معرفی و دانلود کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده

عکس جلد کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده
قیمت:
۷۵۰۰۰ 37500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده

با کمک کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده به قلم باستر بنسون، به استقبال بحث و جدال بروید! این اثر کاربردی و سودمند، راهکارهای بی‌نظیری جهت تبدیل مشاجره و بحث‌های ویرانگر به گفتگوهای راهگشا ارائه می‌دهد و توجه بسیاری از صاحب‌نظران و روانشناسان را به خود معطوف کرده است.

درباره کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده:

باستر بنسون (Buster Benson) هشت اصل ارزشمند را برای تبدیل بحث‌های بی‌ادبانه یا اختلافات سرکوب شده به مکالمات پویا به شما ارائه می‌دهد. با رعایت راهکارهای ساده و روشن او، می‌توانید نتایج بهتری از گفتگوهای روزمره‌تان برای همه به ارمغان بیاورید.

ما همواره تصورمان از بحث و مشاجره، امری منفی و مخرب است که عموماً باعث استرس و تنش کلامی میان افراد می‌شود؛ در صورتی که کتاب درست داد بزن (Why Are We Yelling) به شما می‌آموزد که اگر این بحث‌ها به صورت سازماندهی شده پیش بروند و طرفین اصولی ساده را رعایت کنند، نه تنها باعث ایجاد کدورت و احساسات منفی نمی‌شود بلکه موجب حل مشکلات بینافردی و بهبود روابط اجتماعی می‌گردد.

کتاب درست داد بزن از چارچوب جدیدی برای بحث و گفتگو رونمایی می‌کند. نتیجه گفتگو در چنین چارچوب و قالبی علاوه بر حفظ آرامش و سلامت روانی جامعه، باعث موفقیت‌های فردی و گروهی می‌شود.

شاید تکان‌دهنده‌ترین حقیقتی که در کتاب درست داد بزن به آن بر می‌خوریم، این نکته باشد: ارتباطی که در آن هیچ گونه بحث و مشاجره‌ای نیست محکوم به شکست است!

نکوداشت‌های کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده:

- چه چیزی می‌تواند سودمندتر از یادگیری شیوه بحث کردن در بهبود روابط انسانی باشد؟ در این راهنمای جنجالی و کاربردی، با شیوه‌های ایجاد یک بحث سازنده آشنا خواهید شد. (William Ury)

- بحث و جدال کلامی ممکن است کاری زشت و غیر اخلاقی به نظر آید، اما اگر از راهکارهای بنسون بهرمند شوید، آن‌گاه به اهمیت این بحث‌ها پی خواهید برد؛ به نحوی که آن‌ها می‌توانند زمینه‌ساز رشد فردی شوند. (Daniel H. Pink)

- باستر بنسون هر آنچه راجع به مشاجره می‌دانید را به چالش می‌کشد. پس از خواندن این کتاب، شما کاملا دگرگون خواهید شد. توانایی مخالفت، بحث و مشاجره، به شیوه صحیح یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مهارت‌های هر فردی در زندگی‌ست. (Ev Williams از بیانگذاران توئیتر)

خواندن کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر تاکنون بارها در موقعیت جدال و بحث‌های مخرب با افرادی که دائماً به دنبال دعوا هستند قرار گرفته‌اید و نمی‌دانید چه پاسخی به آن‌ها بدهید یا در جستجوی آرامش و صلح درونی با خود و اطرافیان‌تان هستید، این اثر خارق‌العاده را از دست ندهید.

با باستر بنسون بیشتر آشنا شویم:

کتاب حاضر نخستین اثر تألیفی باستر بنسون است؛ کارآفرین موفقی که سالیان سال در شرکت‌های مطرح و مهمی همچون آمازون، توئیتر و اسلک فعالیت داشته و نقش‌های کلیدی را ایفا کرده است.

