معرفی و دانلود کتاب هنر رها کردن

عکس جلد کتاب هنر رها کردن
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر رها کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر رها کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر رها کردن

نیک ترنتون در کتاب هنر رها کردن یک نکته‌ی بسیار حیاتی و مهم را به خوانندگان خود یادآوری می‌کند؛ اینکه ذهن شما باید منطقه‌ی امن شما باشد، نه پر سروصداترین مکان دنیا! نویسنده قصد دارد با ارائه‌ی راهکارهایی، به مخاطبان کتابش کمک کند که آرامش درونی خود را بازیابی کرده، افکار خود را کنترل کنند، بر تمامی جنبه‌های زندگی خود تسلط داشته و در نتیجه در تمامی شرایط شاد و سرحال باشند!

درباره‌ی کتاب هنر رها کردن

آیا برایتان پیش آمده که ساعت‌های متوالی را به نشخوار فکری مشغول باشید و وقایع پیش‌آمده را بارها و بارها مرور کنید، بدون اینکه حتی کوچک‌ترین دستاوردی نصیبتان شود؟ آیا شما هم از کسانی هستید که پس از رخدادهای تلخ و منفی در زندگی، نه‌تنها فراموششان نمی‌کنید بلکه تا مدت‌ها با یادآوری‌شان ذهن خود را درگیر و آزرده می‌کنید؟ چه عاملی باعث نشخوار فکری و تمرکز روی اتفاقات ناخوشایند می‌شود؟ چرا به جای تمرکز بر اهداف و اتفاقات مثبت، ترجیح می‌دهید که پیشامدهای گذشته را مرور کنید، درصورتی‌که هیچ راهی برای ایجاد تغییر در آن‌چه گذشته، وجود ندارد. این‌ها سؤالاتی هستند که نیک ترنتون (Nick Trenton) در کتاب هنر رها کردن (The Art of Letting Go) پاسخی برایشان ارائه کرده است.

معرفی و دانلود کتاب هنر رها کردن

ترنتون در کتاب راهنمای هنر رها کردن راهکارهایی برای رهایی از دغدغه‌های پوچ و منفی را در اختیار خوانندگان خود می‌گذارد. او به شما می‌آموزد که چگونه افکار خود را کنترل کنید، افسار زندگی خود را به دست بگیرید و در نتیجه به یک سطح پایدار و مستمر از شادی و رضایت درونی دست پیدا کنید. این کتاب هر چیزی را که برای سازماندهی آشفتگی ذهنی‌تان احتیاج دارید، در اختیارتان می‌گذارد، چگونگی متوقف کردن تمرکز بر گذشته‌ای که به پایان رسیده را به شما می‌آموزد و رها کردن آینده‌ای که ممکن است هرگز رخ ندهد را به شما یادآوری می‌کند. ترنتون به خواننده‌ی هوشیار خود گوشزد می‌کند که بهتر است در موقعیت‌ها و مکان‌هایی حضور داشته باشد که در آن‌ها عاملیت حداکثری و حقیقی دارد.

نویسنده کاوشی عمیق در پیچیدگی‌های هنر بخشش، هم نسبت به دیگران و هم نسبت به خود داشته است. این کتاب مثل زنگ خطری عمل می‌کند که به یادمان می‌آورد چه وزنه‌های سنگینی از کینه‌ورزی را بر دوش می‌کشیم، درحالی‌که نامرئی هستند و به چشم نمی‌آیند! کینه‌ورزی‌هایی که گاه با خود و گاه با هم‌نوعان خود داریم! کتاب پیشِ‌رو مکاشفه‌ای درباره‌ی این حقیقت است که بخشیدن دیگران می‌تواند بسیار سخت و چالش‌برانگیز باشد، اما عمل بخشیدن خود اغلب مسیر بسیار شیب‌دارتری برای بالا رفتن است! ترنتون می‌گوید این وزنه‌های سنگینی که بر دوش می‌کشیم نه تنها احساسی هستند، بلکه تأثیرات ملموسی بر سلامت جسم و روح ما دارند. او عمیقاً در روان انسان کاوش کرده و بینش‌ها و روایت‌هایی را از تجربیات شخصی ارائه می‌دهد که مفهوم بخشش را نه تنها یک نقطه‌ی عالی اخلاقی، بلکه گامی ضروری برای خود‌درمانی و رهایی معرفی می‌کنند.

کتاب هنر رها کردن در پنج فصل به رشته‌ی تحریر درآمده و عناوین آن شامل «هنر رها کردن»، «قطع زنجیره‌های منفی»، «ذهنیت رشد»، «استراتژی‌های روانشناسی برای رها کردن» و «عبور از آسیب» می‌شود. این کتاب دستورالعملی جادویی برای سیم‌کشی اتصالات مضطرب در مغزتان است تا بدین‌وسیله کل سیستم خود را از نو بسازید! برنامه‌ریزی ذهنی و باور ترنتون این است که مغز بشر 10000 سال قبل از میلاد ساخته شده و اگر انسان آن زمان می‌توانسته از عهده‌ی مراقبت از خود برآید، پس قطعاً انسان امروزی با در نظر گرفتن تمام پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی، در این امر تواناتر است. کافی‌ست بخواهید، اراده کنید و به کائنات اعتماد داشته باشید که در پایان همه‌چیز به‌نفع شما خواهد بود، اگر اوضاع و شرایط فعلی خوب نیست، پس هنوز به آخر قصه نرسیده‌اید!

