معرفی و دانلود کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان: راهنمای بالینی تبدیل درد هیجانی

برای دانلود قانونی کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان: راهنمای بالینی تبدیل درد هیجانی

کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان نوشته‌ی لادیسلاو تیمولاک و دراگ کئوگ یک راهنمای بالینی عملی و مبتنی بر تجربه‌ی دو نویسنده برای درمان فراتشخیصی متمرکز بر هیجان است. مطالب این کتاب تکنیک‌هایی را توصیف می‌کنند که برای تغییر انواع آسیب‌پذیری‌های عاطفی، از جمله غم، تنهایی، شرم، و ترس، که زیربنای خوشه‌های تشخیصی افسردگی، اضطراب و اختلالات مرتبط هستند، استفاده می‌شود.

درباره‌ی کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان

در روان‌درمانی بالینی، درمان متمرکز بر هیجان یک درمان فراتشخیصی بسیار مؤثر برای علائم رایجی است که زمینه‌ساز افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات مرتبط هستند. علائمی که اگر زود به آن‌ها توجه شود و فردی که دچار چالش روحی و ورانی شده، به‌موقع به درمانگر رجوع کند، به‌راحتی مرتفع می‌گردند. در دنیای امروز مشکلات سلامت روان و چالش‌های مربوط به آن رو به افزایش هستند و همه‌ی ما دست‌کم یک شخص را می‌شناسیم که دچار این نوع از اختلالات شده باشد. با توجه به درک رو به رشد متخصصان از آسیب‌شناسی روانی، درمان‌های فراتشخیصی روز‌به‌روز گسترده‌تر و رایج‌تر می‌شوند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. لادیسلاو تیمولاک (Ladislav Timulak) و دراگ کئوگ (Daragh Keogh) در کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان، روش درمانی متمرکز بر هیجان (EFT) را به‌عنوان یک رویکرد فراتشخیصی برای درمان انواع مشکلات سلامت روان با دسترسی و تبدیل آسیب‌پذیری زیربنایی ناشی از درد عاطفی اصلی معرفی کرده‌اند. این روش درمانی با بررسی مجموعه‌هایی از علائم مانند اضطراب مفهوم‌سازی می‌‌شود.

معرفی و دانلود کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان

لادیسلاو تیمولاک و دراگ کئوگ در کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان از عناصر رویکردی استفاده کرده‌اند که اوج تحقیقات روان‌درمانی در دهه‌های اخیر است. آن‌ها برخی از نمونه‌هایی را که تنها دارای علائم بودند و همچنین بیمارانی با آسیب‌پذیری عاطفی اساسیِ افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات مرتبط را بررسی کرده و مورد مطالعه قرار داده‌اند. این رویکرد طیفی از روش‌های درمانی EFT را که در سطح علائم قرار دارند، ادغام می‌کند. از جمله درمان‌هایی که با هدف برطرف کردن پریشانی عاطفی، خودکم‌بینی، نشخوار فکری، کمال‌گرایی و سایر علائم مجزا در نظر گرفته شده‌اند. استراتژی‌هایی که مجموعه‌ای از علائم را هدف قرار می‌دهند انواع متفاوتی دارند که در کتاب پیش رو، گفت‌وگوهای دو صندلی و رونوشت‌برداری از جلسات درمان با جزئیات فراوان از آن جمله است. به‌طور کلی درمان متمرکز بر هیجان بیان می‌کند که تبدیل هیجانی، از طریق ایجاد پاسخ‌های هیجانی سازگار جدید (مانند شفقت به خود، خشم سالم و کنترل‌شده برای تعیین مرز) به‌منظور تغییر شکل احساسات ناسازگارانه و ناسالم پیشین اتفاق می‌افتد.

منطق توسعه‌ی شیوه‌های فراتشخیصی براساس تعدادی از عوامل است؛ علت‌شناسی و مکانیسم‌های مشترک، رایج شدن بیماری‌های روانی وخیم، و همچنین فرضیه‌ای مبنی بر اینکه اختلالات مجزا ممکن است توسط آسیب‌پذیری‌های روانشناختی یکسانی باشند. لازم است که پزشکان متخصص در این زمینه برای تسلط بیشتر بر چندین روش درمانی اختلالات خاص، از منابع معتبری چون کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان کمک بگیرند.

