معرفی و دانلود کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید: طراحی کسب و کار برای افراد جسور

برای دانلود قانونی کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید: طراحی کسب و کار برای افراد جسور

پاتریک بت دیوید و گرگ دینکین در کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید به یک سؤال اساسی پاسخ می‌دهند؛ اینکه تفاوت بین رقیب تجاری شما و دشمن‌تان چیست؟ با مطالعه‌ی این کتاب راهنمای پرفروش، شما رقبای حقیقی خود را خواهید شناخت، شیوه‌ی بررسی مداوم وضعیت آن‌ها را خواهید آموخت و فهرستی از نقاط قوت و ضعف خود تهیه خواهید کرد؛ با به‌کارگیری تکنیک‌های این اثر، به موفقیت شغلی و پیشرفت در کسب‌وکارتان دست خواهید یافت.

درباره‌ی کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که دشمنان شما با رقبایتان چه تفاوتی دارند؟ شاید برایتان پیش آمده باشد که از مشاهده‌ی پیشرفت شخصی دیگر که در حوزه‌ی کاری شما فعالیت می‌کند، به‌وجد آمده باشید و دلتان بخواهد که درست مثل او پیشرفت کنید و حتی دستاوردهای بیشتری داشته باشید. حالت محتمل دیگر این است که کسی مدام بازخوردهای منفی خود را به شما منتقل کند و تلاشتان را زیر سؤال ببرد. بالطبع واکنش شما نیز تکانشی خواهد بود چراکه می‌خواهید خود را ثابت کنید و عاقلانه عمل نخواهید کرد. پاتریک بت دیوید (Patrick Bet-David) و گرگ دینکن (Greg Dinkin) در کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید (Choose Your Enemies Wisely: Business Planning for the Audacious Few) به شما می‌گویند که تأثیر این دو روند بسیار متفاوت است. دشمنان شما با رقبایتان تفاوت دارند، آن‌ها بدخواهان و شکاکانی هستند که می‌گویند هرگز موفق نمی‌شوی، همان‌هایی که باعث شده‌اند روی رویاهایتان پا بگذارید. شما وقتی به دشمنان خود فکر می‌کنید، احساساتی می‌شوید و هیجانی عمل می‌کنید. دلتان می‌خواهد ثابت کنید که هیچ‌کس یا هیچ‌چیز نمی‌تواند مانعتان شود و این عملکرد معمولاً نتیجه‌ی خوبی نخواهد داشت.

معرفی و دانلود کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید

در کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید، پاتریک بت دیوید، نویسنده‌ی پرفروش شماره‌ی یک وال‌استریت ژورنال، به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از این احساسات برای بهبود روند تجارت خود استفاده کنید، همین امسال بر بازارها و رقبایتان مسلط شوید و برای سال‌های متمادی رشد کنید. برای طی کردن این مسیر لازم است که ابتدا دشمنان خود را عاقلانه بشناسید و انتخاب کنید. بت دیوید سال‌ها وقت خود را صرف تکمیل سیستمی کرد که منجر به موفقیت حذفی شرکت خدمات مالی خودش شد و اکنون راز ارزشمند خود را با شما به اشتراک می‌گذارد؛ 12 بلوک ساختمانی کسب‌و‌کار که برای خود طراحی کرده بود.

کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنبد به شما می‌آموزد چگونه احساسات و منطق را در طرح تجاری خود به‌طور یکپارچه و هم‌زمان ترکیب کنید. این طرح هم یک راه عملی مطمئن برای دستیابی به اهداف و هم سوخت مورد نیاز برای تقویت خود و تیمتان است. پرسش‌هایی که بت دیوید و گرگ دینکن مطرح می‌کنند بسیار ساده هستند اما پاسخ به آن‌ها زمان‌بر و نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق است؛ چرا باید فرهنگی بسازید که باعث شود کارمندان بخواهند از موانع رشدشان عبور کنند؟، چرا لازم است پیش از اثبات اشتباهات دشمنانتان، آن‌ها را بشناسید؟ راه‌های حفظ روحیه‌ی تیمی و کار اشتراکی کدام‌ها هستند؟ بسیار ساده و سرراست، اجرای راهکارهای مرحله‌به‌مرحله‌ی این کتاب و پیروی از طرح بت دیوید، باعث رشد تصاعدی و موفقیت پایدار کسب‌وکارتان خواهد شد و شما جسورانه‌ترین اهداف خود را به انجام خواهید رساند، همان کسی که باقی رقبای تجاری‌تان به او و کسب‌وکارش به‌چشم الگو نگاه می‌کنند.

کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید در سه بخش به رشته‌ی تحریر درآمده که در ادامه به عناوین آن‌ها اشاره خواهد شد. عنوان بخش اول کتاب «ترکیب منطق و احساسات برای ایجاد برنامه‌ی خودتان» است. بخش دوم به ایجاد دوازده بلوک طرح کسب‌وکارتان اختصاص دارد و بخش سوم نیز درباره‌ی اجرای عملی و زنده کردن طرحتان است. انتشارات زمان تغییر کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید را با ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا، بهاره قاسمی و مهدی صفایی خرم منتشر کرده و در اختیار مخاطبان این حوزه قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید

  • درحالی‌که کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید راهنمایی عالی برای ایجاد یک طرح تجاری است و موفقیت شرکت شما را تسریع می‌کند، در بطن خود، سیستم سرمایه‌داری آمریکایی را هم قوت می‌بخشد. بت دیوید گواه زنده‌ای است که هر کسی می‌تواند به عالی‌ترین اهداف خود برسد. (Ken Langone, co-founder of The Home Depot)
  • پاتریک دورنماها را می‌بیند و همه‌چیز را می‌فهمد، کاری که تعداد کمی از تاجران می‌توانند انجام دهند. او می‌تواند از این بینش برای الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در افراد برای رسیدن به بالاترین اهدافشان استفاده کند. (تامی موتولا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سابق سونی موزیک)
  • اساس طراحی مسیر کسب‌وکار که توسط بت دیوید به اشتراک گذاشته شده، فرمول نبوغ است. حقیقتاً ظریف و دقیق... راهنمایی قابل دسترس برای هر کسی که نیاز به ارائه‌ی یک طرح تجاری دارد. (بوک‌لیست)
  • یکی از بهترین درس‌هایی که پدرم به من آموخت این بود که «بدبختی چیز وحشتناکی است که خودت باید آن را از بین ببری». شما نمی‌توانید کنترل کنید که زندگی چه چالش‌هایی را برای شما ایجاد می‌کند، اما می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه به آن‌ها واکنش نشان دهید و چه‌طور از آن‌ها انرژی بگیرید. در این کتاب الهام‌بخش، پاتریک بت دیوید این ایده را به طرز درخشانی شرح داده و گام‌به‌گام مطرح می‌کند. مسیری که به شما کمک می‌کند تا رویاهای تجاری خود را به واقعیت تبدیل کنید. (ویل گیدارا، نویسنده پرفروش ملی)

کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل رویاپردازی هستید و از خود انتظار بهترین‌ها را دارید، مهم نیست که در حال حاضر در چه مرحله‌ای از سفر تجاری خود باشید، کافی‌ست کتاب پیش رو را بخوانید تا به تمامی اهداف خود برسید.

در بخشی از کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید: طراحی کسب و کار برای افراد جسور می‌خوانیم

لری و ارنی یاد گرفتند که با هم ترکیب شوند

آیا ارنی را که در سال 2005 ملاقات کردم به خاطر دارید؟ او در ابتدا خیلی انگیزه داشت اما فاقد مهارت و تجربه بود. اخلاق کاری وی می‌توانست او را چند سال در کار نگه دارد اما او کتاب نمی‌خواند و تلاشی هم برای برطرف کردن نقص‌های خود نداشت. او صرفاً انگیزه داشت که هر کاری را انجام دهد اما این به معنی این بود که او حاضر بود سخت کار کند اما صرفاً در زمینه‌هایی که منطقه‌ی امن او بود. در حقیقت او نمی‌توانست هیچ کاری انجام دهد چون برای هر کاری لازم بود که از منطقه‌ی امن خود خارج شود. لذا او از گردونه کسب‌وکار من خارج شده بود.