ساسان جعفرنیا و مهدی صفایی خرم کتاب هنر رها کردن را به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات زمان تغییر نیز آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

در نکوداشت کتاب هنر رها کردن

  • مجموعه‌ای از اطلاعات ارزمشند برای کمک به افراد در رها کردن و تعیین حد و مرز. این اطلاعات آنقدر ارزشمند بود که از روی کتاب یادداشت‌برداری کردم. به شخصه تمایل عجیبی به نشخوار فکری و تمرکز بر روی تعاملات یا تجربیات منفی دارم. این کتاب نکات و تکنیک‌های عمیقی دارد که به شما کمک می‌کند رها شوید. (وسلی توماس، نویسنده)

کتاب هنر رها کردن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر همیشه در تلاطم هستید و نمی‌توانید آرام باشید یا چنانچه شما هم از منفی‌بافی و نشخوار فکری رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب نیک ترنتون را مطالعه کنید تا راه‌های رهایی و رسیدن به آرامش درونی را بیاموزید.

در بخشی از کتاب هنر رها کردن می‌خوانیم

ارتباطی قوی بین داشتن ذهنیت رشد و توانایی رها کردن وجود دارد. زمانی‌که افراد ذهنیت رشد را در خود پرورش می‌دهند به توانایی‌های خود باور دارند و می‌دانند که این توانایی‌ها می‌تواند با تلاش و مداومت بهتر شود. این دیدگاه به افراد قدرت می‌دهد که اشتباهات و خطاها را به عنوان فرصت رشد و یادگیری ببینند. با پذیرفتن ذهینت رشد افراد می‌توانند راحت‌تر باورهای محدود کننده را درک کنند و با رها کردن آن‌ها تمرکز بهتری برای یادگیری و پیشرفت در خود ایجاد کنند. در این حالت آن‌ها کمتر روی اشتباهات خود تمرکز کرده و سعی می‌کنند بیشتر تلاش کنند و همین امر سبب پیشرفت بیشتر در بخش‌های مختلف زندگی خواهد شد. رها کردن زمانی‌که افراد به توانایی‌های خود ایمان داشته باشند راحت‌تر خواهد شد و می‌توانند در طول زمان پیشرفت بیشتری داشته باشند.

پذیرفتن تغییر: پذیرفتن تغییر برای ایجاد ذهنیت رشد ضروری است زیرا به افراد اجازه می‌دهد که چالش‌ها و موانع را به‌عنوان فرصتی برای رشد و تعالی ببینند. در نتیجه داشتن ذهنیت رشد برای رها کردن چیزهایی که ارزش زیادی ندارند بخشی حیاتی است. با ایجاد ذهنیت رشد افراد درک می‌کنند که شکست خوردن یا در معرض شکست قرار داشتن پایان کار نیست بلکه در حقیقت شروعی برای تلاش دوباره است. این دیدگاه به آن‌ها امکان می‌دهد که بتوانند با کنجکاوی به دنبال فرصت‌هایی برای اصلاح اشتباهات و یادگیری بیشتر باشند. این دیدگاه به آن‌ها اجازه می‌دهد که باورهای قدیمی را رها کنند و با چالش‌های جدید روبه‌رو شده و فرصت‌های رشد برای خود ایجاد کنند. رها کردن باورهای قدیمی و یا اشتباهات نیازمند این است که چیزهایی که شما را عقب نگه داشته است رها کنید و به سراغ فرصت‌های پیش رو بروید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: هنر رها کردن
فصل دوم: قطع زنجیره‌های منفی
فصل سوم: ذهنیت رشد
فصل چهارم: استراتژی‌های روانشناسی برای رها کردن
فصل پنجم: عبور از آسیب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر رها کردن
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-5872-58-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر رها کردن

عزت اله سلیمی
۱۴۰۳/۲/۲۳
سلام... رهاکردن یه علمه که همه باید اموزش درست ببینند... ای کاش این کتاب به صورت عمومی در مدارس به محصلین اموزش داده میشد
احمد رجبی
۱۴۰۳/۲/۱۸
کتاب خوبی بود، من شخصا از بعضی جملات کتاب در جلسه‌های خصوصی و عمومی خودم استفاده کردم.
حسن تفقد
۱۴۰۳/۲/۱۵
کتاب خوبی هست واسه کسایی که زیاد مشغله ذهنی دارند و نمیدونن چجوری کنترلش کنن
بهاره شکرالله پور
۱۴۰۳/۲/۲۷
بنظرم هرکسی باید برای رشد خودش سرمایه‌گذاری کنه و چه چیزی بهتر از کتاب....
حجت دلفروز
۱۴۰۳/۲/۲۱
کتاب خوبیه تازه یک فصل خوندم ولی فکر کنم حرف برای گفتن زیاد داره
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب هنر رها کردن

برای دریافت کتاب هنر رها کردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.