معرفی و دانلود کتاب صوتی مادری که کم داشتم: راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گمشده

عکس جلد کتاب صوتی مادری که کم داشتم: راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گمشده
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادری که کم داشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادری که کم داشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مادری که کم داشتم: راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گمشده

مفهوم مادرانگی چیست؟ آیا ریشه بسیاری از مشکلات روحی بزرگسالان به کودکی آن‌ها بازمی‌گردد؟ کتاب صوتی مادری که کم داشتم نوشته‌ی جاسمین لی کوری، راهنمایی دقیق و علمی برای کسانی‌ست که می‌خواهند درباره نقش مهم و موثر مادران در شکل‌گیری شخصیت و سلامت روان فرزندانشان بدانند. کتاب حاضر به خوبی از تاثیرات مخربی سخن می‌گوید که کمبود محبت و روابط عاطفی نامناسب با مادر عامل اصلی آن است.

درباره کتاب صوتی مادری که کم داشتم:

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در کودکی محبت عمیق و زیادی از سوی مادرتان دریافت نکرده‌اید؟ آیا گاهی این احساس به شما دست می‌داده که باری اضافه بر دوش او هستید؟ آیا مادرتان همواره برنامه شلوغی داشته یا خسته و عصبانی و بداخلاق بوده است و وقت زیادی برایتان نمی‌گذاشته؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت است، پس بهتر است که با معرفی کتاب مادری که کم داشتم (The Emotionally Absent Mother) همراه باشید تا راز بسیاری از رفتارها و افکار نه چندان سالم خود و اعضای خانواده‌تان را کشف کنید و راهکارهایی برای بهبود تعارض‌های درونی خود بیابید.

باید بدانید که بسیاری از مردان و زنانی که در کودکی از نظر عاطفی تامین نشده‌اند و تحت مراقبت صحیح مادرشان قرار نگرفته‌اند، معمولا در بزرگسالی با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و روابطشان با دیگران دچار انواع تنش‌ها و کمبودهاست. البته بخش زیادی از مردم علت اصلی رفتارهایشان را نمی‌دانند و مدام در حال خودسرزنشگری هستند.

کتاب مادری که کم داشتم راهنمایی مناسب برای شماست تا بتوانید براساس اصول علمی آن مروری بر گذشته خود داشته باشید و کودکی خود را مورد واکاوی قرار دهید. در چنین شرایطی است که نوعی رهایی و درمان روحی برای شما پدید می‌آید و شما را به عنوان یک والد نیز آماده فرزندپروری و تربیت صحیح کودکتان می‌نماید.

به‌علاوه جاسمین لی کوری به عنوان روان‌درمانگری باتجربه با کمک علم روانشناسی تمرینات ساده و کاربردی را در این کتاب به شما پیشنهاد می‌دهد که هر فردی می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد و به نوعی به خوددرمانی بپردازد. همچنین یاد می‌گیرید که درحال حاضر به عنوان یک فرد بزرگسال چگونه رابطه خود با مادرتان را تنظیم کنید و درنهایت تصویری روشن‌تر از مفهوم مادرانگی به دست آورید.

ذکر این نکته ضروریست که کتاب مادری که کم داشتم از سه بخش اصلی تشکیل شده است: بخش اول آن به خواسته‌ها و نیازهای کودکان می‌پردازد که از مادر خود توقع دارند. همچنین مفهوم مادرانگی و ویژگی‌های مثبت آن بیان می‌شوند.

بخش دوم به این نکته می‌پردازد که چگونه مادران به فرزندان خود آسیب می‌زنند و اثرات عمیق آن چیست. بخش سوم نیز درباره موضوع التیام‌یابی است و درباره روان‌درمانی و رفع مشکلات کودک درون صحبت می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مادری که کم داشتم:

- جاسمین لی کوری همراهی دلسوز و قوی است که به بزرگسالان محروم از مهر مادر، در گذراندن روزهای سخت کمک می‌کند. (کاترین بلک، روان‌درمانگر)

- این کتاب مکاشفه‌ای است تا آنچه که قدرت یافتنش را نداشتیم از دست یک روان‌درمانگر حرفه‌ای دریافت کنیم.( Connie Dawson ، نویسنده)

