معرفی و دانلود کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر: قواعد، عملکرد، ادراک، سیاست

عکس جلد کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر: قواعد، عملکرد، ادراک، سیاست
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر: قواعد، عملکرد، ادراک، سیاست

کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر راهنمایی تفضیلی برای داشتن یک مسیر شغلی موفق و سطح بالا است. کتابی که به شما کمک می‌کند تا در هزاره‌ی جدید و در شرایطی که نوآوری، قدرت رهبری، انعطاف‌پذیری و سرعت عمل تبدیل به شاخصه‌های اصلی حفظ یک شغل شده‌اند، به موفقیت برسید. سه نویسنده‌ی کتاب یعنی اشوک شاه، جی. راس کلی و دیلیپ اسرینیواسن سابقه‌ی طولانی فعالیت در شرکت‌های بزرگ را دارند و از مدرسین موفقیت شغلی هستند.

درباره‌ی کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر

به قرن بیست‌ویکم از تاریخچه بشر خوش آمدید؛ قرنی که در آن سرعت تحولات و نوآوری‌ها آنچنان زیاد است که تقریباً تمامی جنبه‌های زندگی بشر را دچار تغییر کرده است. ما در حال حاضر به سریع‌ترین روند پیشرفت علمی تاریخ دست پیدا کرده‌ایم و فناوری‌های جدید نیز هر روزه سرعت بیشتری به زندگی و کار ما می‌بخشند. اما سؤالی که در این شرایط به ذهن خطور می‌کند این است که تغییرات جدید چه تأثیرهایی بر شغل ما خواهد گذاشت؟ و آیا ما به کمک شیوه‌های قدیمی، امکان بقا در محیط‌های کاری پر رقابت مدرن را داریم؟ و درنهایت، به کمک چه روشی می‌توان در شرایط کاری جدید نیز موفق بود؟

کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر (Achieving Lifetime Employability) پاسخ مناسبی برای پرسش‌های بالا است. این کتاب با ارائه روش‌هایی که امتحان خود را به‌صورت عملی پس داده‌اند به شما در تطابق، بقا و موفقیت در شرایط کاری جدید کمک خواهد کرد. این کتاب شیوه منحصربه‌فردی در کمک به افراد در مسیر شغلی آن‌ها دارد. این شیوه به نام «چهار پی» معروف است که در واقع از چهار کلمه انگلیسی که با حرف پی آغاز می‌شوند تشکیل شده است. این چهار اصل عبارتند از قاعده‌مندی (Principle)، کارآمدی (Performance)، آگاهی (Perception) و سیاست (Politics).

با به‌کارگیری این چهار اصل در واقع شما تصویر سازمانی سطح بالایی از خود و جایگاه کاری‌تان ارائه می‌دهید که شالوده موفقیت شغلی شما را بنیان می‌کند. این تصویر مثبت مهم‌ترین پیامی است که از طرف شما به همکاران‌تان داده شده و در کل تعیین‌کننده جایگاه سازمانی شما در آینده خواهد بود. کتاب دستیابی به اشتغال‌پذیری مادام‌العمر یک راهنمای عملی برای رسیدن به این مهم است.

این اثر نخستین بار در سال 2019 منتشر شد. علی درویشیان این اثر را به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات دنیای اقتصاد عهده‌دار انتشار آن بوده است.

نکوداشت‌های کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر

  • دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر چیزی است که هر کارمند آرزوی دستیابی به آن را دارد. ‌(دایان همیلتون، نویسنده و مجری رادیوی سندیکا)

  • در دنیایی که یادگیری مداوم تنها راه ادامه‌ی تأثیرگذاری است، این کتاب چارچوبی را در امتداد ابعاد مختلفی که باید در آن‌ها رشد کنیم ایجاد می‌نماید.‌ (نایجل واز، مدیرعامل شرکت پابلیسز سیپینت)

  • این کتاب برای هرکسی که می‌خواهد یک حرفه‌ی رضایت‌بخشِ باثبات و محدود‌نشده توسط تغییرات پیرامونمان داشته باشد، یک اثر ضروری است. ‌(سیذارتا دلال، استاد هیئت‌علمی دانشگاه کلمبیا)

  • اشوک شاه و همکاران او در جدیدترین کتاب خود، دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر، همچنان به کار تأمل‌برانگیزانه خود ادامه داده‌اند. (‌آناند دستپند، بنیان‌گذار، رئیس و مدیرعامل سیستم‌های پایدار)

  • دیدگاه‌های به اشتراک گذاشته‌شده در دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر برای هر کسی که مایل به ایجاد حرفه‌ای قابل‌توجه است، مرتبط، عملی و قدرتمند است. ‌ (دیوید آ.اسپسیتو، شریک مدیریتی شرکت هاروست تایم)

کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر مناسب چه کسانی است؟

در درجه نخست کارمندان و شاغلین شرکت‌ها مهم‌ترین مخاطبین کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر هستند. کسانی که سودای موفقیت بیشتر و کنار آمدن با شرایط کاری هزاره سوم را دارند و آماده تغییر در مسیر مثبت هستند. در درجه بعدی این کتاب می‌تواند برای فعالانِ حوزه‌های مالی، اقتصادی و تجاری نیز سودمند باشد و نکات مهمی را برای موفقیت به این افراد ارائه کند.

