معرفی و دانلود کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

عکس جلد کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان
قیمت:
76000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان، نوشته‌ی استیون براگ، اثری جامع و دربرگیرنده‌ی مهم‌ترین مؤلفه‌های مدیریتی، حسابداری، تولید، لجستیک و فروش است. این اثر آموزشی، به مدیران و مشاوران سازمان‌های بزرگ اقتصادی، راهکارهای کنترل کمّی و کیفی عملکرد مجموعه را آموزش می‌دهد تا بتوانند با بررسی ترکیب این شاخص‌ها، اطلاعات موردنیاز برای اصلاح اقدامات استراتژیک، پروژه‌های بهبود کارایی سازمان و ارزیابی عملکرد کلی سیستم را به دست آورند.

درباره‌ی کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

ارزیابی عملکرد، فرایندی است که به‌منظور آگاهی از کارکرد سازمان و ارائه‌ی بازخوردهای لازم جهت بهبود و ارتقای بازده سازمانی انجام می‌شود. ازاین‌رو استقرار نظام کنترل و ارزیابی عملکرد، عاملی مهم برای پیاده‌سازی مؤثر استراتژی‌های سازمان به‌حساب می‌آید. فقدان چنین سیستمی باعث می‌شود که مدیرها از چگونگی انجام فعالیت‌های درون‌سازمانی و شرایط حاکم بر محیط بیرونی بی‌خبر بمانند و چنین اتفاقی نیز موجب کاهش کارایی و اثربخشی مجموعه خواهد شد. ازاین‌رو سازمان‌ها باید با استفاده از روش‌های علمی و به‌کارگیری شاخص‌های کمّی و کیفی مناسب، عملکرد خود را همواره مورد ارزیابی قرار دهند.

بااین‌همه، یکی از مشکلات اساسی مدیرها و مشاوران، آن است که به مرجعی جامع از شاخص‌های عملکردی سازمان دسترسی ندارند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هر مجموعه‌ای به فراخور فعالیت خود، نیازمند شاخص‌های متفاوت کارکردی است. به همین سبب، استیون ام. براگ (Steven M. Bragg) با نوشتن کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان (Business Ratios and Formulas)، تلاش کرده تا راهنمایی مرجع برای ارائه‌ی مؤلفه‌های کارکردی سازمان ارائه کند. او در این اثر آموزشی، با تکیه‌ بر سال‌ها تجربه‌ی خود در زمینه‌ی حسابداری و حسابرسی شرکت‌های بزرگ، مجموعه‌ای جامع از شاخص‌های عملکردی را در زمینه‌های گوناگون گردآوری کرده تا به مدیران مجموعه‌ها این امکان را بدهد که از میان شاخص‌های مختلف، موردهای متناسب با سازمان خود را انتخاب کنند. او در این کتاب، با معرفی گستره‌ای وسیع از شاخص‌های کارکردی، نه‌تنها عملکرد کلی سازمان از منظر مؤلفه‌های مالی را مدنظر قرار می‌دهد؛ بلکه کارایی، اثربخشی، ظرفیت و سهم بازار شرکت‌ها را نیز با ارائه‌ی شاخصه‌های مختلف تحلیل و بررسی می‌کند.

در این اثر شاخص‌های فراوانی، به‌صورت موضوعی دسته‌بندی شده‌اند و در هر فصل، توضیحی گسترده پیرامون هرکدام از آن‌ها ارائه می‌گردد؛ فرمول محاسباتی‌ آن‌ها نیز مورد تحلیل قرار می‌گیرد و با یادآوری یک نمونه‌ی عینی، ملاحظه‌های به‌کارگیری‌ آن‌ها نیز بیان می‌شود.

از سویی، استیون ام. براگ در هر بخش از کتاب، عواملی را که ممکن است منجر به محاسبه‌ی نادرست و گمراه‌کننده‌ی شاخص‌ها شوند، معرفی می‌کند و حالت‌هایی ویژه از آنها را که در شرایطی خاص، کارکرد بهتری دارند؛ نشان می‌دهد. او افزون بر این‌ها، مواردی را که باید در آن روند تغییر یک شاخص موردتوجه قرار گیرد، مشخص و سایر مؤلفه‌هایی را که می‌توانند باعث تقویت نتیجه‌های به‌دست‌آمده شوند، معرفی می‌کند.

نویسنده در 14 فصل کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان، به ترتیب شاخص‌های بهره‌برداری، نوع عملکرد عملیاتی، جریان نقدی، ساختار سرمایه، چگونگی بازدهی سرمایه‌گذاری، نوع عملکرد بازار، سنجش واحد مهندسی، منابع انسانی، مفهوم لجستیک، تولید، فروش و بازاریابی را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال در فصل سوم که مربوط به عملکرد عملیاتی است، نویسنده نسبت دارایی‌های عملیاتی، حاشیه‌ی سود فروش، درصد سود خالص، ناخالص، سرمایه‌گذاری و نسبت کیفیت درآمدها را بررسی می‌کند. همچنین در بخش شاخص‌های عملکرد بازار نیز نسبت نهان خرید - فروش سهام، ارزش‌افزوده، نسبت ارزش سازمان به درآمد، هزینه‌ی سرمایه و نسبت قیمت به درآمد شرح داده می‌شود.