- سال‌ها پیش در تعطیلات کتاب مادری که کم داشتم را خواندم. این کتاب یکی از آثاری بود که مرا بیدار کرد، شیوه فرزندپروری‌ام را تغییر داد و زندگی‌ام را عوض کرد. (دکتر نیکول لِپرا، نیویورک تایمز)

کتاب صوتی مادری که کم داشتم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

شنیدن این کتاب صوتی برای سه گروه از افراد مناسب و ضروری است:

- زنانی که به تازگی مادر شده‌اند و می‌خواهند روابط سالمی را با فرزندان خود برقرار کنند.
- مادرانی که می‌خواهند با مشکلات ارتباطی و عاطفی خود آشنا شوند و به بهبود شرایط موجود بپردازند.
- فرزندانی که آسیب‌های روحی گوناگونی دیده‌اند و می‌خواهند زخم‌های روانی خود را التیام بخشند.

جاسمین لی کوری را بیشتر بشناسیم:

او یکی از روان‌درمانگران برجسته آمریکایی است و به درمان بزرگسالانی می‌پردازد که در دوران کودکی خود دچار آسیب‌ها و سواستفاده‌های مختلف شده‌اند. همچنین جاسمین لی کوری (Jasmin Lee Cori) نویسنده مقالات متعدد و چهار کتاب از جمله « Healing from Trauma» است.

در بخشی از کتاب صوتی مادری که کم داشتم می‌شنویم:

یکی از نقش‌های بسیار مهمی که باعث می‌شود مادر محل دلبستگی ایمن برای کودک باشد چیزی است که من مادر به‌منزلۀ اولین پاسخگو می‌خوانم. در دنیای مدرنِ ما «اولین پاسخ‌دهنده‌ها» آتش‌نشان‌ها و افسران پلیس هستند، کسانی که در موقعیت‌های اضطراری با آن‌ها تماس می‌گیریم. تصور کنید که خانه‌تان در آتش می‌سوزد و کسی برای کمک سر نمی‌رسد. این اتفاق چطور بر این باور شما که در موقع نیاز کسی به کمکتان می‌آید تأثیر می‌گذارد؟

قبلاً نویسندگان بسیاری با دلایلی مجاب‌کننده توضیح داده‌اند که هر نیازی از نظر کودک فوری است و به همین جهت تأمین نیاز برایش اضطراری است. ما در کودکی هیچ راهی برای تأمین نیازهای اولیه‌مان نداریم، و برای پاسخ‌گرفتن به درخواست‌های کمکمان،‌ تماماً به دیگران وابسته هستیم. وقتی همیشه به نیازهایمان پاسخ داده می‌شود احساس امنیت می‌کنیم و اطمینان می‌یابیم که کمک همیشه هست. اگر این کمک همیشه نرسد، می‌آموزیم که مراقبتی در کار نیست و به نظرمان می‌رسد دنیا جای خوبی که در آن کسی از ما پشتیبانی و حمایت کند نیست، و بیشتر احساس ناامنی و بدگمانی می‌کنیم. نمی‌دانیم که آیا نیازهایمان تأمین خواهد شد یا نه. همین مسئله حس بنیادین اعتماد را در ما به مخاطره می‌اندازد.