جملات برگزیده کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده:

- جواب‌های غافلگیر‌کننده بیشترین اطلاعات را در خود دارند.
- هیچ‌چیز در قلمروی خواب ‌و خیال و کوری خودخواسته حل نمی‌شود.
- اگر سوگیری خود را نشناسیم، تحت‌کنترل پنهان آن قرار می‌گیریم.
- ما در واقعیت فقط می‌توانیم دو چیز را تغییر دهیم: ذهنیت و رفتار خودمان.
- علف هرز هم نوعی گل است، اما کسی دوستش ندارد. (الا ویلر ویلکاکس)
- توانایی ما برای نظریه‌پردازی در مورد دیگران، دیدگاه آن‌ها و منطق آن‌ها ضعیف است. در عوض، آن‌ها را تشویق کنید تا نمایندۀ خود باشند.

در بخشی از کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده می‌خوانیم:

ما دوست داریم بحث‌های خود را خارج از بستر زمان و مکان در نظر بگیریم؛ درست مثل اختلاف‌نظرهای منطقی که فقط بر‌اساس ارزش درونی خود باهم برخورد می‌کنند و حل می‌شوند. این نوع نگاه به جهان خیلی غرب‌زده است. ما افراد مشخصی هستیم، حقایق هم مشخص هستند، درست‌ و غلط و خوب ‌و بد، و برنده ‌و بازنده هم مشخص است. توجیه منطقی ماجرا به این شکل است: ازآنجاکه قوانین اساسی کائنات فارغ از موقعیت شما همواره ثابت هستند، این موضوع باید درمورد واقعیت هم صدق کند. ما فکر می‌کنیم واقعیت همیشه حقیقت دارد و حقایق همیشه ثابت هستند، همین‌طور باور داریم که بحث‌ها و باورهای ما مثل هم عمل می‌کنند. شاید قوانین فیزیک عوض نشوند، اما هرچیزی که در معرض این قوانین باشد (از‌جمله واقعیت‌ها و حقایق) همواره دستخوش تغییر است.

تفکر شرقی این تغییر دائمی را پذیرفته است. مادر من یک مهاجر است. او وقتی بیست و چند سال داشت، به‌تنهایی از ژاپن به آمریکا آمد. او می‌خواست انگلیسی یاد بگیرد و درنهایت با پدر من آشنا شد، با او ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. برادران و خانوادۀ او هنوز در ژاپن زندگی می‌کنند و من چند باری به دیدن آن‌ها رفته‌ام. یکی از بارزترین تفاوت‌هایی که میان فرهنگ آمریکایی و ژاپنی دیده‌ام، نوع تفکر ما درمورد فضای منفی و هدف اشیای روزمره است.

در ژاپن نشستن روی زمین خیلی عادی است. دیوارها می‌توانند در باشند. زمین می‌تواند به محل خواب تبدیل شود. انگار همه‌چیز طوری طراحی شده است که بدون کوچک‌ترین مشکلی با کاربردهای مختلف جور دربیاید و این مسئله تااندازه‌ای ناشی از محدودیت فضاست؛ البته به رابطۀ متفاوت فرهنگ ژاپنی با فضا هم ربط دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: سه سوءبرداشت
هشت کاری که باید کرد: مسیر شما به‌سوی روش مشاجرۀ سازنده
فصل اول: مراقب جرقۀ اضطراب باشید
فصل دوم: با صداهای درونی خود حرف بزنید
فصل سوم: سوگیری صادقانه داشته باشید
فصل چهارم: از طرف خودتان حرف بزنید
فصل پنجم: سؤال‌هایی بپرسید که جواب‌های غافلگیر‌کننده داشته باشند
فصل ششم: باهم بحث را پیش ببرید
فصل هفتم: فضاهای بی‌طرف را پرورش دهید
فصل هشتم: واقعیت را بپذیرید و در آن مشارکت کنید
کلام آخر
یادداشت سپاسگزاری
برای مطالعۀ بیشتر
یادداشت‌ها
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده
نویسنده
مترجمشایان سادات
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-622-698384-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ 37500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده

برای دریافت کتاب درست داد بزن: هنر اختلاف نظر سازنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.