با نویسندگان کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر بیشتر آشنا شویم

اشوک شاه (Aśoka Śāha) با 25 سال تجربه کار در شرکت‌های فعال در حوزه‌های خدمات آی‌تی، مخابرات و نرم‌افزار، خود یک متخصص باتجربه در زمینه موفقیت شغلی در شرکت‌های بزرگ است. او اعتقاد زیادی به انتقال تجربیات کاری به افراد دیگر دارد که نتیجه آن در کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر آمده است.

جی. راس کلی (G. Ross Kelly) سمت‌های مدیریتی سطح بالایی را در شرکت‌هایی نظیر «Hewlett Packard» ،«Compaq Computer» و «Digital Equipment Corporation» بر عهده داشته که او را تبدیل به یکی از افراد خبره حوزه خود کرده است. او همچنین به‌عنوان مسیر کاری دوم خود، کار نویسندگی را انتخاب کرده که منجر به همکاری در نوشتن این کتاب شده است.

دیلیپ اسرینیواسن (Dileep Srinivasan) به ‌عنوان فردی با دیدگاه‌های پیشرو و رهبری موفق در اقتصاد دیجیتال کنونی مطرح بوده است. او سابقه سی سال فعالیت در کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی را در کارنامه دارد و مدرس تعدادی از بزرگترین رهبران و شخصیت‌های تأثیرگذار دنیای تجارت بوده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب دستیابی به اشتغال‌پذیری مادام‌العمر

  • بزرگی نیازهای شغلی مرتبط با هوش می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.
  • حاکمیت می‌تواند نیازمند دانش یا هوشی مربوط به سیاست و قوانین شرکتی، یا حتی جُرم‌شناسی باشد.
  • حافظه حسی ما با حواس لامسه، چشایی، بویایی، شنوایی یا بینایی ارتباط دارد. حافظه حسی ما زودگذر و کم‌دوام است.

در بخشی از کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر می‌خوانیم

سفارش‌هایی که زمانی از شرکت‌هایی از نیویورک، شیکاگو و سانفرانسیسکو می‌آمدند، هم اکنون از شانگهای، هنگ‌کنگ و سنگاپور می‌رسیدند. فعالیت میان‌ایالتی هم‌اکنون بین‌المللی شده بود. آنچه قبلاً اپراتور‌های لیفتراگی انجام می‌دادند اکنون توسط اپراتورهای رایانه‌ای انجام می‌گرفت. به‌دلیل فناوری‌های جدید، دریافت، ذخیره، بسته‌بندی، ارسال و توزیع که هفته‌ها طول می‌کشید، تنها چند روز زمان می‌برد. کاری که قبلاً به گروهی دوازده نفری نیاز داشت، اکنون توسط سه نفر قابل‌اجرا بود.

هنگامی‌که او برای اولین بار به شرکت خود پیوست، میانگین کارمندان، سفیدپوست، 55ساله به بالا و دارای مدرک دیپلم دبیرستان بودند. آن‌ها متولدین جنگ جهانی دوم بودند که سال‌ها بود در این شرکت مشغول به کار بودند. اما در سمت جدید او، نیروهای کار، زیر سی‌ سال داشتند، چندنژادی و چندفرهنگی بودند و اکثر آن‌ها مدارک دانشگاهی یا اگر نه حداقل مدارک کالج داشتند. افراد چندفرهنگی متولد دهه 1960 تا 1980 و بین 1980 تا 1990 میلادی نسبت به آن‌هایی که متولد جنگ جهانی بودند نگرشی متفاوت در مورد کارشان داشتند. آن‌ها مجموعه ارزش‌های متفاوتی برای خود در نظر داشتند. مهارت‌های مورد نیاز یک کارمند امروزی به‌صورت چشمگیری با بیست سال قبل تفاوت دارد. و همین‌طور برای کسانی که وظیفه مدیریتی دارند نیز اینچنین است. آنچه قبلاً فلسفه مدیریتی «دستور و کنترل» بود، اکنون تبدیل به «اعتماد و پیگیری‌» شده است.

هرچند او کمتر از سه سال در آن شرکت مشغول به کار بود اما آرون مفتخر به این بود که سرعت یادگیری بالایی دارد. او فرایندهای تجارت لجستیک را می‌دانست. او فن‌آوری‌ها را می‌شناخت و به‌عنوان یک فرد روبه‌ترقی شهرت پیدا کرده بود. باوجوداین دو دل بود. این موقعیت جدید شغلی او را به عرصه مدیریتی جدیدی وارد می‌کرد. او به‌جای چهارده کارمند، اکنون مسئول پنجاه و پنج نفر بود. به‌جای اینکه تنها مسئول یک مرکز هزینه باشد، مسئولیت راهبرد و عملکرد سود و زیان مالی یک بخش را بر عهده داشت.