پیام‌هایی که مادر خوب در این رابطه می‌تواند بدهد این است که «من مراقب تو هستم. نیازهای تو برای من مهم است. بودنم برای توست. می‌توانی به من تکیه کنی.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه کتاب
2 دقیقه
معرفی کتاب
4 دقیقه
معرفی نویسنده
17 دقیقه
پیشگفتار
36 دقیقه
بخش اول: چه چیزی از مادر می‌خواهیم؟ / فصل یک: مادرانگی
57 دقیقه
فصل دو: چهره‌های فراوان مادر خوب
57 دقیقه
فصل سه: دلبستگی اولین شالوده ما
32 دقیقه
فصل چهار: سایر اجزای سازنده
41 دقیقه
بخش دوم: وقتی در مادرانگی خطا روی می‌دهد / فصل پنج: مامان کجا بودی؟
46 دقیقه
فصل شش: زندگی کردن با مادری که از نظر عاطفی غایب است
60 دقیقه
فصل هفت: بی‌اعتنایی و آزار عاطفی کودکان
42 دقیقه
فصل هشت: مادر چه مشکلی دارد؟
43 دقیقه
بخش سوم: زخم‌های مادری را التیام بخشیم / فصل نه: فرایند التیام یابی
42 دقیقه
فصل ده: ارتباط برقرار کردن با انرژی مادر خوب
71 دقیقه
فصل یازده: کار کردن روی کودک درون
48 دقیقه
فصل دوازده: روان درمانی: مسائل مادران و نیازهای مادرانگی
79 دقیقه
فصل سیزده: سایر گام‌های التیام بخش و راهبردهای عملی
62 دقیقه
فصل چهارده: تغییر دادن داستان
13 دقیقه
ضمیمه / سه مادر، سه پیام
1 دقیقه
معرفی عوامل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مادری که کم داشتم: راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گمشده
نویسنده
مترجمفهیمه سادات کمالی
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادری که کم داشتم