نویسنده معتقد است در بخش فروش و بازاریابی، باید شاخص‌هایی مانند سهم بازار، گردش مشتری‌ها، نسبت اثربخشی تبلیغ‌های مستقیم پستی، نرخ جذب مشتری، میزان فروش هر فروشنده، درصد روند فروش به تفکیک خط‌های تولید محصول، کشش تقاضا و تعداد روزهای پس‌افت باید موردتوجه مدیران این حوزه قرار بگیرد. از این منظر، کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان، نوشته‌ی استیون ام. براگ را که انتشارات آریاناقلم با ترجمه‌ی محسن قره‌خانی و حسین صامعی منتشر کرده، می‌توان اثری جامع و موردنیاز برای همه‌ی مجموعه‌ها و سازمان‌های اقتصادی به شمار آورد.

کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به هیئت‌مدیران و مدیرعامل‌های شرکت‌های سهامی، مدیران میانی شرکت‌ها در بخش‌های مالی، حسابداری، تولید، بازاریابی و فروش، و مشاورها و ارزیاب‌های عملکرد سازمانی پیشنهاد می‌شود.

با استیون براگ بیشتر آشنا شویم

استیون براگ، مدرک کارشناسی اقتصاد خود را از دانشگاه مِین و کارشناسی ارشد حسابداری را نیز از کالج بنتلی اخذ کرده و تاکنون مسئولیت مدیریت ارشد مالی را در چهار شرکت بزرگ به عهده داشته است. «آنالیز مالی»، «مبانی حسابداری» و... موضوعات سایر کتاب‌های استیون ام. براگ به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان می‌خوانیم

شرح یکی از مهم‌ترین موانع ورود به برخی صنایع نیاز به در اختیار داشتن دارایی‌های بسیار زیاد است به طور مثال در کسب و کار پالایش نفت قبل از دست‌یابی به فروش باید تسهیلات پالایشگاهی به‌طور کامل ساخته شوند با استفاده از نسبت فروش به دارایی ثابت، شرکت می‌تواند بررسی کند که آیا برای فراهم آوردن امکان، فروش مقدار پول زیادی را در دارایی‌ها سرمایه گذاری کرده است یا خیر. استفاده از این شاخص به‌طور خاص زمانی مؤثر خواهد بود که مقدار این شاخص را در شرکت خودمان با سایر شرکت‌های فعال در صنعت مقایسه کنیم یعنی اگر شرکت دیگری راهی را برای ایجاد فروش با دارایی کمتر یافته است، آن شرکت در ارزشیابی نمره بهتری می‌گیرد. همچنین در صورتی که روند تغییر این شاخص ردیابی، شود نتیجه مفیدتری را در پی خواهد داشت.

بدین ترتیب می‌توان بررسی نمود که آیا به منظور افزایش فروش جهشی ناگهانی در دارایی‌ها به وقوع پیوسته است یا خیر. به‌طور مثال، ممکن است ماشین‌های چاپ یک انتشارات در شرایط کنونی به ضریب بهره برداری 100 رسیده باشند و بدون سرمایه‌گذاری بسیار زیاد در خرید تجهیزات جدید نتوان به فروش بیشتری دست یافت در چنین مواردی مسئله کلیدی این است که آیا توجیه منطقی برای سرمایه‌گذاری بیشتر و دست‌یابی به فروش بیشتر وجود دارد یا خیر.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: شاخص‌های بهره‌برداری دارایی
فصل 3: شاخص‌های عملکرد عملیاتی
فصل 4: شاخص‌های جریان نقدی
فصل 5: شاخص‌های نقدینگی
فصل 6: شاخص‌های ساختار سرمایه و توانگری مالی
فصل 7: شاخص‌های بازدهی سرمایه‌گذاری
فصل 8: شاخص‌های عملکرد بازار
فصل 9: شاخص‌های واحد مالی و حسابداری
فصل 10: شاخص‌های سنجش واحد مهندسی
فصل 11: شاخص‌های واحد منابع انسانی
فصل 12: شاخص‌های واحد لجستیک
فصل 13: شاخص‌های واحد تولید
فصل 14: شاخص‌های واحد فروش و بازاریابی
پیوست 
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان
نویسنده
مترجممحسن قره خانی، حسین صامعی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات313
زبانفارسی
شابک978-600-6227-69-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
76000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

mo bkn
۱۴۰۲/۱۲/۸
کتاب بسیار عالی. خیلی تو نرم افزار power bi و تعیین شاخص‌ها کمکم کرد. داخل کتاب برای هر شاخص مثال هم داره. بسیار عالی
کیوان حسین زاده
۱۴۰۲/۸/۱۸
برای اینجانب مورد قبول و استفاده بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

برای دریافت کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.