معرفی و دانلود کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت

عکس جلد کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت
قیمت:
۲۰۰۰۰ 10000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت

کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت نوشته‌ی مارشال روزنبرگ، با ارائه‌ی راهکارهای مفید و کاربردی به شما کمک می‌کند تا روابط خود را با دیگران بهبود بخشید و اختلافات ناشی از مشکلات ارتباطی را کاهش دهید.

موضوع کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت چیست؟

بخش مهمی از زندگی همه ما صرف گفت‌و‌گو و ایجاد ارتباط کلامی با دیگران مانند فرزند، والدین، خانواده، همکاران و دوستان می‌شود. روحیۀ اجتماعی ما ایجاب می‌کند تا از ابزاری مهم یعنی کلام، استفاده‌ی بهینه‌ای داشته باشیم. هر چند همه ما هر روز در حال «گفت‌و‌گو» هستیم، فقط تعداد کمی از ما با اصول صحیح یک گفت‌و‌گوی سالم و محترمانه آشنایی داریم.

مارشال روزنبرگ در کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت (La communication nonviolente au quotidien) به شما یاد می‌دهد که چگونه از صمیم قلب و با خیرخواهی ببخشید، به زندگی انسانی دیگر شادی هدیه دهید، در خوشحالی دیگران شریک شوید و از انرژی مثبت کائنات بهره ببرید. شما نباید در زندگی، کاری را از روی ترس، گناه، شرم یا توقع جبران انجام دهید؛ زیرا لحظه‌هایی پر از تنش و خشم خواهید داشت.

صمیمیت و نیک‌خواهى بیشتر از آنکه به نفع گیرنده باشد، به سود آن فردی است که مى‌بخشد. در این حالت گیرنده بدون هیچ نگرانى لطف‌ دهنده را مى‌پذیرد. او مى‌داند که این بخشش کاملاً قلبی و به دور از اجبار است. در این حالت کیفیت و میزان خوشحالی دهنده خیلی بیشتر از گیرنده است؛ زیرا شرکت در ساختن خوشبختی دیگری میزان عشق و احترام او را افزایش می‌دهد.

اما در شرابطی که عمل بخشش و عطا کردن از روی ترس، گناه، توقع و حسابگری باشد هر دو طرف دهنده و گیرنده آسیب می‌بینند؛ گیرنده به خاطر اینکه هدیه‌ای که دریافت کرده نه تنها انرژی مثبتی ندارد بلکه مانند بمبی ویرانگر همه چیز را نابود می‌کند و احساس حقارت و کینه در وجود او شکل می‌گیرد و دهنده علاوه بر خسارت مادی، اعتماد به نفس خود را از دست داده و روحیه‌ی انسانی‌اش را می‌بازد.

مارشال روزنبرگ در این کتاب سعى کرده‌ زبان و تعامل‌هایى را مورد بررسی قرار دهد که باعث کاهش توانایی‌هاى شما در بخشیدن از سر نیک‌خواهى خواهد شد. او این‌گونه ارتباطات کلامى را «گفت و گوى زندگى خراب کن» نامیده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت:

- عطا کردن با صمیمیت و خیرخواهى بیش از آنکه به نفع گیرنده باشد به سود کسى است که مى‌بخشد.
- یکى از اجزاى تشکیل‌دهنده گفت و گوى صمیمانه و بدون خشونت مشاهده عوامل کاهش یا افزایش رضایت و آسایش ماست.
- احساسات ما حاوى اطلاعات لازم براى تشخیص میزان رضایت و آسایش ما هستند.
- اگر رابطه بین نیازها و احساساتمان را نشناسیم عامل ایجاد احساسات خود را به کارها و رفتارهاى دیگران محدود و منسوب مى‌کنیم.

مارشال روزنبرگ را بیشتر بشناسیم:

او در زمینه‌ی روانشناسی، میانجی‌گری و نویسندگی در ایالات متحده آمریکا فعالیت داشته است. مارشال روزنبرگ (Marshall Rosenberg) به عنوان پایه‌گذار ارتباطات غیرخشونت آمیز شناخته می‌شود و یک سازمان غیرانتفاعی به نام «مرکز ارتباط غیرخشونت‌آمیز» را تأسیس نموده است.

