معرفی و دانلود کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز)

عکس جلد کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز)
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز)

کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز) شامل نت‌های یک قطعه‌ی موسیقی با همین نام است که از سال 1924 و پس از نوشته شدن آن توسط جرج گرشوین به قطعه‌ای محبوب تبدیل شد و موفقیت چشمگیری را برای گرشوین به ارمغان آورد. این اثر سرآغاز دوران جدیدی در موسیقی آمریکا بود و تحولات قابل‌توجهی را در موسیقی کلاسیک و جاز ایجاد کرد.

درباره‌ی کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز)

راپسودی آبی (Rhapsody in Blue)، قطعه‌ای محبوب و پرطرفدار است که پلی میان موسیقی کلاسیک و موسیقی جاز محسوب می‌شود. این قطعه که در سال 1924 توسط جرج گرشوین (George Gershwin) نوشته شده، به یکی از مشهورترین و موفق‌ترین قطعه‌های گرشوین تبدیل شد و توانست شهرت و محبوبیت فراوانی را برای سازنده به همراه داشته باشد و نیز تاثیر قابل‌توجهی در موسیقی آمریکا به وجود بیاورد. کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز)، نت‌های این قطعه‌ی پرطرفدار و تاثیرگذار را در اختیار نوازندگان و علاقه‌مندان قرار داده است.

گرشوین که در خانواده‌ای متولد شده بود که هیچ‌گونه سر و کاری با موسیقی نداشتند، از 10 سالگی به نوازندگی علاقه‌مند شد و توانست جایگاه خود را در این حوزه پیدا کند. او در طول سال‌های فعالیتش قطعاتی برای تئاتر موزیکال برادوی می‌نوشت، اما به صورت کلی سعی در تلفیق موسیقی عامه‌پسند و جاز با موسیقی کلاسیک داشت و با قطعه‌ی راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز) توانست موفقیت چشمگیری را در این زمینه به دست بیاورد.

پل وایتمن (Paul Whiteman) که در آن سال‌ها رهبری یک گروه موسیقی را بر عهده داشت، سفارش ساخت قطعه‌ای را به جرج گرشوین داد که بتوانند موسیقی عامه‌پسند و جاز را بهتر به مخاطبان بشناسانند. قطعه‌ای که به این منظور نوشته شد، راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز) بود که گرشوین با همراهی وایتمن و گروهش آن را در کنسرتی در سال 1924 در نیویورک اجرا کردند. این اثر باعث جلب توجه مخاطبین مختلف به جاز و موسیقی‌های عامه‌پسند شد و اگرچه واکنش‌های مختلفی نسبت به آن نشان داده شده بود، اما در نهایت وایتمن و گرشوین توانستند به هدفی که در سر داشتند، دست پیدا کنند.

گروه وایتمن بیش از هشتاد بار این قطعه را اجرا کردند و توانستند آن را به گوش مخاطبان متعددی برسانند. حتی بسیاری از طرفداران که اشتیاق بیشتری به موسیقی و راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز) داشتند، چیزی حدود یک میلیون نسخه از اجرای مشترک گروه وایتمن و گرشوین را خریداری کردند. محبوبیت این قطعه تا جایی پیش رفت که تا سال 1937 که آخرین سال زندگی جرج گرشوین بود، بیش از 250 هزار دلار درآمد را برای سازنده‌ی اثر به ارمغان آورده بود.

کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز) که نت‌های این قطعه‌ی مشهور را شامل می‌شود، به کوشش میثم میریان و موسسه نشر تولید علم فرزانگان برنا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز) برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی این اثر نوازندگان هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز)
نویسنده
مترجممیثم میریان
ناشر چاپی موسسه نشر تولید علم فرزانگان برنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک979-0-9014601-3-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز)

برای دریافت کتاب راپسودی آبی (راپسودی غم انگیز) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.