فرد دیگری که در سال 2005 دیدم لری بود که خیلی قوی وارد شد. او حس رقابت بالایی داشت، منظم بود و پروژه‌هایش را سر وقت تمام می‌کرد. او به دلیل قابل‌اعتمادبودن به صورت تمام وقت استخدام شد و پله‌های ترقی را طی کرد. اما او مانند ارنی بود و بعد از مدتی دیگر پیشرفتی نداشت. او یک خانه خرید، ازدواج کرد و نشان داد که توانایی داشتن یک زندگی خوب را دارد. او به اندازه‌ی کافی باهوش بود که بتواند به ساحل برسد و کارهایش را تمام کند و این دقیقاً همان کاری بود که او انجام می‌داد. به‌طور خلاصه من او را جزو آدم‌هایی طبقه‌بندی می‌کنم که همیشه کمتر از لیاقت خود دریافت می‌کنند زیرا خیلی عجله دارند که به‌سرعت کارشان را تمام کنند و سعی دارند حتی اگر امکان دارد 4:59 کار را ترک کنند به جای اینکه یک دقیقه صبر کنند تا ساعت 5 بشود. لری به‌دلیل نشناختن دشمنانش و همچنین عدم اتصال اهداف با احساسات، خروجی های چندان بزرگی نداشت.

هر دوی این افراد در حقیقت نیاز به چیزی داشتند که نفر دیگر داشت. داشتن صرفاً نیمی از بلوک‌های سازنده برای اتمام کار کافی نیست. لری حساسیت زیادی به افرادی که هیجان خود را بروز می‌دادند داشت در حالی که ارنی به شدت از کتاب و داده متنفر بود. و نکته غم انگیزی که در مورد بسیاری از ما هم وجود دارد این است که هیچکدامشان قصد تغییر نداشتند. همسر لری به او گفت که می‌خواهد او را ترک کند و رئیس مستقیم ارنی هم به او گفته بود صرفاً 60 روز وقت دارد که تخصص‌های خود را به استاندارد مورد نیاز برساند. در نهایت بر اثر فشار بیرونی آن‌ها مجبور شدند که یکی از این دو تصمیم را بگیرند: یا کار را رها کنند و یا اینکه خود را تغییر دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: صحبت دشمنان
دشمنان: بخش گم‌شده در برنامه‌ریزی کسب‌وکار
این کتاب چه چیزی برای شما دارد
بخش اول: ترکیب منطق و احساسات برای ایجاد برنامه‌ی خودتان
فصل اول: دوازده بلوک سازنده
فصل دوم: برای ایجاد مدت زمان، عمق و معجزه به گذشته نگاه کنید
فصل سوم: مسیر افراد جسور
بخش دوم: ایجاد دوازده بلوک طرح کسب‌وکار شما
فصل چهارم: دشمن و مراقبت
فصل پنجم: اراده و مهارت
فصل ششم: مأموریت و نقشه
فصل هفتم: رویاها و سیستم‌ها
فصل هشتم: فرهنگ و تیم
فصل نهم: چشم‌انداز و سرمایه
بخش سوم: زنده کردن طرح خود
فصل دهم: مونتاژ عناصر سازنده برای تهیه‌ی طرح خود
فصل یازدهم: رونمایی از طرح
جمع‌بندی
پیوست الف: بررسی سال قبل
پیوست ب
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید: طراحی کسب و کار برای افراد جسور
نویسنده،
مترجمساسان جعفرنیا، بهاره قاسمی، مهدی صفایی خرم
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-622-5872-53-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید

برای دریافت کتاب دشمنان خود را آگاهانه انتخاب کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.