در بخشی از کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت می‌خوانیم:

با پیاده کردن روش‌هاى گفت و گوى صمیمانه و بدون خشونت ما روى حالات و احساسات دیگران و تقاضاهایشان فارغ از نحوه بیان و اظهار آن‌ها متمرکز مى‌شویم. این کار مستلزم معطوف کردن توجه روى مشاهدات، هیجانات و نیازهاى برآورده نشده‌اى است که سرچشمه احساسات آن‌ها و آن چیزى است که دوست دارند ما انجام بدهیم. با تمرین ابراز چنین حساسیتى نسبت به پیام‌هاى دیگران، به سرعت درمى‌یابیم که درپس نشانه‌هایى که دریافت کرده‌ایم افرادى با نیازهاى ارضا نشده قرار دارند که از ما مى‌خواهند تا در ساختن سعادت و آسایش آن‌ها مشارکت کنیم. با چنین پذیرشى هیچ پیامى نمى‌تواند ما را از مسیر انسانیت جدا کند. ما هرگز به نقطه اصلى تفاهم و صمیمیت نخواهیم رسید مگر اینکه با تصورات و برداشت‌هاى تحقیرآمیز دیگران به صراحت رو به رو شویم. باتوجه به استدلال‌هاى منطقى، پیش از محکوم کردن دیگران، پى به نکات ضعف و اشتباهات خود ببریم.

وقتى یاد بگیریم که چگونه توجه خود را به احساسات و نیازهاى مطرح شده در پیام‌هاى دیگرى (و نه روى خود شخص) معطوف کنیم، دست از سرزنش، حمله، دشنام و قضاوت کردن برمى‌داریم. مفهوم واقعى پیام‌هاى کسى را که تا قبل از این به دیده محکوم و مقصر مى‌نگریستیم درمى‌یابیم و مى‌فهمیم که او رنج و نیازهاى ارضا نشده خود را بیان مى‌کند و درخواست درک متقابل و در صورت امکان کمک از دیگران دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: آنچه در من مى‌گذرد: آنچه مشاهده مى‌کنم
فصل 3: بیان احساسات
فصل 4: بیان نیازها
فصل 5: با بیان تقاضاهاى خود زندگى را زیباتر کنیم
فصل 6: با همدلى پذیراى تقاضاها و حالات دیگران باشیم
جمع‌بندى: ما براى مبادله توانایی‌هاى شگفت‌انگیزى داریم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت
نویسنده
مترجمنسرین گلدار
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-600-5219-00-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ 10000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت

samane m
۱۴۰۲/۶/۳۱
کتاب بسیار رررررررررر جالب و بسیاااااااااارکاربردی
و تکنیک‌های موثر و عملی
زهره کشاورز
۱۴۰۱/۹/۷
کتابی بینظیر در روابط انسانی امیدوارم یک روز جزو کتابهای درسی تدریس بشه.
Ö Ü
۱۴۰۱/۳/۱۳
این کتاب برای حل مسائل و مشکلات ارتباطی تعیین حد و مرز و آرامش فردی راهگشاست
Fateme Kalate
۱۴۰۳/۱/۴
اینم از کتابهایی که توی عصر امروز بهش نیاز داریم.
Lolo
۱۴۰۲/۱۲/۱
برای افرادی که زود خشمگین و عصبی میشن پیشنهاد میشه
Z Sh
۱۴۰۲/۳/۸
فوق العاده عالی و کاربردی هست همه حتما بخونند
مریم ملایی
۱۴۰۲/۱/۱۵
ترجمه‌اش خیلی بده انگار با گوگل ترنسلیت ترجمه کرده.
Bashir Nikan
۱۴۰۱/۲/۱۴
روزنبرگ عالی است ولی ترجمه کتاب خیلی روان نیست
سحر جعفرزاده خوب
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
برا من اصلا مفید نبود. نویسنده منظورش رو خوب نرسونده
faryad sh
۱۴۰۰/۲/۲۶
برای من خیلی لازم بود
Khatereh M
۱۴۰۰/۱/۷
کتاب خوبیه توصیه میکنم بخونید
سارا امیری
۱۳۹۹/۱۰/۲۲
کتاب خوبی بود.. پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت

برای دریافت کتاب زندگی یعنی ... گفت و گوی صمیمانه بدون خشونت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.