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۲/۱۰
کتاب بسیار خوب و آموزنده‌ای است. حاوی نکاتی است که هم می‌تواند تجربیات ما باشد و هم تجربیات فرزندان ما و به همین دلیل خواندنش را هم به مادران توصیه میکنم هم به فرزندان.
بخش ابتدایی کتاب می‌تواند برای افرادی که دچار کمبود مادری هستند دردناک باشد ولی از این بخش که گذر کنید به روش‌های التیام
کتاب
می‌رسید. دارای بخش‌های طولانی و مفصلی است که برای نتیجه گیری بهتر است با تامل شنیده شود و حتی یادداشت برداری شود.
در متن کتاب به سایر کتاب روانشناسی هم ارجاع داده می‌شود که به نوبه خود خوب است چون سایر کتب در این عرصه را معرفی می‌کند.
اگر نزد درمانگر می‌روید خود را از این کتاب بی نیاز ندانید چرا که به شناخت ریشه مشکلات و دسته بندی و نام گذاری آن‌ها کمک بسیار می‌کند.
صدای راوی و نحوه روایت ایشان بسیار دلپذیر و گوش نواز است.
با سپاس از کتابراه.
تینا
۱۴۰۳/۱/۶
زخم های کودکی توی تار و پود شخصیت ما لونه کردن و زمانی که اتفاقات زندگی این زخم ها رو لمس میکنن برای ما تبدیل به اشک د آزار میشننکته جالب این هست که خیلی از ما از وجور این زخم ها بی خبریم این کتاب واقعا کتاب یی نظیریه و از صمیم قلب یکی از بهترین کتاب ها در زمینه ی روانشناسی کتاب تمرین داره و واقعا عالیه و میتونه خیلی کمکتون کنه اگر تمریناتش رو انجام بدید اولین کتابی بود که از کتابراه تهیه گردم خیلی وقت بود دنبالش میگشتم خیلی خوب میشه اگر کتاب راه کتاب های صوتی اینچنینی رو بیشتر بگذاره یک نکته ی خیلی مهمی ک هست این هست که آین کتاب اصلا چر اکتاب های روانشناسی زرد نیست خوشحالم که پیداش کردم ممنونم از کتابراه
مهدی عباسی
۱۴۰۱/۷/۲۴
اکثر کتب روان شناسی به گونه‌ای هستند که مخاطب آن‌ها دانشجویان و علاقه مندان به این رشته می‌باشند
اما این کتاب می‌تواند برای مخاطب غیر تخصصی هم مفید باشد
خلاصه برای عزیزانی که مثل من در خانواده‌ای پر جمعیت رشد یافته و در مورد برخی تنش‌های بین فردی در خانواده و اجتماع همواره سوالِ چرا، را برای از
بسیاری موارد در ذهن دارند
این کتاب میتواند کمک شایانی به درکی بهتر از واقعیت‌ها و همچنین مسائل اجتناب ناپذیری منجر شود که در نتیجه آن زیست آدمی به مراتب با تنش کمتر همراه میشود.
شایلی فاضلی پور
۱۴۰۲/۵/۲۳
شنیدن این کتاب، به ما کمک می‌کند ابعاد مختلف تاثیرگذاری مادر بر زندگی خود را بشناسیم و به‌ خوبی تشخیص دهیم. با دانستن آن‌ها پاسخ بسیاری از چراهای خود را بیابیم و هم‌چنین، راهکارهای مواجهه با آن‌ها را دریابیم. این کتاب، از طرف دیگر، ما را در شناسایی تاثیرمان به‌ عنوان مادر بر روح و روان و زندگی یا فرزند فرزندانمان آگاه می‌کند. خواندن این کتاب را توصیه می‌کنم؛ به‌ویژه به آن‌هایی که مادر، مسئله‌ی زندگی‌شان بوده است! "شایلی"
فاطمه ذوقی
۱۴۰۲/۴/۲۳
برای من که سالها فکر میکردم من اشتباهی هستم و خودم رو اضافی و عامل بدبختی مادرم میدونستم این کتاب مثل نوری است که روی کل زندگیم افتاده و همچی مشخص شده. درست مثل زمانیکه درون اتاق تاریک، چراغ را روشن کنید. مرسی از جاسمین. مرسی از کتابراه
فاطمه خجسته
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب خیلی خوبیه و به نظرم کمک می‌کنه به هر آدمی که حداقل یکبار این کتاب رو گوش بده. بعضی قسمت هاش به لحاظ روحی اذیتم میکرد، کتابهای روانشناسی گاهی اینطوریه ولی نهایتا شناخت بیشتری از دنیای آدما در فرد ایجاد می‌کنه.
عفت پولادوند
۱۴۰۱/۱۱/۲
کتاب بسیار عالی بودش، مخصوصا فصل‌های اولیه مخصوص همه ست بنظرم هرمادری یکبار باید این کتابو بخونه فصل‌های آخرش برای درمانه
در کل عالی بودش
ممنون از کتابره که این کتابو صوتیشو قرار داده❤
Black Onyx
۱۴۰۲/۶/۱۰
من سال‌ها با یک مادر بد خلق گذروندم و حالا بعد از شنیدن این کتاب فهمیدم ریشه خیلی از مشکلات شخصیتی که الان دارم از کجا کجاست
مریم قابلی
۱۴۰۲/۸/۲
کتاب بسیارعالی‌ای بود، من به خیلی از دوستانم که تازه مادرشدن این کتاب رو پیشنهاد کردم، به نظرم لازمه که همه این کتاب رو مطالعه کنن، بسیار صدای گوینده قشنگ بود.
Nazan salhi
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
با معرفی مجتبی شکوری به سراغ این کتاب امدم. با این کتاب به دیدار مادری که همه ما در درون اب‌های ژرف ذهنی برای نجات نیاز داریم می‌رویم
سیما ف مقدم
۱۴۰۲/۶/۳۱
عالی بود... لطفا به همه هدیه بدهید... تا تک تک ایرانی‌ها بخوانند... بخصوص مسئولینی که تشویق به فرزند آوری می‌کنند... خوانش عالی بود... تشکر
فائزه مهاجر
۱۴۰۲/۸/۲۶
کتاب خیلی خوبی هست و مطالب مفیدی داره اما متاسفانه ترجمه‌ی خوب و قابل فهمی نداره. صدای گوینده هم خوب هست.
عاطفه شیرازی خواه
۱۴۰۲/۶/۲۶
این کتاب به نظر من یکی از بهترین و آموزنده‌ترین کتاب‌ها هم برای فردی که خود یک فرزند است و هم برای والدین است.
شهناز زمانی
۱۴۰۲/۱/۸
الان که خودم مادری میانسال هستم میتونم مصداقهای این کتاب رو در خودم و مادر خودم بخوبی پیدا کنم.
سارا نصرتی
۱۴۰۳/۱/۲۲
عالی کاربردی برای کسانی که بچه دارند و ترومای کودکی دارند به تازه مادران توصیه میشود
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مادری که کم داشتم

برای دریافت کتاب صوتی مادری که کم داشتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.