لادیسلاو تیمولاک و دراگ کئوگ به متخصصان سلامت روان کمک می‌کنند تا مراجعان خود را برای رویارویی با آسیب‌پذیری عاطفی خود آماده کنند، درمان عاطفی را تسهیل کنند، فرآیندهای تحول عاطفی را هدایت کنند و در تجارب بین‌فردی سالم شرکت کنند. دکتر تیمولاک، در دوره‌های آموزشی مختلف روان‌درمانی در ایرلند و همچنین در سطح بین‌الملل شرکت دارد. او در این زمینه هم یک استاد آکادمیک است و هم بیماران را درمان می‌کند. دراگ کئوگ نیز استادیار دانشکده‌ی روانشناسی در دوبلین ایرلند است. او یک روانشناس، یک درمانگر EFT معتبر و یک محقق روان‌درمانی است که علاقه‌ی خاصی به EFT و فرآیندهای بهبود عاطفی دارد. این دو نویسنده کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان را در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند که شامل عناوینی چون آسیب‌پذیری هیجانی: تمرکز درمان فراتشخیصی، درمان متمرکز بر هیجان: مروری کوتاه بر نظریه و عمل، مفهوم‌پردازی متمرکز بر هیجان فراتشخیصی، ارائه‌ی یک ارتباط مشفقانه و تأییدبخش، استفاده از مفهوم‌پردازی موردی فراتشخیصی و ... می‌شود.

دکتر محمدرضا نادریان، زهرا ربانی، روشنک شاهرخی مقدم، محدثه کریمیان و مائده نجفی کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان را به فارسی برگردانده‌اند و نشر برگ و باد آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه در زمینه‌ی سلامت روان به‌عنوان کارشناس یا متخصص فعالیت می‌کنید، یا به تحقیق در این حوزه علاقه دارید، مطالعه‌ی کتاب پیش رو را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان: راهنمای بالینی تبدیل درد هیجانی می‌خوانیم

همانند تنهایی/غمگینی و شرم، تجارب هیجانی ترس ممکن است بسیار انطباقی و سازگارانه باشند. ترس ما را از خطر و نیاز ما به ایمنی آگاه می‌سازد. تجارب ترس که منجر به کنش انطباقی می‌شود (مثلاً جست‌وجوی محافظت، بسیج منابع برای کاهش تهدید)، معمولاً در مرکز مشکلات روانی نیستند؛ بنابراین، وقتی از تجربیات هیجانی مشکل‌ساز مبتنی بر ترس صحبت می‌کنیم، به آن تجربه‌هایی از ترس که بیانگر کنش انطباقی است اشاره نمی‌کنیم. بلکه به تجربیاتی اشاره می‌کنیم که در آن‌ها احساس ترس غیرقابل‌تحمل است و منجر به ایجاد پردازش هیجانی مزمن مبتنی بر ترس و مشکلات روانی می‌شود که مانع از عملکرد سالم فرد می‌شود.

تجربه‌ی ترس مزمن ممکن است با تجربیات تنهایی و شرم همپوشانی داشته باشد زیرا تنهایی یا طرد شدن نیز می‌تواند باعث آسیب‌پذیری فرد شود. بااین‌حال، تجارب ترس ممکن است مستقیماً با تجربیات آسیب‌زا که در آن سلامت یا زندگی فرد در خطر بوده یا است، مرتبط باشد. به‌طور مشابه، تجارب درد فیزیکی می‌توانند تجربه‌ی ترسناکی را که به شیوه‌ای غیرقابل کنترل و دردناک مزاحمت ایجاد می‌کنند، برانگیزاند. پژوهش در مورد بیان ترس مراجع در درمان متمرکز بر هیجان نشان می‌دهد که در آسیب‌پذیرترین لحظات خود، مراجعان ترس را با عباراتی مانند «من می‌ترسم»، «من ترسیده‌ام»، «من وحشت کرده‌ام»، «من ناایمن هستم»، «من به هم ریخته‌ام/از هم پاشیده‌ام»، «من بی‌دفاعم»، «من مورد تاخت‌وتاز/تجاوز قرار گرفته‌ام»، «من وحشت‌زده شده‌ام» یا «من دلهره دارم»، بیان می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
پیشگفتار مترجمان
قدردانی
مقدمه
1: آسیب‌پذیری هیجانی: تمرکز درمان فراتشخیصی
2: درمان متمرکز بر هیجان: مروری کوتاه بر نظریه و عمل
3: مفهوم‌پردازی متمرکز بر: هیجان فراتشخیصی
4: ارائه‌ی یک ارتباط مشفقانه و تأییدبخش
5: استفاده از مفهوم‌پردازی موردی فراتشخیصی
6: تعدیل کژتنظیمی هیجانی
7: غلبه بر اجتناب
8: مقابله با اضطراب و دیگر علائم رایج
9: دسترسی به درد هیجانی هسته‌ای و تحول آن
10: تطبیق راهبرد درمانی و تثبیت و تحکیم تغییرات
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان: راهنمای بالینی تبدیل درد هیجانی
نویسنده،
مترجممحمدرضا نادریان، روشنک شاهرخی مقدم، محدثه کریمیان، مائده نجفی، زهرا ربانی
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات326
زبانفارسی
شابک978-622-5875-68-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان

برای دریافت کتاب درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.