معرفی و دانلود کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول

عکس جلد کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول

کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول، توسط رابرت بندیکت نوشته شده و نوازندگان گیتار را با نت‌خوانی، جمله‌بندی، فرم و سایر نکات مهم در اجرای قطعات کلاسیک آشنا می‌کند. این کتاب اثری مفید برای هنرجویانی‌ست که قصد دارند توانایی دشیفر یا نت‌خوانی خود را همزمان با نوازندگی تقویت کنند.

درباره‌ی کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول

نوازندگان آلات موسیقی به خوبی می‌دانند که داشتن مهارت در نت‌خوانی و توان اجرای همزمان که اصطلاحاً به آن دشیفراژ یا سایت ریدینگ (Sight Reading) گفته می‌شود، نقش مهمی در اجرای قطعات موسیقی ایفا می‌کند. تقویت این مهارت در موازات با تمرین تکنیک‌های نوازندگی، فرد را قادر می‌سازد با سرعت و سهولت بیشتری قطعات جدید را بنوازد و از توانایی ذهنی و عملی خود به صورت همزمان بهره ببرد.

کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول (Sight Reading for the Classical Guitar, Level I-III) اثر رابرت بندیکت (Robert Benedict) با هدف تعلیم نوازندگان گیتار کلاسیک به رشته‌ی تحریر در آمده. کتاب پیش رو که بسیاری از اساتید موسیقی آن را تحسین کرده‌اند، شامل تمرینات روزانه برای تقویت نت‌خوانی و نوازندگی هنرجویان سطح مبتدی تا متوسط است و ایشان را با ریتم، تفسیر فرم‌های موسیقی، جمله‌بندی و دیگر نکات مهم در فراگیری گیتار کلاسیک آشنا می‌سازد.

کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک جلد اول با ترجمه‌ی میثم میریان توسط مؤسسه‌ی نشر تولید علم فرزانگان برنا به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به کتب آموزش موسیقی قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول

  • این کتاب خلائی را پر می‌کند که مدت‌ها بود در متون آموزشی گیتار کلاسیک احساس می‌شد. تمرینات با دقت و تفکری حساب‌شده و تحسین برانگیز انتخاب شده و با این‌که قطعات طولانی نیستند، اما هنرجو را به سوی بزرگترین دستاوردی که هر نوازنده‌ای آرزویش را دارد، هدایت می‌کنند: مهارت در نت‌خوانی. (دکتر پیتر دنر، مجله‌ی ساوند بورد)

  • این مجموعه کتاب کمک شایانی به هنرجویان گیتار می‌کند و در آموزش گیتار کلاسیک بسیار مؤثر است. (لیونا بوید)

  • کامل‌ترین و مستقیم‌ترین سیستم برای پرورش درک نوازنده از ساز گیتار، با توجه به مهارت دشیفراژ. (نوربرت کرفت، کنسرواتوار سلطنتی موسیقی، دانشگاه تورنتو)

  • یک کتاب آموزشی جامع که نیاز به آن به شدت احساس می‌شود. (مایکل استرات، دانشگاه بریتیش کلمبیا)

کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول مناسب چه کسانی است؟

استادان، نوازندگان مبتدی و علاقه‌مندان به فراگیری شیوه‌های نواختن گیتار کلاسیک، از مطالعه‌ی کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول می‌خوانیم

گیتار اغلب با مؤلفه‌هایی همچون (گام‌ها، آکوردها، آرپژها و...) در پوزیسیون‌های مختلف قابل اجرا می‌باشد۔ هنگامی که یکی از درس‌ها که در آن رنگ و طنین صوتی (تمبر صوتی) در آن مشخص گردیده را می‌نوازید می‌تواند کمک شایانی در حل مشکلات دشیفراژ نماید۔ علی رغم وجود هر دو این موارد، سهولت در خواندن از اهمیت بسیاری برخوردار است، نت‌ها را تشخیص دهید، همچنین در هر یک از پوزیسیون‌ها که مواردی همچون: انگشت‌گذاری، الگوهای ریتمیک، و علامت‌های تفسیری (دینامیک، جمله‌بندی، آرتیکولاسیون و...) را تشخیص داده و اجرا نمائید۔

این کتاب‌ها به طور منظم و سیستماتیک رهیافت تمرین دشیفر را بر پایه استانداردهای دشیفراژ برای گیتار کلاسیک که در مدارس موسیقی سراسر جهان بنیان نهاده شده آماده می‌سازد۔ هنرجویان، در مراحل اولیه فراگیری گیتار می‌بایست تا آن‌جا که ممکن است به مطالب آموزشی و دشیفراژ قطعات اشتیاق نشان دهند۔

در سطوح اول و دوم گروه نت‌ها و الگوهای ریتمیک به صورت پیشرفته به همراه قطعات ساده و در میزان نماهای 3/4 و 4/4 آغاز گردیده، که تنها روی یک سیم به کار گرفته شده و به منظور ایجاد ساختاری استوار برای درک بهتر موسیقی در دشیفر بنا گردیده است.

سطح سوم کتاب دشیفراژ شامل مثال‌هایی است که تنها روی پوزیسیون اول به کار می‌رود هرچند در این مرحله حائز اهمیت است و باعث پیشرفت در خواندن و هم اجرای نت‌ها در پوزیسیون‌های بالاتر می‌شود: بخش مکمل پوزیسیون، شامل اجرای نمونه‌هایی است که در پایان این بخش از کتاب آمده است۔ هنرجویانی که از اجرای پوزیسیون‌های بالاتر در مراحل قبلی تمرینات گیتار تشویق و دلگرم شده‌اند، درک بهتری نسبت به علم یا منطق ساز گیتار اعم از (جابجایی یک سیم با نت داده شده در سیم دیگر یا دیگر بخش‌های موسیقائی و...) دارند۔

فهرست مطالب کتاب

سطح I- تمرینات موسیقی (42 قطعه)
ریتم‌ها ‌(26 نمونه)
سطح II- تمرینات موسیقی (44 قطعه)
فواصل
ریتم‌ها (34 نمونه)
‌سطح III- تمرینات موسیقی (37 قطعه)
بخش مکمل (مثال‌های 74 تا 105)
ریتم‌ها (68 نمونه)
علامات تفسیری موسیقی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول
نویسنده
مترجممیثم میریان
ناشر چاپی موسسه نشر تولید علم فرزانگان برنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات51
زبانفارسی
شابک979-0-901-4601-1-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول

میثم میریان
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتابی کاملا کاربردی برای نوازندگان و هنرجویان که با مفاهیم پایه مثل جمله بندی و ارتیکولاسیون. ریتم خوانی، فواصل و پوزیسیون‌ها آشنا شوند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول

برای دریافت کتاب دشیفراژ برای گیتار کلاسیک - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.