فهرست مطالب کتاب

تقدیرها از این کتاب
پیش‌گفتار
فیل در اتاق
چارچوبی برای اشتغال‌پذیری مادام‌العمر
خودگردانی
بهره‌ها
منزلگاه اشتغال‌پذیری مادام‌العمر
کنجکاوی
مقدمه
بخش اول: شالوده شما
فصل 1: IQ بهره هوشی
مقدمه
هوش و IQ
از هوش تا IQ
درک روبه‌رشد ما از هوش
بخش اول: انواع هوش
بخش دوم‌: هوش در محیط کار
اصول راهنما
فصل 2: EQ بهره هیجانی
مقدمه
هیجانات
هوش هیجانی
ریشه‌های EI و EQ
چگونگی ابراز احساسات ما
پرورش EI شما
EI در محیط کار
آگاهی موقعیتی
تأثیر EI بر عملکرد شما
تأثیر EQ بر «وجهه‌» شما
نتیجه‌گیری
اصول راهنما
فصل 3: LQ بهره یادگیری
مقدمه
تعریف LQ
LQ شما
شیوه‌های یادگیری مادام‌العمر
نحوه تأثیر LQ بر عملکرد شما
نحوه تأثیرگذاری LQ بر وجهه شما
توسعه LQ شما
خلاصه
اصول راهنما
بخش دوم: ستون‌ها
فصل 4: XQ‌ بهره اجرایی
یک نفر نظاره‌گر شماست!
مدیریت عدد شما
مذاکره‌ سیاست معیارها
دستیابی به «عدد‌» (اعداد) صحیح
الهام
رهبری و سرپرستی
جبران خدمات
مدیریت کردن: کسب نتایج دلخواه و مطلوب
ایجاد یک الگو
اعداد رئیس خود را بشناسید
اگر در حال‌ شکست هستید...
پرتگاه داخلی
خلاصه
اصول راهنما
فصل 5: NQ‌ بهره شبکه‌ای
حلقه تأثیر
شبکه‌سازی زنجیره ارزش
شبکه شما
شبکه‌ها، آن‌هایی نیستند که شما را می‌شناسند
شبکه‌های نفوذ
عاقلانه و منطقی انتخاب کنید
ابزار ضروری شبکه‌سازی
نحوه تأثیرگذاری شبکه بر عملکرد و برند شما
خلاصه
اصول راهنما
فصل 6: InQ‌ بهره صنعتی
مقدمه
بهره صنعتی شما (InQ)
افزایش بهره صنعتی
اقتصاد مرتبط
فناوری را دنبال کنید
نحوه تأثیرگذاری بهره صنعتی شما بر عملکرد شما
نحوه تأثیرگذاری بهره صنعتی شما بر برند شما
خلاصه
اصول راهنما
فصل 7: DQ‌ بهره دیجیتالی
تعریف فناوری
تعریف بهره دیجیتال
بهره دیجیتال شما
فناوری در خانه و محل کار
مهارت دیجیتال شما چیست؟
برنامه‌های کاربردی محل کار
برند دیجیتال شما چیست؟
ارتقای بهره دیجیتال
خلاصه
اصول راهنما
بخش سوم: بام
فصل 8: SQ‌ بهره سبکی
تعریف بهره سبکی
اکوسیستم «سبک»
تأثیر سبک بر عملکرد شما
تأثیر سبک بر برند شما
وقار و متانت
خلاصه
اصول راهنما
فصل 9: PQ‌ بهره سیاسی
سیاست
اکوسیستم سیاست محل کار
طیف و گستره سیاست
سیاست‌های بد
سیاست‌های خوب
نحوه تأثیر سیاست بر عملکرد شما
نحوه تأثیرگذاری سیاست بر برند شما
افزایش بهره سیاسی
خلاصه
اصول راهنما
فصل 10: MQ‌ بهره بازاریابی: برند شما
بازاریابی و تبلیغ... سرمایه‌گذاری در برند خود
پیام درست و پیام غلط
تبلیغ در برابر خود‌تبلیغی
فرایند
افراد
فناوری
مردم، فرایند و فناوری‌ نقشه راه شما
ملاحظات بیشتر
بنابراین، بهره بازاریابی شما چیست؟
ارتقای برند و مسیر شغلی خود
خلاصه
اصول راهنما
بخش چهارم: اقدام
فصل 11: BQS (بهره متوازن امتیاز کارت)
بهره متوازن امتیازی کارت
توضیح عناصر مختلف بهره متوازن امتیازی کارت و استفاده از ابزار بهره متوازن امتیازی کارت
استفاده از ابزار بهره متوازن امتیازی کارت
فصل 12: کتابچه راهنما
حلقه‌های توانایی
رئیس شما
همکاران شما
فصل 13: برخی اندیشه‌های پایانی
توجه به سلامت
سپس، درباره انتخاب‌های شغلی شما
جمع‌بندی و نتیجه‌گیری
منزلگاه اشتغال‌پذیری مادام‌العمر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر: قواعد، عملکرد، ادراک، سیاست
نویسنده، ،
مترجمعلی درویشان
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-497-119-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر

برای دریافت کتاب دستیابی به اشتغال‌ پذیری مادام‌ العمر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.