفان مسیحی بیشتر بر مفاهیم پایه‌ای و اولیه‌ی این عرفان و کمتر بر سیر تاریخی مسیحیت و معرفی عارفان استوار است؛ چراکه محمد صبائی بر این باور است برای مخاطبی که با مفاهیم بنیادینِ مسیحیت آشنا می‌شود، فراگیری مباحثِ ثانویه‌ای همچون رابطه‌ی عرفان مسیحی با فلسفه، علوم اجتماعی، زیبایی‌شناسی و... در درجه‌ی دوم اهمیت دارد.

معرفی و دانلود کتاب درباره عرفان مسیحی

کتاب درباره‌ی عرفان مسیحی دو بخش دارد. بخش اول در قالب مقالاتی کوتاه نوشته‌ی صاحب‌نظران حوزه‌ی عرفان، به ضروری‌ترین مباحث عرفان مسیحی می‌پردازد و موضوعاتی چون اتحاد عرفانی و شهود را مطرح می‌کند. در بخش دومِ کتاب، دو مورد از بحث‌برانگیزترین مباحث عرفان مسیحی عنوان شده‌اند. مبحث اول مسئله‌ای درون‌ساختار درباره‌ی دین و عرفان مسیحی را از نظر می‌گذراند و مبحث دوم، عرفان مسیحی را با نظام‌های عرفانی دیگر مقایسه می‌کند. چراکه به عقیده‌ی صاحب‌نظران، دانستن اصول عرفان مسیحی به‌تنهایی کافی نیست، بلکه این نیاز مبرم وجود دارد که تعارضات درونیِ این عرفان شناسایی و همچنین وجوه اشتراک و افتراق عرفان مسیحی با دیگر عرفان‌ها سنجیده شود.

به‌ این‌ منظور، مؤلفه‌های عرفان در آراء اندیشمندانی همچون مارتین لوتر و ژان کالون ردیابی می‌شود و نسبت اندیشه‌ی پروتستانی با عرفان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. بدین‌ ترتیب، مخاطبان با خواندن مقاله‌های برنارد مک‌گین و دیگر نویسندگان از بن‌مایه‌های عرفانیِ موجود در آراء کسانی چون مارتین لوتر و ژان کالون مطلع می‌شوند و سررشته‌هایی برای پژوهش‌های جدید به دست می‌آورند. کتاب درباره‌ی عرفان مسیحی همچنین امکان مطالعات تطبیقی را فراهم می‌آورد و به پژوهشگران دیدی وسیع‌تر درباره‌ی امکان تطبیق عرفان مسیحی با دیگر آیین‌ها می‌بخشد.

مجموعه مقالاتِ کتاب درباره‌ی عرفان مسیحی را محمد صبائی گردآوری و ترجمه کرده و انتشارات ققنوس به چاپ رسانده است.

کتاب درباره‌ی عرفان مسیحی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مباحث تِئولوژی و عرفان مسیحی از این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب درباره عرفان مسیحی می‌خوانیم

بحث و گفت‌وگو درباره‌ی اتحاد عرفانی تا اوایل دوران جدید در سده‌های شانزدهم و هفدهم ادامه یافت. برخی از اصلاحگرانِ افراطیِ آیین پروتستان، نظیر یوهان آرنت (وفات 1621 م) و عارفان پیورتن سده‌ی هفدهم، گرایش بدان داشتند تا از تعابیر سنتی مربوط به اتحاد عاشقانه استفاده کنند. مکاتب عرفانی اصلی در عالم کاتولیک، یعنی مکاتب عرفان اسپانیایی سده‌ی شانزدهم و عرفان فرانسوی سده‌ی هفدهم، لازم دیدند روش‌های صحیح بیانِ اتحاد عرفانی را به‌طور دقیق بازشناسند و مشخص کنند. ترزای آویلایی (وفات 1582 م) تحلیلگرِ عمیقِ روان‌شناسیِ مقامات عرفانی است که فهمش از اتحاد، هرچند از آثار متقدم تا متأخر تغییر پیدا کرد، از بن و اساس با الگوی کام‌جویانه‌ی سنتیِ برگرفته از غزل غزل‌ها مرتبط است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
بخش اول
عرفان در عهد جدید
مکاشفه و تجربه‌ی دینى نزد پولس
تجربه کردنِ خدا در مسیح و عرفان درون‌ماندگار در انجیل یوحنّا
عرفان مبتنى بر پایدارى و رسیدن به مَقدِسِ آسمانى در رساله به عبرانیان
مراقبه
شهود
عرفان رهبانى و شهود
شهود و عرفان جذبه‌وار زنان در سده‌هاى دوازدهم و سیزدهم
پى‌گفتار
عمل و نظر
آوگوستین: نظر محبت‌آمیز، عمل محبت‌آمیز
مایستر اکهارت: وحدت فعالِ عمل و نظر
ایگناتیوس لویولایى: نظر در عمل
توماس مرتون: گشودگى، عمل و نظر
دوروته زوله: نظر در پایدارى
لئوناردو بوف: نظر در رهایى
نتیجه
الهیات سلبى و ثبوتى
اتحاد عرفانى
بخش دوم
دیدگاهِ اصلاحگران پروتستان درباره‌ی عرفان
تاریخ دانش‌پژوهى
مارتین لوتر ( 1483 _ 1546 م)
ژان کالون ( 1509 _ 1546 م)
نتیجه
عرفان مسیحى از منظر میان‌دینى
در جستجوى تعریف
مسئله‌ی روش
تمایزى بنیادى: ادیان عرفانى و ادیان نبوى
عرفان به‌مثابه‌ی وحدت متعالى ادیان
عرفان در سنّت‌هاى ابراهیمى
سنت‌هاى هندو و بودایی
فهرست منابع
واژه‌نامه‌ی انگلیسى به فارسى
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درباره عرفان مسیحی
نویسنده، ، ، ، ، ،
مترجممحمد صبائی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-600-278-396-7
موضوع کتابکتاب‌های عرفان و تصوف، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درباره عرفان مسیحی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درباره عرفان مسیحی

برای دریافت کتاب درباره عرفان مسیحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.